AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Bimbam píše: Verdom - Vlasto, ty se vyznáš asi trochu v kamerách...Mohl bys nám něco doporučit?
Nějak nebyl čas sem zavítat, moc práce a do toho všeho hážu sníh.
Co se týče kamer a už to tu i zaznělo, asi nejlepší kvalitu dostaneš z GoPro.
Svědčí o tom i přední pozice této značky na heurece:
https://digitalni-kamery.heureka.cz/
A i moje osobní zkušenost je nejlepší a je skoro jedno, který typ, všechny GoPro co jsem měl byly super v porovnání s konkurencí.
Nicméně cena je jaká je a tak když jsme potřebovali kameru,
kde hrozilo zničení (na modelu letadla, na spodku podvozku auta u autoskieringu atd) tak jsme brali SJCam nebo Lamax.
U Lamaxu, pokud je zapnutý, se dá spustit nahrávání i na dálkovém ovladači (jako náramkové hodinky)
https://digitalni-ka...specifikace/#section
Což je pecka, vůbec pokud to máš na helmě.
Jinak když SJCAM4000 v roce 2015 vyšla, tak jsem jí vzal nahoru na Černou Studnici na Jáwě
Youtube sice nevzalo fullHD, takže originál vypadá líp,
ale takto nějak vypadá akční záběr z kamery pod dva litry.
https://digitalni-ka...z/sjcam-sj4000-wifi/
Z GoPro jsem asi nikam nic nedával, ale je lepší ve stabilizaci obrazu,
v přechodech když jedeš v lese a na sluníčku, prostě takřka ve všem.
Ale holt něco zaplatíš.
Naposledy editováno 11.01.2021 11:26:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
HMS píše: pech.>
Lehnout na rouru Jediná výhoda je že z toho nic podstatnýho neupadne ani když to pak vytahuješ buldozerem
Jinač už dávno jsou tatrofky na měchách, takže si to můžeš přifouknout a naopak máš větší světlou vejšku než s tuhejma nápravama, samožřemě tuhost tatra roury je uplně jinde než nějakej pojebanej žebřiňák a polonápravy mají samozřejmě uplně jinou neodpruženou hmotu, navíc máš pohon všech standartně, to ostatní dost často nemaj. V prosinci jsem jezdil s mercedesem arocs a to je uskákáná koza a kroutí se to jako fousatej hat, až jsem čekal kdy se z toho urve ta nástavba když jsem přejížděl retardér
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jenže když si to přifoukneš, stejnětak jako když to propruží nahoru nebo dolu, už jede kolo po hraně. Na tý tatře musej stejný gumy na stejných trasách vydržet mnohem míň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Vždycky se najde někdo, kdo se nechá vyhecovat
Jaký hecování? Jen sme chvilku diskutovali o Jawách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: petruMRD>
Jenže když si to přifoukneš, stejnětak jako když to propruží nahoru nebo dolu, už jede kolo po hraně. Na tý tatře musej stejný gumy na stejných trasách vydržet mnohem míň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: petruMRD> jak se ta nástavba lehce utrhne jsem viděl při školení na polygonu v Hradci na videu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 11.01.2021 14:13:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: petruMRD>
Jenže když si to přifoukneš, stejnětak jako když to propruží nahoru nebo dolu, už jede kolo po hraně. Na tý tatře musej stejný gumy na stejných trasách vydržet mnohem míň.
Něco jsem s tatrovkou 148 sklápěčkou najezdil a nevybavuju si že by se gumy měnily nějak častěji než třeba na valníku liazce která na rozdíl od tatrovky jezdila jen po pěknejch silnicích. Mám za to, že se gumy měnily vždycky po dvou letech a ty auta jezdily denně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: PetrL3> To jo. Taky se tomu věnuje jen úvodní věta mojeho i Pechova příspěvku, která spíš než jako reakce na hec slouží jako taková úvodní ke zbytku textu, kde se píše, že se opět nepovedlo z kvanta motorek vybrat k polepení a následnému přeprodeji nějakou slušnou. Fakt jsem trošku doufal, že už se to konečně povedlo - cena odpovídá. Třeba příště
Já bych zatím s těmi závěry o kvalitě RVM 500 počkal. Může to být problém jednoho konkrétního kusu. Zkušenosti a postupné nájezdy u nových majitelů ukážou reálnou situaci.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Něco jsem s tatrovkou 148 sklápěčkou najezdil a nevybavuju si že by se gumy měnily nějak častěji než třeba na valníku liazce která na rozdíl od tatrovky jezdila jen po pěknejch silnicích. Mám za to, že se gumy měnily vždycky po dvou letech a ty auta jezdily denně.
A nebylo to tim, že ta tatra měla těch kol skoro 2x tolik?
Jawu 650 jsem kupoval s nadšením, když jsem ale poprvé nedojel domů, malinko jsem zapochyboval, ale to, že mám skvělou, ba nejlepší motorku na světě, jsem si myslel stále. Když jsem nedojel podruhé, potřetí...a manželka nadávala proč jsem si nenechal 350 a koupil ten strašnej krám - a už čekala kdy pro mně zase pojede s autem a vozíkem, názor jsem měnil. To byl rok 2008. Dnes už si nemyslím, že Jawa 650 je nejlepší motorkou na světě.
Ten názor přišel právě časem.
Borntobewild píše: A nebylo to tim, že ta tatra měla těch kol skoro 2x tolik?
Pokud máš vzadu dvě nápravy a jedna z nich neni natáčecí, dostávaj gumy v zatáčce mnohem víc naprdel (jedou smykem, jako u návěsu), než u auta co má nápravu jednu, je to znát i u nedotáčivosti třínápravových aut (bez nátáčecí nápravy) oproti dvounápravovým.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: A nebylo to tim, že ta tatra měla těch kol skoro 2x tolik?
Ne, bylo to tím, že žebřina je jen chudej příbuznej a lepší podvozek na hasičák než tatra prostě neexistuje...
Je to vidět na všech. Když chtějí ušetři a koupí nějakou mrdku, je to vysoká, nestabilní stodola co když plivneš
pod všechny 4 kola, má problém se rozjet na rovině... Ona i Liazka stojí v terénu za vyližprdel a na hasičksém speciálu
Liaz-karosa je to krásně vidět... Vysoké jak debil, a rám mezi kabinou a nástavbou trvale zmoženej, protože se tam kroutí jak hovado....
Srovnávat kloubový dempr s klasickým náklaďákem je jako srovnávat zahradní traktůrek s buldozerem... Kloubové dempry se rozmohly, ale
nikoli jako náhrada Tater, ale jako náhrada Belazů.
Lepší hasičák než Tatra neexistuje... Ona má díky nezávislýmu zavěšení kol dobré jízdní vlastnosti jak v terénu, tak na silnici. Auto je nižší, tudíž
stabilnější a rychlejší než kozovitá konkurence bez negativního vlivu na světlou vejšku a průchodnost.
elevator píše: Já bych zatím s těmi závěry o kvalitě RVM 500 počkal. Může to být problém jednoho konkrétního kusu. Zkušenosti a postupné nájezdy u nových majitelů ukážou reálnou situaci.
Když je to rozvrzané po 1000km, těžko si namlouvat, že to potom bude lepší....
Naposledy editováno 11.01.2021 17:14:01
pech. píše: Ne, bylo to tím, že žebřina je jen chudej příbuznej a lepší podvozek na hasičák než tatra prostě neexistuje...
Je to vidět na všech. Když chtějí ušetři a koupí nějakou mrdku, je to vysoká, nestabilní stodola co když plivneš
pod všechny 4 kola, má problém se rozjet na rovině... Ona i Liazka stojí v terénu za vyližprdel a na hasičksém speciálu
Liaz-karosa je to krásně vidět... Vysoké jak debil, a rám mezi kabinou a nástavbou trvale zmoženej, protože se tam kroutí jak hovado....
Srovnávat kloubový dempr s klasickým náklaďákem je jako srovnávat zahradní traktůrek s buldozerem... Kloubové dempry se rozmohly, ale
nikoli jako náhrada Tater, ale jako náhrada Belazů.
Lepší hasičák než Tatra neexistuje... Ona má díky nezávislýmu zavěšení kol dobré jízdní vlastnosti jak v terénu, tak na silnici. Auto je nižší, tudíž
stabilnější a rychlejší než kozovitá konkurence bez negativního vlivu na světlou vejšku a průchodnost.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zatímco klasické náklaďáky s tuhýma nápravama se brzo dostávaly do situací, kde byla v ohrožení jejich mechanická soudržnost a život řidiče, Tatrovky jely jak po másle, nástavby byly víceméně ve stabilní poloze a to, co kmitalo, byla jen kola.
Myslím si, že konkrétně u hasičáku je schopnost rychlého pohybu v nerovném terénu docela důležitá - né aby při příjezdu hasičů míchali zedníci maltu na novů chalupu .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
pech. píše: Zdenal + Petrumrd. Přesně tak. Tatra jede dobře i za nejhorších podmínek. Ono je to krásně vidět i na srovnání té malé Tatry a Mercedesu.. Už v polovičních rychlostech by se Mercedes rozpadl a Tatra jede jak po asfaltu... To že to uleví nástavbě je jasné a u hasičáku dost důležité. na těch kroutících se mrdkách na tuhejch se dá vozit leda tak, kamení... Všechno ostatní se tam překroutí a rozmlátí...
Jěště Ginaf měl nezávislý zavěšení, ale taky jsou to vratký kozy, ale i tak jsou kaskadéři, co se toho nebojí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Dnes v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |