přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
kubacech píše: Jak to tady čtu, tak to budu muset asi taky vyzkoušet. Vypadá to, že moje stará 26" s 3x8 vážící skoro 13kg je kolo na kterém se už nedá jezdit
V klidu, moje kolo ma taky 13kg
Manzak píše: Vsichni urcite ne, pro me to je na hovno, a dokud to pujde tak se tomu budu vyhybat, vozit to budu az kdyz nebude zbyti, to znamena az kdyz se po kramech budou valet jen jednoplacky a nic jinyho.
jakoze ti rozsahem nestaci ?
tak jasne, ze to neni univerzalni doporuceni pro vsechny kola, ale v terenu to ma nesporne vyhody. uz treba jen to ze z toho nepada retez :D
kubacech píše: Jak to tady čtu, tak to budu muset asi taky vyzkoušet. Vypadá to, že moje stará 26" s 3x8 vážící skoro 13kg je kolo na kterém se už nedá jezdit
mám ho možná ještě těžší, ale to mě netrápí
jinak každej řeší úsporu hmotnosti, myslím že třeba u mě to je asi zavádějící, né-li zbytečný, když nejvyšší úspora by byla ta, kdybych já zhubnul aspoň 10 - 15 kilo, pak by to kolo jelo samo i do kopce
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
mara: no tak ja mam taky pres 90kg a poznam jestli jedu na 12kg nebo na 15kg kole, ten rozdil je dost velkej. pokud usetris hmotnost na kolech tak poznas uz rozdil nekolid stovek gramu...
12z kazety nejsou sirsi nez treba 9z ... maji stejnou sirku, takze na retezove lince neni problem, pouzivaji se uzsi retezy, ktere jsou znatelne drazsi a min vydrzi... to abysme nebyli jen u toho chvaleni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
jinak dnes jsem si nechal objednat sedlo, tak jsem zvědav, už by to mohlo konečně vyjít, začínám bejt z toho nešťastnej
a pak budu řešit ten přední třmen, dá se prej pořídit slušnej pod 4 litry, tak snad to taky pomůže
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
měl jsem v práci hňupa, co měl řetěz vepředu na největšim převodu a vzadu taky na největšim převodu, klasická ukázka jak by to nemělo bejt
ale vysvětlit si to nenechal, takže takto jezdil než odešel, a věřim že tak jezdí i dneska (je to asi 15 let nazpátek)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: mára929r> kdyz budes pouzivat cely rozsah na kazdou placku jako manzak, tak tam to krizeni bude dokonce vetsi. Ale nemyslim ze je to problem, retez kazeta a prevodnik jsou spotrebni material.
tak kazetu bych zas az tak casto menit nechtel :D 6-8k :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mára929r píše: Stev> nevím jak to používí mažňák, ale já se snažím abych měl řetěz rovnej, to znamená k přednímu převodu aby byl v rozsahu i zadní převod
měl jsem v práci hňupa, co měl řetěz vepředu na největšim převodu a vzadu taky na největšim převodu, klasická ukázka jak by to nemělo bejt
ale vysvětlit si to nenechal, takže takto jezdil než odešel, a věřim že tak jezdí i dneska (je to asi 15 let nazpátek)
presne tak, si spocti kolik tech prevodu pouzivas, oni se totiz prekrejvaj - na jednoplacce mas pak ty co pouzivas v tech tvejch kombinacich :) kdybys mel cestu kolem tak nabidka na vyzkouseni stale plati, jen teda ted mam jeste vetsi nestihacku nez obvykle :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mára929r píše: Stev> hele, když už, tak už, chci aby to fungovalo, a nějakej litr řešit nebudu, promrdal jsem v životě víc peněz a zbytečně. takhle to bude aspoň brzdit (teda tak, jak správně má)
za 4ku sezenes sainty , to uz celkem brzdi
rád bych se projel, ale přes horoměřice jsem nejel už ani nepamatuju, já celkově jezdím málo, není čas, myslím na motorce
jinak posledně jsem jel vlakem do roztok a odtamtuď kolmo domů, krásných 82 km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: za 4ku sezenes sainty , to uz celkem brzdi
možná něco takovýho zaznělo, nevím, ještě se v tom neorientuju jako správnej pumpička, ale to příjde
mára929r píše: hele, když je vepředu jen jeden převod a vzadu třeba 8 nebo dokonce 12, a jede se na nejtěžší nebo naopak na nejlehčí převod vzadu, tak ten řetěz musí být hodně křížem, a musí se dosti opotřebovávat včetně ozubených kol, né? pak ta životnost musí jít rapidně dolů. nebo se snad mýlím?
Jak se to vezme, sice sirsi kazeta ale zas ten prevodnik je "uprostred" kazety, takze ten ohyb do kazdy strany neni tak velky, to muzes treba u dvojplacky nebo i trojplacky ohnout i vic kdyz radis spanela tedy velkou vpredu i vzadu jak se mi snazi naznacit stev, ale nic takoveho ja jsem nepsal, a ani to nedelam pac nejsem pako
Cili buh vi, a asi v tom zadny zasadni problem neni, problem je v rozsahu, oni sice tvrdi jak jim to staci, ale stejne furt nekde nekdo skuhra jak mu chybi lehky prevod nebo naopak tezky Pokud mas 3x9 tak v terenu muzes na prostredni placku tocit komplet rozsah kazety a retezu to nijak neublizi, to je to co jsem mel na mysli.
Jo a trmen si kup samostatny a vymen si ho doma, je to lehky a myslim ze i levny kdyz treba koupis brm 615 coz je overeny a spolehlivy Shimano Deore tak by to melo byt kompatibilni, a navic Shimano to neplni brzdovkou ale olejem. Mas proste nejaky patecni kus, ale ty brzdy od Shimana, a to i ty levny, jsou/byly spolehlivy, problem nastava u tech novych XT, ale to te trapit nemusi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: Manzak: tak ja mel na dvojprevodniku sem tam problemy s padanim ikdyz jsem mel napinak. ted na jednoplacce napinak nemam a jeste nikdy nespadl... samo narrow-wide zuby.
Tak ja nejsem levej a umim si postelovat dorazy aby mi to nepadalo
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
jinak retez pada (kdyz pominu nesikovny razeni) pri fakt velkejch razech, coz je i dobrej ukazatel ze tohle uz je moc.. na odpruzenym kole nema spravne napjatej retez proc padat
ad kazety - sroubovaci kolecko za tri kila neni cloveku lito vyhodit klidne dvakrat rocne,.. navic luxusni naboj je k tomu prakticky zadarmo, resp. kdyz uz tak za cenu rozumnejch lozisek (klasika NTN 5k s cervenejma krytama ..ovsem mam vyzkouseny ze to jede i na tech origo cinskejch co tam jsou, ..ale kdyz uz tak uz, zejo )
..ty brzdy mam teda nejaky ty mikroV alespon od Tektra s CNC spalkama, to je fakt BTW kotouce nevedu a nechci, sic brzdej velmi slusne nebudu tam kvuli kroutaku od brzdeni (pozor - mnohdy radove vetsi nez od akcelerace !! ) naplejtat nejakou tuhou lec neaerodynamickou "chmelnici"
Naposledy editováno 12.07.2018 02:36:10
Manzak píše: Tak ja nejsem levej a umim si postelovat dorazy aby mi to nepadalo
No tak ja nemyslel padání pri prehazovani, ale pri jízdě v terénu, respektive na skocích
Kerut: dvojplacka ma uplne jiny zuby nez jednoplacka a u celopera neni duvod aby to padalo a sjezdaky a endura maji vsechny vodítka uz z výroby :) to same treba mx motorky :D
Naposledy editováno 12.07.2018 07:39:52
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
retez spadne tehdy kdyz je vastni setrvacnosti nucenej z prevodu vyskocit (tj cim tezsi retez tim vetsi nachylnost) ediny co mu v tom brani je napeti pres šaltr,...
takze komu to pada, at zvetsi napeti.. (raminko v exponovanym rezimu co nejvic kolmo, prip. tvrdsi pruzinka/y ) slapani to nijak neovlivnuje, v kladkach jsou loziska
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
kerut píše: kluci vzdyt mate odpruzeny kola, co bych mel rikat ja na tvrdym ramu ? co se tyka zubu, profil musej mit stejnej, a sirka je podle retezu, resp. podle pastorku.. je fakt ze kdyz jsem jezdil 39ku (campa) z 11s tak to 8s retezu stranove vic cvachtalo, a na padani to bylo nachylnejsi (a prevodnik sel rychlejs do kosoctverce) ale co jsem (skoro zazracne) sehnal 42 (tez campa) pro starej 8s.. nemuzu si stezovat..
retez spadne tehdy kdyz je vastni setrvacnosti nucenej z prevodu vyskocit (tj cim tezsi retez tim vetsi nachylnost) ediny co mu v tom brani je napeti pres šaltr,...
takze komu to pada, at zvetsi napeti.. (raminko v exponovanym rezimu co nejvic kolmo, prip. tvrdsi pruzinka/y ) slapani to nijak neovlivnuje, v kladkach jsou loziska
jiste sis vsiml, ze prevodniky s vetsim poctem prevodu maji ruzna tvarova vybrani, aby bylo snazsi prevod zmenit - jednoprevodnik takova vybrani nema a tudiz je na padani retezu odolnejsi. take se pro jednoplacky pouzivaji tzv narrow-wide prevodniky, kde je jeden zub sirokej a jeden uzkej (retez ma rozdilnou sirku mezi bocnicema) a z takovejch prevodniku retez nepada ani na skocich. jako je fajn, ze marovi ohledne odpruzeneho bajku do tezsiho terenu radi lidi se spoustou zkusenosti s archaickou technikou, pokud mozno jeste silnicni
E: abychom si rozumeli - tim trefenim korenu nemyslim centimetrovou vetvicku na silnici, fakt to nijak zasadne nesetrim
Naposledy editováno 12.07.2018 15:06:07
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Než jsem šel do jednoplacky, tak mi na trailech řetěz dost padal. Stačilo jen namontovat jednopřevodník s k tomu určenými zuby a nepamatuji se, že by mi snad od té doby spadl. Jinak na kole zůstalo všechno stejné. Jo když jsem jednoplacku namontoval, tak jsem to jel projet a pro zvědavost jsem zkusil přesmykačem přehodit. Ani prd, řetěz stále držel.
Naposledy editováno 12.07.2018 15:14:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
spravny napeti mu v tom zabrani snadno, at uz je to u vicerychlostniho systemu raminko prehazky, nebo u jednorychlsotniho pruzinovej napinak (typycky napr. u rozvodu u motoru)