1 reakcí na tento příspěvek začátečnice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečnice
EEva píše: Díky všem za komentáře. Ano, vyzkoušel ji zkušený motorkář za mě a já sedla poprvé a ... jasně, že moje chyba - přesně jak píše Kocandak .
Ale jezdila jsem v motoškole před pěti lety na Hondě 750 a teď kondiční na 500 a v pohodě. Takže tahle zkušenost mě dost setřela a prostě jsem dostala strach. Nevím, jak se s tím poprat. Výběr motorky byl buď Hornet nebo SV, dala jsem na radu zkušených a šla do SV. Líbí se mi moc. Ale na Hornetu jsem teda taky neseděla...
No a teď mám motorku doma a bojím se. Fakt super pocit
můj soukromý názor - začátečník by měl jezdit prvních pár tisíc km na naháči (ideálně do objemu 500 a ne "sportovního" ražení motoru). a až si bude myslet, že to v pohodě zvládá, dvakrát si tu porci zopakovat.
kromě vlastních zkušeností - taky jsem byl mladej a blbej - jsem se potkal se spoustou lidí, kteří začínali a vybrali si na začátek blbou motorku (posez, projev motoru, ovládání), nebo si po najetých 5 tkm řekli, "už umím" a přesedli na jinou motorku, se kterou jízdně spadli o úroveň níž
zkrátka chlapi většinou koupí zbytečně silnou motorku a holky "tahle se mi líbí" motorku...když si začátečník pořídí "relativně slabého" (poměr výkonu ke kg a zrychlení 0-100 je i u slabé pětistovky na úrovni hodně dobrého sportovního auta) naháče, dva/tři roky na něm odjezdí a pak už ví, co a proč si chce pořídit
Z padu si nic nedelej. Pokud se tobe nic nestalo, tak se vubec nic nestalo.
Jak rikal soudruh Lenin: cvicit, cvicit, cvicit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečnice
Jarrinn píše: Videl jsem holcinu na s SVckem S a asi mela stejnem problem jako tady tazatelka. Rozjedy ji moc nesly. Jak se rozjela tak uz ok. Bala se motoru a davala malo plynu. No a jak jsou holky mensi, tak na riditkach hodne visi..zvlaste u eSkovy verze a memaji tak v tuce cit. Tak se toho boji s cukanim se rozjedou a pak hodne pridaj. Zvlaste vyjizdeni na krizovatkach do smeru muze byt problem. Proto radim nahace, kde je pozice sprimenejsi. Je blbost se s tim rvat. Muze to pakdopadnout spatne :(
Přečti si ještě jednou co jsem psal a třeba pochopíš že mě jen opakuješ
zdenysrx6 >problém se spojkou může být ve šněku, ale kuličky rozhodně nepomůžou.. většinou jsou spíš vymačkaný dráhy, novej stojí 1500Kč, teď ho kámoška zrovna měnila, takže žádná závratná částka.
No a ještě k příspěvkům za mě jen souhlasná reakce na Xfanthoma ( #5 ), taky mám něco naježděno ( a upadnuto), pády prostě jsou. I když se určitě najde borec, kterej ještě nespadl, minimálně se tu na m.cz kdysi jeden divil, jak někdo může na motorce upadnout.
Ať se daří
EEva píše: O tom SV jsem dost přečetla a prý je pro začátečníky vhodné a navíc lehká motorka i pro ženský. Takže proto tahle. Díky za reakce. Chci jí dát šanci...
To jsi cetla nekde pekne blaboly. Naopak hodne tech co uz maji neco najezdeno jde naopak smerem dolu do 500ccm a vsimnes si toho i v recenzich zde na m.cz jak si pochvaluji jak jsou ty stroje lehoucke a jaka je to opet zabava jezdit nez se furt nekde brblat s 200kg a vice potvorou.
Lehka motorka pro zenskou to je pokud je to vysoka zenska a pak na tom neni tolik natazena a hodne zachrani i nohama. Kdyz jsi mala, jsi na tom naklonena hodne dopredu, vlastovky riditka atd. a je z toho hned neco hnusneho s cim se pekne blbe jezdi ve meste nez se z nej vymotas. Maji tohle i chlapi, ale malokdo si to prizna. Nebavime se o malem procentu populace, ktere je Rossi hned od narozeni.
Opravdu mala motorka na zacatky je Suzuki GS500 (ale radil bych vymenit riditka, ty vlastovky jsou hrozne), Honda CB500, Kawasaki ER5, o neco vetsi, ale pohodove Yamaha FJ600, Suzuki GS Bandit, Suzuki Freewind 650. Proste nevybirat podle vzhledu jak to u zen casto byva, ale podle toho jak se na tom sedi, jede a hlavne jak se to ovlada v pomale rychlosti, to je hlavni v zacatcich, jak uz to jede tak to je nic
A KOZIČKY bych si taky rád zkouknul
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) začátečnice
mariano píše: ... taky jsem byl mladej a blbej ...
fakt? Byl? Kecas ...Při autoškole jsem samozřejmě zjistil, že mně veteráni fakt stačit nebudou, takže jsem si koupil na rozježdění CBF250 a bylo to to nejlepší, co jsem mohl udělat. Ta motorka sice nejela (a ani moc nebrzdila), ale byla obratná a lehoučká - což mně několikrát zachránilo od pádu. Zajímavé je, že zatímco na fórech se člověk všude dočte, ať si každý koupí nejmíň šestistovku a to ještě s rizikem, že mu to za měsíc nebude stačit, tak "na živo" mně všichni dlouholetí motorkáři za volbu chválili a uváděli příklady známých, co si koupili "velikou" motorku a brzo ji pak někde omotali. Což byl (bohužel) i případ mého kamaráda, který jako začátečník před lety rozstřelil CBF600S, po letech si ji koupil znovu a po 14 dnech ji položil zase, tentokrát i s pobytem v nemocnici.
Teď jezdím druhou sezónu CB500F a ta motorka je skvělá. Jak už psal výše mariano, i "slabá pětistovka" má zrychlení jak sportovní auto, 0-100 mívají kolem 6s. Jo, nad 130km/h už to nijak extra nejede, ale nepočítám, že by měla tazatelka motorku kvůli lítání po německých dálnicích
Takže za mě SV prodat (nebo schovat na později) a vybrat nějakou hezkou pětistovku nebo i menší. Na slabé a lehké motorce (hlavně lehké!) se nejlíp naučíš základy, neustřelí ti pod zadkem ani při rozjezdu, ani v zatáčce, když blbě podřadíš, tak tě nepřehodí přes řídítka, pokud chytneš třeba při parkování lehkej balanc, tak se prostě odkopneš nohou a je to. A samozřejmě bude to ovladatelné a naučíš se správnou techniku jízdy.
Neboj se a jezdí dál ...celý je to jenom o tom být jemnej na spojku a plyn přidávat pomalu a rovnoměrně a stejně tak i ubírat ...prostě si za to vzala jak cvok a nebo tam dala plnou spojku a motor ti na kolo pustil rovnou 30km/h bez nějakýho plynulyho průběhu ...parkoviště a zkoušet zkoušet zkoušet dokud to nebude v hlavě automatický
Popřípadě ať ti někdo zkontroluje jestli jsou lanka plynu a spojky napnutý a zabírají plynule
PS: na Sv sem teď dělal papíry a nijak zlá nebyla super pojezdenicko
Naposledy editováno 03.07.2019 17:32:54
parezi píše: Jak psal FiZzeR- Zvednout a jezdit, jezdit, jezdit. A pořídit padáky a kurz v motoškole.
No zrovna padaky na SVS se moc dat nejaj. Kapoty jsou tam chycene oblkoukem od motoru, takze se to hned ohne i kdyz se ti tam na to povede neco napasovat. Ale jinak hodna motorka, sice jsem to tehdy taky parkrat na miste odlozil. Ale jinak to jezdilo moc hezky. Az lidi neverili ze jezdim par mesicu. S litrem uz je to vsechno slozitejsi.
Naposledy editováno 03.07.2019 18:15:08
1 reakcí na tento příspěvek začátečnice
Puffybodie: hodne tech co maj najezdeno jdou smerem dolu? Tak takovejch lidi moc neznam...
Problém je ale asi aj v skúsenostiach. Veď my,ako chlapci,sme celé detstvo prakticky strávili v sedle bicykla. Bol neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Asfalt,terén,popadali sme a veľa sme sa pri tom naučili. Potom sme tak nejako prirodzene prešli na motorky. Toto dievčatá nezažili...
2 reakcí na tento příspěvek začátečnice
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Měnění oleje a Coyote 10W40 Suzuki SV 650S | Dandos489 | 10 | 19.8.2024 v 20:23 ALFA70 |
Kapotáž Suzuki SV 650S | Lála_ | 2 | 31.7.2024 v 17:42 Lála_ |
Moto po silném zmoknutí nedrží otáč... Suzuki SV 650S | johny6nine | 7 | 29.6.2024 v 12:29 ja1 |
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |