TUbliss jsme koupili s kamarádem na Erzbergu za 100 éček a je to fakt bomba.Jezdíme ho půl roku a absolutní spokojenost u obou jezdců. Zatím máme TUbliss jen v zadních kolech,příští rok plánujeme koupi i na předek. Pokud bude zase na ERZB k dispozici.
Existují dva tipy (minimálně) ,zřejmě starý a nový.
"Starý" model se nafukoval probodnutím gumy-to byl absolutní nesmysl.Bylo zapotřebí speciálního nářadí,směsi co zalepí díru v pneu a nebylo možné jednoduše měnit tlak v pneumatice.
"Nový" model,respektive ten co máme my:
Do ráfku vložíte speciální duši,která těsně obepíná vnitřní část ráfku. Chráněná je pevným obalem proti průrazu. Do této "duše" se fouká 7 ATM a má za úkol držet pevně patky drapáku. Také,víceméně ucpává mezery mezi špicemi a ráfkem. Poté si přes haltr nafoukáte do "bezdušové" pneumatiky tlak jaký chcete. Doporučeno je 0,7 ATM ,ale jezdíme i 0,4 .
Úžasně se zlepšil záběr pneumatiky v terénu,hlavně v trakčních výjezdech a na kamení.
oficiální stránky TUbliss
Naposledy editováno 06.12.2010 06:45:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TUbliss - osobní zkušenost
Vespa píše: Kopec> a musí se to teda dofukovat jak píše Richard nebo ne?
Vespo,tak jak jsem psal Richardovi:
"Pokud máš novou gumu a poprvé nasazenou,tak s únikem tlaku není problém. Pokud jednou gumu sundáš a znovu nasadíš (otočíš),tak je potřeba před jízdou zkontrolovat tlak. Ale tohle vidím jako malou drobnost. Výhody tohoto systému to vynahradí."
1 reakcí na tento příspěvek TUbliss - osobní zkušenost
chtěl jsem na jaře koupit nový mouse-ten se píchnout nedá,ale nový je tvrdý jak cip,starý je zase moc měkký,po cca 10 hodinách by se měla guma sezout a přimáznout a zasraný jsem při obouvání jak jetel... a životnost omezená-takže taky není ideální..
jediná velká nevýhoda tublisu,co mě teď napadá je v kombinaci s pneumatikou se samodomo hroty(šrouby skrz)-tam bude asi vzduch utíkat kolem těch šroubů...
Dolph-cz píše: no a teď mám brouka v hlavě!!
chtěl jsem na jaře koupit nový mouse-ten se píchnout nedá,ale nový je tvrdý jak cip,starý je zase moc měkký,po cca 10 hodinách by se měla guma sezout a přimáznout a zasraný jsem při obouvání jak jetel... a životnost omezená-takže taky není ideální..
jediná velká nevýhoda tublisu,co mě teď napadá je v kombinaci s pneumatikou se samodomo hroty(šrouby skrz)-tam bude asi vzduch utíkat kolem těch šroubů...
Tak to mne ale netrápí. I v zimě jezdíme na gumách bez železa.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TUbliss - osobní zkušenost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TUbliss - osobní zkušenost
Richard píše: Kopec> Máme to zatím nasazený na 950 SE a tam je problém v tom, že ta má 2,50" ráfek oproti standartním 2,15" na malých offroudech....takže to právě nedomáčkne tu patku pneu na ráfek a pak to prostě nedrží tlak...dneska jsem si to objednal z Ameriky, dám to na 450 EXC a dojednávám zastoupení pro ČR...
Snad už nebudou chtít odběr 100 sad "na začátek" jako dva roky zpátky. :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TUbliss - osobní zkušenost
Richard píše: Kopec> Máme to zatím nasazený na 950 SE a tam je problém v tom, že ta má 2,50" ráfek oproti standartním 2,15" na malých offroudech....takže to právě nedomáčkne tu patku pneu na ráfek a pak to prostě nedrží tlak...dneska jsem si to objednal z Ameriky, dám to na 450 EXC a dojednávám zastoupení pro ČR...
Aha...takže problém u tene je v nevhodném rozměru TUbliss pro velká endura. Tak třeba časem rozšíří sortiment i na širší ráfky. I když pochybuju...prodej by nebyl moc velký.
1 reakcí na tento příspěvek TUbliss - osobní zkušenost
[img]
vyhoda tohodle vynalezu me stale nejak unika. porad kdyz pichnu tak jsem nahranej - v tomhle si s mouse nemuze konkurovat.
kdyz proseknu plast nekde na sutru tak je v gume trhlina treba 5mm dlouha. v dusi to ale obvykle udela diru mensi takze jde zalepit. trhlinu v gume neresim a jezdim dal. jak ale zalepim takovou lochnu v gume v pripade puziti tubliss ???
kdyz chci jezdit na hodne podhustene gume dam tam dva haltry. ty podle me udrzi vic jak tohle.
takze za me, vynalez fungujici jen do te doby nez opravdu pichnete. potom budto poridite novou gumu, nebo nasadite dusi a starou gumu dojezdite.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TUbliss - osobní zkušenost
A opravdu si myslíš,že ta duše s velkým tlakem je tam jen na parádu,aby to bylo zajímavé a všechno to drží jen ten haltr?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TUbliss - osobní zkušenost
Kopec píše: mickey007> Tak to jsi vyplodil opravdu užitečný příspěvek. Jen dohady a žádná osobní zkušenost...k čemu to je?!
A opravdu si myslíš,že ta duše s velkým tlakem je tam jen na parádu,aby to bylo zajímavé a všechno to drží jen ten haltr?!
pokud vim tak tlak se siri proti nejmensimu odporu. popis me tedy co tu malou dusi napraskanou na 7atm donuti tlacit proti patkam plaste (ktery jsou opreny o rafek) kdyz ma nad sebou volny prostor kam se muze bez omezeni rozpinat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TUbliss - osobní zkušenost
mickey007 píše: pokud vim tak tlak se siri proti nejmensimu odporu. popis me tedy co tu malou dusi napraskanou na 7atm donuti tlacit proti patkam plaste (ktery jsou opreny o rafek) kdyz ma nad sebou volny prostor kam se muze bez omezeni rozpinat.
tys neviděl tu růžovou plastovou obruč?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TUbliss - osobní zkušenost
mariano píše: tys neviděl tu růžovou plastovou obruč?
tou obruci myslis tu ruzouvou sprndu
pokud ses dobre koukal na instruktazni video tak je tam videt ze ta "obruc" kryje tu dusi jen zboku a shora. a kdyz do ni navalis tech 7atm jak pisou v navodu (coz je tlak jak svina) tak se to musi nekam uhnout - v tomhle pripade nadzvednout.
a pokud jsi se dival opravdu pozorne tak ten jejich specialni haltr je vyroben z nejake kovove slitiny (nebo mosazi) a ma z bocni strany vroubky na zakousnuti. ten tam neni jen pro paradu, ten to proste drzi vsechno. a ta specialni paska nalepena do rafku (zminovana hned v prvnim kroku toho videa) tam taky nebude jen pro paradu.
a i kdyby tohle vsechno co tady zpochybnuju nejak zazracne fungovalo, porad to neresi problem co budes delat s pichnutym plastem. ja jeste nikdy nevidel zalepenou crossovou gumu. a nikdy nevidel na crossove gume napis tubeless, takze si vubec nejsem jisty jestli se vubec takove pneumatiky daji zalepit.
je tady nekdo kdo pracuje v pneuservise aby nam tohle objasnil. daji se zalepit normalni dusove pneumatiky???
problém se spíš trošku jinde-dírka po hřebíku se lepit nemusí-jen se do ní zastrčí knot(zatrčí se to dírky po hřebíku,za minutu hotovo a jede se)..
no nikdy jsem to nedělal na krosové gumě,ale už jsem párkrát opravoval gumu na různé zahradní technice a tam je problém,že ty knoty moc nedrží.a to proto,že je ta guma moc tenká a drapák je na tom podobně-velké gumové kostky a mezi nima jen pár milimetrů tenký plášť.
no zkrátka,pokud to nepůjde zalepit knotem,tak je to špatné,když už bych musel tu gumu sezout a lepit zevnitř-tak to už můžu rovnou nechat duši a zalepit ji...
2 reakcí na tento příspěvek TUbliss - osobní zkušenost
Naposledy editováno 13.12.2010 14:18:03
Jinak souhlas s tím co jsi psal.
Je těžký,když je někdo jen teoretik,ale neodpustí si do všeho kecat....
Pro příklad,cituji: "...jen ze zkusenosti muzu rict ze pokud na ni chces jezdit enduro nema cenu tam cpat vetsi rozetu nez je original 48z. ja ji s novou retezovou sadou vymenil za 51z. na trati dobry, ale v terenu je to nahovno, porad to hrabe. v kopci se stim hodne spatne rozjizdi, hned se to utrhne. na jare ji vymenim zpet za 47z (abych dorzel pomer suda-licha) motor ma sily na rozdavani. se 48z jsem z toho na zkousku vytahl 110km/h, sla by i vic, ale uz me bylo lito to tak vytacet."
1 reakcí na tento příspěvek TUbliss - osobní zkušenost
miyamoto píše: Hodne by se mi to libilo do predniho kola, ale nejsem si jisty rozmerem. Rafek mam 1,65" a na webu pisou ze to je pro rafek 1,6". Je to jen 5 setin, ale nebude to mit zasadni vliv pro funkcnost?
Myslím si,že ne. Ten rozdíl je dost malý.
Ale pěkně a rychle se to přezouvá,když se ví jak na to.
Další rok bude asi mousse, ať můžu porovnat
Je potřeba používat nové pneu,protože jeté už má poškozenou patku.
Při přezouvání,kdy byla pneu na motorce dlouhou dobu,se nám stalo že jsme na duši urvali ventilek. Bylo to k ráfku jako přirostlé. Nová nestojí ani 200,- takže žádná hrůza.
Průser ovšem je delší jízda s defektem po asfaltu. To TUbliss prostě nevydrží a po dvaceti km je dost zničený.
Jako vše má to své klady i zápory. Pro mne zatím klady převyšují.
1 reakcí na tento příspěvek TUbliss - osobní zkušenost
Vozím to na kole na bezdušových kolech a tam to funguje super. Na moto by snad mohlo taky :).