1. davat to nekam neredeny je nesmysl, protoze je to jak med a moc to netece. Vyrobce uvadi naredit. Jinak bych se podival co rika vyrobce motocyklu v servisnim manualu. Tam ma bud prdepsanej nejakej vlastni srac, ale bude tam i doporuceni . Treba namatkou otevrenej manual na gsxr k5
Use an anti-freeze/engine coolant compatible with an aluminum radiator, mixed with distilled water only.
coz si tedy myslim ta tvoje G11 splnuje.Ovsem jsou obcas slyset hlasy, ze silika obsazena v G11 vydira cosi v systemu. Fizzer povidal ze se mu z toho sypal hlinikovej prasek. Ja osobne jsem k tehle teorii rezervovanej, ale mozny je vsechno.
Ja davam do vsech svejch motorek G12+, redenou (destilkou) na nejakych -25 a po najedech scotem na x motorkach vic jak 100 tkm zadnej problem s chladici soustavou nepozoruju.
A jeste mala perlicka na zaver, cetl jsem ze redit chladici kapalinu destilkou je blbost, kvuli absenci jakejkoliv iontu a lepsi je mekka voda. (tusim na oleje.cz)

Origo v R6 byla taky zelena.
Naposledy editováno 04.05.2017 10:29:20
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
Naposledy editováno 22.05.2017 22:25:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu

до свидания
Naposledy editováno 04.05.2017 15:30:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
PetrL3 píše: mari> fundovaně ti odpovím k bodu varu: O ten vůbec nejde. V tom problém rozhodně nebude. (Je to jako s papiňákem, proto je soustava pod tlakem). Ostatní nevím.
tak to pozor!
bod varu je velmi důležitý!
na silniční motorce není co řešit,ta se uchladí v klidu i na čistou vodu,ale samozřejmě najdou se borci,co v tom hledají něco jako chlazení atomového reaktoru...,ale na ostrém enduru,nebo motokrosu jdou teploty nad 100°C velmi často.
směs frydex+voda 1:1 vaří při teplotě cca 120°C a na víčku chladiče je ventil,který drží až do 1,8bar a pod tímto tlakem vaří směs vody s frydexem až kolem 140°C!!!
a to je fest rozdíl.při takové teplotě výrazně roste účinnost chladiče a jeho schopnost předat teplo do vzduchu .....
no a i tak stačí na pár minut někde " zahnít" a vaří to.....,ale proti obyčejné vodě o hodně později.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
mari píše: tak jsem se dnes vlastní blbostí dostal do situace, kdy mám doma místo chl. kapaliny pro motocykly 3L prachsprostý kapaliny do plechovek !!! (jel sem si púvodně buď pro Motul Inugek Expert, nebo Motorex Coolant-obě jsou modrý a líp se u nich ve vyrovnávací nádržce určuje celkové množství v systému - u Busy je blbej přístup a neni tam dobře vidět!) no a než jsem do prodejny(cca 40km) dojel, tak Motul vyprodali a jelikož vím, že prodejce je sám motorkář, nechal jsem si vnutit tohle VIP G11/G48 1l Antifreeze typ C , do motorky prej už roky nic jinýho nedává a to prosim neředěnou!, upozorňoval mě že to nemám ředit! (tato kapalina je koncentrát do -70st.C, takže asi slušná žíravina)!!!
Slepě jsem mu důvěřoval a i vzhledem k časovýmu skluzu to nekontroloval. Až doma jsem zjistil, že je to G11 do aut(kde se ani neuvádí že je to pro hliníkové motory!) a jedná se zřejmě tedy o starší typ chl. kapaliny s minerální aditivací...
Mám to tam po naředění 1-ku 1nalejt(to bude do -36, ale zas nevim, jaký bude bod varu a jakou to bude mít ochranou a mazací schopnost) , nebo se na to vysrat a holt si zítra zase sjet pro něco přímo do motorky???Tyhle autařský jsem nikdy nepoužíval...
G11 se nemá míchat prej s G12+, zajímalo by mě např. co dávaj jako origo náplň do motorek přímo z výroby(ne že bych to chtěl míchat, ale jen ze zvědavosti)...
dokázal by na to někdo fundovaně odpovědět ???
díky
ředit 1:1 a na hliník to samozřejmě je!
osobně si myslím,že frydex,který není určený do hliníkových motorů se snad už ani nevyrábí......ale G11 je 100% do hliníku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Dolph-cz píše: tak to pozor!
bod varu je velmi důležitý!
na silniční motorce není co řešit,ta se uchladí v klidu i na čistou vodu,ale samozřejmě najdou se borci,co v tom hledají něco jako chlazení atomového reaktoru...,ale na ostrém enduru,nebo motokrosu jdou teploty nad 100°C velmi často.
směs frydex+voda 1:1 vaří při teplotě cca 120°C a na víčku chladiče je ventil,který drží až do 1,8bar a pod tímto tlakem vaří směs vody s frydexem až kolem 140°C!!!
a to je fest rozdíl.při takové teplotě výrazně roste účinnost chladiče a jeho schopnost předat teplo do vzduchu .....
no a i tak stačí na pár minut někde " zahnít" a vaří to.....,ale proti obyčejné vodě o hodně později.....
A kolik stupňů má voda v obyčejném autě? Při kolika otevírá termostat?
Dolph-cz píše: ředit 1:1 a na hliník to samozřejmě je!
osobně si myslím,že frydex,který není určený do hliníkových motorů se snad už ani nevyrábí......ale G11 je 100% do hliníku.
já jsem nenapsal, že si nemyslím že to neni na hliník, jen že tam neni uvedeno že to na hliník je...
2 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
co ta znčka VIP, neni to nějakej no name, prostě shit...?
Naposledy editováno 04.05.2017 22:32:59
mari píše: když jsou dneka už G13, neni G11 už tedy dosti zastaralá a jak tady někdo psal do motorů kolem roku 2000? Má něco takovýho v motorce rv 2009 co dělat? když opomenu fakt, že to do motocyklu neni primárně vůbec určeno...
co ta znčka VIP, neni to nějakej no name, prostě shit...?
v motoru motorek se za posledních 30let v podstatě nic nezměnilo.materiály i principy jsou pořád stejné.
frydexy se mění(dělají nové druhy) jednak z důvodu ekologie-používají se jiné příměsi,které by měly být lépe odbouratelné a pak k vůli marketingu-prostě jde o prachy.
rozhodně něco ve smyslu ještě lepší ochrany motoru a ještě lepší chlazení v tom nehledej,spíše bych se bál,že to jde opačným směrem

značku VIP neznám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
mari píše: když jsou dneka už G13, neni G11 už tedy dosti zastaralá a jak tady někdo psal do motorů kolem roku 2000? Má něco takovýho v motorce rv 2009 co dělat? když opomenu fakt, že to do motocyklu neni primárně vůbec určeno...
co ta znčka VIP, neni to nějakej no name, prostě shit...?
Primárně si myslím, že tvá moudra nejsou přínosem do diskusí o technice.
Pouze přiživuješ fámy a blbneš lidi.
Nebo snad tankuješ benzín rafinovaný pouze pro motorky a do gum foukáš vzduch určený jen pro motorky?
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
G11 nepatří do motorek a aut, které mají předepsanou novější (oranžovou, růžovou) kapalinu odlišného chem. složení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu

Já už to mám vyřešený, to ale neznamená že kvůli někomu jako ty se přestanu ptát...

S tebou ale nemá smysl diskutovat,přesto že já bych se tomu nebránil pokud by to bylo na nějaké úrovni, seš jak zaseknutá deska a jenom hloupě plácáš a nesmyslně obviňuješ, nic nepřinášíš...
edit: je zbytečný se dohadovat o nesmyslech, nechci to tady zasírat osobními invektivy, takže pokud budeš chtít pokračovat zkus PM!
Naposledy editováno 05.05.2017 15:43:46
Potom se lidé diví, že po výměně za jinou (bez důkladného propláchnutí) nebo po dolití do expanzky se jim zdrcne, tvoří cucky, po roce vypustí sajrajt, šupinky apod. A nesprávně to přičítají tomu, že nebyla určena pro motorky.
Naposledy editováno 05.05.2017 19:37:52
AKorat tady na foru ctu ze tam v podstate kazdej dava cokoliv, od G11 po G12, G13 az G48
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu

Edit: Co naopak dobry je, ji jednou za 2, nejpozdeji 4 roky vymenit.
Naposledy editováno 20.05.2018 17:44:34
2 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
Kawa Z750 2004
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Ozzy_ píše: Pisu ti co tam leju. Nejobycenjensi modrou G11. Tudle sezonu jsem na obou motorech delal prevodovky, takze jsem oba vylejval, a s vodnima pumpama nic neni, a zadnej "hlinik" jako Fizerovi mi z toho netekl. Vzhledem k tomu ze zavodnici casto jezdej na obycejnou vodu, nevidim zadnej duvod nejezdit normalni G11ku
Edit: Co naopak dobry je, ji jednou za 2, nejpozdeji 4 roky vymenit.
jen k těm závodním motorkám-závodníci nejezdí na vodu proto,že to nevadí-ono to vadí vždy,fridex maže těsnění pumpy,chrání motor před korozí atd.,ale proto,že frydex je takový slizký/kluzký a při případné bouračce a úniku na trať může způsobit značné problémy.
ZdeněkS píše: No ok...ale v moto mám zelenou. Když ji vyleju a dám tam G12+ růžovou, tak nic nezkazím, ne?
Kawa Z750 2004
zelená/modrá by se s červenou míchat neměly.....a vypuštěním ji všechnu ven nedostaneš.
takže já bych tam nalil modrou
2 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Dolph-cz píše: jen k těm závodním motorkám-závodníci nejezdí na vodu proto,že to nevadí-ono to vadí vždy,fridex maže těsnění pumpy,chrání motor před korozí atd.,ale proto,že frydex je takový slizký/kluzký a při případné bouračce a úniku na trať může způsobit značné problémy.
Tak samozrejme, ale chci tim rict ze kdyz to prezije i zavodni nasazeni s vodou, tak tady ty internetovy laborace moc nechapu

ZdeněkS píše: :) tak jeden příspěvek je že nevadí a druhý že teda ne? Takže větši jistota je, když je tam zelená, dát tam zelenou/modrou? Čili G11? (nebo G48)?
Jestli ji budes teprve kupovat, koupil bych modrou/zelenou



Edit: A jsem ochoten se vsadit ze se nestane vubec nic ani kdyz jen vylejes zelenou,a nalejes cervenou

Naposledy editováno 22.05.2018 09:03:40
ZdeněkS píše: :) tak jeden příspěvek je že nevadí a druhý že teda ne? Takže větši jistota je, když je tam zelená, dát tam zelenou/modrou? Čili G11? (nebo G48)?
nevím jak to mysleli jiní,proto upřesním svůj názor a ten je takový,že všechny motory jsou uvnitř prakticky stejné.
takže je nesmysl něco jako frydex pro motorky,pak pro francouze frydex žlutý,fauvečko červený a pro zbytek modrý.....,tohle jsou jen marketigové kecy.
nicméně je fakt,že i když všechny frydexy fungují stejně,tak složení mívají rozdílné.proto se přikláním k tomu,že by se zbytečně mezi sebou smíchávat neměly.
je jasné,že se nic hrozného nestane,rozhodně nezmrzne v mrazu,ale může se stát,že ochranné schopnosti proti korozi apod. se tím sníží.toť vše.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Maska Hornet S Honda CB 600S Hornet, Honda CBF 600S | Dino78 | 3 | 22.4.2025 v 18:14 pepe100 |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |
Honda cb600s Hornet problém se star... Honda CB 600S Hornet | dukon21 | 12 | 5.9.2024 v 10:21 ..Roko.. |
Honda hornet 2007 laděný výfuk Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | OndraWR10 | 1 | 10.3.2024 v 07:36 RTSbike |
cantrální stojan Honda CB 600S Hornet | milenka | 12 | 16.8.2023 v 08:48 gugo |