Mam sv650s a najeto asi jen 300 km. A řeším problém brždění a podřazování před zatáčkou. Všude čtu že se to dělá takle: Pustit plyn. Zmáčknout přední brzdu. Brzdit. Zmáčnout spojku dat nizssi rychlost, brnknout plynem a pustit spojku. A nakonec pustit predni brzdu. Ale nemuzu se nikde docist co se zadni brzdou. Mam ji pouzivat jako predni ? Co by se stalo kdybych brzdil moc zadni pustil do toho spojku ?
Naposledy editováno 07.04.2010 11:55:26
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
Cosmogagy>bych chtel videt u choppera se zadni da s uspechem pouzivat vic nez na nahaci (a jinych masinach), diky tomu ze vic sedi na zadku, teziste ma niz atd, takze je zadni kolo dost zatizene a pri brzdeni se tak neodlehcuje... zase ale kvuli tomu za vic sedi na zadku je tezsi ho vyhodit do stoppie.. nemas na tym trmen a kotouc z R1??
Blbost, blbnul jsem na mladý 125, je lehoučká, a jak jsem to zamáz, prdel se nadzvedla, jinak v krizovce jdu radši jen na zadní, bych to mohl eventuelně opustit a pustit dopředu samotný...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
rancher>Blbost, blbnul jsem na mladý 125, je lehoučká, a jak jsem to zamáz, prdel se nadzvedla, jinak v krizovce jdu radši jen na zadní, bych to mohl eventuelně opustit a pustit dopředu samotný...
v krizovce jen zadni brzda? to jsi dobrej strelec
saly.pce>Tak to bude hodně dlouhé téma Ale už chápu proč ukruháři do podobných debat nechodí
No to je přece jasné, nepoužívají brzdy a tak se nevyjadřují k něčemu, čemu nerozumějí. Chytří hoši..
Naposledy editováno 07.04.2010 13:16:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
assassin>cece kdyz si k podrazovani nebrzdim zadni brzdou tak neutrhnu kolo a pochybuju ze SV brzdi motorem vic... jako mozna jestli nekdo podradi ve 150na dvojku a pusti rychle spojku.. ale proc to delat.. kdyz podrzuju jak mi padaj otacky nemam s tim problem...
viděl jsem to hodněkrát.. třeba tady u nás při vjezdu do vesnice, furt mažeš,zatačka a značkam a 50tka..a dycki o kvalt dolů,a kolo do smyku,,a neříkej mi,žes to nikdy neutrhl.. když se to povede i mě na 4válu Tak tobě to TL musí blokovat jako kráva
2 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Nasel jsem video nerozumim tam vsemu ale rozumnel jsem "hard on the brakes". Coz jsem pochopil jako brzdit obouma.
Jinak v twist of the wrist I (kniha) pisou "Motor neni brzda!" . Urcite tam nepoporucujou zpomalovat jen podrazovanim. Dalsi vyhodu pouzivani obou brzd vidim v tom ze si to clovek zafixuje. A pak az bude krize tak jen vymackne spojku a zmackne obe. Ale dost se bojim kdybych to s tou zadni prehnal a pustil spojku coby to udelalo. Asi by to chciplo coz by mohlo byt nebezpecne.
assassin>to je veda... asi bych nedokazal se na neco takoveho naucit navod nazpamet a pak na silnici se pokouset se tim ridit...
Tak do zacatku je toho urcite hodne ale nechci si fixovat spatne navyky. Pak jsem se toho clovek dlouho zbavuje.
SVSkritek>Diky tolik reakci jsem teda necekal.
Tak do zacatku je toho urcite hodne ale nechci si fixovat spatne navyky. Pak jsem se toho clovek dlouho zbavuje.
ale jak jsem jiz rekl, kup si RSV a uvidis ze zadni brzda se stane neznamou veci takze veskere doporuceni brzdit obema u ni neplati
PATYN>viděl jsem to hodněkrát.. třeba tady u nás při vjezdu do vesnice, furt mažeš,zatačka a značkam a 50tka..a dycki o kvalt dolů,a kolo do smyku,,a neříkej mi,žes to nikdy neutrhl.. když se to povede i mě na 4válu Tak tobě to TL musí blokovat jako kráva
jo sem tam to zablokuju, ale je to spis tim ze brzdim obema, jak si k tomu podradim je uz to na to zadni kolo moc, kdyz si davam pozor a zadni nebrzdim tak s tim nemivam problem.. samo zalezi jak se jede kdyz brzdis a podrazujes jak nekde na okruhu tak je to jasny, ale me zas v prvozu desetinky nezachrani tak podrazuju aby to bylo plynule...
Za mě, brzdí se oběma. Ten kdo to nedělá, brzdí míň než by mohl a musí tomu přizpůsobit jízdu (neříkám, že to je špatně, jen prostě musí před zatáčkou začít brzdit o trochu dřív), zároveň si v krizovce na zadní ani nevzpomene.
S pozdřazováním na SV taky zápasím. S tréninkem se to lepší. Přeju hodně štěstí
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
Ale to jenom někdy. Obecně jezdim tak, abych brzdit nemusel... není kam chvátat
Naposledy editováno 07.04.2010 14:21:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
FiZzeR>Já brzdim podle potřeby. Každá zatáčka si žádá svoje. Když brzdím jenom přední, předek se potopí a zadek zvedne. Sice to líp zatáčí, ale není to tak stabilní, krom toho mi instinkt nedovolí tu brzdu zakápnout, takže to "brzdí málo". Ale je to dobrý na krátký ostrý zatáčky. Když brzdím oběma, tak jde dolů předek i zadek, a ta moto jede jak po kolejích, i když to zakápnu tak že jsou ty gumy těsně před utržením.
Ale to jenom někdy. Obecně jezdim tak, abych brzdit nemusel... není kam chvátat
RSV a zadni brzdou?
technika-jizdy-podrazovani
"Cílem je podřazování při maximálních otáčkách a tvrdém brzdění, jak zpomalujete do zatáčky. Čím lepší budete při podřazování, tím hladší bude vaše brzdění, což vám umožní brzdit prudčeji a hlouběji do zatáčky."
Hlavně příspěvky od Dawe02.
E>RobinR: dobrý článek
Naposledy editováno 07.04.2010 14:35:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podřazování a brždění
racek>a tím plynem si brnkni pred podrazením, nez po
Chapu ze to vychazi asi ze stejne myslenky jako pouziti meziplynu u nesynchronizovany prevodovky u auta, nicmene kdyz mam u motorky zmacknutou spojku a brnknu do plynu, tak moc rychlosti hrideli nesrovnam (prestoze neco malo prenese i rozepnuta spojka). To bych tam musel mit neutral, abych byl schopen efektivne vyrovnat rychlosti hrideli. Nebo se pletu?
IMHO je ucel toho cvrnknuti do plynu eliminovat pripadny prokluz zadniho kola ... a tudiz by melo byt jedno jestli pridam jeste pred prerazenim stupne, nebo az pri pousteni spojky.
Naposledy editováno 07.04.2010 15:04:51
-Arnie->Chapu ze to vychazi asi ze stejne myslenky jako pouziti meziplynu u nesynchronizovany prevodovky u auta, nicmene kdyz mam u motorky zmacknutou spojku a brnknu do plynu, tak moc rychlosti hrideli nesrovnam (prestoze neco malo prenese i rozepnuta spojka). To bych tam musel mit neutral, abych byl schopen efektivne vyrovnat rychlosti hrideli. Nebo se pletu?
IMHO je ucel toho cvrnknuti do plynu eliminovat pripadny prokluz zadniho kola ... a tudiz by melo byt jedno jestli pridam jeste pred prerazenim stupne, nebo az pri pousteni spojky.
mas pravdu ale v prvnim pripade se do tech otacek lip trefuje a v tu chvili jak pustis spojku tak to hned motorem brzdi, kdyz se trefujes pridanim plynu tak to nejdriv tahne a pak jak uberes tak brzdi.. tzn uplne stejny to neni...
ja pouzivam oboje, jedno pri podrazovani pri brzdeni, druhy kdyz si podrdis treba do kopce, nebo pred predjizdenim kvuli lepsi akceleraci...
Naposledy editováno 07.04.2010 15:24:14
1 reakcí na tento příspěvek Podřazování a brždění
roberto.cz>zadní se používa taky!
ja používam obě dvě zároven používat jenom přední mi příjde jako blbost
Jenže tu se píše o silnicích a ty máš maloobjemový enduro a motorky co jsi jezdil (2T) motorem vůbec nebrzdí. Někdy ti půjčím TTR a zjistíš, že motorem brzdí možná i líp jak brzdou.
Na druhou stranu v enduru jsou situace, kde použít jen přední brzdu = držka. Ale to jsem nepatří.