1. chci se zeptat, jak je to s těmi vibracemi, co někteří zmiňují v diskusi pod testem této motorky na tomto webu?
Prý kolem 6 tisíc, nebo při vyšší rychlosti (asi po dálnici).
Na tomto Stromu jsem jel, nějak mi ty vibrace nepřišly, ale jel jsem jen chvíli a to tak člověk neotestuje. Nejel jsem po dálnici, abych jel delší dobou třeba 130. A to mě právě zajímá, pokud někdo po dálnicích někam dál, více hodin a nebo ideálně den nebo i více dnů.
Neptám se proto, že bych byl vyznavač dálnic, ale občas se člověk po dálnici někam musí přesunout, aby ušetřil čas (třeba letos do Norska). Jo a jak jsem na tomto Stromu jel, tak ovladatelnost na místě a při běžných rychlostech mi přišla parádní. Neotestoval jsem ale vyšší rychlost po delší dobu.
Jo a ještě další otázky:
2. kolik tento Strom vlastně točí otáček při rychlosti 100 a při 130 km/h ?
(samozřejmě na šestku)
3. jakou míváte spotřebu? (při jízdě po okolí a jakou při jízdě po dálnici?)
4. nepřekvapilo vás na tomto Stromu něco po pár měsících? ať už příjemně nebo nepříjemně
5. jo a je tu někdo, kdo má více najeto na Stromu 800DE a současně na TransAlpu 750? K tomu by mě zajímalo, jestli se nastavitelný podvozek na Stromu dá nastavit tak, aby nerovnosti uhlazoval jako na TransAlpu....
6. našel někde údaj o povoleném zatížení Stroma 800DE ?
díky za odpovědi
----
PS: pokud bych si tuto motorku vybral, tak bych ještě počkal na tu verzi s litými koly, prostě jen proto, že to má bezdušové pneumatiky.
Naposledy editováno 04.10.2023 09:06:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti
Pokud se da na Alpa 15/45 bude pri 100km/h tocit 3980. Otazka je, jestli by to stacilo. Nebo by to chtelo sahnout i dozadu na rozetu na treba 15/48, kdy pak stovce odpovida 4245 otacek.
Naposledy editováno 04.10.2023 10:58:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti
Naposledy editováno 04.10.2023 12:22:23
U XRV jsem si upravil převodovku, takže v kilu (dle gps) na pětku točím 4 tisíce. Minimum je 85 km/h, ale pod 90 to chce hodně citlivou ruku. Proto tipuji, ze nový TA to kilo zvládne.
Ja radsi uvitam to prvni. Po dalnicich nejezdim. A ani u cestovni motorky typu cenduro nepotrebuju Vmax 250 (i kdyz dle videi to ten rychlej prevod stejne na vic jak 220 neutahne).
Naposledy editováno 04.10.2023 19:00:30
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
vilemx píše: Koudy01> Tak kilo pojedu na pětku a šestku si nechám na dálnici? Třicet let lidi brečí, že stará XRV a Tranďák nemá šestku. No a když už konečně nástupce rychlý dálniční kvalt dostane, tak se bude zpomalovat řetězovkou?
Jako že by největší sílu na maximálku dosáhl pouze na pětku. A při přeřazení na šestku že by již nezrychloval.
Prý to tak bylo i u jiných motorek.
Jestli je to ale pravda, nevím.
Takže ta šestka bude asi fakt dlouhá, což považuju za plus...
Z tenérky jsem měl pocit při 130ti - jako klidně víc můžu, ale moc se mi nechce se spotit...
Podobne jsem to vnímal i u toho stroma..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti
Roman2bk píše: Ještě mi jeden kamarád poslal nějaké technické rozdíly mezi Stromem 800DE a TransAlpem 750
např.:
Výměna oleje ................. Strom 800DE po 6 tis.km ....... TransAlp750 po 12 tis.km
https://www.motorkari.cz/tema/?t=229385
Tady ale píše výměna oleje V-Strom po 12t km
https://bikes.suzuki.cz/novinky/v-strom-800de-vitezem-prestizniho-testu-alpen-masters-2023
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
Suzuki zde jasně ukazuje, že výkon a krouťák na papíru a ve skutečnosti je velký rozdíl.
No, Suzuki to má tak nějak normálně vzhledem ke kategorii motorky. To spíš Honda ukazuje, jak naprosto nesmyslně zabít nadějnou motorku skrz nepřeladění motoru ze sportovní motorky na cenduro.
Myslím si, že ten motor v Transalpu bude hlavní důvod, proč ho bude nemálo lidí, kteří ho unáhleně nakoupili bez zkušebních jízd, prodávat a proč ho halda jiných lidí nekoupí.
