Nevíte někdo, jestli dělali v Motorradu test cébéčka na 50, případně 100 tisíc km?
Naposledy editováno 17.06.2009 13:36:48
Nedávno jsem si taky pořídil CB 1300 rv 2003. Nevím kdo to tady říkal o tom změněné uhlu hlavy řízení od r 2005. Ale v žádných oficialních zprávách od hondy o tom není ani slovo. Rozdíl mezi modely 2003 a 2005 je pouze v řídící jednotce, která od r 2005 ovládá ABS pokud je na motorce a má mírně upravenou vstřikovací mapu proti 2003. Rám a motor je pořád stejný stejný až do modelu 2009. Modely 2007 mají pouze jine vyfukové svody a každá nová modelova řada má jine barevné kombinace.
jediná závada:
1x výmjena palivového čerpadla, lebo borec co strýkal nádrž ju nastrýkal aj znútra, týmpádem sa uvolňoval lak, ucpal sýtko a čerpadélko šlo do sraček ... nepokazilo sa uplne, ale dávalo nižší tlak jak treba ... výsledný efekt byl znížený výkon, nefunkčný sytič, kolísání otáček ...
1 reakcí na tento příspěvek Dlouhodobý test CB 1300
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dlouhodobý test CB 1300
rožnau píše: Já mám přes 50 tis najeto.Copak by tě zajímalo na tom testu?
Super, teďka stačí když to rozděláš komplet do šroubku a změříš všechny tolerance (písty, ventily, atd...)
1 reakcí na tento příspěvek Dlouhodobý test CB 1300
Naposledy editováno 13.06.2016 07:48:43
Co se týče ventilátoru, spíná mi taky při 108°C nebo dokonce při 110°C?? To teď sakra nevím, každopádně to funguje a zatím to vždy stačilo a uchladilo a to už jsem s motorkou navštívil hodně zacpaných jižních destinací v teplotách hrubě přes 30°C. O dvou rychlostech ventilátoru jsem taky slyšel, nebo spíš četl, nicméně ta druhá rychlost je pro mě něco jako paní Colombová. Dokonce jsem někde četl, že se ty rychlosti dají nějak vyzkoušet nějakou kombinací zapnutí a vypnutí klíčku + nějakou kombinací tlačítek na budíkách, už si to nepamatuju.
Jinak k tématu, zatím žádná závažná porucha, letos jsem vyměnil veškeré gumy na stupačkách, protože už byly sešmatlané, mám i zadní stupačky s gumama pro větší pohodlí spolujezdkyně, takže jsem měnil i ty. Pořád přemýšlím, jestli jsem někdy měnil žárovky v blinkrech a mám pocit, že snad ani ne. Přední žárovku si pamatuju výměnu 2x. Podsvícení budíků funguje, kontrolky taky, všechny ručičky chodí, displej je v pořádku, všechny funkce (i když mnohé jsou naprosto debilní až dementní - prostě někdo v Japonsku si řekl, že to musí mít alespoň 10 funkcí a je jedno, jaké to budou) fungují, množství paliva se zobrazuje správně, hodiny jdou, i když škoda, že nemají 24 hodinový formát. Je zde jen AM a PM. Zatím nebylo třeba měnit ložiska v kolech, v zadní kyvce, ventily jsem dělal každých cca 25 000 km, letos mě to čeká zase, občas jsem nějaký ten kilometr přejel, abych nedělal ventily uprostřed sezony, proto mi to teď vychází na 115 000 km. Docela by mě zajímalo, kolik by mi naměřila motorová brzda kobylek, ale vzhledem k tomu, že jsem nidky s CB na brzdě nebyl, nemám to s čím porovnat, takže na nějaké měření už kálím. Pocitově motorka jede stále jako z praku, když jedem ve dvou a plně naložení, uvítal bych asi tak dvojnásobek výkonu, šestinásobek kroutícího momentu a zavazadlový prostor pro pneu, které bych pak patrně měnil co 1000 km. V současnosti Dunlop Roadsmart III, dobré, trvanlivost zase nepřekročila 10 000 km, nicméně teď už to bylo jen o fous. Po dlouhé době s KN filtrem jsem si řekl, že už na něj kašlu a dal jsem zase papírový. Údajně to filtruje fakt líp, takže nehodlám už experimentovat. Převodovka stále funguje ukázkově, svezl jsem se letos na Hondě Africa Twin roku výroby 2016, měla najeto do 10 000 km, byla to předváděčka z obchodu a musím říct, že jsem byl velmi mile potěšen tím, jak veškeré ovládací prvky (páčky), převodovka, spojka chodily podobně, vlastně asi stejně. Vůle na páčkách "nové" a mé staré olítané Hondy byly prakticky totožné, vibrace na mém čtyřválci nebyly prakticky žádné ve srovnání s Afrikou, ale chápu 4V vs 2V, toto se srovnávat nedá. Každopádně jsem dal sám sobě otázku, jestli o 11 let modernější motorka se současnou hodnotou asi o 250 000 Kč vyšší oproti mojí CB 1300 je opravdu o 250 000 Kč lepší. A odpověď je jednoznačná: Není ani náhodou. Svezení je to úplně jiné, zase bych nerad srovnával motorky jiného zaměření, Afrika byla ovladatelnější, svezení svižnější, hravější, točivější, lehčí, asi radostnější. Ale ty lepší vlastnosti v žádném případě nemají hodnotu 250 000,- Kč. Pro mě teda ještě dlouho zůstane CB 1300 v mojí garáži. Nerezaví, lak prvotřídní, nějaké drobné oděrky (např. od zadních tlumičů Hyperpro) na ní jsou, ale vše díky buď neopatrnosti, nebo provozu - otisklé kamínky na přední masce, asi z dálnice, nevím, ale tomu se vyhnout nedá. Lak se nikde neodlupuje, na rámu kolem stupaček mám na některých místech oleštěný lak v místech, kde šudlím botama. Boční prolisy na nádrži už nemají 100% lesk, zase je to v místě, kde řidič šudlí vnitřkem stehen/kolen, ale opět - přirozený jev, motorka si najezdila své i v dešti (Skotsko například) i v prachu (Rumunsko, Albánie, Ukrajina), takže kvalita laku je příkladná. Elektroinstalace zatím funguje. Objevil jsem kdysi jeden problém: Indukční cívky jsou pod nádrží uchycené na takovém kovovém plechu. Ten mi prostě praskl. Zjistil jsem to, až když jsem dělal ventily, takže netuším, jak dlouho jsem jezdil s uvolněnýma indučkama, které volně klepkaly o motor. Držely jen na indukčních kabelech, kdybych to nezjistil, mohl jsem někde zůstat viset, když by se např. indučka prodřela nebo něco. Toť má závada. Taky přemýšlím nad tím, že se jedná pouze o stroj a když by se něco stalo na motoru, zadřel se např. na netu jsem našel už několik jetých motorů s cenovkou okolo 30 000,- Kč., takže se pořád uklidňuju tím, že případně koupím za 30 motor, přemontuju a jdu dál jezdit. Pořád to vyjde levněj, než např nová Afrika. To bych v tom byl za 250 a to eště bez kufrů, atd :) No polemika veliká
1 reakcí na tento příspěvek Dlouhodobý test CB 1300
1 reakcí na tento příspěvek Dlouhodobý test CB 1300
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 1300 versus Suzuki GSX 1400 [1, 2, 3] Honda CB 1300 | pixels1 | 63 | 27.9.2023 v 20:15 dajos |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Palivový systém Honda CB 1300 | Kaa20 | 25 | 10.1.2023 v 20:23 Kaa20 |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Nováček Honda CB 1300 | Honda1300 | 14 | 13.10.2022 v 22:01 johnwood1979 |