Pro klid duše bych doporučil Castrol Super TT, je to minerál a co vím, tak v těhle starých "pomalostrojích" odvádí spolehlivou práci (odzkoušeno na 20000km s MZ). A prodávají ho v každým větším superhypermarketu, obi, baumaxu,... jen nekupovat na pumpě, tam stojí tak o 50% víc
Naposledy editováno 10.07.2008 04:11:43
kouřivost se různí, 477 studená trochu, teplá vůbec, 21 trochu, 471 hulí jako svině, ale ta hulí podle zkušeností mých i ostatních úplně na všechno a moc...
motor je téměř bez karbonu i po několika desítkách tisíc kilometrů, jeho nespálený zbytky ve výfuku na přijatelným minimu.
od jinejch výrobců bude mít jistě ekvivalentní typy olejů - minerálních sae 30-40, olej do motorové pily, kosy a jiných namáhaných pracovních strojů, jsou sice jedny z nejkvalitnějších na trhu, díky vysokému namáhání motorů strojů a jejich vysokým měrným výkonům takové i být musí, ovšem jejich nízká viskozita motorům starým po 30 -40 -50 letech provozu nedělají při dlouhodobém použití dobře, protože agresivně rozpouští karbon, kterej se pak může uloupnout a motor se může zadřít, je hlučněší a tepelně více namáhaný.
ono motory kejvaček, konstruované v době kdy ani M2T nebylo, byly předepsány mazat viskozitně stejným M6A (bez aditiv) a na něj, i na m2t při dodrženém poměru najedou svoji konstrukčně danou životnost, která je přinejmenším několik desítek tisíc kilometrů do výbrusu, při slušným chování odjedou i víc.
hranáče 476/477/471/742 jawy 634/638 a dál už jsou náročnější, i těm ale bohatě vyhoví TS, lepší je házení prel sviním, který motoru neprospěje....
Naposledy editováno 23.07.2008 16:37:55
ovšem pravda je ta, že ani m2t nic nezkazíš, protože motor je stavěnej na oleje jeho kvality, tudíž i na m2t tě přežije...
tomaskulhanek>ja tam liju olej co se lije do motorovek a krovaku. stoji 150 a je tojo 1L. nezanasi kanali, svicku nic v poho a rek bych se to ma vliv i na vykon. jede me to jak drak taky mam 250*559 ale do crossu tak to jde hnedka pooznat. M2T je tak dobry na mazani retezu
no M2T neni dobry ani na to mazani retezu...to by retez odesel fofrem do kyticek...
Mandela>Do panely jedině M2T (1:33) a nemůže být problém. Ser na různý spešl oleje nemá to cenu už jsem jich odskoušel a stejně se vrátil k tomu tmavýmu humusu. Nebo M6A je doporučen od výrobce.
Tak čtu tohle téma od začátku a jsem překvapenej, kolik píčovin tady je napsáno. Ta tvoje vede. Prozatím. čtu dál...
2) Že je M2T předepsáno, nebo že to stačí? V době vzniku panelky pochopitelně nic jinýho člověk nekoupil.
3) Použití jakéhokoliv oleje i minerálního, je pro Jawu plně dostačující. Samozřejmě minerál se dá míchat okolo 1:40. Jsou ale i špičkové oleje, které namežou ostrej závodní motor 1:60. To v tý Jawce pak funguje i v menším poměru.
4) Rozpouštění karbonu není třeba se bát. Tvrdej se usazuje leda na vrchu pístu a pokud je motor vyběhanej a má karbon pod kroužkama, tak se uvolňuje pomalu a postupně.
5) Motor není zvyklej. Nemá dělaný vůle na M2T.
Pokud píst ve válci volnej a je třeba udělat výbrus, udělá se příslušná vůle, nehledě na to, jakej olej se tam bude dávat.
A s ložiskama je to to samý. I s pouzdrem v ojnici je to stejný. Pokud je vymlácený, ojnice se přefutruje a nedělá se vůle podle toho na jakej olej se bude jezdit.
To snad stačí...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 - 559 jaký olej do benzínu??
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4003, 4004] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 120093 | Dnes v 11:19 Jirka4137 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |