Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
16.11.2023 v 16:02
Hodil jsem dotaz do Jawy, zda li neuvažují o reedici řady 660 která se myslím designově velmi povedla.
A proč mě to napadlo? Protože mají nyní šestpade a mě osobně moc netahnou, vzhledem mi připadají malé jako 350 ohc a mají na sobě moc černi. Javě sluší trochu víc chromu
Přiznám se že Vintage bych bral i když na ni v současné době nemám


Naposledy editováno 16.11.2023 16:05:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 17:35 | Nahoru | #31
crestik> Nemohli.. řada Vintage byla z nouze ctnost. Modely Sportard už nikdo nechtěl ani zadarmo a díly byly nakoupené dopředu. Homologace byla jako malá série v počtu 200 kusů. Bylo tedy tnutné se jich co nejdříve zbavit, než to zařízlo nové "Euro". Tudíž se model vintage zbastlil jako pouhé rozšíření původní homologace z toho "co dům dal". Ano.. pak přišel vývojový úkol na novou zadní kyvku.. protože byla motorka původně postavená na vidlici "z výprodeje" a tu neměli ani na daný počet kusů a výroba už neexistovala.. Přední chromové světlo se zdědilo z modelu 650 a ten zase z modelu 250 Travel. Budíky jsou "Aliexpress". Skořepiny nádrže pak z původní raznice na starou 634 rozšíření vevařením kusu plechu po celém obvodě. Toho se využilo pro umístění čerpadla. Podobným způsobem zase zdědil Sportard nádrž z 350/640. Ať už to byla jaká chtěla skládačka a mělo to svoje dětské masařky, tak to byla pořád Jawa. To co se děje dneska, že se vozí čínsko indické vergly a tu se na to lepí samolepka Jawa jenom dokazuje, že už dávno nejde o to co co je, nebo co to umí.. ale jakou to má na sobě samolepku. Psychlologie či snad davová hysterie je uplně stejná jako u elektroverků Tesla. Je to žebrák.. ale říct to před teslákem, tak mu rupne cévka.. hlavně, že je tam logo :)

PS: 80% Majitelů J660 si ji kupovalo pouze a jenom jako investici, protože bylo předem známo, že 200ks je strop. Většina motorek tak stojí pod plachtou a vyjede jednou za uherský rok okolo komína.

Naposledy editováno 17.11.2023 17:58:22

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 17:43 | Nahoru | #32

Kubák píše: Prozrel si moc brzo,to ti nemuze mit nikdo za zle


Spíš se bojím že jsem bohapustý ignorant a mám tu ... předsudečnou nesnášenlivost.
Nicméně k věci. Jak si někdo může přát re-edici naprostého bastlu, a ještě přizná, že by si to nekoupil, že nemá na rozhazování za takové zbytečné krámy, které vůbec nepotřebuje?

1 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 17:56 | Nahoru | #33
Nechtěl, už když jsem byl malej, nedělala Jawa nic, co by stálo za řeč, i MZ od soudruhů z NDR byla lepší. Když se sem pak dostaly věci jako Aprilia AF1/RS, Cagiva mito, bylo to proti Jawám jako z jiný planety. Vůbec nechápu, proč má někdo ambice tu podprůměrnost napodobovat a připomínat. Chápu to u tenkrát skvělejch strojů. Trochu jinej mám vztah třeba k Enfieldu, ten to retro vydržel dělat tak dlouho, že to znova přišlo do módy což ale stejně neznamená, že bych ho chtěl.

Naposledy editováno 18.11.2023 13:22:03

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 17:58 | Nahoru | #34
Milan1963> a sakra - celou dobu jsem si myslel že je tu řeč o tom jakobyenduru se 3 malými reflektory v předu. Tento "skvost" teda vidím také poprvé v životě a ani v nejdivočejších snech jsem si neuměl takovou motorku představit (a to zcela vážně)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 18:43 | Nahoru | #35
hrnous> srovnání s teslou je myslim dost mimo. To auto ma taky sve detske nemoci, ale jinak docela solidně funguje. Dynamikou smazne cokoliv z bezne produkce, nejsilnějším modelům jako je model S plaid muzou konkurovat az supersporty za desítky milionu…

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 19:01 | Nahoru | #36
hodil jsem dotaz do Jawy, a proč mě to napadlo?????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 19:02 | Nahoru | #37
assassin> Nerad bych zabíhal do offtopicu, ale když už slyším nějakou zprávu či článek, tak je to vždycky o tom, jaký je to nekvalitní vergl za těžké peníze o jehož vadách se nesmí mluvit :) Včera byl dokonce článek německého TUV, že jsou na tom s vyhazováním z STK hůře, než Dáčie.. To, že to možná chvilku dobře jede, než se to začne sypat je celkem možné

Naposledy editováno 17.11.2023 19:03:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 19:06 | Nahoru | #38
hrnous> no a nebo je moznost, ze ty clanky jsou blaboly… model Y je napriklad levnejsi nez konkurencni skodovka a model3 zacina na hranici jednoho milionu kc - za tyhle prachy neni moc jinych elektromobilu ktere mu muzou konkurovat.
Kamarad jezdi modelem X pres pet let a je to podle nej jeho nejlepsi auto (predtim mel v rade pozoatku - mercedes v250, vv multivan gen5, bmw 335i e91, golf r32 mk5 - vse nova auta)

Takze srovnani s produkty firmy jawa na zaklade dojmu vznikleho ze cteni clanku na netu mi neprijde uplne fer…

Naposledy editováno 17.11.2023 19:15:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 19:09 | Nahoru | #39
assassin> každé elektro pojede vždycky lépe než spalovak - RC modylky děláš (aspoň mám ten pocit, že si to tu psal), tak víš jak elektroauticko jede...samozřejmě něco jiného je technicky okruh, tam dostane EV na prdel (kvůli váze)...

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 19:19 | Nahoru | #40
2stroke> coz take neni uplne nutne pravda, v kategorii do ktere modely tesly patri budou nejspis spalovacim konkurentum slusne konkurovat i na okruhu… dostanou na prdel az ve chvili kdy proti nim vytahnes stroje ala M5 CS apod ktere jsou v podstate na okruh stavene.

Kazda druha tesla ma pres 500koni… kolik spalovaku co se pohybuje po ulicich ma tenhle vykon?

Plasty v interieru a kvalita detailu a karoserie na nemce nema, to je fakt, ale ne kazdej nutne baziruje na 2mm sparach mezi panely karoserie ktere nesmi uhnout o desetinu milimetru…

Srovnani s jawou ktera v tuhle chvili v podstate nema vlatni vyvoj ani zadny vlastni stroj je podle me docela mimo. Ale treba se pletu, vic uz k tomu nemam…

Naposledy editováno 17.11.2023 19:20:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 19:21 | Nahoru | #41
assassin> Patrně jsme se nepochopili. Moje poznámka byla na téma nekvalitního zpracování těch aut a to, jaká je kolem nich sekta a že o daných problémech se nesmí mluvit. Stejně jako u sekty jménem Jawa / dobře, novodobá Jawa / Vůbec to nebylo o tom, nakolik je to svými schopnostmi dobré, srovnatelné nebo jakkoli jinak diskutovatelnů vůči jiným značkám a technologiím.

PS: Jinak, než od zhrzených bývaých majitelů a jejich mediálně známých článků se toho člověk moc nedozví, protože fabrika každého takového majitele vydědí a zažaluje na tři pokolení dopředu :)

Naposledy editováno 17.11.2023 19:25:26

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 19:31 | Nahoru | #42
hrnous> jasny, ale i tak si nejsem jistej, ze to je az tak jak rikas, jen lidem co s tim jezdi tyhle detaily tolik netrapi - novinari si tu zvykli mackat kazdej plast a kdyz najdoj v aute za dva miliony nakej kterej neni “mekkej” tak je to velkej pruser… takze je i otazka jestli se do urcite "sektarske" urovne nedostala hlavne ta novonarina…

Ikdyz v tomhle to srovnatelne bude, ono i u te jawy si nemyslim, ze by se nesmelo o problemech mluvit, jen zakaznikum je to jedno….
Pak tedy je rozdil jen v tom, ze zakaznici tesly si to kupuji kvuli vlastnostem a ignorují vady, jawu uz si dnes lide kupuji nejspis jen kvuli znacce …

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 19:58 | Nahoru | #43
Milan1963> zas máš zbytečné desetitisíce do oprav ?

1 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 20:00 | Nahoru | #44
Kolikrát tu dynamiku v reálném provozu může provést Tesla na trase Praha - Ostrava a kolikrát třeba P 911 Turbo, aniž by Tesla skončila u krajnice s vybitými akumulátory? Zrychlení má jistě Tesla uchvacující, při poměření sil na takové trase skončí s prázdnými akumulátory velmi rychle. Za jak dlouho nabiju Teslu na ujetí 400 kilometrů a za jak dlouho natankuji běžné auto? Elektro auta v běžném provozu u většiny lidí tahají za kratší konec provazu.

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 20:46 | Nahoru | #45
do mrtvol se nekope

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 21:23 | Nahoru | #46

Orebuch píše: Jawa nebo to co z ní zbylo, těží jenom ze senilních naivkú, to je jejich cilovka. stejně jako Zetor, jen kurví kdysi dobré jména znacek



Bezvadně napsáno.

Kdo normální si koupí Jawu ?

Tohle bych rozhodně nechtěl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 22:45 | Nahoru | #47

milonovo píše: Nechtěl, už když jsem byl malej, nedělala Jawa nic, co by stálo za řeč, i MZ od soudruhů s NDR byla lepší. Když se sem pak dostali věci jako Aprilia AF1/RS, Cagiva mito, bylo to proti Jawám jako z jiný planety. Vůbec nechápu, proč má někdo ambice tu podprůměrnost napodobovat a připomínat. Chápu to u tenkrát skvělejch strojů. Trochu jinej mám vztah třeba k Enfieldu, ten to retro vydržel dělat tak dlouho, že to znova přišlo do módy což ale stejně neznamená, že bych ho chtěl.



Dotaz do pléna:
Moderní motorky technicky a jízdně 21. století, design 70. léta. Ducati Scrambler třeba ... a bezpočet dalších.
Názor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

17.11.2023 v 23:25 | Nahoru | #48
WildOne> Scrambler od Duc moc teda retro není no..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 00:30 | Nahoru | #49
jandaxx> bavi me teorie lidi co nejspis ani jednim z tech aut v realnem provozu nejezdi…

Mozna jsi do toho spis nez 911turbo mel zakomponovat oktavku a cestu do chorvatska?

Taky bysme mohli zjistit co si o takove ceste do ostravy mysli druhy par cestujicich co misto v tesle S pojede na zadnich sedackach 911ky da se rict, ze jsou to auta ze stejne kategorie ne?

Naposledy editováno 18.11.2023 00:35:52

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 00:32 | Nahoru | #50

2stroke píše: WildOne> Scrambler od Duc moc teda retro není no..



2stroke> Jasně. Stejně tak celé řady nineT, Z900RS, XSR, Neo Sports Café. Retro jenom na pohled (z dálky).
Tahle módní vlna začala někdy v tetech 2014-15 a teď už se začíná pomalu vytrácet, což mě mrzí, poněvadž se na ní vezu od té doby, co mám A.

Indickou kývačku s chladičem bych pochopil. Stejně tak i původní předrevoluční. Ale současnou českou "Jawu" s činským motorem fakt ne.

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 06:02 | Nahoru | #51
Mně přišla zajímavá 350 OHC Special, takže bych spíš uvítal kdyby v Jawě postavili Speciálku ze současný 650 OHC. Konečně by to trochu jelo a byla by to taková levnější alternativa k Enfieldu GT 650.

1 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 07:53 | Nahoru | #52
1. Proč má být fanda značky "senilní naivka"?
2,Od moderátora bych čekal že příspěvky mimo téma bude mazat a ne je vyvolávat...

1 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 08:04 | Nahoru | #53
Jawa neexistuje. Skončila davno se stroji rady 350. Cokoliv nového z této fabriky není a nikdy nebude Jawa. Pokud chce někdo pokračovatele , tak musí nakupovat u Indů.

Jediné co mne štve je z nepochopitelnych důvodu se snaží Kove s nimi jednat o prodeji svých strojů . Tím by si tady poradně posrali svůj nástup .

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 09:10 | Nahoru | #54
Anti> to mas pravdu, ale to bych smazal 80% obsahu tohoto fora a dost mozna by ru nikoho nebavilo psat

Ostatne kdyz se podívám na tvuj bod cislo jedna, tak uz je zda se i pro tebe tema jestli bys chtel reedici 660 vycerpane a chces se bavit na tema jaci lide si kupuji jawu …

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 09:22 | Nahoru | #55
puffybodie> Jawa = protičínský odboj. Takže vlastně

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 09:44 | Nahoru | #56
Ahoj za mě je vintage krasná.Ja jsem pravě nepochopil, proč do toho nedali nějaky motor s homologaci.Njn on asi o to ten zájem nebyl.Věřim, že kdyby na to byl odbyt tak nějaká reinkernace by přišla, ale ty fronty na to nebyly.Mě to přijde, jako kdyby se vždy něco splacalo z nějakych zbytku a šlus, tečka, nezajem.Někde jsem četl, že těch 650 ohc má být jen 70 ks? Takze Jawa bude vyrábět serie po pár desitkách kusů, což vždycky prodá skalním nadšencům a a přiznivcům a tudiž z bastla bude sběratelský kousek. Je to vlastně velmi lyšacké Jo a kdyby v Jawě byla myslivna a ne jen hájovna, tak by mohly vyrábět origin?lni díly na veterany kterych je jak smeti ale to by nemohly vše vyhodita zlikvidovat a hlavně teď to už nemá smysl protože výrobců replik je mnoho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 10:26 | Nahoru | #57
assassin> Primárně jsem reagoval na dynamické parametry. 911 Turbo bylo jen takové nahození typu auta. Variabilně si za něj můžeš dosadit Panameru Turbo. Nejsi tak hloupý, abys nepochopil, jak to myslím. Nebo aspoň doufám. Nemusím být účasten nějakého dění, abych si o něj mohl udělat názor. Ten názor si dělají miliony lidí, kteří kupují auta. No a prozatím se moc nedaří prosadit plány EU. A to i když na to začínají používat sílu. Úzké skupině může elektro vyhovovat, většině z praktických důvodů prozatím nikoli.

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 10:30 | Nahoru | #58

hrnous píše: Tady bude ještě veselo :)

2 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 11:05 | Nahoru | #59
Něco aspoň okrajově k tématu Jawa. Měl jsem v létě z Jawy na 3 dny půjčenou Jawu 300CL forty two. V pátek ráno jsem ji převzal, v pondělí ráno vrátil. Tu modrou, která je ve všech časopisech jako testovací. Najel jsem na ní skoro 1 000 kilometrů, takže si myslím, že jsem si nějaký relevantní názor udělal.

Na to, jak se obecně říká, jaké to jsou strašné sráče, tak ta motorka překvapivě fungovala moc dobře. Dobře zatáčí, nekroutí se v zatáčkách při přejezdu nerovností, překvapivě dobře brzdí přední brzda, v rámci možností motoru i hezky jede do té stovky. Maximálka okolo 125. Jen je potřeba se vždy prokousat aspoň na čtyřku, první kvalty jsou krátké. Čtyřka už má solidní rozsah někde od pětačtyřiceti do osmdesáti. Je to šestikvalt, Protože nemá otáčkoměr a nevěděl jsem, jaké jsou max. otáčky na jednotlivé kvalty, netočil jsem do omezovače, abych zjistil, kde je maximum každého kvaltu. Motorka byla půjčená a tak jsem se k ní choval slušně. Zajímavý je zvuk motoru, se specifickým svistem.

Docela pohodové se s ní dá fungovat na okreskách, jediný problém je na státovkách, kde jezdí auta jak po dálnici. Tam už je potřeba si rozmyslet, kdy a koho předjet. Na nižších třídách je to v pohodě a motorka ani v kopcích není brzda. Zcela určitě ne pro kamiony, kterým v kopci bez problémů ujede. Nejakych 40 kilometrů jsem jel i po dálnici. Tacho mezi 90 a 100 v pravém pruhu, když bylo místo, předjel jsem i pár kamionů. Za tři dny žádný problém, starty ať studené či teplé úplně v pohodě. Kvalty tam padají jak po másle, vyřazení na neutrál z jedničky i dvojky bez problémů. Zpracování lepší než Čínské OHC. 350 OHC jsem měl z Jawy taky půjčenou, jen ne na tři dny. Indickou Jawu považuji za výrazně lepší, než Čínskou. Co je na OHC hrozný, je přední brzda. Vůbec nebrzdí. Jak když jsou místo destiček nějaké dřevěný špalíky. S tím bych se do provozu bál. Co se za pár dnů nedá zjistit, je dlouhodobá spolehlivost a třeba shánění náhradních dílů.

Pokud se člověk tak nějak položí do filozofie tý motorky, je to pohodové soužití. Jen ta cena je dost vysoká na to, abych jí koupil jako druhou do stáje. 99 000,- by bylo zajímavých.

Jednání s panem Kraftem v pohodě. Zápůjčka jen pod sepsáním smlouvy, žádná záloha. Zapůjčení zdarma.
Taková je moje osobní zkušenost s Jawou. Docela pozitivní. Klidně bych s ní jel na týden na retro dovolenou. Tak nějak jí mám pořád v hledáčku. A to rozhodně nejsem senilní důchodce, který hledí do minulosti s nostalgií a nikdy nejel na ničem jiném, než Jawa. Jedinou Jawu kterou jsem měl, byla začátkem devadesátek 639 a byl to sráč. Oproti ní je 300CL forty two strojovna. Než aby Jawa vyráběla nějakou vlastní hrůzu, tak je lepší, aby dovážela celkem povedenou Indickou 300CL.



Edit: Doplněno pár fotek. V modrý je ta motorka vážně pěkná.

Naposledy editováno 18.11.2023 11:22:23

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 11:17 | Nahoru | #60
jandaxx> Ono by stačilo, kdyby re-brandovali tohle, protože Jawa typ 42 je ve všech svých verzích nepřitažlivý archaismus:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 12, 13] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... hrnous 361 Včera v 07:22 Frantas
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Jawa 350 OHC za 99.930,- Kč [1, 2, 3, 4] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage vilda_vrtule 92 16.8.2017 v 20:21 mira592
,,Nowá" Jawa 350 OHC [1 ... 5, 6] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage SojkinXR6R 158 26.6.2017 v 12:43 Verdom

TOPlist