AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Asi by měla vydržet více. A jak píše Hrnous, vědět do čeho, dalo by se to trefit ještě líp.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Btw Fichtl umí nouzově dojet i na cívku ze škodovky či Opla Astry, výhoda magneta je že si nechá hodně líbit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nejdřív dochází ke slabější jiskře (hůř to startuje nakopávačkou) až to jednou chcípne. Stalo se mi to během dvou let po
druhé.
verdom jak poznám cívku pro kladívka a pro elektr. zapal. , většinou nejsou na webech žádné údaje mimo napětí a to tam taky kolikrát chybí.
Naposledy editováno 04.05.2018 18:00:53
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Je tedy rozumné sehnat cívku pro čtyřtakt a to takovou, která má původně kladívkové ovládání - TCI zapalování dnešní doby používají nízkoohmové cívky klidně 0,8R narozdíl od klasických paláckých 2,5. Dnešní koncové stupně už nemají prachsprosté tranzistory, ale přímo koncové budiče, které si samy měří koleno a podle tohop budí celou dobu cívku tak, jak se patří bez ohledu na otáčky - v řídících jednotkách a modulech aut už to funguje dvacet let..
Pro začátek bych šel s tímto https://imfsoft.com...dukcni-civka-i03-tci
Případně tam dal krapet naší elektroniky, ale o tom příště :) Zrovna majitelé těchto starých verglů - od Dněprů Uralů Bmwček až po bůhví co, těm nahrazení původní mechanické odstředivé regulace, spínání a vyježděná křivka předstihu náramně prospívá :)
V černokosteleckým pivovaře jsem byl prvně a moc mě to nenadchlo - Kofola dělaná způsobem natočení vody do sklenice s koncentrátem 42Kč/0,4l - to ať si zkouší na někoho jinýho.
11X rozebraná spojka.
Na podzim mě to už nasštvalo a koupil jsem od pána co jezdí po burzách s avií ve žluté barvě odstínu VB originál spojkové lamely Ferodo. Právě jsem je namontil a spojka neklouže i když jsem statečně vyhodil podložky navíc. Společně s lamelama No name které jsem koupil v Březolupech na burze od jiného prodejce. Vědět od koho narvu mu je někam.
Naposledy editováno 06.05.2018 09:58:57
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
POtkal jsem jeden americký Jeep, buď nějaký zbloudilec, nebo jel odněkud domů, po tmě, sám...
Milan: ona je sice š120 už dneska prehistorie, co chce cit a pochopení (dnešní absolvent autoškoly to není schopen nastartovat a odjet), nicméně popular bude toho pochopení patrně žádat ještě trochu víc....
Naposledy editováno 06.05.2018 21:49:02
edit - dostal jsem se k počítači až včíl v práci, celej kvíkend jsem se k té moderní komunikační bedně doma nedostal
Naposledy editováno 07.05.2018 10:01:01
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak abych nebyl jen OT, včera vytažen pincek, oplách jsem ho trochu wapkou a dneska po nálezu zelené karty jej vytahnu i dál než kolem vesnice. Dneska byly Kyšice ještě obsazené amíkama, tak přidám jednu dokumentační z návsi.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já odstavil 120 a do práce jezdím Popularem, na motorku to moc není, nad ránem byly 4 stupně. Kolega v práci se chtěl Popularem svézt. Tak jsem mu ho s klidem půjčil. Ani nenastartoval, s čímž jsem počítal. Takto veterána půjčuju klidně každému. Lidi jsou zblblí už z toho, že volant je vpravo...
Mám pocit, že za pár let mnozí nebudou umět jezdit ani s moderní téměř současnou dvoudobou Jawou 350. Budou vědět, že do benzínu se dává olej ? Budou umět nakopnout motorku startpákou ?
Usuzuju tak z toho, že v roce 1981 jsem Populara půjčoval taky pár lidem ( starším než tehdy já ) a až na výjimky s autem normálně odjeli. Pravda, byli to vesměs lidé, kteří podobná auta mívali a chtěli si připomenout svoje mládí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nastartovat stodvácu bych problém neměl. V Popularu jsem seděl naposled jako kluk když byl odstavený na kopci z kterého jsme měli sjezdovku. Pokračovala místní asfaltkou a končila skoro u nás na zahradě. Zimní pneu tenkrát měl málokdo a tak za dopoledne jsme bývali až dvakrát vyrušeni průjezdem nějaké místní stovečky.
Opět po zimě vyhazuju z Yamahy ucpané karburátory. To už snad není benzínem. Myslím že se někde leptá nějaká guma která čtvrtý krajní karbec ucpává.
Naposledy editováno 07.05.2018 19:27:42
milan1963 píše: skodovak> Pionýr pěkný, poslední verze, až tak moc jich není. To vojenské ležení má atmosféru. Prostě historie...
Já odstavil 120 a do práce jezdím Popularem, na motorku to moc není, nad ránem byly 4 stupně. Kolega v práci se chtěl Popularem svézt. Tak jsem mu ho s klidem půjčil. Ani nenastartoval, s čímž jsem počítal. Takto veterána půjčuju klidně každému. Lidi jsou zblblí už z toho, že volant je vpravo...
Mám pocit, že za pár let mnozí nebudou umět jezdit ani s moderní téměř současnou dvoudobou Jawou 350. Budou vědět, že do benzínu se dává olej ? Budou umět nakopnout motorku startpákou ?
Usuzuju tak z toho, že v roce 1981 jsem Populara půjčoval taky pár lidem ( starším než tehdy já ) a až na výjimky s autem normálně odjeli. Pravda, byli to vesměs lidé, kteří podobná auta mívali a chtěli si připomenout svoje mládí...
To je tím, že jak se tyhle prehistorické wergly ztratili z běžného provozu, tak lidi zapoměli ten karburátorový trojboj ve stylu kouknout na teploměr, podle teploty motoru, vzduchu a jeho vlhkosti vyhodnotit míru vytažení sytiče a nastartovat.. za studena bez plynu, za tepla s trochou plynu.....
Dneska už se vyrácí i Favority a ty měli automatickej sytič řízenej pěti wehementy, kterej se postará sám o sebe a motor nepotřebuje ani citluivý přístup, hned jede normálně a ke konci etapy favoritu už bylo vstřikování, kde odpadá i to že před startováním se musí u Faovrita karburátora 1x šlápnout plný plyn a pustit ho, aby se tam ty wehementy porovnaly do základní pozice....
Moja paní, která dělala řidičák už před 10 lety, nebyla schona se škondůrou odjet, protože sytič a citlivý přístup za studena prostě nebyla schopna dát... proto jsem kupoval favorita, protože si to obstará sám a ona s tím může normálně jezdit...
Já sice dělal papíry na Felicii, ale doma bylo mraky starých werků (žuk, staré fiaty a škodovky, traktůrek s motorem ze spartaka) takže sjem byl do tajů sytiče a zacházení s pravěkým motorem za studena slušně uveden...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |