Mám v garáži cca 10 motorek a potřeboval bych vyřešit celoroční nabíjení a udržování aku. Nejjednodušší řešení mě napadlo koupit 10 nabíječek z Lidlu, má to aut. přepínání 6-12V, což potřebuju, jelikož mám nový i starý 6V stroje, má to režim nabíjení a pak režim udržování to by bylo hrozně super, protože na zdi u každý motorky bych měl zásuvku na 230V a u toho přidělanou nabíječku... Akorát dát 5tis za nabíječky se mi moc nechce....
Další řešení mě napadlo natáhnout rozvod 13,8V a u každý motorky dát krabici se zásuvkou, ale musel bych tam dát ještě navíc step down měnič na 6,9V a přepínat to pro udržování 6V aku. Nevýhoda, tohoto systému by byla, že by to šlo použít spíš jako jenom udržování, protože 13,8V olověnou baterii nenabiju na 100%. Zase toto řešení by bylo pro mě levnější....
Řešil už někdo takovej blbej problém? V loni jsem pracně celej rok a zimu šachoval furt s nabíječkou na každou motorku zvlášť a občas sem na některou zapomněl a na jaře jsem zjistil, že 2 baterky jsou KO... Navíc všechny motorky jsou v provozu skoro celoročně a jezdí se téměř se všema, s některýma víc, s některýma méně a vyndavat furt baterky a před jízdou je zas montovat se mi nechce :D
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)
patt_01 píše: Dobrá ústředna, ale tu bych si dokázal zbastlit sám za čtvrtinovou cenu... Podle mě zbytečný monstrum
Kdyz uz tak neco takovyhodle, profivyrobek - porad stejna vyhrada amaterskejm bastlum a nezanrdbatelny nebezpeci pozaru . Zminovana ustredna je aspon certifikovana nemecka kvalita s minimalnim nebezpecim. I tak bych se ale divil, ze by v navodu k obsluze [rozhodujici pro pojistovny v pripade skody] nebylo zdurazneno ze se jedna O ZARIZENI S OBSLUHOU!'
http://www.eldos.xf....?page=ko_konzervator
cena toho výrobku je pár korun, a pokud máš T6 trafo s kontrolkou, tak přidáš jen diodu. Je to stará technika, ale mě funguje poměrně dobře.
I když tedka si uvědomuji, že samotný proudový stabilizátor rozhodně nestačí, protože žárovka to svoji charakteristikou geniálně reguluje. Ale jakou žárovku dát na menší proud to ti nepovím, já to na to připojuji jenom na určitou dobu a vlastně tím baterku pomalu dobíjím.
http://www.fprik.net/x003.html
Když použiješ ten stabilizátor, tak musíš to napětí ohlídat, 13,5 V víc nesmí na baterce být
Naposledy editováno 15.11.2015 20:30:43
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)
Jinak při udržování baterie konstantním napětím může být na baterce více než 13,5V, při 25°C může být 13,8V, při 10°C nějakých 14V, při 0°C 14,4V, při -10°C už 14,8V atd...
Ty máš v motorkách gelovky ? Tam už bych s tou žárovkou byl hodně opatrnej, ale já žárovku používal na AGV. Volil bych asi spíše tu UI charakteristiku.
Ale tam už se možná bez mikrokontroléru neobejdeš.
Každopádně dej vědět co jsi vymyslel. Ať neumřu blbej.
Nevytahovat, jen připojit na den k moto, jednou měsíčně max.
Jak si psal že po měsíci měla baterka 0V, tak to je totální nesmysl, nebo si ten měsíc nechal zaplý klíček a potkávačky a i tak by po nějaké hodině měla aku zpět nějakej voltík.
Nevymýšlel bych pitchoviny, 10 motorek? Vím o firmě, kde jich mají 60 a takový chujoviny neřeší.
Základ, změř klidový odběr jestli je 0mA.
Naposledy editováno 14.05.2016 22:49:12
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Simson 60ccm seřízení Simson S 51 Enduro | HoliUdo | 16 | 30.9.2024 v 21:20 Frantas |
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet | Dzindra23 | 5 | 28.9.2024 v 09:58 ZdenalH |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 32 | 18.9.2024 v 20:38 TomasRA |