Téma: Dovoz motorky z Asie
25.5.2020 v 08:09
Zdar,
vim ze tu bylo uz nekolik temat ale bohuzel nic podobneho co potrebuju ja jsem nenasel. Pokud se mylim, dejte mi prosim odkaz a ja si to dostuduju.
Ziju uz nekolik let v Asii (Filipiny) a koupil jsem si tu motorku (Kawasaki Vulcan S 650 - model 2019) na cesty po Luzonu. Motorka neni ani rok stara a ja po nekolika letech uz chci pomalu balit kufry a vratit se zpet do EU.
Moje otazka zni: Co vsechno potrebuju a je vubec realny motorku dovezt?
Neresim penize za kontejner ve kterym pojede (to mi zaplati firma). Spis vsechno to papirovani okolo a aby to bylo do nejaky rozumny castky. Motorka me vysla o neco levneji nez v CR (nicmene nijak zasadni .. okolo 170k CZK) a nechci do toho navalit vic nez 50% ceny.
Primarne me trapi ze model 2020 (zlato cernej) je skaredej a mi se libi ta vojensky zeleno cerna co mam (prave z roku 2019). Pokud by to vyslo do 50 cca vsechno papirovani (mozna i neco malo navic) tak bych to asi odvezl .. pokud by to ale vychazelo okolo kila tak ji radsi prodam ( ) a koupim v CR novou.
Problem je, ze treba tady nejde sehnat novej lonskej model. Ale kdyz jsem koukal na stranky kawasaki v CZ tak jsem nasel na prodej lonskej model jako novou motorku. Je mozny teda sehnat i jiny rocniky jako novy motorky? Jsem trosku skeptickej kupovat jetou :( vim jak to v CR chodi a nerad bych se spalil.. radsi investuju ..
Ptal jsem se jeste kamose co dela celnika (ac v jinym oboru) tak kdyz se mu podari zjistit nejaky detaily tak to sem taky nasdilim pro info ostatnich ...
Jak jsem psal, vim ze se ta motorka prodava v CR (uplne stejna verze) takze necekam zadny velky problem s papirovanim. Jediny co by mohl byt problem je nejaka homologace vsech posranejch sroubecku, hadicek a maticek. Myslite ze by mohl vyrobce (Kawasaki) delat jednu motorku pro EU a druhou (osizenou) pro Asii (Filipiny) ? Vyplatilo by se jim to vubec?
Vim ze tu nekdo psal ze se musim za vyrobcem aby mi dal presnou technickou specifickaci ale pochybuju ze pres email to dostanu. Zkusim se stavit do autorizovany prodejny ve ktery jsem to koupil - treba poradej. Mate nejaky napady kde tohle dostat? Mate s tim nekdo zkusenosti?
Diky moc.. kdyby bylo potreba neco doplnit, dejte prosim vedet
vim ze tu bylo uz nekolik temat ale bohuzel nic podobneho co potrebuju ja jsem nenasel. Pokud se mylim, dejte mi prosim odkaz a ja si to dostuduju.
Ziju uz nekolik let v Asii (Filipiny) a koupil jsem si tu motorku (Kawasaki Vulcan S 650 - model 2019) na cesty po Luzonu. Motorka neni ani rok stara a ja po nekolika letech uz chci pomalu balit kufry a vratit se zpet do EU.
Moje otazka zni: Co vsechno potrebuju a je vubec realny motorku dovezt?
Neresim penize za kontejner ve kterym pojede (to mi zaplati firma). Spis vsechno to papirovani okolo a aby to bylo do nejaky rozumny castky. Motorka me vysla o neco levneji nez v CR (nicmene nijak zasadni .. okolo 170k CZK) a nechci do toho navalit vic nez 50% ceny.
Primarne me trapi ze model 2020 (zlato cernej) je skaredej a mi se libi ta vojensky zeleno cerna co mam (prave z roku 2019). Pokud by to vyslo do 50 cca vsechno papirovani (mozna i neco malo navic) tak bych to asi odvezl .. pokud by to ale vychazelo okolo kila tak ji radsi prodam ( ) a koupim v CR novou.
Problem je, ze treba tady nejde sehnat novej lonskej model. Ale kdyz jsem koukal na stranky kawasaki v CZ tak jsem nasel na prodej lonskej model jako novou motorku. Je mozny teda sehnat i jiny rocniky jako novy motorky? Jsem trosku skeptickej kupovat jetou :( vim jak to v CR chodi a nerad bych se spalil.. radsi investuju ..
Ptal jsem se jeste kamose co dela celnika (ac v jinym oboru) tak kdyz se mu podari zjistit nejaky detaily tak to sem taky nasdilim pro info ostatnich ...
Jak jsem psal, vim ze se ta motorka prodava v CR (uplne stejna verze) takze necekam zadny velky problem s papirovanim. Jediny co by mohl byt problem je nejaka homologace vsech posranejch sroubecku, hadicek a maticek. Myslite ze by mohl vyrobce (Kawasaki) delat jednu motorku pro EU a druhou (osizenou) pro Asii (Filipiny) ? Vyplatilo by se jim to vubec?
Vim ze tu nekdo psal ze se musim za vyrobcem aby mi dal presnou technickou specifickaci ale pochybuju ze pres email to dostanu. Zkusim se stavit do autorizovany prodejny ve ktery jsem to koupil - treba poradej. Mate nejaky napady kde tohle dostat? Mate s tim nekdo zkusenosti?
Diky moc.. kdyby bylo potreba neco doplnit, dejte prosim vedet
CRF1000> Hele, moc o tom nevím, ale jen z logiky věci mi přijde dost divný, že by motorka prodávaná na asijským trhu měla někde na štítku číslo EU homologace. Motorky přece nemají na štítku všechny homologace, který celosvětově splňují.
Naposledy editováno 08.06.2020 20:06:05
Naposledy editováno 08.06.2020 20:06:05
2 reakcí na tento příspěvek Dovoz motorky z Asie
EU nařízení pro schvalování 2-kolových a 3-kolových motocyklů má označení 168/2013, kdo má zájem, ten si to může klidně nastudovat...i starší směrnice pro schvalování 2007/46ES vyžadovala aby měl motocykl výrobní štítek...
podle mého názoru půjde o model, který nebyl schválen pro Evropu
v tom případě se po dovozu do ČR bude muset motorka schvalovat, až poté registrovat
výrobní štítek se bude muset doplnit, pokud se bude motorka lišit od EU verze například osvětlením, barvou sklíček, jinou barvou nebo funkcí kontrolek atd bude se muset upravit do EU podoby, nebo na odchylky získat výjimku od MDCR.
Chybějící neznáme technické údaje se budou muset doložit, pokud existují
může to stát:
- poplatek za schvalování na úřadu - 2000,- Kč
- technická kontrola a technická prohlídka na STK - 1500 - 2000 Kč
- potvrzení výrobce - chybějící technické údaje - 3500,- - 6000 Kč
- výjimka MDCR - bez poplatku, tedy ZDARMA
- kontrola odchylek od EU legislativních požadavků (technická zkušebna ) + protokol - 4 500 - 6500,- Kč
- výrobní štítek: (grafické studio, www.buchtara.cz, výrobce ) 250 Kč - 800,- Kč 3000,- Kč
Naposledy editováno 09.06.2020 12:44:37
podle mého názoru půjde o model, který nebyl schválen pro Evropu
v tom případě se po dovozu do ČR bude muset motorka schvalovat, až poté registrovat
výrobní štítek se bude muset doplnit, pokud se bude motorka lišit od EU verze například osvětlením, barvou sklíček, jinou barvou nebo funkcí kontrolek atd bude se muset upravit do EU podoby, nebo na odchylky získat výjimku od MDCR.
Chybějící neznáme technické údaje se budou muset doložit, pokud existují
může to stát:
- poplatek za schvalování na úřadu - 2000,- Kč
- technická kontrola a technická prohlídka na STK - 1500 - 2000 Kč
- potvrzení výrobce - chybějící technické údaje - 3500,- - 6000 Kč
- výjimka MDCR - bez poplatku, tedy ZDARMA
- kontrola odchylek od EU legislativních požadavků (technická zkušebna ) + protokol - 4 500 - 6500,- Kč
- výrobní štítek: (grafické studio, www.buchtara.cz, výrobce ) 250 Kč - 800,- Kč 3000,- Kč
Naposledy editováno 09.06.2020 12:44:37
Všechno se bude odvíjet od toho jestli má nebo nemá homologaci EU, ostatní jsou detaily. Což bys měl asi zjistit u dealera. Mrkni ještě na světla, blinkry, výfuk atd. jestli tam jsou "éčka", to by mohlo napovědět
Jinak nový 2019 se sehnat dají, ale asi nebudou v tvé zelené barvě
tipmoto
motorkari
Naposledy editováno 10.06.2020 21:53:42
Jinak nový 2019 se sehnat dají, ale asi nebudou v tvé zelené barvě
tipmoto
motorkari
Naposledy editováno 10.06.2020 21:53:42
Cau, sorry za delsi reakci... mel jsem ted fofry ale davam update ....
COC mi typek dodal.. jen mam takovej pocit ze si spletl "Certificate of Conformity" s "Confirmation of Cover" :D nebo poslal dobrej papir?
Plus.. "prohledal" jsem motorku a nasel toto:
Blinkry predni : 11/12 E9 50R 00 4067
Svetlo predni: WC/R-DS PL E11 12.5
Zrcatka: E13 005032
Brzdova Paka: E1
Nadrz ma samolepku nahore: This vehicle conforms to RA 8749 and DAO 2000-81
Zadni svetla: E11 50R-007566
Zadni blinkry: E9 50R-004067
Odrazka zadni: R-616 E2 SAE A 78
Osvetleni znacky (vzadu): CCC E9 SAE L 07
Co jsem se koukal na netu ohledne te samolepky tak jsem nasel toto
RA 8749 - businessmirror.com.ph
Nicmene to DAO 2000-81 to lehce zase vyvraci (neprimo)
air.emb.gov.ph
Je to dobry?
Naposledy editováno 06.07.2020 06:56:46
COC mi typek dodal.. jen mam takovej pocit ze si spletl "Certificate of Conformity" s "Confirmation of Cover" :D nebo poslal dobrej papir?
Plus.. "prohledal" jsem motorku a nasel toto:
Blinkry predni : 11/12 E9 50R 00 4067
Svetlo predni: WC/R-DS PL E11 12.5
Zrcatka: E13 005032
Brzdova Paka: E1
Nadrz ma samolepku nahore: This vehicle conforms to RA 8749 and DAO 2000-81
Zadni svetla: E11 50R-007566
Zadni blinkry: E9 50R-004067
Odrazka zadni: R-616 E2 SAE A 78
Osvetleni znacky (vzadu): CCC E9 SAE L 07
Co jsem se koukal na netu ohledne te samolepky tak jsem nasel toto
RA 8749 - businessmirror.com.ph
In compliance with RA 8749, the Department of Environment and Natural Resources (DENR) issued a directive in March 2015 requiring the use of cleaner fuel by July 1.
Environment Secretary Ramon J.P. Paje said the new emission requirement would comply with Euro 4 fuel standards, instead of the current Euro 2.
Nicmene to DAO 2000-81 to lehce zase vyvraci (neprimo)
air.emb.gov.ph
Je to dobry?
Naposledy editováno 06.07.2020 06:56:46
1 reakcí na tento příspěvek Dovoz motorky z Asie
Ahoj, mám v plánu dovézt z Thajka motorku a přemýšlím, zda je to reálné. Jak dopadl ten Tvůj případ? Dovezl jsi moto a stálo to za to nebo bys totu možnost již neopakoval?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První motorka na cestu do práce + v... [1 ... 4, 5] Kawasaki Vulcan S (EN 650), Yamaha YZF-R3, Kawasaki ... | Alphabet | 128 | 2.12.2024 v 17:20 krokoš |
H4 x LED Kawasaki Vulcan S (EN 650) | rob456 | 30 | 28.8.2024 v 19:11 Borntobewild |
nefunkční Power outlet, 12V Kawasaki Vulcan S (EN 650) | Honza1911 | 3 | 30.6.2024 v 21:38 Johny_Servis |
Pneu pro Kawasaki Vulcan S Kawasaki Vulcan S (EN 650) | Oldie | 2 | 28.7.2023 v 03:20 pacholik_2008 |
Výběr spojky k řetězu Kawasaki Vulcan S (EN 650) | Sk1X1 | 7 | 23.6.2023 v 13:44 Zet. |