Je to u GS normální nebo mám řešit přední vidle?
Díky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení
1 reakcí na tento příspěvek BMW GS - "potápění se" při řazení
motorka s kardanem se co se tyka reakce od kola v letu bude chovat uplne stejne.
btw ve skoku se v pripade ze jde motorka na predek pridava, dost casto ale ta reakce od roztoceni nestaci a pak uz to nedela nic, je z toho vytocenej motor a rana - rika se tomu panic rev.
pouziva se bezne i opacnej jev, dopadas na prdel, a srovnas si to brzdou. jakmile zabrzdis roztocene kolo, sklopi to motorku dopredu. funguje to i s prednim kolem.
btw kolik si toho na mx najezdil?
ja uz jedu druhou sezonu…
btw, jezdil jsi nekdy s RC auty na zavdni draze ? funguje to tam stejne, kdyz na skoku pridas v letu, autu to udeli rotaci dozadu, kdyz zabrzdis tak naopak … muzu ti garantovat, ze to delaji vsechny me Offroad auta a ani jedno nema kyvku a retez.
vrtulnik je uplne jinej pripad. kdyz budeme presni, tak i u motorky je behem cele doby letu stejnej moment jako zachytava zadni rotor vrtulniku - a to ten od aerodynamickeho odporu rotujiciho kola, ten je ale v podstate zanedbatelnej.
u vrtulniku musi hlavni rotor vytvaret vztlak kterej nese vrtulnik, ten vztalk je vytvaren profilem na listech a se vztalkem na kridle jde ruku v ruce odpor, tzn to je ta reakce kterou zachycuje zadni rotor.
Naposledy editováno 11.06.2020 09:17:51
Naposledy editováno 11.06.2020 09:25:19
To, čo píše Assassin, znie logicky a zapadá to do toho, čo už viem - to samozrejme neznamená, že to musí byť pravda, ale trošku by si sa mohol rozpísať.
Jak píše Ass, jde o roztočený/brzdný moment zadního kola.
...ten příměr s hrtulníkem jsem teda nepochopil.
Naposledy editováno 11.06.2020 09:49:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení
Motorka (zadní hnané kolo) a vrtuník (hlavní rotor) fungují prakticky na podobném principu. To co je pro vrtulník zadní rotor je pro motorku pevná silnice pod koli a hmotnost motorky. Pokud by motorka vážila třeba 5kg ale měla stejnou sílu tak se hned roztočí dozádu, ale to ti asi vysvětlovat nemusím. Vím, že to chápeš. Je to píšeš více odborněji a delší jak už sem psal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení
MartasUS píše: assassin> Ty to vše napíšeš přesně jako já akorát na celou A4ku a myslíš prakticky to samé. Ano, vrtulník v nulovém odporu hlavního rotoru (listy jsou v úuhlu nula) nepotřebuje zadní rotor, ale v tom případě ztrácí vrtulník smysl protože neletí
Motorka (zadní hnané kolo) a vrtuník (hlavní rotor) fungují prakticky na podobném principu. To co je pro vrtulník zadní rotor je pro motorku pevná silnice pod koli a hmotnost motorky. Pokud by motorka vážila třeba 5kg ale měla stejnou sílu tak se hned roztočí dozádu, ale to ti asi vysvětlovat nemusím. Vím, že to chápeš. Je to píšeš více odborněji a delší jak už sem psal.
Napsal jsi, ze motorku ve skoku roztaci tah retezu vs geometrie kyvky a ze motorka s karadanem se ve skoku tak chovat nebude. A to je nesmysl.
Resili jsme mx motorku v letu - tzn tam zadna pevna silnice pod koly neni. Placas nesmysly. Prameni to z toho, ze tu nejak prezentujes nejake svoje dojmy a predstavy, ale nemas zakladni znalosti fyziky.
Ja uz jsem k tomu rekl sve. Kroska se zadnim kolem pohanenym kardanem se ve skoku bude chovat temer identicky, ne zcela identicky, protoze retez, rozeta jsou taky pohybujici se hmoty. Ale podstatny je tam ten setrvacnik zadniho kola.
Naposledy editováno 11.06.2020 10:13:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení
MartasUS píše: assassin> kroska v letu byl jen příklad kde je to vše vidět a cítit. Nemáš pravdu v tom, že to samé jde s kardanem. Motorka s kardanem samozrejmě vyskočí a doskočí, ale v momentě cvrnknutí o plyn v letu půjde motorka do boku!!! Bude rotovat kolem podélné osy !!!
Chápu to dobře, že pro tebe motorka s kardanem = boxer? Já sem toho teda s velkym GéeSem moc nenaskákal, páč mi přijde, že to neni idální nástroj na velký plachtění, ale moje zkušenost je taková, že to letí jak cihla a jezdec s tim toho ve vzduchu moc nenadělá. Důvod je nasnadě, ta motorka je těžká, takže setrvačný momenty nejsou dost velký na to, aby jí ve vzduchu nějak poklopily. To platí jak pro klopení kolem příčný osy (o kterej se snaží momenty od kol), tak pro klopení kolem podélný osy (na kterym se u bo IMHO podílí daleko víc klika jak kardan). Představa, že si ve vzduchu vrknu a přistávám na pravej válec je dost mimo.
e: pro Assasina
Naposledy editováno 11.06.2020 11:14:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení
assassin píše: Johny: jasne, kazdej setrvačník kterej tam roztacis tak reakce je opacnej moment. Jak velky jsou ty reakce si takhle pozde v noci neodvazuju odhadovat, ale poloměr kola je o hodne vetsi a v momentu setrvacnosti je s druhou mocninou...
jj, tomu poloměru rozumim, ale nehraje ve prospěch vlivu od klikovky to, že je podstatně blíž těžíšti celýho stroje, v podstatě, když to přeženu, tak otáčí motorku kolem sama sebe, kdežto kolo je naopak od těžiště hodně daleko?
Nemyslim to teď nijak rejpavě ani nečekám odpověď s exaktníma výpočtama, spíš jestli je tam podle tebe ta poloha setrvačníku hraje roli, nebo jde jen o jeho moment?
JohnnyS08 píše: jj, tomu poloměru rozumim, ale nehraje ve prospěch vlivu od klikovky to, že je podstatně blíž těžíšti celýho stroje, v podstatě, když to přeženu, tak otáčí motorku kolem sama sebe, kdežto kolo je naopak od těžiště hodně daleko?
Nemyslim to teď nijak rejpavě ani nečekám odpověď s exaktníma výpočtama, spíš jestli je tam podle tebe ta poloha setrvačníku hraje roli, nebo jde jen o jeho moment?
Přesně. Takhle to přesně myslim. viz můj obrázek víše s těma motorama
e: malé doplnění. Síla která roztáčí setrvačník (zadní kolo) v případě kardanu, vlastně přidává ještě víc na rotaci celé motorky kolem podélné osy.
Naposledy editováno 11.06.2020 11:12:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení
MartasUS píše: assassin> kroska v letu byl jen příklad kde je to vše vidět a cítit. Nemáš pravdu v tom, že to samé jde s kardanem. Motorka s kardanem samozrejmě vyskočí a doskočí, ale v momentě cvrnknutí o plyn v letu půjde motorka do boku!!! Bude rotovat kolem podélné osy !!!
Pozor, to se míchají dvě věci. To naklánění není kardanem, to je reakčním momentem od rotujících hmot podélně uloženého motoru !
Dělá to třeba Guzzi, nebo BMW s boxerem a to že mají obě kardan už je jen logika konstrukce. Ale třeba Yamaha XT1200Z Super Tenere má motor napříč klasicky a kardan a samozřejmě se s plynem nenaklání. Ani jiné stroje s motorem napříč se nenaklání.
S tím zdvihem zadku tedy motor nemá nic společného, je to jen otázka sil na kyvce.
1 reakcí na tento příspěvek BMW GS - "potápění se" při řazení
Zasadne ti tam totiz chybi momenty setrvacnosti a setrvacne sily. Ty budou totiz rozhodovat o tom, jak se bude soustava chovat pri pridani plynu za letu (motorka).
Srovnani s vrtulnikem je uplne mimo. Vyvazovaci rotor totiz plni funkci vyvazovani na "plnej uvazek" a z hlediska rizeni soustavy ma v podstate konstatni autoritu. Autorita vrknuti plynu za letu je zavisla na aktualnim stavu setrvacnych sil.
edit: ze by kardan nejak eliminoval moment setrvacnosti zadniho kola slysim prvne. Zas takovej cit pro fyziku asi nemam
Naposledy editováno 11.06.2020 11:56:38
Kafoholik píše: Pozor, to se míchají dvě věci. To naklánění není kardanem, to je reakčním momentem od rotujících hmot podélně uloženého motoru !
Dělá to třeba Guzzi, nebo BMW s boxerem a to že mají obě kardan už je jen logika konstrukce. Ale třeba Yamaha XT1200Z Super Tenere má motor napříč klasicky a kardan a samozřejmě se s plynem nenaklání. Ani jiné stroje s motorem napříč se nenaklání.
S tím zdvihem zadku tedy motor nemá nic společného, je to jen otázka sil na kyvce.
Jen vše beru dle mého jednoduchého obrázku č.42 Máš pravdu ale jen si to napsal jinak.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení
Jarrinn píše: jestlil beres ten svuj obrazek jako kompletni uvolneni, tak se nedivim, ze veris tomu co pises
Zasadne ti tam totiz chybi momenty setrvacnosti a setrvacne sily. Ty budou totiz rozhodovat o tom, jak se bude soustava chovat pri pridani plynu za letu (motorka).
Srovnani s vrtulnikem je uplne mimo. Vyvazovaci rotor totiz plni funkci vyvazovani na "plnej uvazek" a z hlediska rizeni soustavy ma v podstate konstatni autoritu. Autorita vrknuti plynu za letu je zavisla na aktualnim stavu setrvacnych sil.
edit: ze by kardan nejak eliminoval moment setrvacnosti zadniho kola slysim prvne. Zas takovej cit pro fyziku asi nemam
Jen slovíčkaříš a chytračíš a asi sis nečetl co jsem doplnil v příspěvku č.44 Pokud nechápeš souvislost jak bylo myšleno motorka vs. vrtulník tak je mi to líto. Bylo to pouhé přirovnání a funkčně prakticky stejné. Jen to člověk musí pochopit. To víš, že vrtulník Chinook nemá zadní rotor ale dva hlavní rotory?? Stejný princip jako by měla motorka dva kardany a dva motory které se točí každý opačně než ten druhý. Absolutní stabilita.
misto aby ses snazil pochopit tu zapeklitou vec s kardanem, tak zas vytahujes nejakej jinej vrtulnik
Ono soucasti fyziky je i dynamika a u pohybujicich se soustav proste nejde vyloucit a nahradit statikou.
1 reakcí na tento příspěvek BMW GS - "potápění se" při řazení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení
Takže v tomto případě, by vrknutí plynem neznamenalo zvednutí či pokles zadku ve vzduchu?
Aha?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení
assassin píše: Ten jednoduchej obrázek je spatne. Neumis uvolnit jednoduchej mechanismus a mas bordel v základních fyzikálních pravidlech. Sorry, ale ja mechaniku studoval, me to fakt ty vysvetlovat nemusis
Doktor s diplomem neznamená, že je dobrej doktor. Ty obrázky jsou od ruky to je pravda, sorry že to není narýsované, ale pro pochopení jsou dostačující. Pokud nejsou tak to vidím stejně jak s tím doktorem
ramlik píše: ...Stejný princip jako by měla motorka dva kardany a dva motory které se točí každý opačně než ten druhý. Absolutní stabilita.
Takže v tomto případě, by vrknutí plynem neznamenalo zvednutí či pokles zadku ve vzduchu?
Aha? [/quote]
Ano . V tomto případě by to na zadek šlo při vrknutí o plyn v letu.
e: tu stabilitu sem myslel když motorka jede po zemi . Přestaňte všichni slovíčkařit
Naposledy editováno 11.06.2020 13:09:01
MartasUS píše: Doktor s diplomem neznamená, že je dobrej doktor. Ty obrázky jsou od ruky to je pravda, sorry že to není narýsované, ale pro pochopení jsou dostačující. Pokud nejsou tak to vidím stejně jak s tím doktorem
nejde o to jestli je to narysovany, ale co je tam namalovany a co z toho vyvozujes.
Mi prijdes jak Hitler nad mapou Ruska.
Namaluje u Stalingradu tank a prohlasi, ze zabral Rusko. Hotovo smytec. Odbornik na strategii
Naposledy editováno 11.06.2020 13:25:46
3 reakcí na tento příspěvek BMW GS - "potápění se" při řazení
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Na neutrál točí kardan BMW R 1200 GS BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 3 | 7.10.2024 v 20:01 Otmarlojzek |
BMW servis Ostrava a okolí BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 8 | 22.9.2024 v 19:00 FrancisR |
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 26 | 22.9.2024 v 10:30 Ivos |
BMW R1200GS Adventure 2007 škripot ... BMW R 1200 GS Adventure | denisga44 | 20 | 9.9.2024 v 09:49 Deadman |
Přední brzda/motor BMW R 1200 GS Adventure | Trilip | 2 | 3.9.2024 v 11:10 MartasUS |