Chtěl bych se zeptat jak používáte brzdy?
Bavil jsem se s kámošem a on řiká že jsem blázen když používám přednostně přední brzdu(zadní jen nouzově(.
Jak je používáte vy?
ENejde vo to že bych neuměl brzdit, jde vo to jaký zvyk máte vy, to je nenormální chtěl jsem slyšet pouze zvyky(zkušenosti) a plno lidí mě tu pomluvá že nevim jak brzdit,zamyslete se nad sebou s tím pomlouváním!!
Naposledy editováno 11.06.2011 08:47:03
1 reakcí na tento příspěvek Brždění-používání zadní vs přední
mno možná máte pravdu že by si měl každý vyskoušet to nouzový brždění třeba na letišti
Ve městě se mi už stalo že si pěkně jedu 50km/h a najednou z parkoviště(byla tam budova=neviděl jsem vyjíždějící auto a om mě asi taky ne ,protože jsem zastavil asi 10-20cm od jeho dveří a dost vystrašemě na mě čučel-jěště štěstí že jsem stihl zareagovat )
1 reakcí na tento příspěvek Brždění-používání zadní vs přední
2 reakcí na tento příspěvek Brždění-používání zadní vs přední
http://www.motorkari...&p=3#goto1296199
Takže ve stručnosti:
Na sportovích motorkách a dobrém povrchu se brzdí především přední a zadní je pomocná (70:30). Brzdí se ale postupně, kdy se postupným nástupem brzdné síly vytvoří na přední pneumatice tzv. brzdý klín (pneu se stiskne a "naroste do šířky") a pak je účinnost brzdění největší.
*Proč to nejde u starých motorek? Přední pneu je úzká a moc se nedeformuje - může rychle podklouznout.
*Proč to nejde u chopperů? Přední kolo je díky geometrii málo zatížené a brzdný klín se nemusí vytvořit.
*Proč to nejde, když prudce zamáčknete přední brzdu? Brzdný klín se nevytvoří a zablokované pneu se na malé plošce smýkne po povrchu. Motorka tak ani nebrzdí, ani ji nelze řídit.
* Proč to nejde na štěrku (typicky dojezd na krajnici - cigárko)? Štěrk neumožní vytvořit brzdný klín a pneu se rychle začne smýkat po prachu a kamíncích.
... pak je nutné brzdit výrazněji zadní (30:70).
Jsou situace, kde je lepší brzdit hlavně zadní: pojíždění v koloně, pojíždění před křižovatkou, sjíždění prudšího kopce apod...
Naposledy editováno 05.06.2011 13:16:47
Tohle však umí tak maximálně 10% motorkářů, mezi které asi ještě nepatřím...
Mám za to, že dobrý střelec, když má čas a prostor vyřeší 95% situací, kdy to ostatí položí. Problém je v tom, že občas se času i prostoru nedostává :(
P.S. a stejné to je se zkušenými bojovníky, kteří na frontě přežijí 10x déle než nováčci. Ale i těm se stane, že minometný granát zasáhne místo, kde zrovna stojí... Sorry za OT, ale zajímám se o WWII a tak mi to nějak vytanulo na mysl.
Naposledy editováno 05.06.2011 13:14:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
SirIndy píše: Jo a kdyz budete hodne brzdit zadni, tak budete neustale menit zadni gumy kvuli sjetemu prostredku - kdyz skoro vubec, tak pomoci brzdeni predni muzete eliminovat rychlejsi sjizdeni zadni gumy nez predni.
To si nemohl rict driv? a ja se divim proc mam tu zadní tak sjetou a předek nic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
DuckerCZ píše: To si nemohl rict driv? a ja se divim proc mam tu zadní tak sjetou a předek nic
To ti mohlo dojit ne? Zadek se sjizdi prenosem sily z motoru a ty ho jeste budes sjizdet brzdenim? Je zceal logicke brzdenim radeji sjizdet predek. Kdyz jsem prestupoval z offroad motorky na silnici tak naucenej brzdit zadni sem gumu zrusil za 5000km a divil se, ze jinym vydrzi 10000 Ted uz brzdim skoro jenom predni a zadni ubejva o dost pomaleji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
SirIndy píše: To ti mohlo dojit ne? Zadek se sjizdi prenosem sily z motoru a ty ho jeste budes sjizdet brzdenim? Je zceal logicke brzdenim radeji sjizdet predek. Kdyz jsem prestupoval z offroad motorky na silnici tak naucenej brzdit zadni sem gumu zrusil za 5000km a divil se, ze jinym vydrzi 10000 Ted uz brzdim skoro jenom predni a zadni ubejva o dost pomaleji.
Já motorem nebrzdim,ale pokud nepotrebuju brzdit nejak moc tak brzdim hlavne zadní ..no a během 5 tis jsem sjel gumu skoro na plátno tak uz zacinam brzdit predni
1 reakcí na tento příspěvek Brždění-používání zadní vs přední
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
milan1963 píše: joro> To je přesně ono.Nedovedu si představit,jak na své kývačce brzdím přední brzdou-to bych začal brzdit v Praze a dobržd'oval ještě v Brně -prostě zadní je 100 procentní,přední spíš pro parádu.
Protoze asi neumis pecovat o stav jednoklice tak, aby skutecne brzdil, i na 634ce s jednoklicem jde brzdit povetsinou predkem a zadek se prida pri razantnejsim zpomalovani ...je to jen o navykach a stejnej typ brzdy bude vzdycky 2x ucinnejsi na predku nez na zadku ...to, ze paprdove sedlajici cely zivot jen jawu brzdi zadkem a drzi se dedova pouceni o nebezpecnosti predni brzdy, pak vysvetluje tu zazracnou umrtnost lidi na trindach za dob minulychJa brzdim 90% předek, Bandit 12tka je dost těžkej tak si zadní jen pomaham v nouzi nebo když
už mi tune ruka na brzdě.
Na zadek si to přeberu jen když dobržduji na písku.
Když je krizovka brzdim zadek-předek-motor-i očima. Motorem při brždení podřazuju
2LEKO píše: ..předkem ..nikdy...nechci přeletět přes řidítka a nebo aby mě podklouzlo kolo....a ještě to nepřijemně drhne,když brzdím předkem...ale namazal jsem silikonem ty "placky" vepředu a vše přestalo drhnou a vrzat, a je to už v pohodě!
a jéje
těším se na dalšího cikána "v tramvaji"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
DuckerCZ píše: Já motorem nebrzdim,ale pokud nepotrebuju brzdit nejak moc tak brzdim hlavne zadní ..no a během 5 tis jsem sjel gumu skoro na plátno tak uz zacinam brzdit predni
O brzdeni motorem sem nic nerikal, to zase rychleji odchazi retezovka - na vetsine silnicnich motorek je brzdeni predni brzdou jasna volba, zadek je jen na obcasne pouziti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění-používání zadní vs přední
SirIndy píše: O brzdeni motorem sem nic nerikal, to zase rychleji odchazi retezovka - na vetsine silnicnich motorek je brzdeni predni brzdou jasna volba, zadek je jen na obcasne pouziti.
Hlavně u 2T bych si koledoval o zadření No nevim ono celkove to NSR moc nebrzdi,ale tak co kdyztak budu brzdit nohama