Téma: Štelování volnoběhu Yamaha R6
25.7.2009 v 17:41
potřebuju poradit s volnoběhem u yamahy R6 r.v.2005 (stříkačka). Když chcu zvýšit otáčky na volnoběhu, ja potřeba s tím zajet do servisu nebo se to šteluje mechanicky? Díky za rady:o))
1 reakcí na tento příspěvek Štelování volnoběhu Yamaha R6
no ale u motorek se jde po vetsim vykonu, no a tam primej vstrik zaostava
.... dokonce i F1 nema prime vstrikovani

1 reakcí na tento příspěvek Štelování volnoběhu Yamaha R6
creck: prevazna vetsina vstrikovani vstrikuje do sani, jak u aut tak u motorek. u motorek je minimum exotu s primym vstrikem(dosli jsme tu ke dvem 2taktum) u aut se zacina primej vstrik delat casteji... ale stale je toho malo...
ad mpi - to je uplne stejnej system jako u motorek, vstrikuje se do sani, schvalne se na nakou fabii poivej kde ma vstrikovace. vicebodovej vstrik spociva jen v tom ze je vstrik v sacim kanalu kazdeho valce, ne az v miste kde se sani spoji do jednoho - tam bejval jeden vstrik u jednobodovyho vstriku, to uz je vicemene jako karbec, ten taky u aut bejva spolecnej pro 4 valce, vicebodovej vstrik je jako separatni karbec pro kazdej valec.
primej vstrik je u ruznejch znacek skrytej pod ruznejma zkratkama - u vw je to opravdu FSI,pripadne TSI - to je primej vstrik s preplnovanim. myslim ze jako prvni to ve vetsim meritku zacala prodavat mitsubishi pod zkratkou GDI, ale je mozny ze nejaka drazsi znacka ktera to pak neuvai v reklame jako super novinku to pouzivala uz driv.
funguj to stejne jako u dieselu, motor nesaje smes, ale samotnej vzduch a benzin se vstrikne primo o valce az ve chvili kdy je potreba. jako vsechny tyhle systemy s preciznim davkovanim a velkym tlakem pro obre rozpraseni je tohle haklive na ciste palivo... to jsou ale i moderni diesely ala PD a commonrail...
ad sytic u modernejsich motorek - u bmw je volnobeznej ventil jako na autech. u ostatnich sem to prilis nezkoumal takze to nereknu presne, ale bude to resene bud servem ovladanym dorazem klapky(ala casto se serouci klapka na vw/skoda mpi motorech) nebo diky konstrukci se zdvojenejma klapkama(jedneme hejbe plyn primo, druhy ovlada servo) muze byt ta mechanicky ovladana mirne pootevrena a volnobeh/sytic ridit ta ovladana servem(tady si tim ale nejsem moc jistej, ta druha klapka se tam privira jen pri nekterejch kritickejch rezimech motoru - ladici gixxer,zx10tek apod tyhle druhe klapky kuchaji ven....
ad mpi - to je uplne stejnej system jako u motorek, vstrikuje se do sani, schvalne se na nakou fabii poivej kde ma vstrikovace. vicebodovej vstrik spociva jen v tom ze je vstrik v sacim kanalu kazdeho valce, ne az v miste kde se sani spoji do jednoho - tam bejval jeden vstrik u jednobodovyho vstriku, to uz je vicemene jako karbec, ten taky u aut bejva spolecnej pro 4 valce, vicebodovej vstrik je jako separatni karbec pro kazdej valec.
primej vstrik je u ruznejch znacek skrytej pod ruznejma zkratkama - u vw je to opravdu FSI,pripadne TSI - to je primej vstrik s preplnovanim. myslim ze jako prvni to ve vetsim meritku zacala prodavat mitsubishi pod zkratkou GDI, ale je mozny ze nejaka drazsi znacka ktera to pak neuvai v reklame jako super novinku to pouzivala uz driv.
funguj to stejne jako u dieselu, motor nesaje smes, ale samotnej vzduch a benzin se vstrikne primo o valce az ve chvili kdy je potreba. jako vsechny tyhle systemy s preciznim davkovanim a velkym tlakem pro obre rozpraseni je tohle haklive na ciste palivo... to jsou ale i moderni diesely ala PD a commonrail...
ad sytic u modernejsich motorek - u bmw je volnobeznej ventil jako na autech. u ostatnich sem to prilis nezkoumal takze to nereknu presne, ale bude to resene bud servem ovladanym dorazem klapky(ala casto se serouci klapka na vw/skoda mpi motorech) nebo diky konstrukci se zdvojenejma klapkama(jedneme hejbe plyn primo, druhy ovlada servo) muze byt ta mechanicky ovladana mirne pootevrena a volnobeh/sytic ridit ta ovladana servem(tady si tim ale nejsem moc jistej, ta druha klapka se tam privira jen pri nekterejch kritickejch rezimech motoru - ladici gixxer,zx10tek apod tyhle druhe klapky kuchaji ven....
assassin> trosku si nerozumime, samozrejme ze vstrikovani neni pichnuto do valce jako napr. svicka a strika primo na pist, je mi jasne ze vstrikovaci lista je napojena na saci kanalky pro spravne rozpraseni paliva do vzduchu, ale to uz se tady bavime o centimetrech, tohle je brano jako primy vstrik do valce, tzn. na kazde saci potrubi vedene do valce je hned tesne u valce napojena vstrikovaci jednotka,
trosku si nerozumime, takhle to je tedy udelano i u motorek ??
mel jsem za to ze podle toho jak jsi to vysvetlil, je to u motorek udelano starsim systemem, vstrikovani jednou tryskou primo do skrtici klapky , neco jako mel starsi favorit r.v 94 - 95
at se tu jen nebavime - tohle ja povazuji za primy vstrik, takhle je to u motoru MPI se zapal. Simos 3PB, jsou potom i novejsi typy motoru MPI - AVU,BFG , kde je vstrikovaci lista napojena jiz primo na valce, z DP obrazek to moc nevysvetluje, tak to nafotim naprimo a hodim sem obrazek pozdeji
[img]
Naposledy editováno 23.09.2009 10:16:02
trosku si nerozumime, takhle to je tedy udelano i u motorek ??
mel jsem za to ze podle toho jak jsi to vysvetlil, je to u motorek udelano starsim systemem, vstrikovani jednou tryskou primo do skrtici klapky , neco jako mel starsi favorit r.v 94 - 95
at se tu jen nebavime - tohle ja povazuji za primy vstrik, takhle je to u motoru MPI se zapal. Simos 3PB, jsou potom i novejsi typy motoru MPI - AVU,BFG , kde je vstrikovaci lista napojena jiz primo na valce, z DP obrazek to moc nevysvetluje, tak to nafotim naprimo a hodim sem obrazek pozdeji
[img]
Naposledy editováno 23.09.2009 10:16:02
2 reakcí na tento příspěvek Štelování volnoběhu Yamaha R6
creck: no ono u tech aut se to proste dela jinak, u motorky je to stejne a zaroven jinak nez na obrazku co si dal, motorky maji klapku pro kazdej valec a pokud mozno co nejblize k sacimu ventilu a vstrikovac je u kazde te klapky.. tzn ano jsou tam vstrikovace priblizne ve stejnem umisteni jako na obrazku, ale zaroven jsou v tom samem miste i klapky....
jako primy vstrik se bere pokud je to "pichnuto do valce jako svicka" motory jako FSI,GDI apod to tak opravdu maji, proto si nerozumime, ty rikas "primy vstrik" i necemu co vubec neni primy vstrik, ale vstrik do sani, ikdyz velmi blizko saciho ventilu...
proste primy vtrik - tvorba smesi ve valci
vsechno ostatni - tvorba smesi v sani, do valce uz je nasavana smes.
jako primy vstrik se bere pokud je to "pichnuto do valce jako svicka" motory jako FSI,GDI apod to tak opravdu maji, proto si nerozumime, ty rikas "primy vstrik" i necemu co vubec neni primy vstrik, ale vstrik do sani, ikdyz velmi blizko saciho ventilu...
proste primy vtrik - tvorba smesi ve valci
vsechno ostatni - tvorba smesi v sani, do valce uz je nasavana smes.
assassin>
jako primy vstrik se bere pokud je to "pichnuto do valce jako svicka" motory jako FSI,GDI apod to tak opravdu maji, proto si nerozumime, ty rikas "primy vstrik" i necemu co vubec neni primy vstrik, ale vstrik do sani, ikdyz velmi blizko saciho ventilu...
proste primy vtrik - tvorba smesi ve valci
vsechno ostatni - tvorba smesi v sani, do valce uz je nasavana smes.
o tom mluvím, o tom mluvím

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Padove čidlo (narazovka) Yamaha YZF-R6 | Limiter | 27 | 10.3.2025 v 21:10 Pavel7997 |
Vynechává válec Yamaha YZF-R6 | Honza259 | 5 | 5.3.2025 v 11:30 SOUSEDRH9 |
Vynechává válec Yamaha YZF-R6 | Honza259 | 7 | 4.3.2025 v 20:31 StiefTomas |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
raceczech Most 5-6června2024 - nevr... Yamaha YZF-R6 | Animals21 | 7 | 20.9.2024 v 08:59 Petrus01 |