AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 18.11.2020 10:27:02
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 18.11.2020 12:24:37
https://www.obautodi...skoda-105-120-rapid/
Jinak pokud dorazíš, ohnu cokoli do milimetru či dvou podle délky.
Edit: Tu asi ten konkrétní:
https://www.obautodi...rva-levy-5169cz3181/
Naposledy editováno 18.11.2020 13:00:20
pech. píše: Škodováckej paměťovej cyklovač je geniální.
Jojo. Já ho měl v Golfu originál. Paxem si ho dodělal do Experta. Tam stačilo vyměnit relátko v patici. U Fábky a dvojkový Prévie mám dementní několikapolohový přepínač na páčce. U jedničkový Prévie byl jednopolohovej na prd, taxem toho využil a dal osvědčený programovatelný. Ale nebylo to tak jednoduché, Toyota narozdíl od Evropských aut, spíná cyklovač mínusem, takže jsem musel najít v šuplíku dva KC517. A další zajímavost téhle příhody, že jsem si koupil nový tenhle úžasný cyklovač a když jsem ho zapojil, zjistil jsem, že je úplně obyčejný jednopolohový. Měli to špatně označené. Naštěstí jsem hrabáním v šuplíkách našel ještě jeden ze starých zásob. Ještě jsem do nich kdysi dobastloval zpoždění na stírání qostřikovačům, páč u těch minulých aut stříkaly ostřikovače dost opožděně, takže stěrače nejdřív rozpatlaly humáč po skle, poškrábaly sklo a pak na to začala stříkat voda.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: PetrL3 - no, já su vyučenej kovář, ale kovář jako já umí se železem. A plech pod pět milimetrů síly pro mě není železo S plechem dělám vyloženě nerad, nejsu klempíř. Raději bych ten díl pořídil hotovej než se s tím pižlat, nějak prohejbat, kdovíjak oměřovat na autě kam to vlastně patří kanál nemaje...
Škoda, že jsi to nenapsal před týdnem. Ty plechy kolem motoru mám navíc všechny tři, mohl jsem ti je dovézt. A že motor chrání, je pravda. Vanu mám po 1000 km špinavou až hrůza, ale co je nad těmi plechy je krásně čisté. Napiš třeba SZ, pošlu ti to , je nesmysl něco vyrábět, když je to u mně hotové.
Když jsme u toho, tak dnes jsem měnil ve 120 olej. Papírový olejový filtr mají všude, to není problém. Koupit ale 4litrový Super Mogul nebo obyčejný minerální olej - to je nadlidský úkol. Objel jsem 4 pumpy - a nic. Všude syntetické oleje a jen po 1 litru . Nakonec jsem Popularem dojel 40 km do speciální prodejny olejů, tam jsem ho koupil. Přitom ještě předloni jsem M 8 AD běžně koupil v naší "JZD" pumpě...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
(edit 15W50)
Naposledy editováno 18.11.2020 16:13:02
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Milan1963> Já kupoval do sekačky M6AD normálně na benzince. Ale myslím, že tam můžeš dát jakýkoliv 15W40.
(edit 15W50)
Já myslím, že celkem jakýkoliv, pokud není slunečnicový nebo řepkový :)
Co se telefonů a dotekových disp. týká: Nedávno proběhla nějaká studie která zjistila že dotekáče jsou pro manipulaci za jízdy naprosto nevhodná věc. 1.Nespolehlivost při doteku. 2.Vyžadují mnohem více času k ovládání než klasické tlačítkové ovládání.´=Bezpečnost v pr.
3.Další studii jsem udělal já a říká že když připojím fríčko k chytrému telefonu stihne se za 50 km dvacetkrát odpojit. U hloupého tlačítkového mobilu kde baterka vydrží 5x déle ani jednou.
Nicméně jsem donucený ten krám kvůli firemním věcem používat. Mám ale i moderní tlačítkový mobil který toho umí hodně vč. připojení na email a další funkce. No ale je jen na jednu sim kartu.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Škodováckej paměťovej cyklovač je geniální.
No nevím...jestli máš na mysli to, co je namontované třebas v Oktávce dvojkové řady, tak to je tak napotlamě.
Zkus si cyklovač třeba v Polonézu a nebo v Lublinu.
Právě proto, že Oktávka je oproti těmto strojům technicky úplně jinde - o to víc je rozdíl v uživatelském komfortu zarážející...opravdu nelze srovnávat...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Po hlavě se párkrát bůchne a dodělá se špička.
Máte tady How-Now či jak se to píše - a zadarmo .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
laďa-prášil píše: Já myslím, že celkem jakýkoliv, pokud není slunečnicový nebo řepkový :)
To nelze. Auto celou životnost jezdí na Super Mogul neboli M 8 AD. Minerální. Kdybych do motoru nalil cokoliv, tedy syntetiku, tak končím. Bylo by po motoru. Motor naučený jezdit na minerální olej nesmí jen tak dostat syntetiku. Leda po rozborce a vyčištění všeho. Horší olej dostat může ( M 6 A , jezdí na něj můj Popular ) , lepší ne.
Za mě nejlepší cyklovač měl Escort XRi. Bohužel jsme s ním skočili v Chorvatsku ze serpentin. Dopadlo to ale dobře otočka ve vzduchu a přistáli jsme na stromě. Podobně jak Funéz ve filmu.
Milan1963 píše: To nelze. Auto celou životnost jezdí na Super Mogul neboli M 8 AD. Minerální. Kdybych do motoru nalil cokoliv, tedy syntetiku, tak končím. Bylo by po motoru. Motor naučený jezdit na minerální olej nesmí jen tak dostat syntetiku. Leda po rozborce a vyčištění všeho. Horší olej dostat může ( M 6 A , jezdí na něj můj Popular ) , lepší ne.
Neboj, 15w50 není plná syntetika.
Škodovka na tohle není háklivá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: To nelze. Auto celou životnost jezdí na Super Mogul neboli M 8 AD. Minerální. Kdybych do motoru nalil cokoliv, tedy syntetiku, tak končím. Bylo by po motoru. Motor naučený jezdit na minerální olej nesmí jen tak dostat syntetiku. Leda po rozborce a vyčištění všeho. Horší olej dostat může ( M 6 A , jezdí na něj můj Popular ) , lepší ne.
Pokud jsi měl motor někdy rozdělaný nebo vyčištěný, je vždy lepší AD.
A spíš tak pro kompresor.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 18.11.2020 23:08:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdenalbenal píše: No nevím...jestli máš na mysli to, co je namontované třebas v Oktávce dvojkové řady, tak to je tak napotlamě.
Zkus si cyklovač třeba v Polonézu a nebo v Lublinu.
Právě proto, že Oktávka je oproti těmto strojům technicky úplně jinde - o to víc je rozdíl v uživatelském komfortu zarážející...opravdu nelze srovnávat...
Ochcáfka II má stejně dementní páčku na pravé páčce, stejně jako Fábia, kde nevíš kam přidáváš a kam ubíráš a než vyzkoušíš, co ti vyhovuje, přestane pršet.
Ten můj oblíbený cyklovač funguje tak, že zapneš, setře, vypneš. Máš mokrý sklo, znovu zapneš a už si to pamatuje prodlevu mezi zapnutím a s touhle prodlevou cykluje. Jednoduché a uživatelsky dokonalé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše:
Ten můj oblíbený cyklovač funguje tak, že zapneš, setře, vypneš. Máš mokrý sklo, znovu zapneš a už si to pamatuje prodlevu mezi zapnutím a s touhle prodlevou cykluje. Jednoduché a uživatelsky dokonalé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ze stejného soudku jako Indian.
Naposledy editováno 19.11.2020 00:28:29
Bimbame, dílů mám tolik, že bych z nich postavil NOVOU Škodu 120, tedy úzkou. Snad nepřeháním. Mnoho dílů je společných pro úzkou i širokou, zrovna ty plechy jo. Proto ti je klidně dám.
Verdom píše: PetrL3> Parametrově by asi byly na to co potřebuju až až.
Já hlavně potřebuju tu mobilnost. Mám k WLSP i KS350, což je 3fázový agregát svařící sobě i kolejnici,
ale to mi je celkem k ničemu. Díky moc, kouknu na to.
Kup si k WLSP 5-6m dlouhej hořák, na plechy spíš provedení "150" a bude to OK Wlsp je stroj svým výkonem a vlastnostmi
vyhlášený, když budeš přecházet na nějakou mrdečku, tak ani ta nejlepší se jí nevyrovná a budeš brblat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Nechci dělat chytryho, není to úplně můj obor, ale u nového stroje za který platíš několik tisíc je první pravidlo vyhnout se tomu co nemá eurokoncovku. Nechci dělat reklamu tomu, co sem vybral já jen proto, že to mám, ale už i Poláci na to přišli.
Zrovna na malých svářečkách to tu mobilnost dost kazí a přínos to nemá.... Tam je pevný hořák lepší řešení.
Měl jsem dříve taky jednofázovku, Původně Einhell SGA, vyladěnou, s PWM, předfukem, nuceným chlazením... Vyvařila několik aut,
svařila káru za auto, jeřábek do garáže.... A na hořáku jsem za celou tu dobu měnil akorát trysky a bowden. To není vada. Když máš
ani ne50cm dlouhou skříňku svářečky a zní čumí 35cm eurokoncovka, to je spíš otravující než výhoda, když u té malé svářečky co tlačí
něco málo nad 100A vydrží v domácím používání mnoho let...
Potom jsem ale sehnal dva kusy WP180, což je svářečka pořád poměrně malá, ale třífázová, opět poladil k obrazu a mám svářečku jak vínečko,
za pár korun Vraky jsem koupil za 3000kč/2ks a tak 2000kč do nich nastrkal.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Verdom> Ano, znám to, kamarád tady z fora to má, taky bych to mohl mít, ale jde o tu hmotnost. Proto sem chtěl něco malého, abych to odnesl k autu, jen připojím lahev rychlospojkou... A hlavně plnej výkon na co... já potřebuju na auto 90-130A a aby to zvládly jističe, žejo. na traverzy, když budu potřebovat 1x za 10 let něco svařit, tak mám MMA.
Právěže 130A jednofázovka vyhodí jistič snáz, než 250A třífázovka....
pech. píše: Právěže 130A jednofázovka vyhodí jistič snáz, než 250A třífázovka....
To ano, ale já srovnával výkony těch 1f 130A vs těch zbytečně silných 230A. Ve smyslu, že využití těch max A je problematické kvůli některým okruhům (třeba já mám na celém domě myslím jen jednu 25A 1f.
Naposledy editováno 19.11.2020 08:27:58
Milan1963 píše: Škoda, že jsi to nenapsal před týdnem. Ty plechy kolem motoru mám navíc všechny tři, mohl jsem ti je dovézt. A že motor chrání, je pravda. Vanu mám po 1000 km špinavou až hrůza, ale co je nad těmi plechy je krásně čisté. Napiš třeba SZ, pošlu ti to , je nesmysl něco vyrábět, když je to u mně hotové.
Když jsme u toho, tak dnes jsem měnil ve 120 olej. Papírový olejový filtr mají všude, to není problém. Koupit ale 4litrový Super Mogul nebo obyčejný minerální olej - to je nadlidský úkol. Objel jsem 4 pumpy - a nic. Všude syntetické oleje a jen po 1 litru . Nakonec jsem Popularem dojel 40 km do speciální prodejny olejů, tam jsem ho koupil. Přitom ještě předloni jsem M 8 AD běžně koupil v naší "JZD" pumpě...
Milane - proč kupuješ olej na pumpě, když je tam drahý jak prase... Pro olej choď do autodílů. Já bral do favorita M7ADS / ADX, v prodejně náhradních dílů
Zetor, stáčený za asi 80kč/l, normálně Paramo/Mogul. V kanystru 4L tak za 400-450kč.
Ony ty oleje jsou, jen se jinak značí. Staré značení je velká výjimka.
Takže do š 120 se dává olej viskozity 15w-40 a výkonnostní specifikace API-SF nebo vyšší, tj. i SG, SJ, SL, SN, SM....
Pak je ještě značení produktové. Takže těmto parametrům vyhovuje například Mogul GX, který se prodává i jako Mogul Felicia,
s vyšší výkonnostní specifikací je to Mogul Extreme, Můžeš brát i Castrol GTX, všechny stojí kolem 100kč/l, na benzince budou
stát skoro dvojnásobek....
pech. píše: Zrovna na malých svářečkách to tu mobilnost dost kazí a přínos to nemá.... Tam je pevný hořák lepší řešení.
.
To bude asi subjektivní, já s tímhle nesouhlasím. Mám zkušenost s přenášením obojího a koncovka je z hlediska mobility nepodstatná (tam jde o igbt vs hmotnost trafa einhellu) a ani u pevného provedení není dobrý to lámat, takže rozdíl je ne 35 cm, ale reálně 10 -15 cm. Zanedbatelné.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | Včera v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |