Problém je, že motorka zkrátka nedobíjí, nebo dobíjí velmi málo. Po cca hodině jízdy chcípne a už nenastartuji.
První po čem jsem šel, bylo měření. Multimetrem jsem nejprve proměřil samotný alternátor. Všechny tři fáze mezi sebou dávají na volnoběh cca 20V, při 5000 tis. otáček cca 60V. Altík tedy považuji za OK.
Koupil jsem tedy regulátor dobíjení - origo, ale použitý. Majitel se dušoval, že je v pořádku. Po výměně však problém přetrvává. Baterka má v klidu 12,7V. Po nastartování je na ní nestálých 12,8V. To je však málo, měla by mít určitě víc.
Konektory jsem prošel, nejsou zoxidované.
Co mi poradíte? Je možné aby i druhý regulátor byl K.O. nebo je probém někde jinde? Existuje nějaký způsob jak zkontrolovat samotný regulátor dobíjení zda je dobrý?
předem děkuji
Carotele píše: Taky se přidávám do skupiny řešících dobíjení, už jsem s tím Versyse kupoval, po měření a následném rozebrání potvrzen vadný stator alternátoru. Jedna cívka proklepaná na kostru. Nedával ani ň... Regulátor měřen podle manuálu, sice vypadal dobře, ale stejně jsem koupil obojí. Materiál 5400,- svojí práci nepočítám. Nyní dobíjí 14,4V.
jojo, stator altíku a odpálilo mi to i nový neorigo regulátor napětí, který jsme měnili doma s kámošem, když jsme zkoušeli co za tím nedobíjením stojí ...
šlo na výměnu oboje
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ventilové vůle - kdo umí Ústecký kr... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 1 | 13.10.2024 v 20:00 JwKS_Pavel |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |
dovolená z batuzkem Kawasaki Versys 650 | Janlai | 1 | 9.7.2024 v 19:59 kalous72 |
chyba 33 Versys 650 Kawasaki Versys 650 | RRspeed | 1 | 8.7.2024 v 17:13 Krautkopf |