AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K té havárii - on říká, že jel asi 70. Policie to tak odhadla taky. Jinak auto bylo zdravé, plechy a lak byly dělány přednedávnem. Já jsem se Š 120 nikdy nehavaroval, díkybohu , tak to stejně nedokážu odhadnout . Někdy v roce 1985 jsem s Popularem spadl ze stráně a otočil ho, ale ani to moc nebylo znát, normálně jsem dojel domů. Výdřevu mělo auto dobrou a plech - místy i pětka taky něco vydrží.
Na druhou stranu jsem alespoň nezmokl. V kokosáku a manžestrákách velmi nerad moknu při 12 stupních
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Minulou neděli jsem si tak vyšel na zápraží na cigárko, a koukám, naproti přes silnici stojí auto čumákem k silnici a zadkem ve škarpě. Tak se tam jdu kouknout. Vzdau dvě holčičky kolem 5-7 let. Nejspíš tatínek už vedle mluvil se sousedem, který na to vytahl druhého souseda s dodávkou a začali jsme vytahovat oplíka ze škarpy.
Bylo mokro, prý jel 50. Na předních kolech pneumatiky 15 let staré zimní. Co k tomu dodat? Neadekvátní rychlost stavu vozovky a hlavně vozidla.
Když se podívám kolik lidí má na autě pneumatiky neschopné plnit svoji funkci na silnici (až bude tím autem tahat dříví z lesa tak mi to je jedno), kolik lidí má zrezlé kotouče na víc než 50% činné plochy, kolik lidí má destičky kov na kov... Tento hazard krásně ukazuje neschopnost jistých jedinců nést zodpovědnost a mít svobodu volby, a celkem logicky vede k vyostřování předpisů a zákonů. Když mám pneumatiky staré 20 let, ale přesto funkční (ano, se škodovkou na starých OR34 jsem neměl problém jezdit bezpečně a nebýt zároveň brzdou provozu!, s Trabantem na diagonálních protektorech také nemám problém držet na okreskách rozumné tempo), budu brzo muset stejně přezout na nové, neb brzo někoho napadne přihodit věk pneumatik do podmínek technického stavu. A zase bude jedno, že někoho bude mít 2 roky staré Matadory, ale bude nebezpečný, neb neznám horší pneumatiky bez ohledu na věk, které nejsou schopné držet ani na ideálním stavu vozovky.
Každopádně jezdit autem pro běžné ježdění rychlostí 70km/h není řešení, naopak je to často ve větším provozu zdrojem nebezpečí.
PS: Když v úterí vjel jeden důchodec z vedlejší těsně před naši dodávku (přehlédnout Renault Master žluté barvy už by mohl být důvod k sebrání papírů), byl jsem i docela smutný, že na něm jsou nové perfektní pneumatiky, neb děda to mohl dostat rovnou do řidičovo dveří a spravedlnosti mohl učinit zadost festový nárazník používaný jako stupátko při mytí okna). Dědek měl však protentokrát štěstí. Bylo to v obci a jeli jsme necelých 50.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://www.ebay.com...047675.c100047.m2108
Ale do jaké míry je to pravda neumím posoudit.
Naposledy editováno 14.05.2019 15:52:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Bimbam> Jak jsem psal, v sobotu jsem byl s Popularem v Telči. Taky nosím oblek ze 30. let, to považuju za nutnost, aby bylo vše perfektně sladěné. Přece si do veterána nevezmu rifle..
A do jakého období se rifle hodí? Resp. pro jak stará auta?
mito7 píše: Franky> Momentálně jezdím Superbem II 1,8 TSI čipnutým od BSR. Jezdí to parádně, zátah je na 6-tku už od 70km/h i do kopce. Když se to vytočí, tak není problém jet přes 200 na 4-ku, na 5-tku mám maximálku 235 km/h. Omezovač je na 250 km/h. Průměrná spotřeba je vč. couraček, do práce atd. rovných 8l/100km. Na dálku není problém jet i za 6,5 l/100km.
Takový auta mám rád. Hlavně aby se to moc nesralo, pak je auto s takovým projevem příjemný a člověk už nechce do fabie.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Páč ten pracovní oděv vlastně vznikl za doby Zlaté horečky v Kalifornii - a to je plus mínus polovina devatenáctého století .
Za komančů se u nás rifle vlastně ani nemohly vyrábět, protože norma ČSN nedovolovala pro výrobu oděvních součástí používat tak nekvalitní materiál.
To je opravdu oficiální zdůvodnění tehdejších kormidelníků oděvního průmyslu...
Protože Popular bylo moje první auto, považoval jsem ho vždycky za normální běžné vozidlo, asi jako Š 120. Koncem 80. let mi kvůli zimní soli tak zrezl rám, že urezla přední část a auto jezdilo napůl zlomené. Tak jsem tehdy koupil za 500.- kčs jiného Populara na díly, rám vyměnil - a jezdím s ním dodnes. Od té doby vím, že i rám se může zlomit, ukorodovat apod.
Zdenalbenal píše: Milane, k riflám jedině koňa.
Páč ten pracovní oděv vlastně vznikl za doby Zlaté horečky v Kalifornii - a to je plus mínus polovina devatenáctého století .
Přesně na to sem narážel. Protože pokud jde o stáří a dobovost, může bejt jakýkoliv auto na jeansy naopak příliš mladý.
a protože jsem budnu tohoto střihu a materiálu z dob studentských ve skříni měl,
sehnal jsem k tomu kalhoty. Stály pár kaček, obléct šly jen vleže a nedalo se s nima vstát.
Po dvou pixlách elaskonu na kůži, dovolily i opatrně nasednout na motorku.
Dnes už se jakž takž v tom dá pohybovat, ale ten funt na knoflíky za deště nic moc teda.
Beru to i s kokosákem jen z donucení a abych netrhal partu.
Když jsem byl na základce v našich obchodech se koupit snad ani nedali. Sháněl jsem je jako sedmák i vedle u soudruhů z NDR ale prd velebnosti.
Nakonec jsem měl nějakou naši náhražku a bundu mě ušili Vietnamci.
Po revoluci už to samo nebyl problém a moje děcka to na sebe vůbec nechtějí že je to nepohodlné.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |