Téma: Štelování volnoběhu Yamaha R6
25.7.2009 v 17:41
potřebuju poradit s volnoběhem u yamahy R6 r.v.2005 (stříkačka). Když chcu zvýšit otáčky na volnoběhu, ja potřeba s tím zajet do servisu nebo se to šteluje mechanicky? Díky za rady:o))
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Štelování volnoběhu Yamaha R6

22.9.2009 v 23:55 | Nahoru | #31
no ale u motorek se jde po vetsim vykonu, no a tam primej vstrik zaostava .... dokonce i F1 nema prime vstrikovani

(reakce na) Štelování volnoběhu Yamaha R6

22.9.2009 v 23:57 | Nahoru | #32
dakarista650> jj, asi neni technologie, ktera by dokazala tak rychle valit tryskou palivo do valcu, preci jen 18 000 otacek to uz je ficak

Štelování volnoběhu Yamaha R6

23.9.2009 v 00:05 | Nahoru | #33
nejde o mnozstvi, ale o to aby se palivo poradne promichalo se vzduchem, proto se vstrikovace davaji co nejdale ...

1 reakcí na tento příspěvek Štelování volnoběhu Yamaha R6

23.9.2009 v 07:35 | Nahoru | #34
creck: prevazna vetsina vstrikovani vstrikuje do sani, jak u aut tak u motorek. u motorek je minimum exotu s primym vstrikem(dosli jsme tu ke dvem 2taktum) u aut se zacina primej vstrik delat casteji... ale stale je toho malo...

ad mpi - to je uplne stejnej system jako u motorek, vstrikuje se do sani, schvalne se na nakou fabii poivej kde ma vstrikovace. vicebodovej vstrik spociva jen v tom ze je vstrik v sacim kanalu kazdeho valce, ne az v miste kde se sani spoji do jednoho - tam bejval jeden vstrik u jednobodovyho vstriku, to uz je vicemene jako karbec, ten taky u aut bejva spolecnej pro 4 valce, vicebodovej vstrik je jako separatni karbec pro kazdej valec.

primej vstrik je u ruznejch znacek skrytej pod ruznejma zkratkama - u vw je to opravdu FSI,pripadne TSI - to je primej vstrik s preplnovanim. myslim ze jako prvni to ve vetsim meritku zacala prodavat mitsubishi pod zkratkou GDI, ale je mozny ze nejaka drazsi znacka ktera to pak neuvai v reklame jako super novinku to pouzivala uz driv.

funguj to stejne jako u dieselu, motor nesaje smes, ale samotnej vzduch a benzin se vstrikne primo o valce az ve chvili kdy je potreba. jako vsechny tyhle systemy s preciznim davkovanim a velkym tlakem pro obre rozpraseni je tohle haklive na ciste palivo... to jsou ale i moderni diesely ala PD a commonrail...

ad sytic u modernejsich motorek - u bmw je volnobeznej ventil jako na autech. u ostatnich sem to prilis nezkoumal takze to nereknu presne, ale bude to resene bud servem ovladanym dorazem klapky(ala casto se serouci klapka na vw/skoda mpi motorech) nebo diky konstrukci se zdvojenejma klapkama(jedneme hejbe plyn primo, druhy ovlada servo) muze byt ta mechanicky ovladana mirne pootevrena a volnobeh/sytic ridit ta ovladana servem(tady si tim ale nejsem moc jistej, ta druha klapka se tam privira jen pri nekterejch kritickejch rezimech motoru - ladici gixxer,zx10tek apod tyhle druhe klapky kuchaji ven....

(reakce na) Štelování volnoběhu Yamaha R6

23.9.2009 v 10:08 | Nahoru | #35
assassin> trosku si nerozumime, samozrejme ze vstrikovani neni pichnuto do valce jako napr. svicka a strika primo na pist, je mi jasne ze vstrikovaci lista je napojena na saci kanalky pro spravne rozpraseni paliva do vzduchu, ale to uz se tady bavime o centimetrech, tohle je brano jako primy vstrik do valce, tzn. na kazde saci potrubi vedene do valce je hned tesne u valce napojena vstrikovaci jednotka,

trosku si nerozumime, takhle to je tedy udelano i u motorek ??

mel jsem za to ze podle toho jak jsi to vysvetlil, je to u motorek udelano starsim systemem, vstrikovani jednou tryskou primo do skrtici klapky , neco jako mel starsi favorit r.v 94 - 95

at se tu jen nebavime - tohle ja povazuji za primy vstrik, takhle je to u motoru MPI se zapal. Simos 3PB, jsou potom i novejsi typy motoru MPI - AVU,BFG , kde je vstrikovaci lista napojena jiz primo na valce, z DP obrazek to moc nevysvetluje, tak to nafotim naprimo a hodim sem obrazek pozdeji

[img]

Naposledy editováno 23.09.2009 10:16:02

2 reakcí na tento příspěvek Štelování volnoběhu Yamaha R6

23.9.2009 v 10:17 | Nahoru | #36
creck: no ono u tech aut se to proste dela jinak, u motorky je to stejne a zaroven jinak nez na obrazku co si dal, motorky maji klapku pro kazdej valec a pokud mozno co nejblize k sacimu ventilu a vstrikovac je u kazde te klapky.. tzn ano jsou tam vstrikovace priblizne ve stejnem umisteni jako na obrazku, ale zaroven jsou v tom samem miste i klapky....

jako primy vstrik se bere pokud je to "pichnuto do valce jako svicka" motory jako FSI,GDI apod to tak opravdu maji, proto si nerozumime, ty rikas "primy vstrik" i necemu co vubec neni primy vstrik, ale vstrik do sani, ikdyz velmi blizko saciho ventilu...

proste primy vtrik - tvorba smesi ve valci
vsechno ostatni - tvorba smesi v sani, do valce uz je nasavana smes.

(reakce na) Štelování volnoběhu Yamaha R6

23.9.2009 v 10:23 | Nahoru | #37

assassin>
jako primy vstrik se bere pokud je to "pichnuto do valce jako svicka" motory jako FSI,GDI apod to tak opravdu maji, proto si nerozumime, ty rikas "primy vstrik" i necemu co vubec neni primy vstrik, ale vstrik do sani, ikdyz velmi blizko saciho ventilu...

proste primy vtrik - tvorba smesi ve valci
vsechno ostatni - tvorba smesi v sani, do valce uz je nasavana smes.



o tom mluvím, o tom mluvím

(reakce na) Štelování volnoběhu Yamaha R6

23.9.2009 v 11:56 | Nahoru | #38
assassin> kazdopadne smekam pred tvymi znalostmi diky za vysvetleni

neni strikacka jako strikacka

Naposledy editováno 23.09.2009 12:00:27
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Padove čidlo (narazovka) Yamaha YZF-R6 Limiter 27 10.3.2025 v 21:10 Pavel7997
Vynechává válec Yamaha YZF-R6 Honza259 5 5.3.2025 v 11:30 SOUSEDRH9
Vynechává válec Yamaha YZF-R6 Honza259 7 4.3.2025 v 20:31 StiefTomas
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Ozzy_ 11 27.2.2025 v 18:50 doucha
raceczech Most 5-6června2024 - nevr... Yamaha YZF-R6 Animals21 7 20.9.2024 v 08:59 Petrus01

TOPlist