Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
puffybodie píše: panTerek> Mozna musi vyrovnavat vahu toho leseni No jako chapu to vyklaneni na druhou stranu pri pomalych rychlostech, ale kdyz to tam delaji pak i ve vyssich, tak mi nejak unika smysl toho (jako ze trenuji na pripadne mokro aby nebylo tolik vahy na jedne strane a bylo to stabilnejsi???? To kdyz chce aby to nepodklouzlo, tak prece naopak motorku vzprimeneji a clovek se vyklani do zatacky a tim padem vetsi plocha pneu na vozovce, tlumice vzprimenejsi atd.)
Na první pohled se dá poznat, že to lešení je kolem podélné osy souměrné, takže jeho "váhu" vyrovnávat není možné, protože má těžiště uprostřed.
To MartasUS: Čteš mi myšlenky. Přesně proto jsem ten příspěvek sem vkládal. Děkuji za pochopení.
Ten cvičák je vždycky bezpečnější a je to takový "laboratorní",takže jakoby ideální podmínky na cvičišti. Na silnici stačí že před tebou jel nějaký traktorista a zapomněl si zavřít nádrž od nafty,nebo z něj sere olej První "odvážně" projetá zatáčka a je to vstupenka do příkopy
Takže za mě je ten cvičák určitě dobrá věc,ale stejně bych jezdil v normálním provozu v dešti pořád jako posranej,protože mám vždycky na paměti toho traktoristu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Maxipes_Fík píše:
A můžete se mnou nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co se proti tomu dá dělat
Zas te nekdo uda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Kubák píše: Zas te nekdo uda
Tak ať, já se nebojím.
Dafikk má pravdu, stačí jeden panák nafty v blbém místě na mokré silnici. Takže to ani moc nevadí, že v tom kurzu nepoznali, kdy se dostanou na hranici smyku, lepší je nechat si nějakou rezervu a projet zatáčku raději o trochu pomaleji, než trochu rychleji a lehnout a ještě někam vletět.
Naposledy editováno 24.08.2020 16:04:05
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Naposledy editováno 24.08.2020 19:40:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Naposledy editováno 24.08.2020 19:58:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
A dril na okruhu je ti v běžném provozu také z větší části k hovno. Kdo jede v provozu jak na okruhu,tak si povětšinou říká dřív nebo později o průser. Viz Buchláky,Červenohorské sedlo,Dubá a pod.
A proto jsem psal,že krizové situace nejde naučit zvládat "levou zadní". musíš být soustředěný a počítat s tím že se to může stát. A když se to náhodou stane,tak umíš zareagovat. Když jedeš v autě,kouříš,rádio na plné kule,řechtáte se s kamošem historkám z minulé pařby a najednou vyvstane krizovka tak se lekneš a stejně zareaguješ na kokota Dril nedril! Prostě je nutné jezdit jen tak rychle,jak rychle lítá tvůj anděl strážný
Ano, neni pak dobre jezdit v provozu jako na okruhu, ale treba to mokro - kolik lidi si v provozu vyzkouší limity jízdy na mokru? Kolikrat se clovek v provozu na mokru sklouzne? Ja se na mokru taky bal leta, svezeni na mokrejch slickach je zajimava zkušenost. Na malým okruhu jsme loni lezel tak 8x? Mozna vickrat. Zkusenosti koncentrované do jednoho roku, kterejm tech předchozích 15+let za riditka nemuze konkurovat. Ideálně to kombinovat treba s mx a dalsima disciplínama. I ty pády pak vypadaji jinak
Naposledy editováno 24.08.2020 21:05:06
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
vilemx píše: To vysedavani na opacnou stranu “po ednduracku” umoznuje ucinnou a rychlou obranu, kdyz to ustreli na mene prilnavem povrchu.
To myslíš.že když to má lehnout tak z toho vystoupíš? Nebo jak to myslíš??
dafikk píše: A když se to náhodou stane,tak umíš zareagovat.
Keď svoju reakciu na krízovú situáciu netrénuješ, zareagovať nebudeš vedieť, no spanikáriš - áno, po pár sekundách (závisí od toho, ako si bol pripravený) sa z paniky vytrhneš, no pár sekúnd, ak ideš 90-kou, kľudne znamená vyše 100 m. A počas tej paniky budeš reagovať tak, ako si si natrénoval.A reakcie na krízové situácie môžeš trénovať jedine tak, že sa tým krízovým situáciám budeš vystavovať, aby si získal motorickú pamäť - a to je určite bezpečnejšie niekde na okruhu, teréne alebo špeciálne prekážkovej dráhe, ktorú si si za týmto účelom niekde postavil, než v premávke.
Druhá vec je to, čo spomínaš, ako tým krízovým situáciám predchádzať, že napr. do zákrut, kde nevidíš, pôjdeš opatrnejšie, ak uvidíš auto, ktoré by Ti malo dať prednosť, spomalíš a napr. sa posunieš zboka nabok, aby Ťa lepšie zaregistroval a podobne.
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
Taky jsem se v této skvělé motoškole kurzu účastnila a je to vynikající!!!!
Zajímalo by mě, jesli někdo může srovnat tuto školu například s jinou? Je tu někdo takový?
Než jsem se kurzu zúčastnila, tak jsem neuměla na motrce ani pořádně rozjet, ale teď dělám na vodě to, co jsem bála dříve na suchu.
Na vodě nyní cítím takovou jistota jako na suchu, právě díky tomuto kurzu. Jezdím teď běžně i v dešti a vůbec s tím nemám problém!
Všem doporučuji Určitě to za to stojí!
Myslím, že takový profesionální přístup jinde nemají!
A pozor! Navíc nezapomínejte, že se věnují také jítdě auty a nákladními vozy! Stačí si domluvit termín (0163 – 60 55 716)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
Proto se takto jezdi tam, kde diky kluzkemu povrchu je limitni prilnavost pneu, nikoliv naklon motorky. Takze to nepouzivaji zavodnici na asfaltu, protoze tam je takova prilnavost, ze i pri vysednuti dovnitr brousis stupacku.
Naposledy editováno 25.08.2020 10:47:37
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
Já myslím, že je hloupost, jak někdo ( jistí instruktoři) striktně trvá na tom aby se kontra na silnici nepoužívalo. To platí jen pro najetou trať.
V provozu takový situace ale prakticky nejsou. To je ten nesrovnatelný rozdíl mezi okruhovým ježděním a jízdou v provozu.
Při nenadálé potřebě rychle změnit směr nebo náklon není jiná možnost. Silniční provoz je prakticky výhradně o nových situacích. Předvídaných, ale nových.
Na okruzích máš všechny okolnosti známé, od gum přes povrch, nastavení, tvar zatáček, uzavřená trať. A aspoň minimálně natrénované, vždy.
Vysednutí ti umožní snížit náklon a vytěžit gumy na max. Ale trvá dlouho než se přesuneš a musíš přesně vědět jak pro danou zatáčku a začít s tím dávno před ní.
Kdežto na silnici nikdy nemůžeš věřit ničemu a podle toho jedeš. Měl bys být vždycky daleko pod hranicí možností, abys měl rezervu. Jinak to smrdí špitálem.
A pokud jsi pot limitem gum, můžeš vždycky použít kontra. Pokud se jede kontra řízení, tak je kritizováno že dříve dojde ke skluzu což je pravda. Ale na bezpečné rychlosti je velká rezerva a z kontra polohy se ten případný skluz líp kontroluje. Jak píše Assassin, prostě to pod sebou snadno postavíš když klouzne, proto se tak jezdí v terénu a při driftech třeba.... Když jsi vysednutý okruhovým čistým stylem a klouzne to, tak nic neuděláš - lezení zpátky náklon v tu chvíli jen zvětší a pak highsider a nebo ležíš.
1 reakcí na tento příspěvek Trénink jízdy v náklonu
No jestli to v té "kudle" stihnete třeba na GSu,Varaderu a jiných težkotonážních kroskách tak jste dobří. Já se teda budu držet ve skupině B a kontra s GSem asi dělat nebudu