Téma: Výroba zvedáku-inspirace
Tak sme se s kolegou z práce inspirovali tímto zvedákem na moto.
http://www.westmxshop.cz/zvedak-bike-lift-stredovy-jack
Samozřejmě cena je docela bláznivá,tak sme ji museli drobet snížit
Vyšlo nás to na 140kč (trapézák s matkou)zbytek matroše zdarma z práce
Výroba nám trvala cca měsíc a půl kuli soustružníkům,jelikož se vše dělalo za běhu při normální práci.






http://www.westmxshop.cz/zvedak-bike-lift-stredovy-jack
Samozřejmě cena je docela bláznivá,tak sme ji museli drobet snížit


Výroba nám trvala cca měsíc a půl kuli soustružníkům,jelikož se vše dělalo za běhu při normální práci.
2 reakcí na tento příspěvek Výroba zvedáku-inspirace
Pustil jsem se do stavaby motoplošiny MkII. V plánu jsou dva integrované hevery. Jeden na rám motocyklu a druhý bude volně přemístitelný. Pak by měla být součástí odpojitelná přídavná plošina na sidecarové kolo a rychlozávěs / motostojan. Zatím jen hrubý svařenec, nicméně už je otestovaný na zdvih 600kg. Integrované hevery budou obdobné konstrukce, jako tady z úvodu vlákna. Jen budou silnější. Plechy jsou ze čtverky nerezi, nůžky z pevnostní oceli S420, tl. 6mm a rolny ze superduplexu. Měly by zvládnou dle výpočtu 700kg každý. Vkládám fotky pro inspiraci, třeba to někomu pomůže.
Použitý je jekl 50x30x3. Bylo ho potřeba cca 22m. Rozměry jsou 2200x800x180 ve složeném a 2200x800x700 v rozevřeném stavu. I s autoheverem vychází náklady na stavbu cca 3000Kčs. Ještě není hotová deska. TU bude tvořit dřevotříska v tloušťce 15mm. V místě centrálního stojanu bude připevněn kus nerezového plechu tl. 4mm, aby nedošlo k proražení desky při stavění těžkých motorek. Také ještě nejsou upevněná pojezdová kola. plánuji otočný mechanismus, aby v pracovní poloze byla zvednutá a pro transport se sklopila. Váha motorky tak bude působit na celou konstrukci, nejen na kola.
Spodní konstrukce je z pevnostních a cenových důvodů černá a půjde do laku. Vršek bude v nerezu.
Motostojan na horní plošinu je již téměř také hotov. Napočítal jsem ho pro kola 12" (ČEZETA), přes 14" (Manet), 16" (kývačka), 18" (477+zadní kolo Seca), 19" (Eda, Puch a Seca) až po 21" (zatím nemám, ale člověk nikdy neví). Co se týče šířky gumy, tak to zvládne rozměry od 2x12" až po 4.5x21" Bočnice jsou ze šestky nerezi, přední doraz ze čtyřky, stejně tak i kolébka.
Pokud by měl někdo zájem, mohu poskytnout podklady pro výrobu.
EDIT, zkolaboval disk, data nemám. Nepište mi, už výkresy nemám
Naposledy editováno 16.06.2020 08:31:02



Použitý je jekl 50x30x3. Bylo ho potřeba cca 22m. Rozměry jsou 2200x800x180 ve složeném a 2200x800x700 v rozevřeném stavu. I s autoheverem vychází náklady na stavbu cca 3000Kčs. Ještě není hotová deska. TU bude tvořit dřevotříska v tloušťce 15mm. V místě centrálního stojanu bude připevněn kus nerezového plechu tl. 4mm, aby nedošlo k proražení desky při stavění těžkých motorek. Také ještě nejsou upevněná pojezdová kola. plánuji otočný mechanismus, aby v pracovní poloze byla zvednutá a pro transport se sklopila. Váha motorky tak bude působit na celou konstrukci, nejen na kola.
Spodní konstrukce je z pevnostních a cenových důvodů černá a půjde do laku. Vršek bude v nerezu.
Motostojan na horní plošinu je již téměř také hotov. Napočítal jsem ho pro kola 12" (ČEZETA), přes 14" (Manet), 16" (kývačka), 18" (477+zadní kolo Seca), 19" (Eda, Puch a Seca) až po 21" (zatím nemám, ale člověk nikdy neví). Co se týče šířky gumy, tak to zvládne rozměry od 2x12" až po 4.5x21" Bočnice jsou ze šestky nerezi, přední doraz ze čtyřky, stejně tak i kolébka.


Pokud by měl někdo zájem, mohu poskytnout podklady pro výrobu.
EDIT, zkolaboval disk, data nemám. Nepište mi, už výkresy nemám
Naposledy editováno 16.06.2020 08:31:02
1 reakcí na tento příspěvek Výroba zvedáku-inspirace
Paráda ...
Rozmery toho motostojanu by sa hodili.
Nedávno som robil zdvihák pod zadnú kyvku a nebol to problém ani tak vyrobiť, ako navrhnúť aby to fungovalo.
Rozmery toho motostojanu by sa hodili.
Nedávno som robil zdvihák pod zadnú kyvku a nebol to problém ani tak vyrobiť, ako navrhnúť aby to fungovalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba zvedáku-inspirace
jawarmaniak píše: Když už bastlit, tak rovnou montážní stůl. Člověk pak nemusí pod motorku lozit po kolenách. Mám vyrobené na autozvedák. Ale už je v plánu stůl MarkII., který bude mít zastavěnou hydraulickou pístnici, vyjímatelné desky na přední, zadní kolo a na středu bude vyjíždět něco podobného tomu v hlavičce vlákna...
A není lepší mít ve vzduchu i kola?
V_i_c_i> Není. Já to nepoužívám na servis, ale pro renovace. Tam se hodí i odkládací prostor na díly a verzajk, kterej jinak válíš všude okolo. Navíc při rozmanitosti motorek, co doma mám je tohle pro mne univerzálnější (třeba takovej sidecar do vzduchu nezvedneš). Ale pěkná práce
Jinak je 1. možnost vyjmout zadní desku = zadní kolo ve vzduchu nebo
2. přizvednout rám. A na to mám ve výrobě 2ks tohohle. Jak jsem psal nahoře, každý s nosností 700Kg a rozměrem 500x265. Chybí už jen trapézák 18x4P

3. Když se moto postaví na stojan, tak máš ve vzduchu předek. Více netřeba. Na plošině máš ke všemu krásně přístup a nekrčíš se po zemi. Nechat viset kola ve vzduchu bych se u motorky skoro metr nad zemí i bál.
Magnos>Dodám. Jinak ten stojan je mírně řečeno předimenzovaný. Materiálově by to stačilo i ze slabšího plechu, ale pokud jde o motorky, tak nešetřím. Mám panickou hrůzu z toho, že by mohly spadnout.

Naposledy editováno 17.11.2015 06:31:55

Jinak je 1. možnost vyjmout zadní desku = zadní kolo ve vzduchu nebo
2. přizvednout rám. A na to mám ve výrobě 2ks tohohle. Jak jsem psal nahoře, každý s nosností 700Kg a rozměrem 500x265. Chybí už jen trapézák 18x4P

3. Když se moto postaví na stojan, tak máš ve vzduchu předek. Více netřeba. Na plošině máš ke všemu krásně přístup a nekrčíš se po zemi. Nechat viset kola ve vzduchu bych se u motorky skoro metr nad zemí i bál.
Magnos>Dodám. Jinak ten stojan je mírně řečeno předimenzovaný. Materiálově by to stačilo i ze slabšího plechu, ale pokud jde o motorky, tak nešetřím. Mám panickou hrůzu z toho, že by mohly spadnout.


Naposledy editováno 17.11.2015 06:31:55
1 reakcí na tento příspěvek Výroba zvedáku-inspirace
Ještě jedna technická jako námět. Nebylo by lepší místo toho zvedáku na kolečkách použít ten hydraulický válec jako jsem použil já? Měla by to být stabilnější konstrukce a zdvih podle mě možná ještě o chlup lepší ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba zvedáku-inspirace
V_i_c_i> Já tu pístnici mám. 8t, dvojčinná pumpa. Měl jsem v plánu je zastavět ji tam, ale nakonec jsem od toho upustil. Ta pístnice pracuje špatně ve vertikální pozici - zavzdušňuje se pumpa. Ne nadarmo se u ní udává, že má pracovat v horizontální pozici. Navíc má velký průměr a ve složeném stavu by stůl musel být skoro jednou tak vysoký, aby se tam vešla.
Tady ten autohever pracuje na dvojzvraté páce, takže je to i rychlejší. Než se napumpuje ta velká pístnice, je autohever na maximálním zdvihu 3x...
Edit:
Pomalu kompletuju motoplošinu i hevery


Naposledy editováno 21.11.2015 21:30:06
Tady ten autohever pracuje na dvojzvraté páce, takže je to i rychlejší. Než se napumpuje ta velká pístnice, je autohever na maximálním zdvihu 3x...
Edit:
Pomalu kompletuju motoplošinu i hevery



Naposledy editováno 21.11.2015 21:30:06
2 reakcí na tento příspěvek Výroba zvedáku-inspirace
jawarmaniak> Mohl by jsi mi prosím poslat nějaký nákres na tu plošinu.Koukám,že pracuješ s materiály jaké používáme v práci a mám tam i přístup o ohraňovacímu lisu na silný plech,takže by neměl být problém si nějaký zvedák vyrobit.Jen vymyslet,aby to chodilo jak má a nechci to stylem pokus a omyl.
1 reakcí na tento příspěvek Výroba zvedáku-inspirace
Tady je fakt vagon inspirace

Díky za inspiraci - budu teď taky jeden vyrábět (viz. obrázek ze Sketchup, vlastní návrh) - tak kdyby někdo chtěl, jestli budu dělat jeden nebo dva...
šířka 600, zdvih 800mm, je to na nízkoprofilový hever, ještě tam není ta pojízdná plocha pro hever, to už se mi nechtělo kreslit, ale počítá se i s malým pojezdem heveru během zvedání. Jo a hever nebude zabudovaný, abych ho mohl používat dál i na auta. Na obr. také není deska (s vyndavací částí pod zadním kolem) a oka na kurty. Jo ještě je co vylepšovat

Naposledy editováno 31.12.2016 13:10:05



Naposledy editováno 31.12.2016 13:10:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.