potřeboval bych od vás zkušenějších poradit. Je mi 25 let, tak před 10 lety jsem (klasicky) začal na Jawa Mustang 50 ccm a jezdil jsem občas pro radost. Teď jsem už tak 7 let řídil jen auta.
Rád bych zase začal jezdit na motu a hledám správnou motorku do začátku. Jsem menší postavy (165 cm, cca 60 kg), tak si nejsem jistý, že bych zvládnul velkou mašinu .
Uvažoval jsem ze začátku na naučení o Hondě CBR 125R (2007), abych si nemusel rozšiřovat řidičák - cebru tak na dva, tři roky a potom větší.
Druhou variantu jsem uvažoval rovnou nějakou větší kolem 500 až 600 ccm (chci ale rozhodně Hondu) - třeba CBF 500 apod.
Budu rád za konstruktivní rady a zkušenosti. Můžete psát sem i na email Generiq@seznam.cz.
Díky za odpovědi
Generiq
1 reakcí na tento příspěvek CBR 125R vs. CBF 500
nesnáším názory typu : co že to máš? ...125ku.. HAHA, když to není aspon 600ti stovka tak je to houno.. to jsou největší frajeři co pak končí pod kytičkama :/
1 reakcí na tento příspěvek CBR 125R vs. CBF 500
Třeba tahle: http://motobazar.mi...honda-cbf-500/15172/
Už je tam delší dobu, tak třeba ještě sleví.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 125R vs. CBF 500
Jakou byste doporučili na začátek výbavu? (helmu, rukavice....)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 125R vs. CBF 500
Koupíš kombošku za 9500 nebo klidně za 40 000
To samé helmy. Kýbl za 2800 nebo klidně Araiku za 25 000.
Kůže nebo textil? atd...
Na naháče bych doporučoval spíš kůži. Nějakou 2 dílnou kombinézu. Je to dražší. V létě je v tom větší horko, ale je bezpečnější.
Helmy se v podstatě dělí na integrální a výklopné. Pokud vysloveně nepotřebuješ brejle je integrálka lepší: lehčí, méně hlučná, bezpečnější.
Dále jsou dva druhy materiálu helem.: Termoplast nebo polykarbonát(fiberglass)
Termoplastová helma už od cca 2500. Fibergllass od cca 6000.
Fór je v tom, že výrobce doporučuje termoplast po 2 letech vyměnit. Vlivem UV záření ztrácí původní vlastnosti. Nevím co je na tom pravdy, ale je fakt, že moje termoplastová helma je po 3 sezónách na odpis.
Kdežto třeba Shark dává na helmy z polykarbonátu záruku 5 let. Polykarbonátová helma je také bezpečnější při nárazu.
Rukavice bych doporučoval nějaké s karbonovými protektory. cca od 1500. Ono když pak šoupeš ruce o asfalt, tak taková ta zesílená kůže je vcelku na nic.
Botky by měli být vyšší s holeními protektory, tak aby ti dosahoval až k (nebo přes) chrániče kolen.
A hlavně kožená kombi by ti měla být TĚSNÁ. Ona kůže hodně povolí. To platí zejména o kalhotách. To samé helma ti musí pevně sedět. Až trochu tlačit. Výstelka se omačká a bude ti akorát. V dobrém obchodě ti určitě poradí.
Uf to jsem se nějak rozepsal. ;)
2 reakcí na tento příspěvek CBR 125R vs. CBF 500
CBF je hrozne prima, ale je to takove ani vpravo ani vlevo.
Cha! Nebo si za rok cbr 125 necham na pojizdeni a blbnuti po okoli. Mate nekdo 2 masiny - jednu na popojizdeni a tak a druhou na jezdeni na delsi cesty, vetsi zabavu ???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 125R vs. CBF 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 125R vs. CBF 500
Problém 125 je ,že jí budeš chtít prodat za měsíc. :rolleyes:
Kdežto půllitr ti alespoň sezónu či dvě vydrží.
Ale samozřejmě dělej jak myslíš. Rozhodnout se musíš sám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 125R vs. CBF 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 125R vs. CBF 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 125R vs. CBF 500
Otazkou je, zda teda jit jeste na CBF 500, nebo zrovinka na 600F. Neco na Mustangu jsem odjezdil, v autoskole budu litat zrovna na CBF, rozumu snad jsem trochu pobral (a jestli ne... =o ). Jaky rocnik cbr 600 f byste doporucili?
1 reakcí na tento příspěvek CBR 125R vs. CBF 500
Manželky se neptej :rolleyes:
Motorka není věc rozumu. To ženský prostě nevysvětlíš. Pokud motku chceš, musíš ji postavit před hotovou věc. Já to tak udělal. Je to sice tvrdý, ale jinak to nejde.
Taky ji nechtěla. A ejhle přišla tomu na chuť. Letos jsme kupovali funglovku a občas jezdíme spolu. *yes*
1 reakcí na tento příspěvek CBR 125R vs. CBF 500
Ale proti gustu..........