A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.
Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.
Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!
2 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
OndraCB píše: Pokus se domluvit kulanci u Honda ČR. Tohle je ukázkový případ, kdy by měli spolupracovat. Dej vědět jak to probíhá. A jestli to dobře sleduju, je to vážnější tech. problém nový Afriky číslo 5.
Už pátá? Mohu poprosit o výčet krom reznutí a startů? Nechci zbytečně spamovat, ale asi mi něco uteklo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
CRF1000 píše: foxdive> můžeš prosím tu oranžovou parádu v zimě rozebrat a podívat se na značku - výrobce ucpávek a gufer? Pak rozeberu Hondu a dám tam tu samou značku PO VZORU ktm
Mimochodem problémy s netěsností vidlic jsou prý jen u edice se zlatými ráfky, tvrdil můj dealer, ale komu se dnes dá věřit, asi se mne snažil ojebat když mi vnucoval tu s černými a s manuálem
Naposledy editováno 17.07.2019 15:36:45
Ikdyž mi to Honda opraví, ať za moje nebo jejich peníze, tak si nepomůžu... Udělají to stejně (blbě) a problém se bude opakovat znovu a nikdo neví kdy. Pokud mají problém i nové modely, tak je něco špatně.
Koketoval jsem s myšlenkou koupit vidle z nového modelu a vyměnit je, protože mi jinak Afrika po Vstromu, KTM 1050 naprosto vyhovuje ale pokud mají i nové problémy tak je to pasé.
Špatné startování afrik a nějaké další problémy co tu byly vyjmenované mají jednoduché řešení. (starty otevřít hadičky ať se neucpávají, mezi brýlemi foukání nepociťuji a špice už jsem stihl v záruce vyměnit za nerez) Proto mě mrzí ty tlumiče...
Už se rýsuje jiné, řekl bych super řešení. Jak to budu realizovat, tak Vám sem napíšu, co se s tím dá dělat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
K4m3n píše: A jak často jste čistili vnitřní trubky vidlí?
Počkej to jako mám na motorce, která byla před cestou na garančním servisu a v době vytečení vidlic měla 20 tisíc, tak na dovolené čistit vnitřní trubky vidlic uprostřed Kavkazu?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
K4m3n píše: A jak často jste čistili vnitřní trubky vidlí?
Já je čistím před každou jízdou tvl. to je otázka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
foxdive píše: ty máš vždy příspěvek jak nohu mám tam gufera co dodává WP cece takže vlastně firma svoji firmě
děkuji, dám tam také white power
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
Tusim ty moje se jmenuji SKF 46 KIT G nebo tak nejak. Pokud by te to zajimalo muzu pohledat vcetne fotek.
V_i_c_i píše: Mel jsem podobny problem s origo gufery u Suzuki. Od te doby uz tam cpu jen gufera SKF a mam klid. Urcite najdes neco co pasuje i na Afru. A hlavne maji i prachovky s pruzinou. Akorat jsou teda hnusne zeleny.
Tusim ty moje se jmenuji SKF 46 KIT G nebo tak nejak. Pokud by te to zajimalo muzu pohledat vcetne fotek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
CRF1000 píše: děkuji, dám tam také white power
musíš pouzivat jenom zkratku WP celý název není dobré používatCo dodat, spotřebák.
Je to velká škoda nesmrtelné legendy
Bude to chtít asi manžety a o tlumiče více pečovat..
Na MZtě jsem měl gufera na víc aby mi při blbnutí
netekla nebo nevystřelila...
Já Afiku chtěl ale nepřesvědčila mě a stala hrozný ranec.
Tak jsem raději pár let sháněl 990 R.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
to je na diskuzi skoro jako kůže x textil
V první řadě by měla fungovat gufera
Nekupuj originální gufero od Hondy, ale podle rozměru od nějakého renomovaného výrobce a bude bez problému
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
Take to muze zpusobovat pouzity olej.
dal bych novy gufera od znacky ktere verim, olej co mam vyzkousenej a zkontroloval tu rvnobeznost a musi to byt ok.
foxdive: allballs podle mych zkusenosti tesni super... jen jsou tak fest, ze diky odporum se ta vidle skoro nehne, na MX temer nepouzitelna vec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
zamak77 píše: V květnu jsme jeli do Rumunska, kolegovi týden před odjezdem přestala těsnit vidle, AT 2017 najeto měl asi 5tis. Pokud to nejsou schopni udělat pořádně, souhlasím s Vilemx, jak psal výše! Jaké byly problémy s XC800??
Přesně jak píšete, pro nás cestovatele je stěžejním faktorem spolehlivost. Zajímalo by mě kolik lidí využije výhody obrácených vidlích, palivových map a dalších vymožeností. Bohužel je nás asi málo na jednoduchou motorku s minimem elektroniky a se spolehlivými komponenty...
Triumph měl problém s přehříváním, nestíhal se při pomalé jízdě v terénu chladit a pořád vařil...
S Afrikou jsem jinak spokojený a vyhovuje mi, proto jsem se rozhodl to aktivně řešit. Co cením, že aspoň dojela. Jen takové plácnutí ale zajímalo by mě jak by dopadla konkurence třeba BMW s ESA... nevíte někdo? (neberte to hned jako nějaký útok)
Zítra vezu tlumiče na opravu, tak pak poreferuji. Nebudu je dělat u Hondy ale u člověka co se tlumiči zabývá.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
Afrika, KTM, BMW a cokoli co je universal motorka potřebuje externí výbavu a né sednout na motorku z fabriky a rovnou frčet i když je na terén dělaná. Já bych to nikdy teda neudělal. Nové motorky potřebují většinou mraky různých chráničů protože origo jsou třeba plastové nebo žádné. Ruce, chladič, vidlice, čidla, motor. Pak padáky třeba i lepší sedačku nebo bitelnější kufry atd atd.
Ty gufera byli hodně k nasrání, ale třeba by to dopadlo jinak kdyby jste tam měli neoprenové kryty co stojí pár korun. Ano, motorka je pro to dělaná, ale je nutností do ní ještě něco vrazit aby to bylo prostě jistější zvlášť na takové výlety
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
nestartuje teplý Triumph Tiger 800 XC | RomanMan | 13 | 18.8.2024 v 13:31 Animals21 |
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin | Zbyněkl | 4 | 11.8.2024 v 20:15 Fratr |
Triumph Tiger 800 XC-řetězová sada Triumph Tiger 800 XC | pega | 5 | 3.8.2024 v 00:32 assassin |