Naposledy editováno 06.10.2023 07:18:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti
Koudy01 píše: No, Suzuki to má tak nějak normálně vzhledem ke kategorii motorky. To spíš Honda ukazuje, jak naprosto nesmyslně zabít nadějnou motorku skrz nepřeladění motoru ze sportovní motorky na cenduro.
Myslím si, že ten motor v Transalpu bude hlavní důvod, proč ho bude nemálo lidí, kteří ho unáhleně nakoupili bez zkušebních jízd, prodávat a proč ho hlada jiných lidí nekoupí.
Naprostý souhlas.Taky mi prodejci říkali,ať si předem zazalohuji transalpa.
Moje odpověď byla až po zkušební jízdě.Tak jsem počkal a zatím jsem transalpa 750 vyškrtnul z hledáčku.Ale kdo ví co bude.Třeba v budoucnu naladí motor transalpa víc na spodek...
Naposledy editováno 06.10.2023 07:24:29
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
Touareg je poháněn stejným 659 ccm kapalinou chlazeným dvouválcem jako Aprilia RS 660 a Tuono 660. Rozdíly mezi silníční a endurovou verzí motoru jsou nepatrné a jsou koncentrované v jeho horní části. Ventilový rozvod má jiné časování ventilů a zdvih, aby motor dosahoval vyššího točivého momentu a výkonová křivka motoru lépe odpovídala offroadovému jezdění.
a vyplatilo se to i přes ztrátu 15 koní proti Tuonu.
Naposledy editováno 06.10.2023 12:08:03
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
https://www.motorkar...cestovani-50159.html
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
Současně ale, pokud jsem Stroma 650 plně naložil (dle kamarádů přetížil) tak jsem na zpomalovacích retardérech hlavním stojanem někdy zachytil o ten retardér. Vyřešil jsem to tehdy tím, že jsem hlavní stojan odmontoval. A tak jsem jezdil dál, ať už sám a nebo ve dvou a i plně naložený ve dvou.
Takže tím chci říct, že nízká světla výška pomůže ovladatelnosti, pomůže vyhrát Velký Alpský test, ale hrozí pak i to, že motorka bude "břichoplazec", občas dřít "o zem".
Naposledy editováno 06.10.2023 20:09:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti
Pedl píše: Jen tak ze zvědavosti by mě zajímal rozdíl v motorech Transalp vs Tuareg, zní to že oba jsou podobně točivé, a Tuareg se zdá celkem oblíbený.
Koukni na již zmiňovany Alpin test, tam je srovnáni dost parametrů a v semifinále byl jak TA750, tak Tuareg (každý měl jiného soupeře), ale i tak se dá lehce spousta parametrů dohledat.
Naposledy editováno 08.10.2023 20:24:36
3 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
800de-vyšší obsah, řetězová sada 16/50,zadní kolo 17" otáčky při 100km/h mezi 4200-4500 dle různých zdrojů
750-nižší obsah, řetězová sada 15/45, zadní kolo 18" otáčky při 100km/h mezi 3600-3800 dle různých zdrojů
Co z toho vyplývá ? ve 100km rychlosti bude mít strom momentálně vyšší výkon protože má o cca 600otáček více, dále má lehčí řetězový převod i-o 0,2 vyšší ,převodovka logicky dle otáček lehčí převod a jako poslední menší kolo o cca 25mm což všechno zvyšuje kroutící moment. Nechci bránit Hondu, jen mi přijde že se porovnává hruška s jablkem akorát mají jedno společné - je to ovoce. Transalp i přes handicap těžkého převodu stále zrychluje až na 200km/h. více jsem nezkoušel. I ve 160 stále s klidem zabere a letí dál. Pokud někomu přišel tupý může si to řetězovkou poladit jak chce. Já jsem objednal na svůj TA dozadu větší rozetu abych se dostal na sobě optimální projev motorky...proč to je na dlouhou diskusi. Přední kolo se mi nikdy nevlnilo co jsem zde také na foru přečetl.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Aerodynamika- cestovní moto [1, 2] KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE | JAVR | 42 | 20.10.2024 v 08:36 JAVR |
Aerodynamika- cestovní moto KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE | JAVR | 7 | 13.9.2024 v 18:41 Pedl |
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 3 | 8.9.2024 v 13:19 skaza55 |
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 116 | 23.4.2024 v 08:48 bazin. |
Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom [1, 2] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Honda XL750 T... | TomasNBK | 42 | 5.3.2024 v 23:02 TomasNBK |