Díky
1 reakcí na tento příspěvek Elektrika v motorce
2 reakcí na tento příspěvek Elektrika v motorce
1 reakcí na tento příspěvek Elektrika v motorce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika v motorce
Milosh-GSX1400 píše: No tak jsem prošel ten servisní návod on je sice krásný ale ta elektrika vubece neodpovídá te mojí je asi už 10x prredelavana
Ale kostra pravděpodobně bude pořád na stejném místě ne?
kz233 píše: A teď seriózní dotaz. Proč je čokoláda tak ukrutně špatná? Když jsem rozdělával nějaké věci na motorce, tak stejně tam, kde nestříká voda, nejsou těsněné konektory. I ten faston s bužírkou není vodotěsný spoj.
Tak fastony se prodávají i vodotěsné. A není nad to, když chceš odpojit drát a musíš se hrabat někde se šroubovákem a vyndáš z čokolády otřepený kabel. Pak ho zase motat a cpát zpátky a zase se hrabat se šroubovákem. Nebo ještě lépe ten konec pocínovat aby se čase uklepal...prostě prasárna.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika v motorce
kz233 píše: A teď seriózní dotaz. Proč je čokoláda tak ukrutně špatná? Když jsem rozdělával nějaké věci na motorce, tak stejně tam, kde nestříká voda, nejsou těsněné konektory. I ten faston s bužírkou není vodotěsný spoj.
I když faston neni ve vodotěsném konektoru a časem taky zoxiduje a tam, kde se dostane voda a sůl časem začne zlobit, tak "čokoláda" se chová daleko hůř. Faston je měděnej a lisuje se na měděný lanko na celkem velké ploše. Lustrsvorka je sice měděný pouzdro, ale zajištění je bodovým stiskem železným (pozinkovaným) šroubkem - vlhkem a solí vzniká bodový elektrochemický článek, oxiduje to daleko rychleji a vzniká výrazný přechodový odpor - někdy až takový, že teplo při větších proudech úplně vyhřeje izolaci na drátu až do stavu zuhelnatění i na několik centimetrů od čokolády(viděl sem už i vypálených cca 0,5 m u kamionu)! Navíc ten bodový stisk rozláme jednotlivý vlákna lanka, k tomu se přidává vliv vibrací, ten průřez se oslabuje a časem to zas buď upadne, nebo vznikne přechodový odpor. Lustrsvorka (čokoláda) není na lanko (nebo by mělo být lanko zapájené(což zas neni kvůli vibracím vhodné), nebo s takovým tim trubičkovým návlekem, kterej nevim jak se jmenuje), ale na drát a nemělo by se používat tam, kde jsou vibrace a vlhko = vozidlo. Lanko - ohebný vodič z většího počtu tenkých drátků v izolaci. Čokoláda je prostě na motorce prasečina! Pokud to není nějaká nouzovka na dojetí.
Edit: Já nemám ani dobrý skušenosti s takovejma těma rychlospojkama, jak se nacvaknou na kablík, proříznou kontaktem izolaci a něco se tim připojí, obdobný systém je třeba montáž světel, hlavně bočních obrysovek u kamionů (Aspok či jak se to jmenuje), kdy se ty obrysovky jen namáčknou na plochý kabel a ty nožový kontakty se proříznou až na žílu - je to sice hotový ajncvaj, ale po první-druhý zimě to můžeš začít předělávat a po třech letech abys to vyhodil a natáh celý znovu, protože vlhkost a sůl to všechno zničí, jak ty spoje, tak i vodič v kabelu... Faston, alespoň přetaženej smršťovací bužírkou, nebo ještě líp v nějakým kvalitním vodotěsným konektoru, zlobí nejmíň a je nejsnažší nalezení chyby i oprava - a s kvalitníma krimplovacíma kleštěma to neni zas taková práce i se následně snadno něco odpojí a rozebere.
Naposledy editováno 27.02.2016 11:37:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika v motorce
kz233 píše: charlie.vtx1800> Díky moc, takto to dává o moc větší smysl, než "je to prasárna". To fyzikální zdůvodnění dává smysl. Už jedu z gme, kde jsem nakoupil fastony.
Nejde o nějaký zdůvodnění, jde o životní zkušenosti co funguje a co ne...
Presto bych ale prosel ukostreni vsech zarovek, nejen na blinkrech. Ono to nekdy dela veci zdanlive nepochopitelny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika v motorce
charlie.vtx1800 píše: I když faston neni ve vodotěsném konektoru a časem taky zoxiduje a tam, kde se dostane voda a sůl časem začne zlobit, tak "čokoláda" se chová daleko hůř. Faston je měděnej a lisuje se na měděný lanko na celkem velké ploše. Lustrsvorka je sice měděný pouzdro, ale zajištění je bodovým stiskem železným (pozinkovaným) šroubkem - vlhkem a solí vzniká bodový elektrochemický článek, oxiduje to daleko rychleji a vzniká výrazný přechodový odpor - někdy až takový, že teplo při větších proudech úplně vyhřeje izolaci na drátu až do stavu zuhelnatění i na několik centimetrů od čokolády(viděl sem už i vypálených cca 0,5 m u kamionu)! Navíc ten bodový stisk rozláme jednotlivý vlákna lanka, k tomu se přidává vliv vibrací, ten průřez se oslabuje a časem to zas buď upadne, nebo vznikne přechodový odpor. Lustrsvorka (čokoláda) není na lanko (nebo by mělo být lanko zapájené(což zas neni kvůli vibracím vhodné), nebo s takovým tim trubičkovým návlekem, kterej nevim jak se jmenuje), ale na drát a nemělo by se používat tam, kde jsou vibrace a vlhko = vozidlo. Lanko - ohebný vodič z většího počtu tenkých drátků v izolaci. Čokoláda je prostě na motorce prasečina! Pokud to není nějaká nouzovka na dojetí.
Edit: Já nemám ani dobrý skušenosti s takovejma těma rychlospojkama, jak se nacvaknou na kablík, proříznou kontaktem izolaci a něco se tim připojí, obdobný systém je třeba montáž světel, hlavně bočních obrysovek u kamionů (Aspok či jak se to jmenuje), kdy se ty obrysovky jen namáčknou na plochý kabel a ty nožový kontakty se proříznou až na žílu - je to sice hotový ajncvaj, ale po první-druhý zimě to můžeš začít předělávat a po třech letech abys to vyhodil a natáh celý znovu, protože vlhkost a sůl to všechno zničí, jak ty spoje, tak i vodič v kabelu... Faston, alespoň přetaženej smršťovací bužírkou, nebo ještě líp v nějakým kvalitním vodotěsným konektoru, zlobí nejmíň a je nejsnažší nalezení chyby i oprava - a s kvalitníma krimplovacíma kleštěma to neni zas taková práce i se následně snadno něco odpojí a rozebere.
Kdysi měla čokoláda mosazné dutinky, dnes už se nedají sehnat, podvodníci dělají ty dutinky stočené z plechu a nějak povrchově upravené, nevím jestli zinek nebo nikl. To ale nemění nic na tom, že čokoláda do žádného vozidla nepatří (jedině na zajištění struny ovládání plynu u Škodovek s motorem vzadu)
1 reakcí na tento příspěvek Elektrika v motorce
Naposledy editováno 29.02.2016 13:54:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika v motorce
petr.machy píše: A ještě se zeptám, jestli jsem to v úvodu hned blbě nepochopil... Chápu to dobře, že to světlo potkávací/brzdový problikne při puštění blinkrů, i když nemá v tu dobu správně svítit? Nebo problikne když svítí třeba brzdový/potkávací a ty do toho pustíš blinkr?
Když otočím klíčkem rozsvítí se přední světlo a zadní brzdové. Když zapnu blinkry jak prave tak i levé začne přední i zadní světlo problikávat. Všichni mi říkali že mám někde špatnou kostru ale já kostru v blinkru vypojil a sólo dratem jsem ji natáhl přímo od baterky a když jsem ji zapojil k blinkru tak světla začaly taky problikávat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Tatrman | 34 | 6.8.2024 v 17:01 Lajda |
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 | SuzukiGSX14000 | 4 | 17.3.2024 v 09:38 dedek65 |
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 | george1983 | 11 | 4.3.2024 v 15:44 Danny350 |
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 | Dbednarik | 75 | 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein |
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Moty1 | 56 | 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N |