Co jsem četla stará témata, tak se většinou radí nahoru spojkou, ale furt mám z toho strach, prostě zmáčknout - vytočit - pustit, mám strach, že to s plynem přeženu.
A ano, vím, že je to k hovnu atd. atd. ale prostě bych to rád uměl.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem
...bych musel tak zabrat za řidítka, že bych je urval.
ramlik píše: Versys na záda 2kou plynem, to je sci-fi!
...bych musel tak zabrat za řidítka, že bych je urval.
A umis dobre po zadnim?
To je ten rozdil, lidi co to umi fakt dobre tak uz podvedome synchronizuji pohyb tela(preneseni vahy, ani to nemusi byt presednuti na misto spolujezdce), tah motoru a pohyb vidlice a vypada to jako by motorka opravdu sla jen plynem.
MichalR10 píše: Tak já teda taky přidám svoji pohádku. Přes spojku to nezvedám, neumím to. Používám pouze plyn a zvedám to hlavně na druhý, ale i třetí tychlostní stupeň. Blázen je ten kdo si myslí že na tom bude sedět jak lopata a jen otočí heftem a poletí kilometr daleko po zadním. Vždy tomu musíš trochu pomoci ať už zavřením a otevřením plynu (výplachem) nebo posunutím těžiště a nebo "čtením" cesty v podobě čekání na hrbol.
Konec pohádky...
Presne jak pises, jen to neni pohadka ale realita ... ja na trojku a jakmile se predek zvedne, tak uz si jen radim za 4...za 5 a jen si to koryguju plynem a zadni nrdou + teziste sveho tela na motorce..... pres spojku bych to zvedal max na 4ku ktera plynem nejde, ale pres spojku spolu s trhnutim za riditka jde na zada
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem
Predstava o prehození je asi z videí kde slečna stoji na miste s plným plynem a motorem v omezovaci a nasledne vystřelí spojku, ale takhle se to fakt asi nikomu kdo uz na motorce jel nepodari....
Naposledy editováno 01.05.2018 15:21:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem
selkie píše: assassin> ti pučim Vévodu
na KTM uz jsem jel (SMR), hmotnost a vykon jako TL (nebo spis ve prospech TL) ... kdyz dejme tomu ve 3tis na dvojku dam plnej tak nekde na spicce kroutaku to regulerne zvedne kolo do luftu? tomu moc neverim.
assassin píše: Naucit se to spojkou je zaklad, je to mensi zátěž pro motorku a jde to plynuleji a lepe se to kontroluje.
Predstava o prehození je asi z videí kde slečna stoji na miste s plným plynem a motorem v omezovaci a nasledne vystřelí spojku, ale takhle se to fakt asi nikomu kdo uz na motorce jel nepodari....
toto bych potřeboval trochu vysvětlil, myšleno tu kontrolu se spojkou? Co jsem procházel YT tak jestli jsem to dobře pobral, tak otáčky cca pod půlku, vymáčknout spojku a v tom momentě přidat plyn a pustit spojku. No a zrovna z toho mám strach. Kde je ta kontrola? Jestli to dobře chápu, tak jde o to, skokově prudce zvýšit výkon, prakticky z nuly (vymáčklá spojka) na max.
Jasné, že vím, že určitě nehodím přední kolo hned do svíce a větší riziko hrozí z dopadu, rozklepání řídítek, zazmatkování atd. než z toho, že hodím salto, ale jen se ptám, jak je to s tou kontrolou.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem
Ty si totiz predstavujes, ze to udela neco jineho nez to opravdu udela :) ver mi, ze budes mit ze zacatku problem to zvednout (malo plynu) nez ze bys mel problem s tim ze jdes moc rychle nahoru. Klidne si ten grif vyzkousej nejdriv na trojku kde to nejde tak rychle do otacek a mas na to vic casu - z nizkejch otacek pridej plyn, idealne "plnej" ale pro prvni pokusy neni treba a zatim co se motor rozbiha tak nekde kolem 4-5ti tis zmacknes jednim, nebo dvouma (zalezi kolika ji umacknes) prstama spojku - ale zadny kompletni vystaveni, jako kdyz zastavujes, ale jen asi jako kdybys mackal kohoutek u pistole - trochu vylitnou otacky a hned zas klesnou. Postupne az to budes mit jako grif naucene tak budes pridavat vic plynu a tu spojku vymacnes o malicko vic... Prijde to samo, ver tomu, ucejtis, ze to delas dobre. Az se ti konecne odlepi kolo od silnice tak uvidis ze jde az necekane plynule... Ono stejne ze zacatku se budes bat a das malo plynu a hlavne se rukama pritahnes k riditkum a tudiz zvednes kolo 10cm nad zem :D
Ruzne navody na netu jak mas mit nohu na brzde - to muzes klidne zapomenout, protoze budes mit problem tohle vse sesynchronizovat a budes daleko od mrtveho bodu - az casem kdyz zacnes zvedat kolo vic tak to chce zacit s tou zadni brzdou, sice to na litru vetsinou v pohode vrati motor kdyz uberes, ale proste umet to s brzdou je jinej level... No a taky to chce se naucit pri dopadani na zem pridat plyn, aby to nebyla takova rana.
Jo a trenuj na miste kde neni moc nerovnosti.
Naposledy editováno 01.05.2018 21:21:44
2 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem
3 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem
mmks píše: Super dík. Mě právě připadlo divné, na tom prvním videu, že macka spojku vsema prstama. I když řadím, tak mackam 1-2. Myslel jsem podle toho, že právě vymackava spojku úplně a ne že ji jen nechá klouznout.
Zvedat to se 4 prstama na spojce, to už chce vyšší skill (jestli je to vůbec možné) : ) Osobně při wheelie používám vždy jen jeden prst (nezávisle na tom, jak je spojka tuhá), protože se mi jednou stalo, že jsem to řidítko neudržel. A jak už tu bylo psáno, stačí nechat spojku jen klouznout, nemusíš ji vystavovat až na řidítka. Ještě bych akorát dodal, že čím silnější moto máš, tím bych to zkoušel zvedat při vyšších otáčkách, protože ten kopanec není tak velký a hlavně se líp dávkuje plyn. Jo a mysli na to, že není umění jet 200 km/h po zadním, ale 20 km/h : )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem
assassin píše: Jeste jsem nejel na v2 1000 ktera by se sama zvedala na 2 jen pridanim plynu... Pohadky. Hodne zalezi na synchronizaci a pohybu teziste, kdo umi po zarnim tak to zvedne a ma pocit, ze to bylo "jen" plynem, ale neni to tak
Ale jo, dá se. Rsv šlo na dvojáka celkem běžně (vpředu o zub míň, pilot o dvacet kilo míň). Bohužel jen když jsem nechtěl a nikdy když jsem chtěl...
Sonicek píše: Co jsem jel na V2 (1000ccm), tak to šlo na záda hned, kolikrát aniž by jsem chtěl. Jednička už kolem 4tis. a to stačí fakt malinko, na dvojku to rozjedu a tam kde cítím, že motorka opravdu táhne, tak dám full gas a hned se to značně zvedat Vyzkoušeno na Tuono rv.03, celkově 2V jdou líp na záda, u svojí FZ1, na 1ku tak kolem 6tis, na dvojku kolem 8-9tis, ale lepší je to vypláchnout, ale pak to vystřelí dost rychle. Ale určitě je to lepší spojkou, normálně se rozjedeš dáš 2ku a jedeš cca. 80km/hod, pak zmačkneš spojku (aby proklouzla, ale taky klidně nemusí) a mezitím kdy máš zmáčklou spojku tak daš zase plnej plyn (zní to divně, ale prostě musíš fakt plnej) a pak na prasáka pustíš spojku ze začátku jen poskočíš, chce to zkoušet a zkoušet...fakt se nesmíš bát dát plnej plyn, bez toho to v té malé rychlosti nezvedneš. Zvednutí je stejně ta nejlehčí část, pak to držet, tak aniž by jsi moc zrychloval nebo zase padal. Zkoušej a uvidíš, ale jak jsem psal ten tvůj 2V, ten musís jít sám i plynem, když zvednu zvoji FZ1 na trojku plynem do kopečka v jednom a to tam mám tak 160km/hod, tak tvoje na dvojku musí vystřelit jak nic
Ty jo, já měl V2 1100, navíc v moto, která byla snad už v továrně vyráběna pro wheelie a plynem se to zvedlo možná tak na jedničku. Na dvojku už ani z rychlíku. Ne že by to nejelo, ale čekal jsem, že konečně zažiji ten pocit "za tři plynem na záda" a nic takového se nekonalo. A to ta motorka měla 100 Nm v 4500 ot. Buďto jsou ostatní V2 ještě o parník jinde nebo si každý pod pojmem "wheelie" představujeme něco jiného : ) Ale se "spojkou" to po zádech jezdilo moc hezky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SM - na zadní jen plynem
FiZzeR píše: Ale jo, dá se. Rsv šlo na dvojáka celkem běžně (vpředu o zub míň, pilot o dvacet kilo míň). Bohužel jen když jsem nechtěl a nikdy když jsem chtěl...
otazka je jestli se jen nenadlehcilo kolo (jestli kdybys nevymekl a neubral, jestli by se kolo zvedlo do mrtvyho, nebo by z tech 5ti cm zase spadlo) ... navic to mohlo byt shodou nahod (teren atd)
to odlehceni + zakmitani riditek mi dela tele s kratkym prevodem na 3 i 4 ... do kopce, vlnka na asfaltu atd... ale ikdyz drzis plnej, nic dalsiho se nestane, preleze to spicku kroutaku (7-8tis rpm) a zase to drepi na zemi....
to same jsem pozoroval na 999, RSV i Petrovo HM1100S ... asi jediny moto co takhle zvedalo kolo na 2-3 byl husaberg 550 s kratkym prevodem :D a to jsem stejne tu 3ku povolil, takze tezko rict, jestli by to hned zase nespadlo....
Jsou lidé, co na víc jak stokoňovém čtyřválu sice ujedou skoro půl kiláku, ale jen díky tomu, že má motor dost síly, jde vytočit do mrtva a zvdají to v kilu. Ale v přepočtu na čas strávený na zadním kole to je jen pár vteřin. Takže to jsou stejní neumětelové, jako ti, co na krosce ujedou dvacet metrů a na kole pět. Ale efekt pro okolí je naprosto odlišný.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SM - na zadní jen plynem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
SAS KTM 990 SM | selkie | 7 | 15.6.2024 v 12:10 ZdendaZB |
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | pagos | 5 | 13.2.2023 v 15:11 Pepa919 |
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM | KubaLC8 | 31 | 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8 |
Sedlo SM [1, 2] KTM 990 SM | selkie | 44 | 24.6.2022 v 17:10 mmks |
TB porna zdarma [1, 2] KTM 990 SM | selkie | 43 | 17.6.2022 v 14:28 selkie |