1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
Anti píše: Dráťa> A teď si představ,že zrovna včera tu byla na úvodní straně ke koupi kniha,kde autor popisuje jak jeden z těch reliktů objel cestu kolem světa
Pánové,motorkaření je koníček.Takže kdyby si autor vlákna usmyslel že bude jezdit kolem světa na parním stroji,tak vám po tom může být hovno.On vám taky nediktuje na čem máte jezdit
Nikomu nic nediktuju. Chtěl jsem akcentovat to, že ceny ČS veteránů letí nesmyslně vzhůru, a možná ještě nějakou dobu stoupat budou. Takže jestli chce zakladatel tématu jezdit a ne jen jawit, je nejlepší doba pořídit něco, s čím se normálně jezdit dá. Jestli chce raději jawit, budiž, kdo chce kam.
Ani Jawa kolem světa, ani třeba žlutí trabanti nejezdí na tyhle "expedice" proto, že jsou ty motorky a auta tak skvělý. Ne! Jezdí v nich proto, že to vzbudí ohlas, že je někdo takovej magor a jede s takovou hajtrou. Suchý jel na jawě, protože byla skoro zadarmo, a protože v Asii a jižní Americe se na to dají sehnat díly, protože se to tam vyváželo ve velkým.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
1 reakcí na tento příspěvek J250 jizda s kopce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
Anti píše: Dráťa> Řekl bych,že autor vlákna určitě ví,že jsou i jiné a na pohodlí výkon nebo spotřebu lepší stroje.Nicméně z nějakých důvodů jezdí na čem jezdí.Každý máme svoje důvody proč máme co máme.Někdo starý dvoutakt,někdo starý enduro,jiný autobus Proto pokládám za nesmysl mu to nějak rozmlouvat a odpovídat příspěvkem typu:kup si něco jiného...
tady neslo o mentorovani ale radu 50tiletejch nactiletym...zkusenost je lepsi nez teorie...vzhledem k tomu ze mladej clovek co neni vyjezdenej na dvoutaktu a pta se co ma delat z kopce aby nezadrel...tak nez mu dat erudovanou radu na kterou se mu stejne podari zapomenout a zadrit,tak je lepsi mu poradit at jawu proda(popripade renovuje a pak proda) a na jezdeni si koupi nejakej levnej ctyrtakt co nezadre a na kterem bude mit lepsi pocit jizdy...at uz kvuli rozdilu kotouc-bubny,kour s olejem ci bez oleje,lepsi zvuk,lepsi pruzeni ..nehlede nato ze caste jezdeni na veteranu je ekonomicky krivka rapidne dolu
ps: a hlavne sem ho varoval predtim,ze kdyz jako mladej se nauci na jawe brzdit zadni brzdou(protoze je ucinejsi nez predni bubnovka),tak az jednou koupi nove moto tak si akorat rozbije drzku a znici novou motku protoze v krizove situaci zaslapne zadni brzdu a i kdy pak zmackne predni tak uz to nebude mit efekt
Naposledy editováno 13.12.2015 18:04:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
Mě by docela bavilo koupit si poměrně novou motorku nejlépe za peníze co od někoho dostanu a pak jen jezdím a měním olej. Nechtěl bys mě adoptovat, že bych měl povolání "tvůj syn"? Slibuju, že ti nebudu jezdit na panelu, abych ti to nezhuntoval. Za 50 ti budu říkat jak chceš, klidně i "povoláním tatínku"
Naposledy editováno 13.12.2015 18:06:30
1 reakcí na tento příspěvek J250 jizda s kopce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
nemako píše: Bramborovy_kral> máš něco proti zadní brzdě?
zadni brzdou se musi umet ,on cit v noze a prstech je jinej....kdyz v krizove situaci dupnes na zadni a pak teprv na predni..tak je to dimetralni rozdil nez kdyz vemes jen za predni....lidi co jezdej na jawach jsou nauceny na zadni a kdyz koupi novej stroj tak pri se pri krizovem brzdeni hodne diví..vlastni zkusenost
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
Jinak já z delších kopců občas lehce přibrzdím a trochu to protůruji přes spojku.Letos jsme byli v Tatrách a nezadřel jsem,ale bylo to na zajetém motoru.Zkušenější třeba potvrdí nebo vyvrátí moji doměnku,že i když je ubraný plyn při vytočeném motoru,tak si válec nasaje víc směsi než při volnoběhu na místě.Jinak přeji zadavateli spoustu pěkných km se starými stroji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
Naposledy editováno 13.12.2015 18:42:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
Brždění předkem je účinější jak u auta tak motorky.Samozřejme jak píši,musí být brzdy v pořádku.
