Naposledy editováno 17.03.2021 07:41:54
3 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne
Ochuzení směsi?
Snížení termodynamické účinnosti tím, že po otevření výfukových ventilů unikne tlak z válce rychleji, než spočítal konstruktér?
Řev, který nutí jezdce k jinému stylu jízdy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
Vymyslel jsem tři, to Ti nestačí? Já chci slyšet názor ostatních a taky fundované odborné vysvětlení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
Takze ja to budu radeji sledovat, urcite se zas dozvim neco noveho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
Když to vezmu v té rovině, že budeš srovnávat pouze motorku s výfukem a bez, tak bych to viděl na změnu stechiometrického poměru. Resp. při chudá směr = větší spotřeba, to stejné platí i při větší bohatosti.
Další vliv je určitě ten pocit, když Ti motorka víc řve a ty ji tím pádem víc nakládáš aby jsi si užil ten race efekt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
Borntobewild píše: A co přesně způsobuje u laděného výfuku to zvýšení spotřeby?
horsi vyplachovani ve vsech rezimech pod cca 90% (vod voka) maxima otacek.. v nizkejch potrebujes protitlak, ve vysokejch snizit odpory..
e: Foustka> zvyseni spotreby je dost blba formulace, rozhozeni bohatosti je primarni dusledek.. ta spotreba je spis sekundarni dusledek.. po ose ochuzeni smesi, z cehoz pak muze plynout mensi vykon z cehoz pak plyne potreba vic tahat, z cehoz pak mozna plyne vysi spotreba.. +- takhle nejak.. spotreba a vykon jsou obecne dost odlisny cile serizeni/nastaveni,..
Naposledy editováno 17.03.2021 11:55:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
nahore to pak bude trochu diskutabilni ktery vliv prevladne, v tech rychlostech plynu pri vysokych oatckach uz staci i ten otevrenej laouf k celkem slusny tlakovy ztrate, mapa sice pocita s tim nepruchozim, ale otazka je kolik toho nasavaneho vzduchu bude skutecne utikat (a ochuzovat tak "konstantne napalivovanou" smes) tam bude to bude otazka tech otacek a navrhovych pomeru jak moc velky bude mit to ci ono vliv..
u rovnotlakyho karbece kterej je funkcne zavislej na mnozstvi vzduchu by to bylo dany jednoduse a striktne, vetsi rychlost proudeni = vic nasateho paliva, samozrejme teda v ramci dalsich "nelinearnich" vychytavek karburatoru (jehla, volnobezna tryska..), ale misto poklesu vykonu vlivem bohatosti tam bude proste direktne vic nasateho paliva asi ve vsech rezimech, s tim ze v nizkejch otackach nejaky holt utece ve smesi ven
..a pak v tom max plynu uz by to bylo ramcove zcela OK, karbec je tam na plno otevrenej takze v podstate uz jen venturiho trubice, a dokud/pokud se nezasekne o otackovej omezovac, tak bude spotreba umerna vykonu, tam je to jasnejsi..
1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne
- odstranění přepážkového tlumiče a nahrazení laďákem, což je jen obyčejná průchozí roura, žádný negativa v nastavení směsi nepřinese, naopak, je žádoucí a má ho tady každej druhej. No, každej první... Ovšem následné vyjmutí katů, což je ve své podstatě jen malá zbytečná pitomá mřížka, totálně zmate ŘJ, rozhodí proudění plynů a vůbec vede k totální destrukci celého spalovacího procesu?!
- ne že bych chtěl podceňovat inteligenci lambdy, neb LLM (Lambdas Lives Matter), ale jak ta nebohá sonda pozná, že v laufu chybí katy, když jsou montovaný až za lamdou?
- jestli taková blbina jako katy natolik ovlivňuje ŘJ, tak jak je možné dělat jakékoliv zásahy do výfukového systému, ale i do sání? Tzn., že by bez dalšího složitýho ladění, nejlíp výměny celý elektroniky, nebylo možný (když pomineme už zmíněný laďáky a katy) dát třeba KN filtr, nebo svody 4-1 (2-1), což se běžně dělá a pochybuju, že kvůli tomu někdo mění konstrukci celý elektroniky, vstřiků, ŘJ apod. O takový likvidaci zelený ptákoviny EGR nemluvě.
Omlouvám se za blbé poznámky, ale moje motocyklové znalosti končí někde kolem roku 1950. Mimochodem, na obyč enfieldu už „laďáky“ mám (teda s killerama) plus DNA filtr a nepociťuju žádný průsery. Naopak! Teď se chystám na nový svody širšího průřezu a samozřejmě bez katů. Tak jsem zvědav...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
"Compatible with the standard fuel injection setup so NO re-mapping of the ECU is required"
Prostě, ŘJ si s tím poradí a sama upraví poměry...
Naposledy editováno 21.03.2021 11:34:13
jinak svody k pruchozimu laufu vzdy uzsi (potrebujes nahradit tlakovou ztratu vznikajici na klasicky koncovce), ne sirsi
Naposledy editováno 21.03.2021 12:18:58
1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne
u novych motorek s katalyzatorem neudela vymena koncovky skoro rozdil, pokud zustane katalyzator kde je, vyndani katu uz muze neco znatelne rozhodit. U starych motorek bez katu zase mnohem vic vse ovlivnoval tlumic.
U RE nebude vliv vyfuku zasadni, neni to zadnej nasponovanej vysokootackovej motor.
jinak pokud diky odstranenemu katu vylita smes do vyfuku a motor diky tomu jede na chudou smes ta lambda pozna, ikdyz puvodce toho deje je az za ni… protoze to rozhodi smes uz ve spalovacim prostoru...
Nejsou to grafy od výrobce, je to od nějakýho "servisáka" v Holandsku. (Použitý ale byly originál svody s katalyzátory.)
Přepážkovej tlumič přece musí klást znatelně větší odpor než katalyzátor, ne? Takže, když nevadí, nebo dokonce je přínosná výměna koncovky s průchozí dírou, proč tedy odstranění katů má způsobit průser?
"jinak pokud diky odstranenemu katu vylita smes do vyfuku a motor diky tomu jede na chudou smes ta lambda pozna, ikdyz puvodce toho deje je az za ni… protoze to rozhodi smes uz ve spalovacim prostoru..."
Čili jinými slovy je to v pořádku, lambda rozdíl pozná, ergo upraví směs, což jsem psal výše. Nebo jsi to myslel jinak?
E: fotka stolice
Naposledy editováno 21.03.2021 22:11:20
1 reakcí na tento příspěvek Katalyzátor ven nebo ne
rozhodne nejdou delat obecne soudy, co funguje na jedne motorce, na jine nemusi…
lambda se o upraveni muze snazit.. ovsem jen v rezimech kdy je smes rizena lambdou, coz je podle me mensina casu jizdy na motorce...
Naposledy editováno 21.03.2021 21:46:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Katalyzátor ven nebo ne
jo a rekl bych ze pises o vykonu (52k) ale koukas na kroutici moment...
v tom grafu je max vykon kolem 40k...
Naposledy editováno 21.03.2021 22:07:22
jinak mezi laufama rozdil fakt minimalni, jak pise assa, spis me trochu prekvapuje ten rozdil s tim sanim.. to uz chyba mereni urcite neni.. z toho bych hadal ze to nejaky mereni mnozstvi vzduchu mit muze (?) nicmene, aniz bych chtel rozporovat ten graf, muze to byt vyjimka potvrzujici pravidlo, ta motorka neni vykonove nejak zasadne top, tzn. je mozny ze je to seriovejma prvkama fakt priduseny, a tema upravama srovnany do jakz takz normalu (samozrejme vzhledem k otackam, konstrukci atd.. 600ccm objemu jde vyuzit i podstatne jjinak)
napr. my cbf je 2010 a po vyndani vlozky z laufu (podotykam ze ja tam ten leovice fakt nedaval, ten uz tam byl) jede proste hur a svicka je uz dost do bila.. (s vlozkou je takova svetla ale jeste OK,.. )
samozrejme neco jinyho je pak karburatorovej motor, tam se to bude chovat typycky takhle:
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR | JorgeRs | 6 | 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new |
35kw na A2 Honda CBR 600RR | Honza259 | 7 | 8.12.2023 v 07:30 kokoška. |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR | LuuKeW | 20 | 9.5.2023 v 14:35 Metric |