potřeboval bych zjistit možnou příčinu mého problému.
Vlastním Hondu CBR 600f4 r.v.1999 a když se mi motor zahřeje na provozní teplotu (je jedno jestli jedu nebo motorka stojí na volnoběhu) a spustí se ventilátor, začnou padat otáčky až motor vypne a následně nejde motorka nastartovat tak dlouho, než se vychladí...třeba pul hodiny, hodinu. Víte někdo čím by to mohlo být nebo stalo se to už někomu? Předem díky za radu.
1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede
Přesnost je jeste horsi nez pises, je na youtube video kde typek porovnává několik takových meraku, ale treba pro moje účely je celkem fuk, jestli tam tece 120 nebo 125A
Jinak jsem zatim na motorce nenameril vic jak chvilkovych 140A - litrove v2 co celou zimu nevrcelo...
Wild: jelikoz to ma ve specifikaci 48V/180A tak pri 12V bys to nemel usmazit ani pri trvalém provozu.
Naposledy editováno 30.03.2021 00:02:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede
kerut píše: Borntobewild> bude tam tlustej drat (180A leptany asi nebude) a presnej operak.. teda presnej, pocitej s tim ze v rozsahu stovek amper to mit presnost na 5mA nebude, spis tak na +-0,5A, ale jestli ti bere starter 77,325A nebo proste kolem 78A asi neresis.. obousmerne neumim, bidirekcionalni operak tu mam ale to co mam hotovy je jednosmerny, stejne jako to assassinovo (predpokladam, techto meraku je mrak..)
Assasin psal, že funguje obousměrně.
Assassin> no to zas tak jasny neni, musi tam bejt trosku sofistikovanejsi zapojeni uz (bidirekcionalni mereni kazdej z tech sensoru nedava..) nicmene nevidim v tom stezejni vec, ja to vyvyjel pro RCcka tenkrat..
Naposledy editováno 30.03.2021 00:10:38
1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede
A důležité je taky číst dále, že ano? Radil jsem mu, ať si nejprve nechá vše proměřit a pak si zkusí půjčit baterku a zkusí to.
Naposledy editováno 30.03.2021 05:44:34
1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede
Asi by som posrupoval tak, ze poodpajal vsetko co nepotrebuje motorka pre chod motora a nechal ho zohriat, ci nezdochne. Ale je potrebne mat nejaky ventilator, aby si to neprehrial, kludne domovy a fukat na chladic.
Ak to zdochne aj napriek tomu, pomerat tlaky vo valcoch, moze byt vybehany a za tepla sa kompresne tlaky znizia. (Zredne olej) A este, rozvody boli kedy menene? Jeden mechanik mi vravel, ze ak je rozvod moc vybehany, postupne nebude moto vediet udrzat volnobeh az sa nakoniec nebude dat nastartovat.
1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede
dasto píše: A k teme, preco nestartuje uz sa to niekam pohlo? Nieje to nahodou karburatorova verzia? Ked uz sa tu rozoberalo vstrekovanie.
Asi by som posrupoval tak, ze poodpajal vsetko co nepotrebuje motorka pre chod motora a nechal ho zohriat, ci nezdochne. Ale je potrebne mat nejaky ventilator, aby si to neprehrial, kludne domovy a fukat na chladic.
Ak to zdochne aj napriek tomu, pomerat tlaky vo valcoch, moze byt vybehany a za tepla sa kompresne tlaky znizia. (Zredne olej) A este, rozvody boli kedy menene? Jeden mechanik mi vravel, ze ak je rozvod moc vybehany, postupne nebude moto vediet udrzat volnobeh az sa nakoniec nebude dat nastartovat.
Co píšeš je samozřejmé možné. Ale v zájmu ušetření času a sraní bych začal diagnostiku vylučovací metodou tím nejjednodušším a to je měření elektriky, co nás tu navrhuje víc nezávisle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede
Michi.RR píše: ja1> to taky tvrdím Mě osobně vše po změření fungovalo, prostě jen umřela baterka, ale já ji tam měl možná několik let. On ji má rok starou, takže určitě kontrola dobíjení.
i rok stara baterka muže umřít, zaruka je 6mesíců tuším, ale když nedrží proud na start při ventilatoru tak je po ní
Naposledy editováno 30.03.2021 16:05:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede
kerut píše: bez velkyho vjesteni z koule - cidlo ventilatoru(nebo ventilator samotnej, resp cokoliv co je v ceste dal..) po sepnuti vyzkratuje palubni sit ?
Nevím jak u CBR, ale u endur má Honda "čidlo ventilátoru" udělané jako tepelný spínač na kostru - pokud by zkratoval, běžel by větrák furt, elektriku by to nevyzkratovalo.
Edrig píše: Michi.RR> Baterka? Při chodu motoru dodává proud alternátor,takže v baterii těžko.Ale vypadá to na zkrat někde u větráku.Zkus ho na chvíli odpojit.
Alternátor v motorce na volnoběh větrák rozhodně neutáhne (alespoň mě ne), dost proudu dává až v otáčkách. Narozdíl od auta nemá pohon řemenem s převodem 3x do rychla, rotor má namontovaný přímo na klikovce.
Borntobewild píše: kerut> Předpokládáš, že má stejnosměrnej klešťák? Tvl. ten nemám ani já.
To jsem nevěděl, že stejnosměrnej klešťák je něco luxusního. Při hledání problémů u motorek a aut mi hodněkrát usnadnil život, rozhodně stojí zato. Kdyby mi chcípl, hned bych koupil další.
Jasně, před měřením se musí vynulovat a proud pod ampéru tím jde měřit jen obtížně.
Naposledy editováno 30.03.2021 19:53:29
Deadman píše: Nevím jak u CBR, ale u endur má Honda "čidlo ventilátoru" udělané jako tepelný spínač na kostru - pokud by zkratoval, běžel by větrák furt, elektriku by to nevyzkratovalo.
pokud spinac, spinajici ke kostre, sepne ke kostre neco co ma mensi odpor nez to ma mit, tak tim ten spinac vyzkratuje(presneji zatizi) sit,.. nevim co je na tom tak nesrozumitelnyho ...kdyby melo byt sepnuty trvale, tak asi logicky nebudu psat ze "po sepnuti"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede
Tak jako jo, jednou za uherák bych dc klešťák užil. Zatím jsem se bez něj odešel. Ale nejlevnější do 40A stojí cca 2 litry. Možná si o něj napíšu Ježíškovi.
Ale můj myšlenkový pochod šel směrem, že lidi, co zakládají podobná témata nemají doma většinou ani obyčejný multimetr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zjištění příčiny proč to nejede
kerut píše: pokud spinac, spinajici ke kostre, sepne ke kostre neco co ma mensi odpor nez to ma mit, tak tim ten spinac vyzkratuje(presneji zatizi) sit,.. nevim co je na tom tak nesrozumitelnyho ...kdyby melo byt sepnuty trvale, tak asi logicky nebudu psat ze "po sepnuti"
Jasně, ale tvá odpověď navozovala dojem, že problém je asi v tom tepelném spínači. Což být prakticky nemůže.
Borntobewild> Ono některým lidem by ten multimetr stejně k ničemu nebyl, protože v elektrice je nejdůležitější mít dobrou představu, co vlastně měřím.
Naposledy editováno 31.03.2021 00:56:34
kazdopadne si myslim ze kdyby mel KO baterku melo by to i jiny priznaky, a hlavne uz by to nenastartoval ani po tom vychladnuti, ..jen rozdily ve startovacich proudech (zima/leto, studenej/teplej motor) budou minimalne stejny, ne-li vetsi nez co bere ten vetrak..
Naposledy editováno 31.03.2021 06:59:40
1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede
Vše to furt vypadá na končící baterku. Jediná alternativa je studený spoj, který se během provozu stává velmi horkým a tak zhoršuje přechodový odpor.
To, že to při běhu na volnoběh po zapnutí větráku po chvíli chcípne, by spíše napovídalo že baterka má kapacitu nula, ačkoliv startovací proud krátkodobě zvládne.
Stejným způsobem mi chcípla AGM baterka v autě: Plné nabití/vybití za 5 minut (kapacita asi 1Ah), ale na 2 svižné otáčky motoru to stačilo, takže to vždy nastartovalo. Stačilo ale 10 minut osvětlení interiéru a byla prázdná.
Anti> 2A je 25W, to je sranda větráček. 100W větrák není v motorce neobvyklý.
Naposledy editováno 31.03.2021 16:29:48
na japonci kdyz sepne vetrak, tak to vypada ze to vzlitne, ta duc to jednim na miste nedokaze uchladit...
1 reakcí na tento příspěvek Zjištění příčiny proč to nejede
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dílenská příručka CBR600F 2007 Honda CBR 600F | Horis9725 | 5 | 17.9.2024 v 12:30 Krautkopf |
Map senzor Honda CBR 600F | Alessandro600 | 0 | 8.9.2024 v 00:55 Alessandro600 |
Žárovky CBR 600 f pc 25 Honda CBR 600F | seetron | 2 | 1.9.2024 v 19:56 ja1 |
odpružené padací protektory [1, 2] Honda CBR 600F | pepe363 | 32 | 20.8.2024 v 20:16 kratkej01 |
bezstarostnost [1, 2, 3, 4] Honda CBR 600F, Husqvarna Svartpilen 701 | ILA | 92 | 12.8.2024 v 04:21 MedWed |