Dily na batbike





Téma: Obracene razeni Thruxton 1200R
6.4.2024 v 18:23
Caute,

Uz jsem zoufalej, tak to zkusim - neotacel jste nekdo razeni na Thruxtonu 1200R? Tzn. 1 nahoru, 2-6 dolu. Aftermarket radicka se nedela, otocit na tisicihranu to kvuli karteru nejde, 2x jsme se pokouseli radicku vyrobit, ale stejne to nevychazi. LSL dela prepacko, sice ne rovnou s otocenym razenim, ale tam vidim sanci, ze by se u nich nasla nejaka, co by pasovala. Nez za tenhle pokus pustim 600-700€, tak se zeptam jeste tady.

Fakt by mi to moc pomohlo. Diky vsem.

PS: kdo ma blby kecy a nechce poradit, tak klidne taky piste, aspon bude prdel

Obracene razeni Thruxton 1200R

14.4.2024 v 22:35 | Nahoru | #31
Aha, ok. Tak co třeba takhle? Vzdálenost je stejná jen je kloubek dál od karteru.

Obracene razeni Thruxton 1200R

14.4.2024 v 22:37 | Nahoru | #32
Já bych řekl, že do té pootočené páky už nejde nasadit šroub shora.

1 reakcí na tento příspěvek Obracene razeni Thruxton 1200R

15.4.2024 v 06:14 | Nahoru | #33
Navařit (přidat) materiál. Pak jen ubrousit a přizpůsobit
e: nebo jen udělat hlubší závit ať je konec v té silnější části

Naposledy editováno 15.04.2024 08:32:55

Obracene razeni Thruxton 1200R

15.4.2024 v 13:42 | Nahoru | #34
You are right, Mr.Assassin!

Naposledy editováno 15.04.2024 13:43:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

15.4.2024 v 13:43 | Nahoru | #35

MartasUS píše: Navařit (přidat) materiál. Pak jen ubrousit a přizpůsobit
e: nebo jen udělat hlubší závit ať je konec v té silnější části



Ano, je to teoreticky možné, ale s každou úpravou jsem vždycky narazil na nějaký další zádrhel a ta věc na tisícihranu stoji 3litry (jeslti mi někdo poradí pasující náhradu z Číny za 145Kč, beru) a abych to jen tak zkusil a pak se uvidím, to se mi moc nechtělo. Ale možná je tohle právě ta cesta.

(reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

15.4.2024 v 17:07 | Nahoru | #36
Animals21> jasný. Tvoje motorka, tvoje věc. Podle mne to ale musí prostě fungovat. Vzdálenost od středu osy tisícihranu do středu kloubku je stejná. Jen by tyčka byla malinko na stranu. Nic víc. Pokud by si chtěl zachovat absolutní přesnost řazení tak bys jen musel 2x přiohnout tyčku aby byla dodržená rovnoběžnost. Pokud není místo na dvojtý ohyb tak tyčku jednoduše k sobě svařit dle vyosení. Jen si s tím pohrát.
Pokud ti stačí ten kloubek hodit jenom kousíček tak by šel udělat i šikmo. Jen nápad a nebál bych se toho.
obrázek je hodně orientační a rukou jen pro představu.


Naposledy editováno 15.04.2024 17:11:43

Obracene razeni Thruxton 1200R

15.4.2024 v 22:26 | Nahoru | #37
Vymejslis kraviny, na silnici rad klasicky, na okruhu opacne, za chvili si zvyknes Jak to budes mit spojeny s jinou situaci, tak to hlava za chvilku schroupe. Ja sem taky porad resil jestli na randonne nejak neotocit razeni, kdyz jsem z okruhu zvyklej na obraceny. Pravdou ale je, ze proste jizda v terenu a na silnici (pohodova) je tak vzdalena rychly jizde na okruhu, ze jsou to proste dve uplne jiny situace. A neni problem se v tech dvou situacich chovat jinak.

Ver mi

1 reakcí na tento příspěvek Obracene razeni Thruxton 1200R

15.4.2024 v 22:33 | Nahoru | #38
Ozzy: ono to ma kazdej trochu jinak. Znam lidi co musi mit na kole obracene brzdy, kvuli motorce. A to na obojím jezdi lip nez ja. Me treba naopak vadi, kdyz si pujcim kolo a ma brzdy jako motorka…

1 reakcí na tento příspěvek Obracene razeni Thruxton 1200R

15.4.2024 v 22:38 | Nahoru | #39
tak ja jsem zrovna "echt zatvrzelej", na okruhu jsem 5 let jezdil na just klasicky razeni. A az kdyz jsem ji rozbil, a koupil si uz s otocenym, tak sem se to teda preucil. Ale ted se zas nesvezu na okruhu s normalnim razenim. V provozu mi to nijak zvlast neva. Tam se proste zamyslim, a neni to o "rychlosti" s jakou to delas. Proste ta jizda neni ani priblizne podobna. Neprilitnu tam pred zatacky a nesazim kvalty dolu se zametajicim zadkem do antihopu, proste podradim, dobrzdim, zatocim atd ....

a za me tim jak jsou ty cinnosti tak jiny, tak neni takovej problem to delat jinak.

Ale ... kazdyho vec

(reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

15.4.2024 v 22:42 | Nahoru | #40
Ozzy_> hele ale zrovna to podrazovani na brzdach mi prijde lepsi na klasickém řazení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

16.4.2024 v 00:04 | Nahoru | #41

assassin píše: Ozzy: ono to ma kazdej trochu jinak. Znam lidi co musi mit na kole obracene brzdy, kvuli motorce.…



Vždycky sem si myslel, že sem jedinej

(reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

16.4.2024 v 10:43 | Nahoru | #42
PetrL3> Fun fact: Angličani mají brzdy na kole prohozený (tj. přední brzda na pravý ruce). Takže nejsi sám, jsou Vás celý národy ... Nikdo pořádně neví proč.
K tématu řazení mám jen to, že čím jsem starší, tím víc chápu, že člověk potřebuje věci dělat stejně.

1 reakcí na tento příspěvek Obracene razeni Thruxton 1200R

16.4.2024 v 12:33 | Nahoru | #43
MartasUS - obávám se, že v tvém řešení nepočítáš s tím, že kloubky na začátku a na konci tyč řazení mají vůli ve všech směrech, tzn. ten ohyb se bude různě natáčet a bude dřít o karter, případně se někde kousne.

Nějaká řešení tu padla, zítra to jdem řešit, zvážíme všechny.

To the rest of you :) Pro mě bude lepší mít všechny motorky se stejným způsobem řazení i když mě to samozřejmě omezuje co do výběru (furt to točím ). Neříkám, že je Thruxton úplně střela, ale není to zrovna pomalá motorka a vyloženě kochačku nejezdíme. Tím spíš, že hlavní motorka je Tuono a tam si troufnu říct, že docela topím a nechci někde řešit, jestli nahoru je nahoru nebo dolu je nahoru A když je to řešitelné, tak proč si s tím nepohrát.

(reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

16.4.2024 v 13:56 | Nahoru | #44
Animals21> Nevím jakou vůli máš na mysli, ale vím, že máš prakticky jen 3 možnosti. 1) Buď se na to celé vykašlat. 2)Udělat to spodem přes tu komplikovanou páku jak ti radil Kohstein a nebo 3) nechat tu svojí možnost horem s tím, že si posuneš malou úpravou kloubek a tyčku od karteru jak sem ti radil já. Nijak jinak to prostě nebude. Dej pak vědět

Obracene razeni Thruxton 1200R

16.4.2024 v 14:02 | Nahoru | #45
Pokud myslíš podélnou vůli tak tam je to jedno a vůle do stran taky bo to bude min cenťák od karteru.



Naposledy editováno 16.04.2024 14:04:09

Obracene razeni Thruxton 1200R

16.4.2024 v 14:26 | Nahoru | #46
Mě se zatím nejvíc zamlouvá řešení od Assassina a to posunout střed otáčení páčky níže, pro což tam prostor je a je se i kde "chytit" samozřejmě s nutností vyrobit mezikus.

A nejmíň se mi líbí řešení od Ozzáka "neřeš a jezdi" i když musím říct, že člověk by měl dát na rady zkušenějších

Naposledy editováno 16.04.2024 14:27:13

Obracene razeni Thruxton 1200R

17.4.2024 v 14:02 | Nahoru | #47
Beru zpět. Je to píčovina

Naposledy editováno 17.04.2024 15:21:25

1 reakcí na tento příspěvek Obracene razeni Thruxton 1200R

17.4.2024 v 14:06 | Nahoru | #48
Animals: tak ted to zacina byt výzva zvlast kdyz tady kolega vytyčil jasne moznosti a ze jinak to nejde a to je nejakej konstruktér

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

17.4.2024 v 15:12 | Nahoru | #49
raději nic

Naposledy editováno 17.04.2024 15:21:58

(reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

17.4.2024 v 16:36 | Nahoru | #50
MartasUS> to je skoda, mohl jsi nam treba napsat jakou silou jsi pretrhl provázek a nebo treba i o tom jak v motogp nemají airbagy

Obracene razeni Thruxton 1200R

18.4.2024 v 19:08 | Nahoru | #51
Něco k těm brzdám na jízdních kolech a jejich nelogičnosti. Jako školák jsem měl kolo zn. Eska, to mělo přední ráfkovou brzdu, ovládanou páčkou na pravé straně řídítek a vzadu torpédo (pro mladší, co to už asi neznají, to byl náboj kola s jedním řetězovým kolečkem, s volnoběžkou (válečkovou) a protišlapací bubnovou brzdou), nechápal jsem, proč byla u kol s ráfkovou brzdou i vzadu (bez torpéda, jen s cvrčkem), páčka přední brzdy na levé straně a nechápu to dodnes, když na všech skútrech je to naopak a na motocyklech je přední brzda na pravou páčku. Potom jsem jezdil na pařezu a na Mustangu a tím se mi zvyklost, že je přední brzda na pravou ruku ještě víc zakořenila. Když jsem si asi před patnácti lety kupoval na stará kolena horské kolo, tak jsem lanovody od brzd přehodil na páčkách na řídítkách ještě v obchodě, zkrátka bych to opačně nesnesl. Jinak auto jsem nahradil motocyklem teprve před dvanácti lety.

1 reakcí na tento příspěvek Obracene razeni Thruxton 1200R

26.4.2024 v 11:11 | Nahoru | #52
Všechno jde předělat. Mám na všech motorkách řazení "jedna nahoru". U některých je brnkačka (R1M) u jiných trochu složitější (Ducati 1199 nebo MV Superveloce), ale jde to vždy. Upozorňuji na to, že mnozí prodejci, co prodávají reverz to ojebou a ani nevyzkouší. To je bohužel i případ PPtuning, který nabízí reverz pro Superveloce z eF trojky (v podstatě identický stroj), ale bez úprav použít nejde. Jiná kapotáž a už je problém. Dělal jsem to na mnohých strojích a vyřešit to jde vždy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

26.4.2024 v 11:14 | Nahoru | #53
MilanR1> no treba tady to az tak snadne neni:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

26.4.2024 v 11:27 | Nahoru | #54
Animals21> No dvouzvratná páka samozřejmě použít jde, to jsem dělal na MT09SP, ale nevím, jestli tam je quick shifter. Kam potom s ním? Jestli to QS nemá, pak je to celkem jednoduchá úprava. Cosi vyrobit na frezce nebo soustruhu lze celkem snadno. To co tam někde máš od PP tuningu za víc než litr, to je pěkný, ale ne za tu cenu. To je práce tak do hodinky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

26.4.2024 v 11:40 | Nahoru | #55
Animals21> stačí udělat jiný tvar řadičky a mělo by to fungovat

(reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

26.4.2024 v 11:40 | Nahoru | #56
MilanR1> tak to sedi ne? Kolik stoji hodinka tve prace na tvych strojich, z tveho materialu, za tvoji energii… samo s dokladem a zarukou?

(reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

26.4.2024 v 11:41 | Nahoru | #57

MilanR1 píše: Animals21> stačí udělat jiný tvar řadičky a mělo by to fungovat



Jemu narazi to tahlo za radickou do karteru a tobe prijde, ze to vyresi jinym tvarem radicky?

1 reakcí na tento příspěvek Obracene razeni Thruxton 1200R

26.4.2024 v 12:09 | Nahoru | #58
Jen takový myšlenkovy pochod, nešla by dát řadička přímo na hřídel převodovky? bez táhel, nevybavuju si teď která moto to tak má ale někde jsem to na fotce viděl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

26.4.2024 v 14:09 | Nahoru | #59

assassin píše: MilanR1> no treba tady to az tak snadne neni:





i ty certe jeden .... Taky sem se na prehazovani na randonce vykaslal a naucil to radeji telo/hlavu.

Naposledy editováno 26.04.2024 14:11:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obracene razeni Thruxton 1200R

26.4.2024 v 22:35 | Nahoru | #60
jarda25> Šla by na převodovku udělat přímo, když to nemá rychlořazení s klasickým QS. Dělal jsem to na svojí Benelli 900 Tornado. Ovšem tady je problém se vzdáleností stupačky od tisícihranu. Řadící páčka by byla velmi krátká nebo by nebyla mezera mezi stupačkou a řadičkou. Z principu by to šlo, ale prakticky myslím na tomto stroji neřešitelné.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... WildOne 139 10.10.2024 v 22:58 duran_70
Bezdušové sportovní + kde přezout Triumph Thruxton R Animals21 3 9.6.2023 v 14:34 Krautkopf

TOPlist