Zajímá mě váš názor na techniku rozjíždění do prudkého kopce a kdy zároveň musíte dávat přednost z vedlejší na hlavní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
Suzuveverka-Tak to jsi dobrá srdcařka ,to já bych neriskovala. Pak bych potřebovala ty čumily oklolo sebe,aby mi pomohli zvednout motku.
Naposledy editováno 01.05.2011 19:38:50
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
Ale pravdou je, že jsem tohle snad v životě neřešil!
Naposledy editováno 01.05.2011 20:37:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
no jenže když si f prudkym kopci a na hladkem povrchu tak ti ruční přední nepomuže, sjedeš dolu jak malina a pan mluvi o prudkem kopci
Naposledy editováno 01.05.2011 21:02:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
A když už mluvíš o terénu, tak tam většinou v kopci nestavím , ale když už náhodou zastavit musím, tak to většinou vypadá tak, že držím full-gas a od zadního kola lítá hromada sraček! Jinak na tom není co řešit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
A kde se Ti to stalo? Su z Adamova, to je od Soběšic kousek, tak abych se tam taky nevyválel
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
Skalda píše: jako v aute - pres brzdu je to zabarina a rozjizdim se az po odbrzdeni - u auta lze nepopojet ani o cm i v pripade velkyho krpalu (trochu sepnout spojku a v ten okamzik prehodit z brzdy na plyn - chce to jen cvik), u motorky asi vetsinou o par cm popojedu, ale kdyby mi to melo vadit, pouziju soubeznou praci predni brzdy a spojky/plynu (jako v aute) a taky nepopojedu... vubec si nevybavuju, ze bych to resil/pomahal si nozni brzdou (mozna to na ni v kopci nekdy drzim, ale urcite s ni necaruju pri rozjezdu - cistejsi je dorovnat to na spojce)
tak to ja mam u sveho auta smulu.protoze nema takovou silu pri tomto manevru a na 90% by to zdechlo takze musim kombinovat s ruckou
periflex píše: Jezdím 25 let na motorce a nikdy jsem se v silničním provozu nerozjížděl přes zadní brzdu!Neznám silnici,kde by přes zabržděnej předek motorka couvala!Samo že s kroskou někde v kopci na mokré trávě je to jinak,ale tady se řeší silnice,takže pravou nožku nech v klidu na zemi!!!
Tak nemusí jít vždy jen o "ostrou silnici". Já zůstal viset na asfaltovém příjezdu u horského hotelu, protože tam vznikla kolona(někdo vyjížděl z parkoviště). Byl jsem ve dvou, nabalený a opravdu jsem couval i se zablokovaným předním kolem....
A ty řeči o těžkých motorkách - jde udržet na "noze", kdy levá noha a motorka tvoří "Áčko" i přes 300kilo...samozřejmě, že ne dlouhodobě a jen po dobu rozjezdu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
enusim2 píše: tak to ja mam u sveho auta smulu.protoze nema takovou silu pri tomto manevru a na 90% by to zdechlo takze musim kombinovat s ruckou
nic by nezdechlo, kdybys to umel (u me by to pri rozjezdu do kopce bez plynu do kopce taky zdechlo)
Ať už někdo zadní brzdu používá nebo ne - je to vždycky pomoc(v kopci) Jde to i bez ní. Jak tu někdo psal - ikdyž v PRUDKÝM kopci odbočuji doprava mám mašinu na levý noze, pravou na brzdě a ruku na brzdě a plynu zároveň. Zároveň s tím jak se rozjíždím pustím obě nohy na zem a za ohlušujícího řevu z vejfůků odjíždím Prodleva mezi pouštěním spojky, plynováním a puštěním nohy z brzdy je minimální - dělá se to prostě zároveň.(nebo tedy já to tak dělám - a POZOR - bavíme se o opravdu prudkým kopci) Jinak většinou brzdím nohou. Je přeci jedno na který noze stojím a kam pak odbočuju, ne?
Skalda píše: nic by nezdechlo, kdybys to umel (u me by to pri rozjezdu do kopce bez plynu do kopce taky zdechlo)
nene neni to o umeni.mam rencka lagunu 01 a tam proste jak to ma el ovladany plyn tak reaguje pomalu a ba naopak v takovejch chvilich netusim proc:rozjizdis se treba pri parkovani atd a lehce pridas plyn a on na prvni vteriny poklesne(otacky).s jakym koliv jinym autem bez problemu jak ty popisujes ale ne s lagunou:D a neni to jen kusem,s lagunou rodicu je to to same.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se správně rozjíždět do kopce?
1 reakcí na tento příspěvek Jak se správně rozjíždět do kopce?
stejně je bordel, že papíry na mašinu má někdo, kdo založí tohle téma...to je v prdeli
Malus-Animus píše: cvak jedna, přední brzdu všema prstama, dáš plnej do červenýho a rychle a neohrabaně pustíš spojku.
stejně je bordel, že papíry na mašinu má někdo, kdo založí tohle téma...to je v prdeli
...taky jsem chvilku přemejšlel napsat něco podobnýho. Ale na druhou stranu, kdyby měla autoškola trvat tak dlouho než se dotyčný(kdokoli)naučí beze zbytku ovladat svěřený stroj...kolik nás by jezdilo bez Ačka na zádech ?
FILODENDRON píše: Osobně bych v tom viděl 2 základní chyby:
1) Nenechal jsem obě nohy na zemi a tím jsem neudržel rovnováhu.
2) Jak jsem se rozjížděl a zatáčel,náhle vyjelo auto, tak jsem chytil přední brzdu, kolo se stočilo doprava a moto se převážilo na pravou stranu.
Snad se z toho někdo poučí a neudělá takovou blbost jako já.
.....
Ještě jednu zkušenost z toho mám. Jak ve mě byl ten adrenalin, tak jsem motorku zvedl v tom kopci ve vteřině a žádnou váhu jsem skoro necítil. Pokud s ní normálně manipuluju, zdá se mi docela těžká.
No, pro uklidnění, já jsem si takhle (zazmatkováním a rychou akcí s přední brzdou v náklonu) rozbila hubu už nespočetně-krát! A když vím, že se to nedělá, stejně si to já kráva vždycky zopakuju
Já jí pak akorát nezvednu , těžký je to pořád!!!
Na asfaltu se mi nikdy nestalo, že by to do kopce přední guma neudržela, zato v terénu naopak je v této situaci přední brzda v podstatě zbytečná, tam se musím rozjet ze zašláplé zadní brzdy. Pokud se mi při stání nebo couvání v prudkým kopci motorka nakloní doprava, že musím sundat nohu z brzdy na zem abych nespadl, ihned pustit spojku. Motor sice chcípne, ale zabrání sjetí motorky dozadu, což téměř vždy znamená položení. Některé motory bohužel ani na jedničku v prudkém kopci motorku neudrží, převalí se roztočí dozadu, ale než se tak stane, člověk má pár vteřin motorku narovnat a opět zašlápnout brzdu. Po té může zmáčknout spojku a tlačítko startéru. Pokud má ale jen nakopávačku, má smůlu, protože bez sundání nohy z brzdy to nenakopne.
Veselá situace může nastat také po té, co se člověk do kopce rozjede, když to kvůli zatáčce naklopí a přidá plyn. Pokud místo toho, aby ho to ze zatáčky vytáhlo a narovnalo mu po rychlejším přidání plynu motor zakucká, pak si buďto lehne nebo jede někam úplně jinam, než chtěl