Naposledy editováno 13.12.2015 18:47:36
Naposledy editováno 13.12.2015 19:02:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
Béďa17 píše: ... i když je ubraný plyn při vytočeném motoru,tak si válec nasaje víc směsi než při volnoběhu na místě...
To je dobrá poznámka. U vstřikování je palivo dávkováno i při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí, protože škrtící klapka nikdy přívod vzduchu zcela neuzavře, nevim jak moc se přitom dodržuje steichiometrickej poměr, ale kdyby byla nasávaná směs příliš chudá, zničilo by to katalyzátor.
Ale jak je to u karburátoru, to netuším. Ví o tom někdo něco? Strhává si motor z karburátou víc paliva? Je v tom rozdíl mezi šoupátkovým a CV karburátorem? V jakým poměru (chudá/bohatá) je pak nasávaná směs?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
ty bys to udělal za 20, to je jasný. Panelek 592 v tomhle stavu už moc není, ale je to zbytečný vysvětlovat.
Nedávno byla ve verzi 350 na bazoši za 90 litrů a do několika dnů prodaná . . . Je to star á motorka
s mnoha neduhy, ale na hodnotě ztrácí podstatně míň, než kdejakej novej luxusní stroj.
Desetitisícové série pokud bys to nevěděl skončily na šrotištích.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
Jako spousta lidí jsem taky uvažoval o tom si nějakýho takovýho oldtimera pořídit, vztah k tomu nemám, tedy kromě Jaw, k těm chovám upřímnou nenávist, ale prostě na kšeft, koupit, nechat pár let uležet, a poslat do světa. Podobně přemýšlejících lidí je hodně.
Ale upřímně, jestli se dnes prodává panelka za 90 litrů, tak mě to spíš děsí. Nedávno se tady na fóru řešilo, že dnešní cena půllitrový Jawy OHC se blíží čtvrt miliónu, no to je naprostá krávovina.
V okamžiku, kdy ekonomika zakolísá a lidi budou potřebovat likviditu místo muzejního exponátu, ceny těchhle verků (až na opravdový vzácnosti a rarity) drasticky spadnou a lidem tahle investice do historie pěkně zhořkne.
Jo, a nepochopil jsem tu tvou poslední větu. Jako že desetitisícové série jsou tak málo vzácné, že se sešrotovaly? Protože někde na jawamánii nebo v nějakým podobným pekle pro lidi jako já jsem našel u jawy 592 číslo 14 tisíc vyrobených kusů, a tys do ní zahučel balík a nesešrotoval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
Ale ve finále, tobě nejde do hlavy, proč mě to trápí, a mně dojde do hlavy, proč to netrápí ostatní. Takže jsme vlastně na jedný lodi.
Dráťa píše: Koudy01> No tak zareaguj pořádně a osvětli problematiku strhávání benzínu z karburátoru při jízdě s kvaltem z kopce, protože to by mě zajímalo.
Tento tvuj tady jedinej normalni prispevek sem prehlidl. Uplne se tu ztraci.
A neviiim
Tak se radsi ptam: klicek nebo chcipak?
1 reakcí na tento příspěvek J250 jizda s kopce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
1 reakcí na tento příspěvek J250 jizda s kopce
to je také u těchto moto trochu nepříjemný jev, ale zase člověk ví, že tam minimum paliva jde a tak se tedy aspoň minimálně "maže".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) J250 jizda s kopce
Jinak jsem svuj celkem dlouhej zivot prozil prevazne s 2T. Fakt je ze pri prvni jizde do Alp jsem to malem kousnul, nez mi doslo ze pri zavrenym plynu pod kvaltem nemaze. Ale staci opravdu obcas vypnout zapalko, dat plnej a pohoda!
Navzdory ekodebilum 2T zdar
Naposledy editováno 14.12.2015 10:10:11
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4003, 4004] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 120093 | Dnes v 11:19 Jirka4137 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |