Poradite co a proč?
Díky
assassin píše: zdanliva jednoduchost = pokud se plka na foru, je karbec jednoduchej, pokud na nem neco nefunguje, tak clovek zjisti, ze je to tak slozity, ze to ani neslozi to je dobra vyhoda
Občas může být problém rozumně seřídit jeden jikov 2918HC kterej má dva šroubky
Dobře fungující stříkačka vs nerozhašený karbec...pocitově pro mě karbec.Funkčně stříkačka...
Poladěná stříkačka vs FCR ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
assassin píše: zdanliva jednoduchost = pokud se plka na foru, je karbec jednoduchej, pokud na nem neco nefunguje, tak clovek zjisti, ze je to tak slozity, ze to ani neslozi to je dobra vyhoda
Furt je daleko vetsi pravdepodobnost ze dojedes s rozstelovanym karbecem nez s nefunkcni striakckou a blikajici kontrolkou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
KubaLC8 píše: Furt je daleko vetsi pravdepodobnost ze dojedes s rozstelovanym karbecem nez s nefunkcni striakckou a blikajici kontrolkou.
ja to jeste nezazil, vlastne jsem o takovem pripadu ani neslysel, ze by motorka s FI prestala zniceho nic jet a nedojela kvuli FI. ono to k jizde potrebuje jen par senzoru, ty ostatni sice rozsviti kontrolku, ale vetsinou to jede dal...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Sete píše: No tvl... Hlavně ty vibrující předky na stříkačkách jsou průser
Nic takového jsem netvdil. Já zapomněl že na tomhle foru se každý pitomec chytá každého slova.
assassin píše: ja to jeste nezazil, vlastne jsem o takovem pripadu ani neslysel, ze by motorka s FI prestala zniceho nic jet a nedojela kvuli FI. ono to k jizde potrebuje jen par senzoru, ty ostatni sice rozsviti kontrolku, ale vetsinou to jede dal...
Ze jsi o tom ani neslysel za to ja nemuzu.
Ja se nechci hadat, me karbec I rpes jeho nesporne nevyhody vyhovuje
Nejde ani tak co je lepší... Ale pro koho. Jsi-li mladej co nerozezná táhlo sytiče od plynu, jdi do stříkačky. Máš-li ambice být mechanik stejně jako jezdec, můžeš i karbec... Ale pro běžný ježdění nevidím důvod proč karbec.
Rozdíl v chodu motoru běžných karburátorů a FI samože je... Ale myslíš si že na tom budeš "ujíždět" kdykoli to nastartuješ a budeš při tom onanovat? Za čas to přestaneš vnímat jako cokoli podstatnýho
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
Ale poradne ho nastavit je opravdu cerna magie, treba na Guzzine nemaji karbce porty na podtlaky, takze synchronizaci delam merenim otevreni soupatka tak, ze do skviry strkam vrtaky Je to dost nahrubo, ale lepsi jak nic.
Napriklad na fotce jsou dole stary jehly a po vymene za tu novou nahore se spotreba snizila ze 7,5 l/100km na 5,1. Proste kazdej mm, kazda pulotacka sroubu ovlivni nastaveni smesi silenym zpusobem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Stana.k. píše: Nic takového jsem netvdil. Já zapomněl že na tomhle foru se každý pitomec chytá každého slova.
Tak si ten svůj příspěvek přečti celý ještě jednou a než budeš příště zase někoho nazývat pitomcem, tak si předtím stoupni před zrcadlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
assassin píše: a jsi si jistej ze gsxr proti R6dole nejede kvuli strikacce? :D taky duc dole nejede, kdyz je to strikacka? :D
Já bych řekl že ano. Třeba stejne CBR600RR. Ta ale nejede ani u vrchu ani odspod, tak nějak pořád stejně. Samozřejmě může hrát roli převody atd. Ale to už je na delší rozbor. Duc že by nejela odspod? hloupé otázky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Sete píše: Tak si ten svůj příspěvek přečti celý ještě jednou a než budeš příště zase někoho nazývat pitomcem, tak si předtím stoupni před zrcadlo.
Nápodobně... Já tvrdil že vybroval předek při brzdění. Kde je souvislost se stříkačkou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
neznamyScooterD píše: Wenca24> tam ale o opravě membrány na cestě není ani písmeno..
vilemx> na dvouválu s malou dirkou možná okej... na jednoválu s velkou?
Tak sprcku a nejaky lepidlo neni nic neprdstavitelneho sebou vozit na cesty...i jsem nekde cetl, ze ji nekdo slepil na dijeti americkou paskou...
Jak pise vilem, vetsinou ta membrana motorku neznehybni..na XT 600 napr. membrana ovladala az sekundarni karbec-tedy az od urcite urovne otoceni plynem...
mischa638 píše: Až na jednu: Ditech a to je ta největší pomsta mechanika
No a taky dieselový Enfield Nebo má předkomůrku? Fakt nevím.
Ostatní: Srovnávat reakci na plyn u starých karburátorovek a nových stříkaček je trošku nefér. Ty kaburátorovky byly stavěné na benevolentnější emise. Stříkčka se dá taky naladit, aby byla ostřejší nebo méně cukala, ale nevyjede tak z výroby, protože by neprošla homologací.
Taky ta subjektivní porovnání jsou zavádějící, protože se srovnávají různé typy motorek a netušíme, s jakými úpravami. Stačí dát otevřený výfuk a vyhodit přívěru a rázem to ve spodních otáčkách netáhne, protože chybí ve výfuku přetlak. A v takovém případě to není vina karburátoru ani vstřikování, ale kutila.
Každopádně ladit stříkačku a karbec je nebe a dudy. Jak píše Redguy, u karbeců má občas i drobná změna nečekané důsledky a laborování s tryskami, jehlami, šroubky a hladinami je podstatně pracnější, než úprava mapy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Stana.k. píše: Já bych řekl že ano. Třeba stejne CBR600RR. Ta ale nejede ani u vrchu ani odspod, tak nějak pořád stejně. Samozřejmě může hrát roli převody atd. Ale to už je na delší rozbor. Duc že by nejela odspod? hloupé otázky
No duc ma taky FI tak by nemela jet odspodu ne? Ono na srovnání karbec vs FI je ideální treba gsxr750 kolem roku 97 - ty existovaly v obou verzích, nebo novějsi a starší varadero. Srovnávat dve uplne jiny motorky je celkem mimo.
Redguy: treba vybehana komora pro soupe se repasuje fakt super, ja treba ted na triumphu repasoval karbce tak ze jsem je vymenil za nove, jde to fakt snadno, proste jen prodejci posles 15-20litru a prijdu ti krasne zabaleny v krabici
Stana.k. píše: Nápodobně... Já tvrdil že vybroval předek při brzdění. Kde je souvislost se stříkačkou?
Psal jsem celý příspěvek, ne jen konec.
Že karbec obecně jede líp je blbost. Restrikce v podobě EU norem je věc jiná, tam by si karbec neškrtnul vůbec.
Lepší průběh výkonu je taky blbost, stříkačka naopak nabízí zpravidla mnohem víc možností, jak si pohrát s palivovou mapou. Například Superblackbird karbec měl lepší vršek, ale stříkačka lepší spodek a průběh výkonu.
Nemluvě o jízdě ve vyšších nadmořských výškách, karbec je prostě naladěný na určité podmínky a jak vyjedeš vysoko, tak citelně ztrácí výkon. Poznal jsem to sám v Alpách, když jsem sotva stíhal na Fazeru 1000 (karbec) kamarádovi na R1150GS (stříkačka). Když jsme tam pak byli na LC8, tak rozdíl 990 vs. 950 byl dost markantní. Kamarád na 950 (karbec) nadával, že mu to vůbec nejede, nestíhal.
S tím "Hlavně ta první reakce" se dá souhlasit, stříkačka často při přidání ze zavřeného plynu cukne, i když dnes už je výrobci většinou umí vyladit.
A že se stříkačka dlouho rozmotává... to je čistě tvůj subjektivní dojem, asi i ovlivněný tím, jaké stroje jsi zrovna zkoušel. Musel bys porovnat 2 "stejné" motorky, které se dělali s karbcem i stříkačkou.
Vystřídal jsem už cca 25 motorek a z vlastní zkušenosti říkám, že karbec už nechci, startovací rituály nejsou moje hobby. Jedině by to byl nějaký veterán, se kterým bych určitě nejel zdolávat alpské průsmyky
A "nápodobně" těžko, nikoho jsem pitomcem nenazval
U auta mam 4 komorovy karbec a taky jsem ho tak dlouho neuspesne repasoval, az jsem koupil novej Novej teda znamena repasovanej fabrikou, takze i cena byla dost prizniva - 200 USD.
Jedine co je u karbecu opravdu asi lepsi je sametovejsi prechod zavreny/otevreny plyn. Ale to je asi tak z meho pohledu vse.
Staci pohledat jak casto se tu resi pokazena strikacka a karbec a je jasno.
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
JohnnyS08> ale to je primovstrik ne ?
Naposledy editováno 24.07.2018 14:24:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
kerut píše: karburator je vetsinou slozitejsi na rozebrani i serizeni, protoze je mechanickej, ale protoze je mechanickej tak je ve finale zase jednoduse opravitelnejsi/seriditelnejsi treba i v polnich podminkach... jinak dobre nebo hur muze chodit jedno i druhy, to se neda asi nejak obecne/hromadne rict
JohnnyS08> ale to je primovstrik ne ?
Opravitelnost mechanických součástí je minimalne sporná - hodne totiz závisí na uživateli - a kazdej neni konstruktér a programátor a nema s sebou kompletní vybaveni pro opravu čehokoliv (krome pneu :) ) fuj jsem zlej a urcite me za to stihne trest , vlastne uz stihl :(
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka
A kdyz budu vážnej - 80-90 procent současných uživatelů strojů s karburatory netusi kde tryska je natoz, aby tusili, ze maji chybu hledat v karburatoru. Jestli jsi nekdy vyndaval karburatory z lc8, vtr apod tak to neni uplne easy job jen tak na ulici a urcite ne s naradim co u motorky bezne bývá
Naposledy editováno 24.07.2018 15:50:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
virago,ass ad> souhlaas!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
neznamyScooterD píše: Wenca24> a vozit sebou vstřik něco nepředstavitelnýho je?
virago,ass ad> souhlaas!
Využiju odpověď tobě ale mířím i na zlýho assassina, bo se chcu něco dovědět a když mě tady mojí "stříkačkofobie" zbavíte, budu jenom rád, protože zachvilku nebudu mít co si pořídit
Co je teda potřeba vzít sebou v případě stříkačky aby měl člověk šanci něco nouzově opravit a dojet? Zajímají mě teď jedno-dvouválcový (c)endura
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka
Wenca24 píše: Využiju odpověď tobě ale mířím i na zlýho assassina, bo se chcu něco dovědět a když mě tady mojí "stříkačkofobie" zbavíte, budu jenom rád, protože zachvilku nebudu mít co si pořídit
Co je teda potřeba vzít sebou v případě stříkačky aby měl člověk šanci něco nouzově opravit a dojet? Zajímají mě teď jedno-dvouválcový (c)endura
nikdy jsem se nesetkal se zavadou FI ktera by motorku znehybnila nekde na ceste. nejcasteji umiraji cerpadla. vstriky spis ve spojitosti s benzinem . jednotku jsem zazil KO jen v souvislosti s "kutilstvim" + vada dobijeni/prepeti v siti. vetsina cidel ktera jsou nutne potreba jsou "nerozbitna", ale paranoik si muze sehnat nahradni TPS senzor, IAP, IAT senzory a naradi na jejich vymenu.
ono to vyjde tak nejak nastejno, vezt si sebou kompletni naradi na mechanickou opravu + dily, nebo komplet naradi na elektronickou opravu + dily. rekl bych, ze i dnes vice lidi da do kupy tu elektroniku nez mechaniku...