Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: V-Strom 800DE delší zkušnosti
1.10.2023 v 20:06
Ahoj všem motorkářům, co mají nového Stroma 800DE a nebo na něm jeli delší trasu.

1. chci se zeptat, jak je to s těmi vibracemi, co někteří zmiňují v diskusi pod testem této motorky na tomto webu?
Prý kolem 6 tisíc, nebo při vyšší rychlosti (asi po dálnici).

Na tomto Stromu jsem jel, nějak mi ty vibrace nepřišly, ale jel jsem jen chvíli a to tak člověk neotestuje. Nejel jsem po dálnici, abych jel delší dobou třeba 130. A to mě právě zajímá, pokud někdo po dálnicích někam dál, více hodin a nebo ideálně den nebo i více dnů.
Neptám se proto, že bych byl vyznavač dálnic, ale občas se člověk po dálnici někam musí přesunout, aby ušetřil čas (třeba letos do Norska). Jo a jak jsem na tomto Stromu jel, tak ovladatelnost na místě a při běžných rychlostech mi přišla parádní. Neotestoval jsem ale vyšší rychlost po delší dobu.

Jo a ještě další otázky:

2. kolik tento Strom vlastně točí otáček při rychlosti 100 a při 130 km/h ?
(samozřejmě na šestku)
3. jakou míváte spotřebu? (při jízdě po okolí a jakou při jízdě po dálnici?)
4. nepřekvapilo vás na tomto Stromu něco po pár měsících? ať už příjemně nebo nepříjemně

5. jo a je tu někdo, kdo má více najeto na Stromu 800DE a současně na TransAlpu 750? K tomu by mě zajímalo, jestli se nastavitelný podvozek na Stromu dá nastavit tak, aby nerovnosti uhlazoval jako na TransAlpu....

6. našel někde údaj o povoleném zatížení Stroma 800DE ?

díky za odpovědi

----

PS: pokud bych si tuto motorku vybral, tak bych ještě počkal na tu verzi s litými koly, prostě jen proto, že to má bezdušové pneumatiky.


Naposledy editováno 04.10.2023 09:06:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 10:56 | Nahoru | #31
222222> Strom ma 17/50.

Pokud se da na Alpa 15/45 bude pri 100km/h tocit 3980. Otazka je, jestli by to stacilo. Nebo by to chtelo sahnout i dozadu na rozetu na treba 15/48, kdy pak stovce odpovida 4245 otacek.

Naposledy editováno 04.10.2023 10:58:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 12:09 | Nahoru | #32
Koudy01> Tak kilo pojedu na pětku a šestku si nechám na dálnici? Třicet let lidi brečí, že stará XRV a Tranďák nemá šestku. No a když už konečně nástupce rychlý dálniční kvalt dostane, tak se bude zpomalovat řetězovkou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 12:20 | Nahoru | #33
vilemx> To zalezi na kazdym. Ja jen poukazal na to, ze srovnavat stredni pistovy rychlosti pri 100km/h na posledni kvalt nemusi byt uplne vypovidajici, pac ve skutecnosti jednou motorkou pojede 100 na sestku a druhou na petku.

Naposledy editováno 04.10.2023 12:22:23

(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 12:58 | Nahoru | #34
Koudy01> Jenže při 120 už obě pojedou určitě na šestku, takže pístová rychlost vzroste oběma :) Ale psal jsem to hlavně kvůli tomu volání na pomalejší šestku u TA :), což mi přijde absurdní.

U XRV jsem si upravil převodovku, takže v kilu (dle gps) na pětku točím 4 tisíce. Minimum je 85 km/h, ale pod 90 to chce hodně citlivou ruku. Proto tipuji, ze nový TA to kilo zvládne.

(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 14:11 | Nahoru | #35
Koudy01> Předevčírem jsem to vyzkoušel a potřebu řadit ze šestky ne pětku, na tom TransAlpu 750, jsem měl při rychlosti kolem 80 km/h. Při stovce byl motor pořád pružný, tzn. když jsem přidal plyn, tak zrychloval. Samozřejmě pokud člověk chce ve stovce předjet kamion a chce to udělat rychleji, tak určitě je lepší si na tom TransAlpu podřadit na pětku, určitě to jde ve zrychlení poznat.

