Naposledy editováno 14.10.2014 18:39:12
2 reakcí na tento příspěvek baterka cez zimu
Este by ma zaujimalo odkedy je -17stC (bod zamrznutia oloveneho aku nabiteho na 20%) az -35stC (50%) par stupnov nad nulou. . Sice mozno fahrenheit ano, ale tie nepouzivam takze ma nezaujimaju.
Isteho casu som bojoval voci mytu o nedobitelnosti STARTOVACICH olovenych akumulatorov o cislene vyssej kapacite nez bol cislene maximalny prud ktory bol schopny dodat alternator v autach, ale bolo to zbytocne, bolo to zbytocne, bolo to zbytocne. Myslim ze aj boj voci viere v dobro pre akumulator doma za pecou je zbytocny a nevyhratelny. Zase na druhej strane je to fuk. Znzienie zivotnosti aku mozno o jeden rok to je nic. Nikomu to zivot ani zdravie hadam neohrozi, takze nech si kazdy robi s aku co chce ak na to financne ma tak aby pocuval "overene rady" namiesto toho aby si zistil ako to naozaj je.
ostravak - ani ja, ale to neznamena ze taka nie je ;). Povedia ti to hodinky alebo aspon odhad casu, ked pripojis baterku k nabijacke a nez sa otocis na pate tak uz nabijacka zahlasi ze je hotovo. A voltmeter to potvrdi. Tych 15sek. je odhad. Moja baterka po 2 mesiacoch v pivnici bola dobita asi za 5 sekund a na jar po dalsich mozno 3 mesiacoch asi za dalsich 5 sekund. Samozrejme nie na 100% ale to dnes maloktora nabijacka spravi. Najma nie tie intelignetne mikroprocesorove, pretoze kvoli ochrane baterii koncia na napati okolo 14.4V. Tym sice baterku nenabiju naplno, tak mozno na 80% ale na bezne pouzivanie to uplne staci, takze je to vlastne uz dnes povazovane za 100% nabitie ;).
1 reakcí na tento příspěvek baterka cez zimu
Peter3P píše: t_freedom
Este by ma zaujimalo odkedy je -17stC (bod zamrznutia oloveneho aku nabiteho na 20%) az -35stC (50%) par stupnov nad nulou. . Sice mozno fahrenheit ano, ale tie nepouzivam takze ma nezaujimaju.
Peter3P> Už jsem četl hodně názorů na zimní údržbu baterie, ale nechávat ji řádně v mrazu, jak píšeš ty, to čtu opravdu prvně. Předpokládám, že to je revoluční metoda, ale snad se nebudeš zlobit, že přes zimu ve snaze zachovat ji v ideálních podmínkách ji neodešlu na Antarktidu a budu se držet zkušenosti, kdy je ideální teplota někde kousek nad nulou, kolem 7stupňů, jako u toho sedmmého schodu a pivka. Zastávám názor, že mrazy neprospějí baterce stejně tak, jako zbytečně vysoká telota, která urychluje samovybíjení.
Naposledy editováno 17.10.2014 18:23:10
2 reakcí na tento příspěvek baterka cez zimu
1 reakcí na tento příspěvek baterka cez zimu
Ajs_Petr - odporucam si nieco nastudovat nez budes hadzat okolo seba dalsie mudra. Nestacili ti ine temy tu na fore, alebo si nepochopil ze sa s tebou prestali bavit, lebo mur nepresvedcia, kedze mur ma nulovu inteligenciu. Dokonca aj bez tabuliek alebo internetu by si mohol pochopit ze baterek -20 neuskodi ani ked je slusne vytlcena. Alebo si z auta v zime vzdy po jazde beries baterku domov a do prace? Alebo si vo svojej neskonalej inteligencii nepochopil ze aku v motorka a v aute su rovnake len maju ine rozmery? Kym nenapises aj nieco inteligentne, tak uz na tvoje prispevky nebudem reagovat.
Chom píše: Tady se okolo baterky mudruje, jak kdyby to byla věc minimálně za 50.000 Kč. O kolik ta péče prodlouží životnost? O rok? Dva? Stojí to za ten čas a investice do nabíječek? Není lepší se na motorce jednou za měsíc projet i přes zimu a tak ji trochu nabít, a když klekne, tak prostě za pár stovek koupit novou?
Jednak je to spotřební zboží a druhak to nemá cenu s ní extra onanovat za nějské příliš velké úsilí, akumulátor na moto není totéž jako v laboratoři na stole. Většinou se dřív poškodí mechanicky (vibrace, sem tam nějaká facka při decentním odložení a tak dále jak elektricky. Ideální podmínky pro provoz stejně na moto moc nebývají, není to trvale udrřovaná při konstantní teplotě staniční baterie. Musí nastartovat jak v létě téměř nabitá tak i v chladných podzimních ránech po třeba týdenní, dvou odstávce, když je čas/počasí. Pokud už v chladnu nestartuje, rychleji se vibíjí, je třeba ji dobíjet a tak dále pryč s ní, akorát by člověk pak někde zůstal viset.
Peter3P píše: chom - ved presne to som pisal, naco tolko starosti kvoli usetrenym mozno 20e za 5 rokov. To nesplati ani tu nabijacku, ak to nie je lidlovska.
Ajs_Petr - odporucam si nieco nastudovat nez budes hadzat okolo seba dalsie mudra. Nestacili ti ine temy tu na fore, alebo si nepochopil ze sa s tebou prestali bavit, lebo mur nepresvedcia, kedze mur ma nulovu inteligenciu. Dokonca aj bez tabuliek alebo internetu by si mohol pochopit ze baterek -20 neuskodi ani ked je slusne vytlcena. Alebo si z auta v zime vzdy po jazde beries baterku domov a do prace? Alebo si vo svojej neskonalej inteligencii nepochopil ze aku v motorka a v aute su rovnake len maju ine rozmery? Kym nenapises aj nieco inteligentne, tak uz na tvoje prispevky nebudem reagovat.
No, na tvou neskonalou intelienci samozřejmě nemám, ale motorka mi stojí přes zimu třeba 4 měsíce v kuse, a autem, přesto, že parkuju venku v mrazech jezdím denně. Nemůže to s tím trochu souviset? Určitě nemůže.
Pted liion teda odpojuju a sem tam kontrolne prozenu nabijeckou aby se vybalancovala - ale tak zas baterka za jiny prachy a pokud se neznici velkym vybitim tak zivotnost teoreticky 10let...
Navíc pokud bude mírná zima jako ta poslední tak není důvod přestávat jezdit
miluju Vás ...intelektuály kteří víte, kdy mrzne elektrolyt a při jakým nabití. Píšeš tu prakticky zcela nevyužitelný kecy o tom jak bys měl udržovat teplotu těsně před zmrznutím a x-procentní nabití ... skončíš s tím, co jsem napsal vlastně já... jestli to bude -17, nebo 5°C je prostě jen otázka samovybíjení(a rozdíl bude beztak mizivej) ...nic víc. Zakončíš to vítězoslavně tím, že nejlepší je jí nechat udržovací nabíječce...
¨
takže všem si ukázal jaký máš znalosti, napsal to co většina...a všechny jsi poučil aby studovali...fakt by to tu bez podobných jako ty byla čistá nuda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka cez zimu
Sanyi píše: Peter3P> Píšeš 100perc pravdu.Teraz sa každy bude diviť,ale baterku cez zimu držíme v mrazničke.Nabitú,zabalenú.Ked mi s tým prišiel domov junior pred rokmi z motorkárskej školy(MAMI),mali sme ho za blázna.Funguje to dokonale,je to fuk či gélovka alebo klasika.
A když chceš rychle nastartovat, tak ohříváš v mikrovlnce?