Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
Naposledy editováno 03.12.2014 08:49:34
ted jsem víceméně na to přišel,..Yamaha servis si svoje kurvítka dávat pryč nebude,...
============================================================================================
Air Induction Systém = zařízení pro vpouštění čerstvého vzduchu do výfukového systému.
A.I.S., otravná záležitost co se táhne odnedávna s většinou modelů značky Yamaha. Následující návod
není v souladu s předpisy, takže konejte pouze a jen na vlastní zodpovědnost. Použité řešení není
nevratné, AIS se dá v případě potřeby namontovat zpět.
Na začátek trocha teorie: příměsí čerstvého vzduchu do výfuku dochází k dodatečnému okysličení
spalin (např. z jedovatého CO se stává méně závadný CO2). Mimo snížení obsahu škodlivých spalin
dochází i ke zvýšení teploty výfukových plynů. Tzn. to celé je možná dobré pro rozměrné automobily
vybavené katalyzátorem, ale na BT to vyjma předčasnému žloutnutí výfukových kolen, nadměrnému
zahřívání motoru a splnění normy €uro k ničemu velkému neslouží.
Jaké výhody přinese jeho odstranění?
- pravidelnější chod motoru na volnoběh
- zmizí střílení do výfuku při brždění motorem
- snížení provozní teploty motoru
- úspora 1,6 kilogramu suché hmotnosti
Naposledy editováno 03.12.2014 10:33:38
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Přišel mi PM dotaz ohledně volby řetězovky. Protože je dostatečně obecný a mohlo by to zajímat i další, odpovídám přímo zde v diskusi - samozřejmě s respektováním anonymity tazatele...
PM zpráva od uživatele ******** z 09.12.2014 00:23
Chci kupovat novou řetězovku s původním nastavením 14/40 106 článku. Po většinu času jsem jezdil s pastorkem s 13ti zuby a tak si říkám, že když budu kupovat tu novou řetězovku, jestli mám ubrat jeden článek z řetězu (zvětšila se délka nasazeného řetězu při 13/40 zubech).
Druhá otázka zní, jestli není lepší nechat 14zub pastorek a naopak přidat 1-2 zuby na rozetě - Myslím, že by to ulevilo pastorku.
_____
Ahoj, to je dilema skoro na hození korunou.
Vezmu to od konce: Pokud bys chtěl dosáhnout stejného účinku (myšleno stejného převodu do pomala, do síly) jako u nyní ježděného sekundárního převodu 13/40, musel bys při osazení originálním 14 zubovým pastorkem použít rozetu ne s 41 nebo 42 zuby, ale se 43 zuby.
Protože 13/40 ~ 14/43, nebo taky jinak 13/14 ~ 40/43.
A je taky pravda, že čím míň zubů má pastorek, tím víc bude namáhaný spolu s řetězem a vystupním ložiskem z převodovky. Ale na druhou stranu - zase když významněji zvětšíš zadní rozetu, budeš muset použít i delší řetěz. A taky o něco málo zvětšíš neodpruženou hmotnost zadního kola a ještě víc přiblížíš řetěz a zuby rozety terénu, kamení, blátu, vegetaci a prachu, ale to už by bylo spíš na akademickou debatu.
A k první otázce: Teoreticky bys při změně ze 14 zubového pastorku na 13 zubový měl ubrat zhruba půl článku (řetěz ovíjí "menší přední polovinu" pastorku), což je samozřejmě technicky neproveditelné. Protože ale u nového řetězu (v rámci nové řetězovky) bude řetěz kratší než stávající vytahaný, tak bych klidně u řetězovky 13/40 ponechal 106 článkový řetěz s tím, že k tomu odebrání článku bych přistoupil až by to bylo vhodné/nutné kvůli vytahání řetězu.
Kterou variantu zvolit, zda změnit pastorek ze 14 zubového na 13 zubový nebo naopak přidat více zubů na rozetě, není snadné, protože neexistuje jednoznačně správné a špatné řešení - obě varianty mají svá PRO i PROTI. Nakonec možná nejrozumnější by v tomto případě mohlo být orientovat se pragmaticky - podle ceny a dostupnosti preferované jakostní řady.
Zdraví
Dovi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Ta airbox klapka není zas tak špatná věc, hlavně pro ty co neumí podle zvuku odhadnout kolik otáček točí,...když to člověk přežene tak to ta klapka jednoduše přidusí,..
