1 reakcí na tento příspěvek měřiče tlaku v pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu
Harry007 píše: Nevím, kdo z vás už někdy píchnul, ale mě se většinou stalo, že to kolo bylo tak rychle prázdný, že než bych mrkl na ukazatel a stihl se posrat, tak už bych jel po ráfku...
jenze ono to funguje trosku jinak... indikator ubytku tlaku se rozsviti jeste pred tim, nez mas pneu prazdnou. takze mas alespon chvili na to (kdyz to neni dira jako tram), aby clovek zvolnil a zastavil. a kdyz jedes kudlu, vnmas spise jine veci, nez to, ze ti mizi tlak. na to neprijdes hned. ale tady je to samozrejme samy zavodnik Moto GP, ktery pozna podle chovani ubytek desetinky, vse predem a vcas analizuje, odhali a vyresiNaposledy editováno 13.03.2018 07:18:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu
jinak mam stejnou zkusenost jak Harry....defekt prakticky do par sekund jsem stal s prazdnou gumou....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu
HornisGSX píše: Eso_Rimmer> silne pochybuju ze ten vehement na ventilku reaguje behem vteriny na pokles o jednu desetinu.....senzory v kolech jeste budiz( pro me absolutni kravina) ale nejaky paznecht mit na ventilku nee diky....
jinak mam stejnou zkusenost jak Harry....defekt prakticky do par sekund jsem stal s prazdnou gumou....
dewwil píše: kerut> ... na druhou stranu, lidí hned panikaří jak vidět kontrolku pneu...
.... no a to je prave ten problem. Kdyz ti parkrat vyskoci kontrolka, ze mas spatny tlak a ty zjistis, ze to neni pravda, tak pri dalsi signalizaci si reknes, ze to zase kravi a uz nezastavis. Takze je to 50/50 jestli jedes po podhustene gume anebo keca meric.Naposledy editováno 13.03.2018 09:08:36
Jakože nepřímé měření tlaku v pneumatikách? Jakože za pomocí ABS snímače otáčení kola? Jakože míň nafoukané kolo se jako točí jinak?
Můžeš uvést nějaký příklad auta?
Já zatím viděl kontrolu tlaku jen se snímači v kole!
ramlik> Mám to u Mercedesu cls. Snímač v kole není, počítá se to podle otáčení kola a je to spolehlivé.
Naposledy editováno 13.03.2018 09:04:07
1 reakcí na tento příspěvek měřiče tlaku v pneu
jinak jsem nemyslel chytrej ventilek ale strcit nekam kolem blatniku, zadni kyvky IR cidla.. klidne i tri - jedno na stred a dalsi dve na boky, ale jak pisu pro nas bezny uzivatele (zvlast pro ty co jim motorka stoji bez kol ve sklepe ) fakt zbytecny, to jen ze kdyz jsou dostupny prostredky a metody tak clovek premysli co vsechno by slo merit a zaznamenavat.. ja az to dam dohromady tak urcite planuju udelat dataloger pro komplet chladici okruh (kvuli nastaveni pomeru prutoku vymenikem) + osadit provizorne akcelerometry kvuli prip poladeni hi-speed(protoze tam pochybuju ze bych pocitem poznal neco vic, nez ze to proste jede pres "nejaky nerovnosti")..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu
Ventil-TP píše: ramlik> 1. Nepřímý systém kontroly tlaku v pneumatikách
Ja len doplním, že na základe tých vibrácií sa dá zistiť aj pokles tlaku na všetkých štyroch. Používa to napríklad VW group, ale neviem, či len tú základnú verziu alebo lepšiu - asi závisí od modelu auta...Od určitého roku je to (na autách) povinné, ale výrobci si môžu vybrať typ. Ale asi priame meranie musí byť otrava pre tých, čo si pneu musia meniť sami, pretože jednotka sa sama na nové ventily neprehodí. Výrobcovia by mohli naprogramovať jednotky na napojenie sa na dve sady (zimnú a letnú)...
Metric píše: Ja len doplním, že na základe tých vibrácií sa dá zistiť aj pokles tlaku na všetkých štyroch. Používa to napríklad VW group, ale neviem, či len tú základnú verziu alebo lepšiu - asi závisí od modelu auta...
Od určitého roku je to (na autách) povinné, ale výrobci si môžu vybrať typ. Ale asi priame meranie musí byť otrava pre tých, čo si pneu musia meniť sami, pretože jednotka sa sama na nové ventily neprehodí. Výrobcovia by mohli naprogramovať jednotky na napojenie sa na dve sady (zimnú a letnú)...
Ale to není pravda, jednotka si to sama načte, ale asi záleží jak u kterého auta. U mého si to načte sama po 10 km, myslím když si koupíš nové čidla. Pokud jsou již načtená, tak si ihned rozpozná zimní -letní .
ramlik píše: Tak tohle bych chtěl vysvětlit!
Jakože nepřímé měření tlaku v pneumatikách? Jakože za pomocí ABS snímače otáčení kola? Jakože míň nafoukané kolo se jako točí jinak?
Můžeš uvést nějaký příklad auta?
Já zatím viděl kontrolu tlaku jen se snímači v kole! (BMW,Škoda, WV,Mercedes)
Napr. Renault, Dacia. Všetky vozidlá od roku 2015 musia mať systém varovania podhustenia pneumatík. Niektoré majú priame (snimače v pneu) a niektoré nepriame (cez ABS/ESP lacnejšie verzie bez príplatku)
Princíp je v porovnávaní hodnôt snímačov otáčiek kolies behom jazdy. Dofúkaš pneu na určený tlak a vyresetuješ hodnoty (nastavíš referenčné) Za jazdy sa automaticky načítajú a uložia hodnoty. Kontrolka sa rozsvieti pri rozdiely väčšom ako 20%.
Aj snímačov je viac typov, ale to je už na dlhšie.
Problém na motorke môže byť v tom, že iný rozmer je predná a zadná pneu.
Naposledy editováno 13.03.2018 12:19:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu
1 reakcí na tento příspěvek měřiče tlaku v pneu
Jednou za čas změrim, nejspíš když uklízím, abych měl nějaký ten etalon jak by asi mělo být a žiju.
Rozsvítí se mi na dálnici čidlo ale pocitově v pohodě. To mám jako zastavit v odstavaku a hledat vestu,trojuhelnik a pumpičku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu
Před každou vyjížďkou to určitě neměřím, proč bych měl, když vím, že mi za měsíc klesne tlak o 0,1 atm. ...
e-aha, tak jsem to tady pročetl a očividně lidi potřebujou senzor aby poznali, že píchli, OK, v tom případě asi není co dodat, snad jen brzy vymyslí senzor, který upozorní, že chybí řidič motocyklu/auta-ideálně přes apku v telefonu, kontrolka na palubce by asi v tomto případě nebyla úplně ideální řešení
Naposledy editováno 13.03.2018 21:32:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu
1 reakcí na tento příspěvek měřiče tlaku v pneu
ukazovalo to aktualni tlak a teplotu v pneumatice, odchylku od prednastaveneho tlaku, nastavovalo se tam kolik je spravna hodnota, kolik je odchylka aby to zaclo rvat, rvalo to ikdyz k male odchylce doslo skokove. Takze treba clovek upustil dve desetiny ventilkem a uz to hlasilo, ze je problem. Pipalo to docela silne, bylo to slyset i za jizdy a do toho teda jeste ta cervena ledka a samo se to hned preplo na to kolo kde byl problem.
Uchyceni jsem vyresil stejne jako se to dava do kamionu. A snimac, to sroubeni te pasky a ventilek jsem dal do kola po 120°. A kola nebyla nijak nevyvazena. Mozna ani nebylo potreba resit az tak. Ale znate to..jistota je kulomet.
Je to perfektni vec.
A ted jen neco k zamysleni... jakym tlakum odolava baterie v tomto snimaci a nebo v cinskem snimaci co se montuje na ten ventilek jak tady kdosi postoval.
Od vyrobce tohoto systemu co jsem mel ja jsem se dozvedel, ze prave s baterii je nejvetsi problem. Aby vydrzela a bylo zarucene, ze se s ni nic nestane po deklarovanou zivotnost (myslim, ze to byly 4 roky, ale presne uz si nepamatuju). Tak museli resit spesl baterku aby odolala prave tem silam co na ni pusobi pri jizde.
Nemam duvod neverit a spise jsem neduverivy k tem cinskejm zgarbum, kde jsou klasicke baterecky, ktere vytecou i v detskem auticku na dalkove ovladani :D
1 reakcí na tento příspěvek měřiče tlaku v pneu
Naposledy editováno 14.03.2018 16:30:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) měřiče tlaku v pneu
Naposledy editováno 14.03.2018 16:32:44