-široké hledí
-pinlock
-sluneční clona
-příprava pro intercom
-mikrometrická přezka (ne ty dva kroužky)
-dvojí homologace P/J
-ideálně, kdyby to byla nějaká adventure přilba s možností odstranění kšiltu
Jezdit ji budu na 1190 Adventure R, poradíte mi nějakou, se kterou máte dobré zkušenosti?
Aktuálně mě oslovila Nexx X.Vilijord ale papírově mi na ní vadí poměrně vysoká váha a to, že není možnost demontovat kšilt. Nejezdíte s ní někdo, případně pokud ano, nějaké postřehy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou výklopku
Robinsson píše: Jaký jsou výhody výklopky? Měl jsem ji a na nic nepřicházím. Resp. furt mám a jo je to dobrý když jedeme ve dvou na simáloj, že si můžu povídat se spolujezdcem.
Hele tak za mě je tam hlavní výhoda ta, že tu přilbu nesundám celý den z hlavy. Ano, pokud se jedeš projet na hodinku kolem komína, postrádá výklopka smysl. Pokud dám celodení trip, tak je za mě výklopka super. Mel jsem i integrálku, i výklopku a prostě vím že chci tu výklopku. Je to jednoduchý, každý preferuje něco, mně vyhovuje výklopná
Pak jsou takové ty osobní. Když máš větší plexi na stroji a chceš trochu "ofouknout". Jo a ještě se pohodlně rovnají srolovaný uši z nasazování

TomasNBK píše: Měl jsem na hlavě všechny překlápěcí co zmiňuješ a za sebe můžu říct, že nejlepší pocit jsem měl zrovna z Exo-techu. Ale jestli ti vadí pocit "chatrnosti", tak to tě asi žádná překlápěcí neosloví. Jenom bych si nedělal iluze, že výklopná bude nějak zásadně bezpečnější (byť působí houževnatějším dojmem). Pořád máš bradu na pantu...
Osobně, kdybych chtěl opět výklopnou, jdu buď do Shoei Neotec 2 (neuvěřitelně pohodlná hned na první dobrou) nebo do Schubertu a konkrétně C3 Pro-novější modely mi něčím vadily. Tzn starší model nutně neznamená horší. Jestli jdeš po váze, tak AGV Sportmodular nemá konkurenci, zpracování je hodně dobrý a v karbonu má i bradovou část (to neplatí pro všechny karbon/vyklápěcí). Ale 100 lidí, 100 chutí. Vyber dobře
Ahoj, děkuji za reakci. Hele je mi jasný, že integrálka je s bezpečností někde jinde, na druhou stranu ty překlopky mě fakt pocitově zklamaly a odradily. Jsem přesvědčenej, že kdybych se hodně snažil, tak tu bradu u té překlopky urvu v otevřenym stavu v rukách, nebo ji minimálně poškodím, což u výklopky nehrozí. U výklopky je tak výklopná konstrukce kus "bytelnýho" a tuhostně vyprofilovanýho plastu, zatímco u překlopky je to jen cca 3 mm tlustý plastový "plocháček". Ano, je mi jasný že z konstukčního hlediska to tak být musí, ale prostě mě to odradilo. Až pojedu přes brno, tak ještě chci zkusit ten Exotech, ale myslím si že to bude to stejný v bledě modrým.
Ohledně tvých tipů, o té C3 vím, ale moc se mi nelíbí (ale nezkoušel jsem)

Ta Shoei a AGV už je cenově někde jinde a hlavně mi příjde že mají dost úzký hledí...chtěl bych něco s širokým, abych když sem tam zatoulám do offiku taky trošku viděl pod sebe


1 reakcí na tento příspěvek Jakou výklopku
https://www.dvmoto.c...-flat-silver-d11.htm
Já mám sice předchozí model Absolute, ale opravdu bez problému, má i homologaci na jízdu ve vyklopeném stavu
Naposledy editováno 01.11.2023 10:53:33
Robinsson píše: Jaký jsou výhody výklopky?
Chcem sa napiť. Otvorím helmu, napijem sa, zatvorím.Alebo dám dolu brýle, dám dolu helmu, nasadím brýle, napijem sa, znovu si nasadím špunty, pretože sa obvykle pri manipulácii s helmou posunú, dám dolu brýle, nasadím helmu, nasadím brýle.
Rovnako, keď potrebujem niečo niekomu povedať a pod.
Dnes s ohledem na zkušenosti, neměnil bych a i kdyby to neměl být Schuberth , opět by to byla výklopka. Výhody daleko převýší nevýhody. Je jedno jestli jedeš na cigára, kolem komína a nebo cestuješ jako v mém případě... O bezpečnosti přileb se nebudu rozepisovat, každý ať si udělá úsudek sám. Jen, v případě C3Pro není homologována jako JET. Tak asi tak.

https://obchod.biker...vo-carbon_81045.html
1 reakcí na tento příspěvek Jakou výklopku








https://nolan-helmet...oducts/n120-1-n1f-eu
bobr2b píše: No u Cabergu jsem měl problém s pinlockem - vydržel max rok pak se vždy ve stejném místě odlepil - cca 2cm mezera
Tak u mě i po 4 letech v pohodě a pořád funguje. Neodlepuje se, není na něm žádné lepidlo, ale můžou se pootočit stavěcí plastové piny, na kterých drží. Stačí zase pootočit šroubovákem.
Naposledy editováno 02.11.2023 10:39:20
Doporucuju ale helmy napred vyzkouset nez si koupis. Jako obecne, ne jen Schuberth.
zdenal77 píše: Co tak Nolan n100
https://www.dvmoto.c...-flat-silver-d11.htm
Já mám sice předchozí model Absolute, ale opravdu bez problému, má i homologaci na jízdu ve vyklopeném stavu
Ahoj, tak mám za sebou další zkpoušení, tentokrát v Mototoparku v Ostravě. Fakt pěkný areál s velkým výběrem. Zaujalo mě tam tohle:
Co se týče výklopek:
1)
Nolan N100-5. Hodně mě oslovila, sedí mi hezky, líbí se mi zámek plexi a zámek otevírání. Nelíbí se mi ovládání clony. Ty dvě tlačítka, navíc to jedno krokový, nevím, snad je to jen o zvyku. Jinak fakt super.
2)
Nolan N900-3. Líbila se mi do doby než jsem omrknul tu N100-5. Ovládání clony ok, ale to zpracování už není jako u té stovky. Ale jinak fakt hezká .U obouch super ovládání větrání a zámek brady.
3)
HJC i90 - Líbila se mi, ale neměli na mě velikost, tak jsem ji moc nezkoumal.
4)
HJC C80 - hezká přilba na adventure, jde odstranit kšilt, seděla mi, ale byla to taková vrzavka.
Ale pozor, co mi udělalo největší radost, zjistil jsem, že pro mě opět vysvitla naděje u PŘEKLOPEK, kterou bych si přál nejvíc. Měl jsem smůlu, že hned první dvě překlopky které jsem dřív testoval v Olomouci stály za prd a odradily mě. Dnes jsem testoval tyhle a líbily se mi a nebyly vůbec tak chatrný, jako ty v té Olomouci a pocitově bych je přirovnal k těm výklopkám. Takže se omlouvám za předešlý hejt!
5) LS2 Valiant II - Hodně se mi zalíbila, myslím, že mi sedla, byla pevná, výklop fungoval skvěle, až na tlačítko, ale zvyknu si. Perfektní hluboký výhled. Jediný mínus ovládání ventilace působí celkem lacině...ale funkčně (lepší než u Advant X). Dále mi brada/čumák, připadal takový pružný, ale ne že by to bylo na škodu, spíš vlastnost, ale zaujalo mě to. Dost silně nad ní uvažuju. POZOR!!! V tomto foru jsem tuto přilbu v minulosti dost pomluvil, protože jsem ji už zkoušel dříve v motocentru Olomouc. Bohužel jsem dnes zjistil, že to nemohla být ta stejná přilba. Buď to nebyla dvojka, nebo to bylo něco jinýho od LS2, nevím. Moje chyba, omlouvám se!
5) LS2 Advant X - myslel jsem, že mám vybráno. Brutální design, fakt krásná, pevná všechno sedělo, perfektní váha, výhled, čalounění tlačítko na váklop, vše na první pohled TOP. Teda až na ovládání ventilace (jeden otvor se zavíral nahoru,druhý dolů, třetí zase jinak).Ale prý je dle prodavače a už i zhlédnutých videí na youtube dost hlučná a hlavně ji nedoporučují na delší trasy, prý spíš taková designovka.Prý vzít raději ten Valiant II, tak já nevím

6) HJC i100 - neměli moji velikost, ale zaujala mě pevnost, žádný vůle atd. Popravdě o ní moc neuvažuji, jen je to další překlopka, která mě dnes utvrdila v tom, že bych chtěl tenhle typ přilby.
VERDIKT = musím se co nejdřív dostat do Brna a zkusit Scorpion Exo-Tech. Doufám, že mi bude a budu mít z něj stejný pocit jako z těch překlopek výše (Exo-tech mě od začátku zaujal a strašně se mi ta přilba líbí...i cena

Mimochodem, doslechl jsem se (jedna paní povídala), že carbonový přilby někdy moc nespolupracují s intercomy. Prý ten carbon může rušit signál. Nemáte s tím někdo zkušennost?
Jinak ještě jsem se díval na tu Shark Evo GT, kterou jsem zkoušel už v Bikers crownu v Omlomouci a názor jsem nezměnil, přilba pocitově tak max na 125 ccm skůtra. Třeba to nic neznamená, ale strašný vůle všude.
Tak jsem se vykecal, tak hezký pátek

Naposledy editováno 03.11.2023 21:12:31
1 reakcí na tento příspěvek Jakou výklopku

Teď když zpětně koukám na fotky v telefonu, které favority na překlápěčku jsem si před rokem vyfotil, tak je to právě Exo-Tech a Valiant. Je to už déle, tak přesně nevím co bylo u které. Mám za to, že u Valintu se mi líbila přesnost/jemnost zavírání, ale měla na můj vkus hodně pružné plexi. Exo-Tech se sice musel zavírat větší silou aby zapadla brada do zámků, ale zase ostatní bylo fajn. Kecal bych jak to bylo doopravdy


Ještě si vybavuju jednu věc. Když jsem držel Exo-Tech cca před půl rokem v ruce, tak helma z regálu, která už se toho určitě naklapala dost (zákazníci) měla problém s bradovým deflektorem. Vyskakoval ze svého uložení. Z části je to určitě dáno tím, že se při překlopení opírá o helmu. To byl vlastně důvod, proč si jí kámoš nekoupil.
Nějaký majitel by nám tu mohl poreferovat, jestli to byla vada konkrétního kusu nebo má ten samý problém...

edit: Teď koukám na Valiant a ten bradový deflektor se taky opírá o helmu. Hmm...
edit2: K té paní co povídala. Řekl bych, že z 99% bude bluetooth anténa v těle komunikátoru (mimo helmu). Mesh to samé.
Naposledy editováno 04.11.2023 11:15:45
Mám ho objednaný už vyše pol roka (čakám na carbon, čisto čierny bez tých polepov (aj tie polepy predražujú helmu asi o 50 €, aj sa mi to až tak nepáči ). Necarbon som na hlave mal, sadla mi perfektne. Nechápem, prečo sa na tú prilbu čaká tak dlho, nikto ju nemá. Pozerám, že aj v tom Motoparku, kde si bol ty majú len sklolamináty.
Tá helma sa mi neskutočne páči, najkrajšia na trhu. Aj dizajnovo k môjmu skutru sedí, jak od jedného dizajnéra (čierna ADV 350). Plus má predprípravu na Senu Linkin Ride (ovládanie máš v jednom remienku, baterku v druhom, takže nič nemáš nacvaknuté na boku helmy).
Už som to tu písal, s prilbou od LS2 mám dobré skúsenosti, mal som prvú generáciu ich preklopiek (Convert Hawk ).
Všetko mi vyhovovalo, ale potom som sa ulakomil na Sharka (že to vymysleli, tak bude vo všetkom ešte lepšia). Houbeles. Hlučnejšia, horšie doviera plexi, ovládanie clony na vrchu hlavy, nie skryté na boku brady, neviem dať na hlavu , ani z hlavy zatvorenú a ked počas jazdy zaklapujem, tak ešte musím buchnúť spredu do brady, aby to zapadlo.
Tak som sa celý natešený chystal vrátiť k LS2
Hlučnosti som sa trochu obával, už len z titulu toho tvarovania a všelijakých výstupkov.
No asi to ešte stopnem, a počkám či nebudú mať niekde nejakú helmu, čo by sa dala vyskúšať aj na motke (aj ked nie v carbone ). Hlučnosť za 500 € by ma naštvala fest.
Alebo čakám dalej na 1500 gramovú preklopku od niekoho iného.
Moje mi ešte vydržia, najviac ma ale štve, že na letnej preklopke nemám pin lock, na zimnej výklopke (Airoh ) samozrejme áno, ale v tej zas robím len krátke trasy , ked hrozí hmla, lebo nerád jazdím po meste zatvorený. Takže potom sa cesta niekedy vyvinie tak, že bud idem v teple zavretý v Airohu, alebo v hmle so zahmleným plexi v Sharku, ked som počasie neodhadol správne.
Ked budem mať preklopku s Pin Lockom, všetko zvyšné z police budem môcť porozdávať.
So Scorpionom mám jeden veľmi veľký problém. Hrozne sa mi nepáči v otvorenom stave. Tak divne tam tá brada trčí, jak tie lacné Nexxy. Ostatní to majú dizajnovo zmáknuté lepšie.
2 reakcí na tento příspěvek Jakou výklopku
-nevadí tá brada vyklopená do hora, že vo väčšej rýchlosti tlačí viac hlavu do zadu , ako ked je zavretá ?
-pred očami je v otvorenom stave zrejme len slnečná clona (alebo nič ). Nevadia tie mušky tomu jednoznačne tenšiemu plastu, ako je predné biele plexi, nevadí tej slnečnej clone jej umývanie na každej pumpe, neškrabe sa to ? Podľa mňa je to nie len tenší, ale aj mäkší plast.
Ja osobne ked idem v lete okolo komárovejšieho miesta (napríklad okolo Balatonu je to masaker, pozná každý čo išiel hoci autom z SK do Chorvátska), tak mám po ruke namočenú švédsku utierku a niekedy si hledí prebehnem aj za jazdy. Utierať takto slnečnú clonu si neviem predstaviť.
Co se týká čištění, to je problém, protože na cestách to něčím postříkáš a šudlíš to dost na sucho, a to není podle mne dobré pro žádné plexi. To se týká i plexi na mašině. Nejlepší je plexi sundat a namočit to celé do vlažné vody i s pinlockem a až se to odmočí, lehce se to čistou nebo mýdlovou vodou očistí a poškrábání nehrozí. Moje zkušenost, někdo má možná jinou. Další možnost je nic neřešit a plexi si co rok dva měnit, ale to je nejdražší varianta. Teď jsem jel jižní Evropu asi 6000 km a některý dny jsem nečistil vůbec a někdy max. jednou dvakrát a pak ještě večer na hotelu. Snažil jsem se to čistit co nejméně právě kvůli poškrábání. Ale někdy se ti brouk rozplácne přímo před okem a je to v pytli, člověk musí hned zastavit a čistit.

Práve preto sa mi zdá problém, že to všetko pri otvorenej helme (výklopke ) schytáva slnečná clona (na rozdiel od preklopky, kde plexi ostáva pred očami aj v otvorenom tvare).
Takže celkovo stráca význam aj rada o sundavani plexi. Clonu asi 2 x denne nikto z helmy dolu nedáva a nenamáča v kýbli (vlastne ani neviem, na koľko zložité by to bolo)
Za mňa jednoznačne výklopka už prekonaná vec. Nevidím v nej žiadnu výhodu oproti preklopke. Ani bezpečnosť, sú podľa mňa tak na rovnako menej bezpečné od klasických integrál. Aj ked tu sa môžem mýliť, priznám sa že žiadne porovnávacie testy na túto tému som nevidel.
Takže len samé nevýhody zatiaľ registrujem a preto pátram po nejakých logických protiargumentoch (fakt ma samého nenapadajú ) , kým vysolím prachy za dalšiu preklopku.
Trochu mi síce vrta v hlave, prečo (aspoň zatiaľ, alebo mi to zatiaľ ušlo ) nevyrábajú preklopky tie v mojich očiach úplne prémiové značky (Shoei, Arai, AGV, Schubert, Bell). Ci je to kvôli tomu, že by išli bezpečnosťou dolu (aj ked výklopky robia), alebo kvôli niečomu inému. Nechápem, že si nechávajú ujsť tento podiel trhového koláča.
Aj ked osobne mi to môže byť jedno, kedže by som za helmu v carbone aj tak tisícku nedával, môj strop na helmu je 500 €.
A tiež by bolo divné mať helmu v hodnote 20 % z ceny motorky. Také helmy nech si kupujú chlapci na GS -ách a H2R-kách
1 reakcí na tento příspěvek Jakou výklopku
TomasNBK píše: Dobrej report
Teď když zpětně koukám na fotky v telefonu, které favority na překlápěčku jsem si před rokem vyfotil, tak je to právě Exo-Tech a Valiant. Je to už déle, tak přesně nevím co bylo u které. Mám za to, že u Valintu se mi líbila přesnost/jemnost zavírání, ale měla na můj vkus hodně pružné plexi. Exo-Tech se sice musel zavírat větší silou aby zapadla brada do zámků, ale zase ostatní bylo fajn. Kecal bych jak to bylo doopravdy Ale jak to tak bývá, člověk si zvykne i na smrt-dost věcí, které mi na začátku u nějakého vybavení vadí začnu po čase tolerovat. Proto bych asi úplně helmu kvůli ovládání ventilace, nebo jiné "maličkosti" nezatracoval
Ještě si vybavuju jednu věc. Když jsem držel Exo-Tech cca před půl rokem v ruce, tak helma z regálu, která už se toho určitě naklapala dost (zákazníci) měla problém s bradovým deflektorem. Vyskakoval ze svého uložení. Z části je to určitě dáno tím, že se při překlopení opírá o helmu. To byl vlastně důvod, proč si jí kámoš nekoupil.
Nějaký majitel by nám tu mohl poreferovat, jestli to byla vada konkrétního kusu nebo má ten samý problém...
edit: Teď koukám na Valiant a ten bradový deflektor se taky opírá o helmu. Hmm...
edit2: K té paní co povídala. Řekl bych, že z 99% bude bluetooth anténa v těle komunikátoru (mimo helmu). Mesh to samé.
Ahoj, on se ten bradový deflektor u většiny těch překlopek dotýká.Např u toho Advanta X je ten deflektor myslím nějakej plastove a ta přilba na tom temeni od toho dotyku už byla i trošku odřená, ale to už jsou maly věci

Jinak k těm výklopkám, má zkušenost je taková, že v otevřeným stavu jezdím jen v obci v malé rychlosti, protože, ta sluneční clona absolutně nenahrazuje plexi, tzn, že sem tam chytneš nejakou mušku, ale hlavně vítr tu clonu podfukuje a fouka mi do očí.Asi spíš jedu v otevřenym stavu bez plexi častěji, než s, je mi to kvúli tomu podfukování na ty oči příjemnější.Jinak tu hlavu to v otevřeným stavu určite tahá.
StB píše: Tvůj výzkum a srovnávání se mi líbí a určitě se budu inspirovat. Až do nehody před 14-ti dny jsem měl letitou LS2 FF399 Valiant Avant a byl jsem s ní velmi spokojen, no, trochu má škrkanec na temeni a týlu a prasklé plexi, takže pude. Bude těžké vybrat novou.
Ach jo, teď jsem četl tvůj zápis.Doufám, ze je manželka už lepší...mašina se dá do pucu a nová přilba je už jen detail

Pozriem ešte raz , či naozaj, alebo kuknem aj nejaké zahraničné videá z testov na ceste. Ale aj tu v diskusii, čo sú vyššie tie tabulky, tak Advant X skončil práve v hlučnosti dosť nízko.
Ventilácia a všeobecne ovládanie (okrem prieduchov aj brady, plexi a clony) u mňa nie je problém, ked používam len jednu helmu. Takže v prechodovom období , ked striedam Sharka a Airoha šahám často vedľa, alebo úplne inde, v strede sezony je to uplne intuitívne, a je to prakticky jedno, kde sa čo ovláda. Samozrejme musí byť všetko na jednu ruku, také že ventilácie na dvoch stranách, alebo plexi, čo má dva výstupky na dvoch bokoch je dosť o ničom.
Tiež ovládanie slnečnej clony u mňa najlepšie u LS2(vľavo skrytý čudlík na boku helmy v jej hrane. Systém, že odklopenie ide samo v momente, zaklopenie pomalšie- logické, odklopiť potrebujem napríklad pri vjazde do tunela rýchlo )
Shark to má v stred na vrchu hlavy (možno jeden z dôvodov hlučnosti ), Airoh podobne, ale viac vľavo.
Takže ked budem mať celoročného univerzála (aj preklopka s clonou, aj pinlock s bradovým deflektorom v jednej helme ), ktorého nedám dolu z hlavy kým ho nezoderiem bude mi úplne jedno smer otvárania otvorov a priezorov. Jak sa to raz intuitívne naučím, minimálne 5 rokov sa nebudem mať s čím mýliť.
No a ohľadne dilemy výklopka vs preklopka vlastne chlapci vo videu potvrdili všetky moje názory, predpoklady a domnenky, že vlastne všetky chyby , čo výklopka má dobrá preklopka porieši. A vlastne je to dalšia evolúcia, kde výklopka sa stáva prežitkom.
Už len to vysvetlenie dosavadnej neexistencie preklopiek od tých absolutne top výrobcov som nikde nezachytil, fakt neviem či náhoda, alebo nejaký objektívny dôvod.