AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zdenalbenal píše: Mám na ČZ s VAPE též chcípák - ale má opačnou funkci.
Páč vypínat onen polovodičový fórichtuňk klíčkem lze, ale právě pro nevyzpytatelnost bošskříňky, kdy by mohla ohrozit vrčení stroje, jsem od toho upustil.
V zapalovacím okruhu néni teda vůbec nic, jen chcípák - kostřič.
Ahoj,
máš v čz naše vape nebo dukati ? Sehnal jsem 12 v / 100w dukati a nemám k němu ani notu nemáš nějakou informaci.
Tonda Zloun
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 05.04.2017 10:57:29
Naposledy editováno 05.04.2017 16:08:00
Pan Verner mi poslal dnes pozvání do Kochánek na jednu akci 22.4.2017.
Vzpomínka na Jaroslava Simandla.
V sobotu 22. dubna 2017 od 15.00 hod si v Parku Františka Šťastného v Kochánkách nad Jizerou připomeneme 110. výročí narození a 30. výročí úmrtí tohoto významného závodníka, konstruktéra a podnikatele, zakladatele Divišovského závodu a značky Eso.
Návštěvníci budou seznámeni slovem i obrazem se životem a prací tohoto pozoruhodného muže. Na Jaroslava Simandla zavzpomínají pamětníci, bývalí závodníci, zástupci Svazu závodníků veteránů, na jeho počest bude vysazen strom v Aleji mistrů. Zábavu obstará rocková kapela, občerstvení bude dostupné v přilehlé restauraci.
Zveme do Kochánek všechny, kteří se zajímají o motocyklovou historii a zejména o historii značky Eso. Současně budou mít noví návštěvníci příležitost uctít památku 49 motocyklových závodníků u Fontány borců a u památníku slavného rodáka Františka Šťastného.
Kromě Jaroslava Simandla si připomeneme i výročí narození i úmrtí (1927 - 2007) známého pardubického plochodrážního jezdce a trenéra Rudolfa Havelku a 20. výročí úmrtí všestranného jezdce Jana Lucáka.
Neváhejte a přijeďte se do Kochánek podívat.
Edit: Zároveň se včera spustili i nové webové stránky .
To jen kdyby jste 22.4. nevěděli co s volným časem a chtěli by jste jet do Kochánek ještě jednou, když už jsme tam v rámci Jarní jízdy byli .
Naposledy editováno 05.04.2017 14:02:29
hrnous píše: Ducati mívá jiný karter a jiný kónus na klice! Je to k ničemu, pokud si ho tam teda předtím už neměl z výroby. Navíc tam chcípaly regulátory jak na běžícím páse a většina lidí se to snažila zrušit / když kupovala podruhé regulátor za tři tisíce :) /
Mám čz 477/7 harlejku osazenou dynamem, kužel má stejný úhel rotor na něm sedí, ale je rozdíl v zajištění originál klika k tomuto rotoru má 3 mm půlkulaté pero umístěné blíž ke konci hřídele kliky a moje klika je zajištěna klasicky 4 mm kolíčkem asi 5 mm mimo rotor. Stator se montuje místo víčka s guferem na jiný držák prý se to montovalo na nějaké
čz 180/487.5. nemáte k tomu někdo nějaký popis? Snad se nezařadím mezi ty co se jim to pokazilo mám 20 motorek s dynamem a většinou bez problému tohle zkouška bylo relativně levné a úplně nové.
Tonda Zloun
Naposledy editováno 05.04.2017 17:09:45
Také držím palec = tohle jsou přesně ty okamžiky, kdy v Evropě mohu úředníka poslat do P..elhřimova a vzít to jinudy.
Jako předl lety kamarád myslím Van Berock to byl - když se vracel z cest ho rakouští soudruzi na hranicích se Slovinskem za nelichotivé řeči na jejich adresu vrátili do Slovinska se záznamem v pasu (nežádoucí v Rakousku).
Řekl si = přeci nebudu objíždět Rakousko jako de...il. Tak zkusil najet do Itálie (Taliáni na čáře koukali na fotbal) a z Itálie do Rakous (tam se díky EU celníci nevyskytovali).
Pak dojel na Dolní Dvořiště a "zavařil rakouským soudruhům" mozek.
Prý "JAK TO ŽE JSTE TADY, KDYŽ TADY VŮBEC NEMÁTE BÝT..?"
A ta dobrá čistá duše VB jim povídá: "TO JE JEDNODUCHÉ S TÍM VAŠÍM SCHENGENSKÝM EMENTÁLEM = TAK MI ZBYTEČNĚ NEZDRŽUJTE /// DO SLOVINSKA UŽ MI ASI VRÁTÍTE TEŽKO FAŠOUNI!!!"
No --- prý se okolo vyrojila celá celnice, včetně náčelníka = ale co mohli? Prd!
Takže po zdržení pokračoval do Čech a nadával, že si musí vyřídit nový pas.
Kafi = Ty to také dááááš!
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nerad to říkám, ale nechal jsi se napálit, vape je velmi dobré, Ducati je nepovedený zgarb.
pech. píše: maraduer: to ducati je nahovno, siceje to podobný princip, ale nahovno... Jednak originální zapojení je takové, že světla jsou napájená přímo z generátoru a regulátor řeší až ostatek, takže ti kolísá intenzita svícení podle otáček, když to změníš, regler to nedá, vyžaduje mechanické úpravy aby šel vůbec namontovat a celkově zhruba poloviční výkon generátoru, to že drážka je úplně blbě a předstih je pak brutálně velký je snadno řešitelné tím, že tam to u aretaci prostě nedáš, to se týká i vape.....
Nerad to říkám, ale nechal jsi se napálit, vape je velmi dobré, Ducati je nepovedený zgarb.
Díky za informaci, nemáš náhodou schema zapojení motorky nebo nějaký odkaz kde to najít? Prodejce mi to vychválil a já starej blbec uvěřil.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Tam nebude rozdíl, princip je obecně stejný a když má budík, tak se doměří čeho je třeba..
Budík mám elekrikář jsem také už od vyučení 45 let, ale skutečnost, že toto vape má dva okruhy střídavý na hlavní světla a stejnosměrný na zbytek jsem do dneška nevěděl proto sháním schema, stávající elektrika se musí překopat asi jsem si přidělal zbytečné starosti chtěl jsem to zabudovat do čízy a do jawy a tam je uchycení úplně jiné
tak to dopadá když je člověk při nakupování moc důvěřivý.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Je tu ještě jedna možnost. než upravovat kliku a snažit se odbourávat nectnosti Ducati, šlo by to prodat někomu, kdo má motor pro ducati uzpůsobený a nic jiného tam v podstatě dát ani nemůže, a zakoupit vape, kdy zůstane motor v původním stavu a nectnosti Ducati se nekonají, přičem elektroinstalace zůstane krom okruhu zapalování, který je v sadě hotový a jen se protáhne do motoru, takřka původní.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: martin ED: identické to není, je to sice principielně podobné, nicméně ne stejné, Vape se dá považovat za evoluci ducati zapalování v režii jiného výrobce, který využil to co je na tom dobré a vylepšením vyřešil to, co je na tom Ducati špatné. Ducati má bídný regulátor, slabší stator a ty tuplované elektrikcé okruhy podobně jako na Simsonu jsou právě proto, aby se tomu regleru ulehčilo....Nedá se vyloučit, že by bylo možné provozovat ducati s Vape reglerem, ale to by se musely zjistit přesné parametry generátoru. Schema bude na Čezetmanii, pokud bys neuspěl, jsem schopen oslovit kamaráda co ducati v jedné motorce má a zástavbu dělal sám, jak to řešil. Ad. - prodejce vychválil.... jako z pohledu člověka co si neporadí s klasikou nebo nemá chuť shánět 6V žárovky to má přínos, ale moc si neposvítíš....
Je tu ještě jedna možnost. než upravovat kliku a snažit se odbourávat nectnosti Ducati, šlo by to prodat někomu, kdo má motor pro ducati uzpůsobený a nic jiného tam v podstatě dát ani nemůže, a zakoupit vape, kdy zůstane motor v původním stavu a nectnosti Ducati se nekonají, přičem elektroinstalace zůstane krom okruhu zapalování, který je v sadě hotový a jen se protáhne do motoru, takřka původní.....
Vše je vyřešeno.
Po zralé úvaze všech pro i proti jsem se dohodl s prodejcem, že si vezme obě vape zpět uvažoval jsem, že jedno zabuduji do čízy a druhé do panelky trochu práce na soustruhu by to spravilo a navíc mě vadily ty dva okruhy napětí.
Děkuji všem, kteří mi přispěli radou k otevření očí a ušetřili mi zbytečné starosti někdy cena produktu přehluší účelnost.
Tonda Zloun
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale spíš se chci zeptat: Jawa 05 měla dva typy předních blatníků ? Odkdy ? Jsou rozdílné od modelu Jawa 20 ? Ví někdo ? Hledal jsem, ale asi málo nebo špatně.
Naposledy editováno 06.04.2017 14:51:29
milan1963 píše: Tak čekám až se více zdravotně vzpamatuju a Adenium poputuje k Hrnousovi. Už nestartuje ani náhodou. Tak dostane pořádnou elektriku. Potom z něj bude spolehlivá motorka, které se nevyrovná ani žádnej Honda nebo Ital od Aprilie ( i když pro italské motorky mám taky slabost. ) Kromě elektriky je jinak Jawa 660 velice slušný a vydařený stroj.
Ale spíš se chci zeptat: Jawa 05 měla dva typy předních blatníků ? Odkdy ? Jsou rozdílné od modelu Jawa 20 ? Ví někdo ? Hledal jsem, ale asi málo nebo špatně.
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Není tento nabízený Roadster dole Tvůj? A prodáváš a nebo děláš jen anketu s licitací o dosažitelné hodnotě?
https://motorky.bazo...OADSTER-200-s-TP.php
O pár let zpět je uměl Moto Slepička ještě sestavit z nových dílů, ale na mě už se v řadě čekatelů nedostalo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | Včera v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |