Co hledám: jednonápravový, nebržděný, do 750kg, dělka plochy alespoň 230cm aby se tam vešla moto, kola asi mimo ložnou plochu, cena klasicky co nejmenší. Nebráním se použitému.
Co budu vozit: úplně všechno, motorky, věci kolem domu, takže jak sypké materiály tak kusy
Vozík bude stát venku., Rychlost chci 130km/h
A teď co? V-oj? odpružený? sklopny? bočnice - jak vysoké, material? výrobce?
dík za rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
gugo píše: KubaLC8> tak zkus stim vozikem ve 170 najet na nejakou nerovnost vono staci kdyz se zapomenes a vemes retarter v 50

2 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto
Vezeko to samy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
Sofía píše: vilemx>
P. S.: U malých Jachťáků pozor na dvě věci. První je ta, že je jen do 80 km/h a u druhé pozor na nápravu. Cca do roku 80 mají nápravu ze dvou ramen a čtyř motocyklových tlumičů, což je super a od této doby mají nápravu se sestřižnými gumami, takže to pěkně skáčea a pokud jsou ty gumy starý. tak stojí za prd. Radím z vlastní zkušenosti, protože já osobně mam vozíků víc a přesně tohoto Jachťáka s blbou nápravou jsem před nedávnem grátis dostal v parádním stavu i s TP, ale i tak stojí v koutě a nejezdí se s ním právě kvůli tomu.
Malá Jachtí kola a jejích gigantické nečvýhody, to bych nehal úplně stranou
Já mám jachta LPB204 (nebo tak nějak)... Dlouhá oj, vinutý pružiny, tlumiče, 12" kola. Kola jsou asi největší slabina, jsou to skůtrový gumy a maj nosnost tuším 300 kg. Ale jízdní vlastnosti naprosto neuvěřitelný (aspoň oproti kárám s torzkou). A taky je nahovno, že je typovanej na 70km/h a výrobce mě poslal do řiti. Přitom s půl tunou dříví kilo třicet a nevěděl jsem o něm.
Málem jsem zapomněl na pointu, rád bych ho nahradil něčím aktuálním co smí na dálnice ofiko, ale potřebuju aby to bylo nízký a mělo to sundavací bočnice (potřebuju univerzál, krom krámů vozím i loďku na kolejdách a rád bych aby se dala naložit i motorka).
Naposledy editováno 20.10.2017 14:59:48
1 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

Já mam na ježdění nejoblíbenější vozík ze svého stáda KPN 250 z Brna, rok 1980 a jednu věc těm brňákům rozhodně vyčítám a tím je uzavírací mechanismy zadní sajtny a že na ní mají světla i značku.
Ještě je podivné, že má na délku jen 180 cm, ale to v té době měl skoro každý tovární. V porovnání s Jachťákem má tu kormu dost vysokou, takže nehorzí žádný úlet starého železa nebo lehkých papírových krabic a celkem v pohodě se na něj menší motorka naloží uhlopříčně. Je trochu problém jej přidělat, protože nemá v korbě žádná oka, ale dá se to vyřešit přes karosérii k podvozku, která je po obvodu konečně hezky vymyšlená, neboť je z úhelníku a je tedy možné k jakémukoli místu chytit hák kurty, případně v karosérii jsou šrouby uchycení karosérie k podvozku, které lze snano "nastavit" závěsnými oky. Dělají se na něj takové cca 20 cm vysoké branky na plachtu a plachta, se kterou se dá bezpečně jezdit.
Za mě je tento favorit, protože o něm při jízdě opravdu nevíte a za normálním autem je při couvání alespoň trochu vidět a né jako přitroublej Jachťák, kterej není vidět ani v bočních, natož ve středním zrkadle

Jinak pro tazatele:
KPN 250 - max rychlost 80, nosnost 250 kg, rozměr korby cca 180x140 cm, ale jsou v ní podběhy, slušně ho koupíš asi za 5 tisíc, ale za mě je to jednička v dané kategorii (neporovnávám třeba se čtvrtinovým Kempíkem, kterého mam taky).
Byl jsem se na jaře podívat na vozíky v Agadosu, podíval jsem s a od té doby mě tam již nikdo neviděl, protože to popsal kolega dříve. zkušenost mam i s plastovýma blatníkama na vozíku v robotě a je to přesně tak, proto bych plasťáky asi nikdy nechtěl.
Na kvalitu jinak vážně pozor, protože když jsem se zajímal o malý vozík na přepravu jednoho motocylu (za auto malé hmotnosti), tak jsem porovnal Mikromoto od Vezeka, který už se bohužel nedělá a takovej polskej ksindl vyrobenej z papírového plechu (bohužel zrovna nemůžu najít), tak to bylo příšerný. Na tom polském bych si netroufl motorku ani zastrčit do garáže (bo by to ani nešlo, neboť bratři z Polska nějak neví, že je ke kurtování třeba také ok), pač by se mi to rozpadlo před očima a oni si dovolí na to dát nosnost 750 a rychlost 130. To Vezeko Mikromoto mam vyzkoušené a krom obligátního skákání daného nápravou je to super hromada lehkého železa a vozík, který po nás zdědí ještě další generace. A když si představím, že polák za nějakých 12 a toto za 16, rozhodně bych neváhal, protože ty peníze do šmejdu nakonec stejně na úpravách proinvestuješ. Já už se snažím nekupovat levné věci, protože nejsou levné jen tak bez důvodu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
Naposledy editováno 20.10.2017 16:07:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
Medved píše: ve 170 ten vozejk stejne uz leti ... alespon ten muj s nalozenym Bigem jo .
nojo tak ty jsi rebel a anarchista, ale co my co dodrzujeme alespon fyzikalni zakony

1 reakcí na tento příspěvek Přívěsný vozík za auto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto

Piwell píše:
Mas vkus na auto


Nechce se me to cist.....na jare budu met na prodej vozik Thule(brenderup) koupeny novy 2014 cervenec listova naprava na 1200kg v tp do 750kg delka lozne plochy ne bocnic je 270x 128cm pozink bocnice operne kolecko 9pin zasuvka ma jeste 4 roky stk nic mu neni....chcu koupit 2 000kg
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
Sofía píše: Pozor na jednu věc... ono totiž záleží i na tom, za jakým autem to budeš tahat.
Ve většině států civilizované Evropy (a u nás to bude hodně brzo taky, neb přejímáme evropské právo i když jsme země méně úřednicky civilizovaná) platí, že se nepočítá s aktuání hmotností, ale s maximální hmotností přívěsu dle TP.
Tím chci trochu neobratně říci, že není legislativně možné připojit za Fábii s koulí 450 kg i prázdný OBI vozík o celkové hmotnosti 750 kg, který má aktuální hmotnost třeba 150 kg a vypadá jako všechny ostatní. U nás se to zatím tak nějak tiše toleruje (policajti o tom neví nic), ale jakmile vyjedeš do Německa a zastaví tě policajt, problém jako hrom (u jednoho takového jsem byl). Navíc jak jsem uvedl výše, u nás to bude platit taky.
A teď rada:
Poud si koupíš nový vozík, má výrobce možnost jednorázově tuto hmotnost "papírově" snížit (vytiskne jiný TP a dá jiný štítek, vozík pokud není na zakázku bude konstrukce naprosto stejná) a pak si jednou můžeš s jeho povolením nechat tu hmotnost navýšit zpět na 750, ale jemon jednou a dál nic. Není přípustné (ani s povolením výrobce), nechat si celkovou hmotnost SNÍŽIT u vozíku použitého, protože úředníci v tom vidí obrovský problém (třeba v hmotnostech na nápravu a spojovací zařízení , kterou jinak udává výrobce). Toto jsem zkoušel u jednoho kamaráda, co má vozík na 600 kg a tahá ho za Fábií 450 kg, povolení od výrobce měl a bylo mu to prd platný, úředníka nikdo z nás nepřesvědčil.
Takže já jsem na jaře kupoval z tohoto důvodu úplně nový vozík v zastoupení výrobce (protože v OBI toto asi těžko zařídí) a rovnou jsem si ho nechal udělat na 450 kg, abych už nikdy neměl problémy... protože sposuta dnešních 750 kg vozíků se může legislativní změnou náhle stát nepoužitlnými za menší auta, než SUV nebo s pohonem všech kol. (A po pravdě, která konstrukce moderních levných vozíků dnes vydrží více než jednorázové zatížení na tuto hmotnost, než se úplně rozpadnou).
Takže na toto upozorňuji a raději ani neradím, koupit starý vozík vyrobený za socíka (schvalované na 400 kg), protože ten nebude nikdy na více než 80 km/h (případně 70).
Toto výše uvedené se týká nebrzděných vozíků a pokud jde o brzděné, tak u většiny i malých aut tento problém odpadá (většinou hmotnost přívěsu 1000 kg v TP auta), necméně já bych to nechtěl. Za prvně brzděná náprava s příslušenstvím je + 80 kg hmotnosti vozíku, kterou s sebou furt taháš, za druhé je to poruhová věc, která ten vozík v jednoduchosti provozu vlastně degraduje, za třetí cena je nejméně dvojnásobná a navíc se s tím musí jezdit co dva roky na technickou, narozdíl od nebrzděného.
Takovéto závěry jsem si na jaře udělal, když jsem si kupoval svůj a teď je můžu předst dále .
Takže přeji dobrý výběr!
P. S.: Ještě bych mohl poskytnout analýzu o tom, jestli je lepší mít kola vedle korby nebo pod, nápravu odpruženou gumama nebo listama atd.,ale na to jsem již vysílen a musím s kolegy na oběd .
za ááá už se počítá s aktuální hmotností
za béé pozor je třeba v německu dávat na to, že musíš mít pro 100 km/h nálepku "tempo100" a ta se vydává ke konkrétní konfiguraci auto/vozejk...navíc musíš mít pneu vozejku do 6 let od výroby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
Kubák píše: gugo> Na konci leta si poridil neco novyho,treba ti tam tu starou kocabku hrkne
Pocitam ze to budu resit od unora . lod stejne asi poveze nejaka firma protoze si nelajznu to kupovat sam a pak podle toho jestli bude lod s nebo bez budu shanet.


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
gugo píše: mariano> tak na fabii si hlavme muzes nechat namontovat schvalenou kouli na 1,2 t a je po prdeli. Bychto zas tak nedramatizoval. TO jen ja vul musim kvuli 3t kupovat jiny auto
mám plaťák 2,5 t...a jelikož plaťák, tak těžkej. abych odvezl oktávku, potřebuju víc než 2t kouli - výhledově čumím po dodávce se šesti a více židlema


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
Jinak kdyby si netrval na dodavce tak hodne uveze treba pajero a dela se i v 7 mistny verzi. TO ma myslim 3.3t. Ale ty rocniky co jsem hledal jsou dost vohnily.
Edit: ale jestli si to myslel tak ze ti mam prodat vito... tak ne neprodam

Naposledy editováno 20.10.2017 20:48:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přívěsný vozík za auto
gugo píše: mariano> No ja mam na vitu 8 zidli ale da to jen 2.5 t...coz me dost nasralo a proste vic na zadny vito nedostanes. Nadruhou stranu stim zadohrabem bych treba lod z kluzkyho slanyho najezdu tahat nechtel, to by mozna nedopadlo dobre, takze holt to dopadlo ze tucson co mel 2t na kouli sel do sveta a misto nej je doma grand cherokee a ten ma 3,5t.
Jinak kdyby si netrval na dodavce tak hodne uveze treba pajero a dela se i v 7 mistny verzi. TO ma myslim 3.3t. Ale ty rocniky co jsem hledal jsou dost vohnily.
Edit: ale jestli si to myslel tak ze ti mam prodat vito... tak ne neprodam
to máš štěstí, většina vit má jen 2t
chci dvě řady sedaček (ideálně třetí vyndavací) a za tím místo pro pohodové přenocování dvou lidí nebo převoz motorky. stačilo by i prostřední vito.