V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 18:54 | Nahoru | #36
Jasny, to uz je na vkusu kazdyho, co mu vyhovuje. Ja radsi pomalou jednicku a za dedinou za sest a jen kroutit od 70 do 160 heftem. Nekdo radsi ozeli pomalou jednicku a mimo dedinu klape mezi 5 a 6 dle situace a odmenou mu je prijemne malo tocici motor pri dalnicnim presunu.

Ja radsi uvitam to prvni. Po dalnicich nejezdim. A ani u cestovni motorky typu cenduro nepotrebuju Vmax 250 (i kdyz dle videi to ten rychlej prevod stejne na vic jak 220 neutahne).

Naposledy editováno 04.10.2023 19:00:30

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 19:42 | Nahoru | #37
Fakt by mě zajímalo, jak to Honda s těma motorama dělá, že má zpřevodování tolik do rychlosti a nikdo si nestěžuje na dynamiku. Budu se muset na něčem projet...

(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 19:46 | Nahoru | #38
Anti> Vsak taky litrova Afrika do nejakych 140km/h zrychluje stejne nebo mozna i lehce hur jak podstatne slabsi a motorove mensi Tenerka...

Naposledy editováno 04.10.2023 19:47:11

(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 19:52 | Nahoru | #39

vilemx píše: Koudy01> Tak kilo pojedu na pětku a šestku si nechám na dálnici? Třicet let lidi brečí, že stará XRV a Tranďák nemá šestku. No a když už konečně nástupce rychlý dálniční kvalt dostane, tak se bude zpomalovat řetězovkou?

V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 21:19 | Nahoru | #40
Tak jsem slyšel, že maximálku by mohl mít TransAlpu "udělanou na pětku" a šestku jen na nižší spotřebu ve vyšší rychlosti, pro přesuny.
Jako že by největší sílu na maximálku dosáhl pouze na pětku. A při přeřazení na šestku že by již nezrychloval.
Prý to tak bylo i u jiných motorek.
Jestli je to ale pravda, nevím.

V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 22:02 | Nahoru | #41
No, je fakt, že jsem byl docela překvapený v jaké pohodě ten transalp jel 150...ještě jako by říkal-hele úplně v pohodě, klidně přidej..
Takže ta šestka bude asi fakt dlouhá, což považuju za plus...
Z tenérky jsem měl pocit při 130ti - jako klidně víc můžu, ale moc se mi nechce se spotit...
Podobne jsem to vnímal i u toho stroma..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

4.10.2023 v 23:01 | Nahoru | #42

Roman2bk píše: Ještě mi jeden kamarád poslal nějaké technické rozdíly mezi Stromem 800DE a TransAlpem 750
např.:

Výměna oleje ................. Strom 800DE po 6 tis.km ....... TransAlp750 po 12 tis.km



https://www.motorkari.cz/tema/?t=229385
Tady ale píše výměna oleje V-Strom po 12t km

(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

5.10.2023 v 11:32 | Nahoru | #43

Radek_S píše: https://www.motorkari.cz/tema/?t=229385
Tady ale píše výměna oleje V-Strom po 12t km

ano prvni garancka je 1000km potom 12tis nebo jeden rok

(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

5.10.2023 v 16:04 | Nahoru | #44

Roman2bk píše:
Pedl - jo, to jo, ale říkám si, jestli u Stromu 800/800DE to nebudou jen plexi do výšky a nebo jestli někdo nabídne i širší, aby to nahradilo aspoň trochu jakoby chybějící kapotáž (protože to co tam je, je dost nízko)


Takto vypadá příplatkové plégo.

V-Strom 800DE delší zkušnosti

5.10.2023 v 16:15 | Nahoru | #45
Jinak v časopisu Motocykl probíhá test Alpen Master. V prvním kole V-Strom proti Transalpu. V-Strom to vyhrál a nakonec porazil ve finále úplně všechny, v německém Motorradu už výsledek prozradili. Hlavně motor je u V-Stroma lepší proti Transalpu od volnoběhu, až po cca 7000 otáček. Teprve pak Transalp má navrh, ale kolikrát a jak dlouho to tak točíš? Já jen párkrát za rok a max. pár sekund. Suzuki zde jasně ukazuje, že výkon a krouťák na papíru a ve skutečnosti je velký rozdíl.
https://bikes.suzuki.cz/novinky/v-strom-800de-vitezem-prestizniho-testu-alpen-masters-2023

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti

5.10.2023 v 18:58 | Nahoru | #46

Suzuki zde jasně ukazuje, že výkon a krouťák na papíru a ve skutečnosti je velký rozdíl.


No, Suzuki to má tak nějak normálně vzhledem ke kategorii motorky. To spíš Honda ukazuje, jak naprosto nesmyslně zabít nadějnou motorku skrz nepřeladění motoru ze sportovní motorky na cenduro.

Myslím si, že ten motor v Transalpu bude hlavní důvod, proč ho bude nemálo lidí, kteří ho unáhleně nakoupili bez zkušebních jízd, prodávat a proč ho halda jiných lidí nekoupí.

Naposledy editováno 06.10.2023 07:18:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

6.10.2023 v 07:17 | Nahoru | #47

Koudy01 píše: No, Suzuki to má tak nějak normálně vzhledem ke kategorii motorky. To spíš Honda ukazuje, jak naprosto nesmyslně zabít nadějnou motorku skrz nepřeladění motoru ze sportovní motorky na cenduro.

Myslím si, že ten motor v Transalpu bude hlavní důvod, proč ho bude nemálo lidí, kteří ho unáhleně nakoupili bez zkušebních jízd, prodávat a proč ho hlada jiných lidí nekoupí.


Naprostý souhlas.Taky mi prodejci říkali,ať si předem zazalohuji transalpa.
Moje odpověď byla až po zkušební jízdě.Tak jsem počkal a zatím jsem transalpa 750 vyškrtnul z hledáčku.Ale kdo ví co bude.Třeba v budoucnu naladí motor transalpa víc na spodek...

Naposledy editováno 06.10.2023 07:24:29

(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

6.10.2023 v 09:15 | Nahoru | #48
222222> Jestli to vůbec bude možného rozumných výrobních nákladů, aby to splňovalo emise? To samé převodovka. Vejdou se tam kola pro pomalejší jedničku?

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti

6.10.2023 v 10:07 | Nahoru | #49
Jen tak ze zvědavosti by mě zajímal rozdíl v motorech Transalp vs Tuareg, zní to že oba jsou podobně točivé, a Tuareg se zdá celkem oblíbený.

V-Strom 800DE delší zkušnosti

6.10.2023 v 12:01 | Nahoru | #50
Papírově vypadají podobně, ale Tuareg je v reálu použitelnější v celém otáčkovém spektru. Transalp do 6 tis. nuda a nic, od 6 pak chce utrnout ruce. Do Horneta dobrý, ale na cestovní motorku to chce přeladit. Tuareg dole a ve středu pásma lepší než Honda a nahoře jede taky velmi slušně. Celkově motor vyváženější.

V-Strom 800DE delší zkušnosti

6.10.2023 v 12:05 | Nahoru | #51
Protože u Tuarega je sice motor z Tuona (podobně jako Transalp - Hornet), ale:

Touareg je poháněn stejným 659 ccm kapalinou chlazeným dvouválcem jako Aprilia RS 660 a Tuono 660. Rozdíly mezi silníční a endurovou verzí motoru jsou nepatrné a jsou koncentrované v jeho horní části. Ventilový rozvod má jiné časování ventilů a zdvih, aby motor dosahoval vyššího točivého momentu a výkonová křivka motoru lépe odpovídala offroadovému jezdění.


a vyplatilo se to i přes ztrátu 15 koní proti Tuonu.

Naposledy editováno 06.10.2023 12:08:03

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti

6.10.2023 v 12:14 | Nahoru | #52
A cestovnější V-Strom je tu
https://www.motorkar...cestovani-50159.html

(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

6.10.2023 v 13:17 | Nahoru | #53
Radek_S> Tak nevím, jestli ho nesnížili až moc. Ale většině lidí to asi vadit nebude, spíš naopak.

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti

6.10.2023 v 20:08 | Nahoru | #54
Strom 650 kdysi taky vyhrál "Velký Alpský test", několikrát po sobě, jako že dobře sedí v alpských vracečkách a právě to že nízko, si myslím k tomu pomohlo. Ovladatelnosti.
Současně ale, pokud jsem Stroma 650 plně naložil (dle kamarádů přetížil) tak jsem na zpomalovacích retardérech hlavním stojanem někdy zachytil o ten retardér. Vyřešil jsem to tehdy tím, že jsem hlavní stojan odmontoval. A tak jsem jezdil dál, ať už sám a nebo ve dvou a i plně naložený ve dvou.

Takže tím chci říct, že nízká světla výška pomůže ovladatelnosti, pomůže vyhrát Velký Alpský test, ale hrozí pak i to, že motorka bude "břichoplazec", občas dřít "o zem".

Naposledy editováno 06.10.2023 20:09:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

8.10.2023 v 12:08 | Nahoru | #55
Roman2bk> Tady spíše překvapilo celkové vyvážení stroje. Alespoň mě. DL650 mě neskutečně příjemně překvapil - příjemným "vytahováním" ze zatáček, necukal (DL1000 jsem pořád spojkoval) a i tím, že nebyl "užraný". Ač sám jezdím BMW (dvouvál i čtyřvál), tak hodnotím starý V-strom 650 jako jeden z velice povedených strojů. Jen ta světlá výška - možná dát jiné "kosti" na zadek a na předek hodit "nástavce" a pustit vidle trochu níž. Vše je možné a již vymyšlené.

(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

8.10.2023 v 18:53 | Nahoru | #56
Brůča.> Jo jo, hodně lidí si Stroma 650 zvýšilo, např. pomocí kosti a nádstavců na trubky přední vidlice (na prodloužení) od Marceluse. A jo, tehdy v r.2011 když jsem si vybíral motorku, tak mi Strom 650 vyšel jako nejlepší možnost a těch dalších 11-12 let ukázalo, že to tak bylo

(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

8.10.2023 v 20:22 | Nahoru | #57

Pedl píše: Jen tak ze zvědavosti by mě zajímal rozdíl v motorech Transalp vs Tuareg, zní to že oba jsou podobně točivé, a Tuareg se zdá celkem oblíbený.


Koukni na již zmiňovany Alpin test, tam je srovnáni dost parametrů a v semifinále byl jak TA750, tak Tuareg (každý měl jiného soupeře), ale i tak se dá lehce spousta parametrů dohledat.

Naposledy editováno 08.10.2023 20:24:36

V-Strom 800DE delší zkušnosti

7.11.2023 v 10:19 | Nahoru | #58


(reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti

5.1.2024 v 23:01 | Nahoru | #59
222222> poslední věta je zvláštní . já za den najel na TA cca 300 km s pauzou na oběd. slezl jsem a mimo pravé zápěstí jsem nevěděl že jsem někde jel. každý máme tu ergonomii asi jinde.

3 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti

5.1.2024 v 23:35 | Nahoru | #60
Všude se chválí záběr motoru výkon krouták u Suzuki 800 před TA 750. Chci se na tom na jaře svézt. Mezi tím bych přidal jen pár faktů:
800de-vyšší obsah, řetězová sada 16/50,zadní kolo 17" otáčky při 100km/h mezi 4200-4500 dle různých zdrojů
750-nižší obsah, řetězová sada 15/45, zadní kolo 18" otáčky při 100km/h mezi 3600-3800 dle různých zdrojů

Co z toho vyplývá ? ve 100km rychlosti bude mít strom momentálně vyšší výkon protože má o cca 600otáček více, dále má lehčí řetězový převod i-o 0,2 vyšší ,převodovka logicky dle otáček lehčí převod a jako poslední menší kolo o cca 25mm což všechno zvyšuje kroutící moment. Nechci bránit Hondu, jen mi přijde že se porovnává hruška s jablkem akorát mají jedno společné - je to ovoce. Transalp i přes handicap těžkého převodu stále zrychluje až na 200km/h. více jsem nezkoušel. I ve 160 stále s klidem zabere a letí dál. Pokud někomu přišel tupý může si to řetězovkou poladit jak chce. Já jsem objednal na svůj TA dozadu větší rozetu abych se dostal na sobě optimální projev motorky...proč to je na dlouhou diskusi. Přední kolo se mi nikdy nevlnilo co jsem zde také na foru přečetl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aerodynamika- cestovní moto [1, 2] KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE JAVR 42 20.10.2024 v 08:36 JAVR
Aerodynamika- cestovní moto KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE JAVR 7 13.9.2024 v 18:41 Pedl
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 3 8.9.2024 v 13:19 skaza55
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.
Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom [1, 2] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Honda XL750 T... TomasNBK 42 5.3.2024 v 23:02 TomasNBK

TOPlist