kdo s tím máte zkušenosti, někde jsem se tu dočetl že motor z GPZ 600 R se dost sype.
Ono je jasné, že jsou to kousky 20 let staré a musí se čekat ledasco. Ale obecně, je na to spolehnutí v případě zachovalého kousku?
EL 600 je relativně nová motorka, ta asi bude vycházet z GPX a vzhledem k nižšímu výkonu a jinému naladění vydrží věky..
Naposledy editováno 28.07.2009 21:04:28
2 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
Zdravím, já mám s GPZ 600 zkušenosti od roku 1986 do dneška. Tehdy jsem jí koupil jako úplně novou v Rakousku, proto nemám 6-stovku, ale 5-stovku, jde prakticky o totéž, jen je o 100 kubíků menší obsahem. Také se jí říká rakouský model (určena pro tehdejší rakouský trh, kvůli vysokému povinnému ručení)
Bohužel možná bohu dík, nemůžu souhlasit s popisem zde zmiňovaným. Za těch 23 let jsem ji nechával pravidelně servisovat, většinou v různých zemích a téměř nikdy ve stejném servise.
Hrozně moc jsem na ní procestoval a stále ještě cestuji. Tahle motorka, kterou tu popisuju má nalítáno už ke 170 000 km a motor je pořád původní. Osobně se domnívám, že je to tím, jak se který majitel stará, já jí prostě každý rok ten servis dopřeju. Tu motorku znám už skrz na skrz, ale přesto nejsem mechanik, takže opravy a servisy nechávám lidem, kteří tomu líp rozumí a vědí kam sáhnout. To je podle mě kámen úrazu tady v Čechách, Češi si prostě svýma českýma ručičkama poukouší všechno spravit sami, přeci nebudou chodit do servisu... Jenže pak to dopadá tak, že přijdou pozdě....
Motorka má omezovač, za 11 500 otáček motor prostě nejde!!! - to je první věc se kterou zde nesouhlasím.
Dost často se uvádí, že tečou přední tlumiče, nikdy se mi to nestalo. Gufera, olej měním jednou za 4 roky, nic víc jsem na nic ještě neměnil. Naopak k dobru můžu říct, že jsou přední tlumiče nastavitelné.
Jak tu zazněno, dost špatně je vyřešen vodní okruh, trubky s rozvodem se nalézají nad svíčkami, je potřeba koupit si originál svíčák, který dneska stojí cca 300 kč.
Se sháněním gum na tuhle motorku jsem neměl nikdy sebemenší problém, zrovna nyní je plánuju koupit. Doporučuju na nich nešetřit. Nejni to žádný trhač asfaltu a pokud ty sám chceš, gumy vydrží opravdu dlouho.
Jinak motorka je dost těžká 214 kg a dost malá, velikostí srovnatelná s jawou 350, nicméně já jí mám vdžy ověnčenou kufry a brašnama a v pohodě jde využít i jako takový malý cesťáček.
A pokud nepotřebuješ jet zrovna jako drak, spotřeba se drží hodně při zemi. Naloženej jezdím i kolem 4 litrů.
Co se týče spolehlivosti, tak všechny žárovky mimo blinkrů mám půvoní. Na všech je napsáno Made in JAPAN :o), veškerou kabeláž mám také původní.
Poslední dobou mi ale začínají vypovídat služby gumové prvky. Například utěsnění fajfek u svíček nebo třeba přívody vzduchu ke karburátorům, na to že je to jen guma je to dost drahá záležitost.
Jak již zde bylo psáno, tahle motorka žere svíčky, je potřeba se "naučit" startovat, jakmile se to párkrát nepovede a mašina nechce chytit můžeš se se svíčkama pomalu loučit.
Nejni vhodná na popojíždění. (strat 3km jízdy a vypnout) Opět to odnesou svíčky a motor se v době "ohřívání" nechová moc hezky. Je pro ni lepší ji nestartovat nechat pár minut drndat a pak vyrazit.
Volnoběh by měl být, alespoň u mého typu na 1050 otáčkách, při startu ho sytičem vyšteluju na 1500-2000 otáček se zapnutými světly (pozor je to důležité, proč asi? :o) )
Pokud je motorka teplá zkus volnověh shodit až na 900 otáček, měla by to zvládnout, pakliže jedou všechny válce, pokud uslyšíš takový klepavý zvuk ze spoda motoku, věř, že ho dělá spojkový koš. Je to takové nepříjemné klepání, které duní a člověka to přímo nutí ten volnoběh přidat.
Další věc jsou karburátory, pokud jsou staré a šoupátka jsou vyběhané hrozně to řinčí, je dost o nervy s tím pak jezdit (tuhle závadu řeší můj synovec, který má tu samou motorku), motorce to nějak ublížit nemůže, ale otáčky můžou v závislosti na tom kolísat +- 50-100 otáček. Koupit novou membránu a šoupátka je dražší než pořídit celou motorku v dnešní době.
Zkušení mechanici však umí i zde kouzla.
Jen podotknu, že já mám stále ty původní karburátory i jejich vnitřnosti.
Je to držák, jezdím s ní pouze na dlouhé cesty po Evropě, žádné cestičky do 100 km.
Před lety jsem bydlel v Kanadě, měl jsem tam i tuto motorku a jezdil s ní denně cca. 300 km v kuse. A držela perfektně. A celkem spolehlivě chladila. Tady dodám, že je čas od času potřeba zkontrolovat expanzní nádobku.
I když je to nadčasová motorka s dnešními se už prostě měřit nemůže, ale i tak je to podle mého názoru dost povedený stroj.
Pokud máš možnost pořídit zachovalý kousek a máš v plánu se o ní i trochu "starat" budeš z toho jednoho dne mít krásného veterána.
Až ji budeš kupovat, pochybuju, že ti prodávající umožní ji rozebírat, aby ses na ní mohl lépe podívat proto zkus zkontrolovat následující:
nastartuj, nech ji ohřát a až se ohřeje do poloviny ukazatele teploty: spustí větrák,
pokud se spustí později, nemusí to být jen špatným termoastatem.(výměna za 2-4000 kč) Starší větrák může mít problém se trochu rozhýbat a prostě chvíli jakoby "vrní" než se začne pořádně točit.
Zrovna je dobré ji pak trochu roztopit a vypnout. Motor by se měl chladit dál a poslechni si pečlivě zvuk větráku, pokud rezonuje nebo uslyšíš jakoby falešný nepravidelný zvuk, už moc života větráku nezbývá. výměna za 1400 kč
Pokud se začne motorka hřát rychle může to znamenat, že se lopatky u pumpy hooodně opotřebovaly (a pokud točí takhle nějaký čas na prázdno ubírá jí to na životnosti), skoro jakoby tam vůbec nebyly a chladícím systémem neproudí kapalina jak by měla.
výměna je za cca 8 000 Kč
u ohřáté motorky dej volnoběh na cca 900 otáček a nech zapnutá světla, měla by to zvládnout a nechcípnout. Pokud bude vydávat pazvuky, neděs se.
Startovat za studena nebo polostudena vždy se sytičem a ten následně upravovat! Bez něj jen když je motor opravdu teplý!
Když se na ní projedeš, motor začne táhnout jako bejk po cca. 7 000 otáčkách, zvuk motoru (jen motoru) by měl být eerrrrrrmmm v každém překročení 7 000 otáček (nevím jak líp to napsat), průběh výkonu by měl být ladný, nejsou tam žádné výkonové mezery.
Při nižších rychlostech motorka duní a při vyšších vysloveně piští. Takže je to ječoun
Motorka by se měla umět na 6stku při 2000 otáček (rychlost asi 60 km) plynule a bez cukání a trhání rozjet...
Ještě jsem vypozoroval, že nějak moc neřeší zrovna kvalitu benzínu, zkousne i o trošku horší aniž by nějak znatelně cukala a kroutila se při tom.
Na závěr bych řekl, že z mého pohledu je to každopádně super stroj, ale už je to přeci jen starší rok výroby a potřebuje svoje opečovávání. Do koupi tejhle motorky v dnešní době, bych šel jen pokud bych věděl, že to opravdu velmi zachovalý kus. Jinak nebrat.
Náhradní díly by tě za chvíli sežraly. Respektive spíš jejich cena, jen renovace šoupátek a membrán by stála jako celá motorka :o(
2 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
Celkem koukám kolik vydržela, evidentně je to všechno o dodržování údržby. Já měl vždy jen střepy, které každý dohuntoval co to šlo a prodal..
GPZ 400 R (japonská verze) omezovač otáček měla myslím 12500 ot/min , GPZ 600 R (rv.88) omezovač ale neměla, nebo mimo rozsah otáčkoměru, 13tis šlo vytočit normálně
P.S. Kdo má Kawu,dojedte na Kawasaki sraz více na web
Naposledy editováno 13.08.2009 21:57:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 600 - spolehlivost?
jiri.rojkovic@volny.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 600 - spolehlivost?
jiri10>Imedien> Též mám gpz600r,ale rok 1988 a ted mám zas problém se startováním za studena.
Tohle hle zní přesně jako stav mé bývalé GPZ, není to náhodou přesně tahle?
Jakmile bylo venku pod 10stupňů, tak nechytla ani za boha.. Nad 10stupňů startovala dobře, v létě přes sezonu naprosto bez problémů. Tipoval jsem špatné tlaky, ale dřív než jsem se k tom udostal, tak jsem ji prodal..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 600 - spolehlivost?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 600 - spolehlivost?
Chrastění na volnoběh nejčastěji dělá primární řetez - ten co přenáší výkon z kliky na převodovku. Má svůj napínák, zepředu motoru uprostřed (mezi 2 a 3 válcem). Špatné satrty jsem nevyřešil za 3 roky, přikládal jsem to slabým tlakům.. Obzvláště třetí válec bývá vždy v háji, budeš rád, pokud bude mít 6,5A..
1 reakcí na tento příspěvek GPZ 600 - spolehlivost?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Poskočený motor ozub Kawasaki GPZ 600 | Falkon02 | 8 | 19.10.2018 v 15:26 __unq__ |
Kawasaki GPZ 600 - kouří Kawasaki GPZ 600 | Falkon02 | 16 | 25.9.2018 v 10:25 Falkon02 |
Pomoc s odhalením Kawasaki GPZ 600 | Falkon02 | 13 | 6.8.2018 v 20:20 Falkon02 |
nechce chytnout Kawasaki GPZ 600 | PájaViků | 10 | 15.5.2018 v 08:08 Falkon02 |