tohle monstrum na kolech mě dalo dost zabrat a ještě dává. Minulý rok bylo vše více méně v pořádku, až na to že to jenom řvalo a smrdělo a stále to stálo na místě. Dnes když jsem to zkoušel..no :D prostě se po zimě všechno podělalo a nechce to ani nastartovat. Došel jsem k tomu že pokud zamáčku plovák aby tam tekl benzín tak to jede jak má, ale hladina v karburátoru je seřízená s horní hranou plováku. Mám tam nový benzín, 2x vyčištěný karburátor a stejně nic Minulý rok to ale fungovalo jak mělo (skoro). Věděl by někdo jak to opravit? Klidně vám dám haldu fotek k tomu.
Naposledy editováno 17.12.2016 18:37:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím
Naposledy editováno 11.05.2016 14:49:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 - nebaví mě to, už nevím co s tím
Když máš karbec naštelovaný na původní airbox a ten tam není, tak to asi nebude úplně dobře. Osobně bych vyhodil ten přímý filtr a zkusil to předělat zpět.
Takže začni od nádrže, vypláchnout kyselinou solnou od rzi, pořádně vymýt. Dovnitř hned nejlépe plnou benzínu nebo alespoň dovnitř stříkni WD, aby ti to hned zase nechytlo lišej. Kohout vypucovat, benzín musí téct celým přůřezem hadičky. Pak znovu karburátor ven, ideálně na ultrazvuk, žádný rejpání drátem, maximálně štetečkem na čištění stříkacích pistolí. Zkoušel jsem i teplou lázeň z odmašťovače, dobře funguje z lidlu čistič na kola nebo na řetěz, rozpustí to všechno. Za pár korun si kup nová těsnění ke karburaci. Pořádně vyčisti obě trysky, žádný rejpání drátem! Jehlu dej na střední rysku, závlačka musí držet, aby ti tam nejezdila jehla samovolně nahoru a dolu a měnila směs. Ideálně sežen originální filtr. Výfuk originální nebo vykuchaný, ale ucpaný drátěnkama. Předpokládám čisté koleno bez karbonu.
Pak se můžeš podívat taky do motoru, sendej píst, strč ho s kroužkama do válce a podívej se proti sluníčku, jak ti to kolem prosvítá a jakou máš mezeru na zámku kroužku. Jestli vidíš dírou skrz, tak si připrav pětikilo na nový válec a píst, rovnou i čep. Pod hlavu kup nový těsnící kroužek a těsnění pod válec. Funkční svíčka je tuším NR15Y, stojí asi 30Kč. Jak se štěluje předstih najdeš v každé knížce nebo na netu. Mírné doladění lze udělat poklepem na protipól kladívka. Kladívko je dobré mít nové, bez vůle, které v otáčkách nekmitá. Občas může zazlobit proražený kondenzátor.
Pincek je radost, taky se v něm rád po 20 letech šťourám, přijde mi to po japonských motorkách jako opravovat kolo
zatím nedělal nic, jen nadává... Sám jsem fíka měl, sice to jezdilo jak šnek, ale to je tím že je to moped, ale spolehlivě, zas tolik oprav jsem na tom nedělal, aby to nějak moc sralo....
Naposledy editováno 08.07.2016 20:41:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | FJRPEPA | 4 | 8.7.2024 v 06:09 FJRPEPA |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |
Pionýr nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr | DachlAdam | 15 | 3.7.2024 v 08:40 Drakl |
Jawa 05 a 20 Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05 | Dony69 | 13 | 13.6.2024 v 11:04 HonzaH08 |
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |