Prda1>No měl sem podobný názor že by zrušení toho předpisu byla výhoda pro motorky, ale po tom co sem byl o víkendu na slovensu kde si každý svítí podle svého uvážení tak říkám jednoznačně at se svícení po celou dobu zachová. Opravdu takové auto bez svícení přehlídneš mnohem snáz a taky se mnohem hůř odhaduje rychlost auta. Nehledě na to že když je špatné počasí a někdo si rožne a někdo ne stává se z těch nesvítících docela past . Kdo si myslí že zrušení svícení by byl pro nás přínos at si zajezdí víkend po slovenských okreskách a uvidí jaké to je
Plně s Tebou souhlasím. Na Slovensku to v tomhle ohledu stojí za prd.
Číkus>fockewulf> a ty meleš pokaždý něco jinýho, nebo pořád svoji ?
OK v odstavci abys to byl schopen pochopit i ty
1)denní svícení nemám rád, lidi čumí po dvojici světel
2)to neznamená, že budu pro jeho zrušení
3)je to furt lepší,mít to povinně než doporučeně
4)spotřeba paliva vzroste dejme tomu o ten 0,1l/100km, koho to sere ať si koupí LED denní světla
5)ano, motorky jdou hůř vidět, ale jen ty, co "nechcou být svině", lidi jako já, co si pustí dálkové vidět jde i když svítí auta
ih fštehe nichc nau?
Děkujeme výrobci žárovek..
PS. však sme si to taky hezky podmazali ve sněmovně takže se nic rušit nebude!!
Přehlédnutelnost motorkářů se tím jednoznačně zvyšuje!!!
Proto svítíme na rozdíl od aut dálkovýma a kdo si nevšiml rozdílu tak kecá nebo nejezdí..
Stačí si povšimnout na úseku kde jezdí člověk deně kde je hranice u které již řidiči přestanou vjíždět na moji hlavní (kolikrát je to i pár metrů a musím na brzdy)
a zkusit si to s dálkovýma, tato hranice se posouvá na mou přijatelnou mez a proto budu za sluného počasí používat dálkový.
fockewulf: ...výhoda nesvícení je značná (přišli na to dokonce už i v Rakousku)...
Rakousko bych jako etalon inteligence rozhodně nebral. Ti přišli i na takové značné výhody, jako zákaz využívání atomové energie, nebo výroba interiréů lanovek z vysoce hořlavých materiálů. Navíc titíž chytří Rakušáci před lety povinné svícení nařídili, takže minimálně jednou se museli mýlit.
Spíš by bylo zajímavé spočítat, v kolika evropských zemích je svícení povinné, v kolika doporučené a v kolika zakázané. A pak teprve dělat závěry, co je správnější.
Zvyseni spotreby, tak na to bysme potrebovali nejakej prevodnik (u auta nebo motorky s dvema zarovkama). Dve predni, dve zadni a neco osvetelni palubky = cca 150W = 0.11 kone. U stokonovych motorek / aut ti lehce jetej vzduchovej filtr ubere vic, u motorky se jedna o rozdil mezi namazanym a min namazanym retezem.
Kdyz vsichni budou svitit stejne, budou z toho vsichni tezit. Kazda vyjimka je naprd (jako nesvitit, svitit dalkovejma, blikat majakem na aute kde nema co delat atd...) Ale je to jen muj osobni nazor.