Navíc v co nejbližší době chci přehodit na enduro kola tak dost přemýšlím že tu motorku vrátím do sériového stavu, jak už skrz diskrétnost v lese, tak i z toho důvodu že si to pak v létě chci nechat přeladit od zkušeného ladiče přímo v RP tunningu, pomocí power commanderu. A hlavně chci vědět co tam vůbec bylo dělané,...a jakým způsobem. To už se od majitele asi nedozvím.
Nebo nenarazili jste někdo na kotouč (vnější průměr 298mm, vnitřní průměr 132mm a uchycení na 6 bodů), tak jak to mají kolegové v USA co konvertovali X na R?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 09.12.2014 17:30:24
PM s dotazem od uživatele ******* z 09.12.2014 v 15:37
Ahoj chtěl jsem se tě zeptat, kde nakupuješ díly na wrko, ve kterým obchodu maj výběr protože po vánocích budu schánět třeba kryt pod motor, ale i filtry a další věci a budu připravovat na jaro tak který internetový obchody by si mi doporučil díky moc
_____
Ahoj,
asi Ti moc nepomůžu, protože enduro WR 250R jsem kupoval z druhé ruky už s doplňky a na fungl nové WR 250X jsem kromě nášlapného enduro zvedáku/stojanu žádné doplňky nepořizoval ani dodatečně neinstaloval - do originálního továrního provedení jsem nezasahoval (řídící jednotku, palivové mapy, výfukový svod, přívěru ani koncovku apod. jsem neměnil), šusplech ani bástry nejsou na silnici nutné a to, co člověk při jízdách kolem komína potřebuje (doklady, povinnou výbavu, telefon, pití, něco na zakousnutí plus podle potřeby další drobnosti), se pohodlně vejde do malého lehkého batůžku na zádech.
Jinak ale vzduchový filtr na WR 250R/X je pratelný (s dlouhou životností) a zásobu olejových filtrů jsem kupoval tady u nás v Brně - viz diskuse Olej a filtr pro Yamaha WR250R a WR250X
http://www.motorkari...ft=134882&fid=18
Naposledy editováno 11.12.2014 09:48:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Dovi> Děkuju za radu s filtrama určitě se to bude hodit , ale zkusím zjistit jestli nemaj nějaký originální díly za slušný ceny v Yamaze. A taky by mě zajímalo jak drahý by tam měli ráfky.
Když by náhodou někdo měl nějakej typ na stránky kde maj díly na naše WRka tak bych byl moc rád za pomoc, protože to co jsem našel já nebylo nic moc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Mohl byste tady někdo napsat délku těch šroubů,..nejsem si jist jestli to bylo 4cm nebo 6cm.
Vzhledem k počasí které přímo vybízí k zimní enduro projížďce si v nejbližší době přehodím na enduro kola, tak vám pak popíšu všechny + a - u konverze z X na R.
Jen tak by mě zajímalo jestli při montáži kol používáte momentový klíč? Já bych si to na poprvé bez toho asi nelajznul,...
Maximálka se srazila a její dosáhnutí už není tak jednoduché, jakoby to ve vyšší rychlosti táhlo hůře než předtím - netrápil sem to na silnici, ale na poli jsem měl na tacháči kolem stovky, s tím, že to o takovejch 20 přeměřuje a zdálo se mi, že už se ji moc nechce.
dvojka a trojka se teď používají trochu jinak a častěji, měli by být delší. Teď sem vlastně v terénu používal skoro jen ty.
Ty chrániče Cycra Probend CRM jsou fakt supr, měl jsem trošku problém s řídítkama a montáží, ale už je to skoro ok. Nechápu, jak sem bez nich mohl být Akorát sem sundal zrcátka, vždycky sem je rozflákal. Nemá někdo tip na nějaké enduro zrcátka? Třeba takové ty, co se dávají pod řidítka
Maxxisky stále držej, už se trochu sjeli, ale furt to na nich kraji jak blazen
Jen kdybych to furt nemusel mýt, byl bych naprosto spokojen
chci se zepat majitelů WRX, kteří používají do terénu 21" přední kolo, zda řešili zápis do velkého TP. Jak to probíhá, co to stojí, kdo to umí pokud to nejde standartní cestou...
Během pár měsíců chci pořizovat WRR avšak těch je ale podstatně méně v inzerci než WRX. Tudíž bych bral i variantu WRX s následnou koverzní na R a zápisem 21" do velkého TP.
díky za info
Jo a teď jsem měl trochu času tak jsem zjišťoval co s tím předním kolem udělat aby se nemuseli dělat upravy a prostě jenom se vzalo a vyměnilo za 17tkový motárdový !! Na stránkách v yamaze maj šikovnou stránku kde se obědnávaj díly a jestli jsem to pochopil správně tak i podle čísla dílu by měl sedět střed z yamahy xt660r na yamahu wr250x. Kdyžtak mě opravte pokud bych se pletl přece jenom neumím dobře anglicky ale připadalo mi že střed kola by mohl být takhle označen HUB,FRONT - 5VK-25111-00 dokonce se takhle shodují ještě nějaký díly na předních kolech těhlech dvou motorek takže jestli to je pravda co jsem napsal tak měl r.ricci pravdu !!!
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Zatím ještě stále čekám na ten specifický kotouč ale pak vám o tom napíšu víc,....
Rischwon píše: Když uděláš tu konverzi z X na R, tak ti nebude v případě nehody platit pojistka. Jinými slovy nesmíš udělat škodu na cizím majetku, jinak to zaplatíš i s chlupama. Už jsem se na to ptal i v Yamaze, ale řekli mi že bych v tom utopil hromadu peněz a pak bych ani nemohl legálně používat motard kola. Bud R nebo X ale ne oboje,...bohužel hloupých zákonů máme hromadu,...
Zatím ještě stále čekám na ten specifický kotouč ale pak vám o tom napíšu víc,....
Právě kvůli pojišťovně bych to chtěl mít pořešeno ve velkém TP pokud bych pořizoval WRX.
Tohle info je však pro mě trochu rozporuplný. Třeba v německých inzerátech mívají info, že mají zapsaný i jiný rozměr kol, popř. pneu. Proč by nemohlo jít použít motard kola, jak píšeš výše, který jsou v TP zapsaný primárně? To by popíralo logiku, že "rozšiřuješ" TP na rozměr 21". Řekli lidi v Yamaze kolik by to stálo?
Např. pro brněnskou moto policii šly Hondy přes prodejce z Břeclavi, a ten řešil homologaci majáčků a jiných ptákovin přes Prahu což bylo administrativně i finančně náročný. (bral jsem tehdy v roce 2005 v Motomo Břeclav svého TA 650). Nechce se mi věřit, že by však u prakticky identických moto měl být zápis na rozšíření 21" taková úředničina...
Máte-li někdo bližší ověřené info ohledně rozšiřování ve velkém TP - sem s ním.
Zatím zkušenosti nemám, ale když tam hodím ty enduro kola se štuplama, tak po silnici z maximální opatrností ujedu sotva několik stovek metrů,... ano nehoda se může stát kdekoliv a kdykoliv ale na jízdu mimo silnice se pojištění stejně nevztahuje, tak bych v tom neviděl zas takový problém. Chápu že pro člověka který tam chce mět enduro kola s univerzálním vzorkem a bude jezdit stylem 50/50 silnice/lehký terén tak by to problém byl....ted je otazkou co pro koho lehký terén znamená,...na polní a účelové cesty nejsou motard kola zas tak špatné,..
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
LaKy> Taky jsem nad tím přemýšlel že to půjdu projet na sněhu,...ale čekám stále na přední kotouč (nakonec si ho nechávám vyrobit přímo na míru) k enduro kolám a navíc si říkám že na WR ještě nemám tolik zkušeností,...tak tu snow projíždku si vyzkouším asi až příští rok,...každopádně tobě
Naposledy editováno 05.01.2015 11:29:53
A na sněhu to je zábava, teď jsme jeli na silvestrovskej výjezd na ještěd a hodně jsem litoval že nemám na wrku drapáky a tak jsem musel jet na skutrovi a to byl děs se tam vyškrábat v tom sajrajtu . Když jsem měl ještě xmoto, tak jsme jezdili často na sněhu blbnout a jak to klouže, tak jsem si připadal, že mám opravdu silnou motorku, protože co zatáčka to pěknej smyk
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
http://www.motostar....ada-k-n-olej-cistic/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 292, 293] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8772 | Dnes v 10:37 ZdendaZB |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 23 | 3.10.2024 v 21:39 stomas |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |