Pneumatiky mam foukat 2,5 a 2,9. To je asi celkem standard.
Maji se foukat za studena. To je asi taky standard.
A ted muj dotaz sni kolik stupnu je za studena.
V garazi mam 23 nafoukam 2,5 a 2,9 .
Vyjedu ven a necham chvili stat pri teplote 30 a jsem na 2,7 a 3,1.
Sednu na motorku a jedu par km a tlak je 2,8-2,9 a 3,2-3,3.
Zajedu na okruh 2,9-3,0 a 3,6.
Jeste nemam odsledovane ve dvou s kuframa po dalnici pri 40 stupnich...
A jeste v zavislosti na nadmorske vysce...
Ale i tak my pride, ze tlak o 0,7 baru vyssi je dost...
Mam kontrolovat tlak v pneu po ohrati na venkovni teplotu?
Co kdyz jsem rano v horach je tam pod 10 stupnu a odpoledne pri mori 35 stupnu?
3 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
udinar píše: Pánové tyhle problémy řeší většinou závodníci, kde je tlak v pneu důležitý, ale pro běžný provoz to nemá vliv. Ale pokud máš takovou touhu mít konstantní tlak v pneu,tak použij místo vzduchu inertní plyn, nejčastěji se používá dusík, ten nepodléhá tolik změnám teplot, jako normální vzduch. Některé pneuservisy tento plyn nabízí, ale to bys musel mít v pořádku ventilky a dobře těsný ráfek, aby ti ten dusík neucházel, páč to nafouknutí dusíkem něco stojí
Mohl bys to podložit treba čísly ? Ono ke ve vzduchu toho dusíku docela dost, rozdíl je temer neznatelnej, navic v te pneu zůstane i docela dost vzduchu, kdyz do pneu nafoukas 2.5atm dusíku, porad je tam jedna třetina vzduchu ;)
Pro ostatni: jakoze konstruktéry nenapadlo, ze se vzduch ohřívá a pri stanovení doporučeneho tlaku na to nemysleli?
Krom toho, ze to nejspis řešíte u strojů a stylu jízdy kde je temer fuk jakej tlak v pneu je
Naposledy editováno 25.06.2019 18:11:46
Asi nebude uplne ideal v -10 nafoukat gumu a pak s tym jezdit ve 40...prip. obracene. Nebo motorku parkujici na slunicku ve 40 nafoukat na predepsany tlak...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
Barney píše: se-se> Proč na dálnici upouštět? Naopak, v manuálech aut se píše, že pokud se jezdí rychle po dálnici, mají se pneu hustit na vyšší tlaky. Pneu s nízkým tlakem dlouhou jízdou po dálnici snáze přehřeješ.
upouštím jenpokud se tlak opravdu zvyšuje na velké hodnoty. Při plně naložené moto a vozíku jsem Micheliny upouštěl po 30 km 140kmh ale napřiklad Brigestone bez vozíku drżely i 30 km 190 aż 200 kmh. Prostě reaguju podle skutečně situace.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki Bandit 1250 čerpadlo Suzuki GSF 1250 Bandit | Pepansuzuki | 2 | 9.9.2024 v 15:06 Pepansuzuki |
Suzuki Bandit 1250 hlučné ABS Suzuki GSF 1250 Bandit | Pepansuzuki | 7 | 30.8.2024 v 21:53 Pepansuzuki |
Výběr motorky Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki GSF 650 Bandit, Suzuki... | F1lkoo | 24 | 19.6.2024 v 12:29 Koudy01 |
manual Suzuki GSF 1250S Bandit, Suzuki GSF 1250 Bandit | kazos43 | 3 | 17.6.2024 v 19:59 Vilin |
Reakce plynu Suzuki Bandit 1250 Suzuki GSF 1250 Bandit | V.e.n.c.a__zr7s | 5 | 14.1.2024 v 08:36 Krautkopf |