Boxeru - hladký spodozabírací - perfektní pro neřadivou jízdu a tahání ze zatáček pod otáčkama
Tříválci - krásnej kompromis mezi výkonem a krouťákem (např. o Sp triplu v 1050ccm bych uvažoval)
Čtyřválci v řadě - lineární, nejflexibilnější motor- využitelnej snad uplně na všechno a díky dnešní elektronice si ho uděláte jek chcete.
Dvouválci v řadě - drnčí a nejede

Dvouválci do Vé - drnčí a jede




Čtyřválci do Vé - hladký, krouťák na spodku a výkon na vrchu (lepší než čtyřková řada)
jenže když už se bavíme o motorech - Moto Guzzi a Duckna jsou obě V2 90° ... ale vážení, ty motory jsou jako Kain a Abel, jako Jackyl a Hyde.
Stejně tak boxer v BMW GS1200 je něco jinýho než boxer v R1200S. V dnešní době čipů a elektroniky se rozdíly uspořádání motorů dost smazávají.
Když už někdo mermomocí chce udělat zábavnej motor - čti "jinej než main-streamovej" riskuje tím ztracení zákaznickýho portfolia, protože ne každej s ním bude umět/chtít jezdit. Tak jako si například Duckna našla svůj záměr právě v téhle koncepci strategie a Yamaha riskovala se svým čtyřválcovým big bangem. Takže každej motor se dá udělat zábavnej, ale co člověk to názor a vždy je to otázka kupní síly potenciálních zákazníků + jejich konzervatismu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru
Milan GSA píše: a gde je kua boxer
kecy kecy...ale boxer je mimochodem V2 ...takže SirIndy je vpohodě.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru
t_freedom píše: kecy kecy...ale boxer je mimochodem V2 ...takže SirIndy je vpohodě.
Boxer ze je V2? Na to si prisel jak? Nepletes si to s pricne ulozenym V2 treba u Guzzin?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru
SirIndy píše: Boxer ze je V2? Na to si prisel jak? Nepletes si to s pricne ulozenym V2 treba u Guzzin?
a co je prosímtě boxer podle tebe? A Moto Guzzi má podélně uloženej motor, když už...
koukám, že máš větší mezery ...než jen V2

t_freedom píše: a co je prosímtě boxer podle tebe? A Moto Guzzi má podélně uloženej motor, když už...
koukám, že máš větší mezery ...než jen V2
V boxeru jsou valce primo proti sobe v rovine ne, zadnej uhel co by z toho delal vecko tam nevidim... A myslel sem pricne ulozene valce, ne motor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru
t_freedom píše: a co je prosímtě boxer podle tebe? A Moto Guzzi má podélně uloženej motor, když už...
koukám, že máš větší mezery ...než jen V2
Naposledy editováno 22.06.2011 15:03:59
1 reakcí na tento příspěvek Anketa - nejzábavnější typ motoru
Takže z pohledu seskupení motoru je boxer V2 ...resp. kdyby Moto Guzzi měla úhel sevření válců 179° je to ještě V2 a pak o jeden stupeň otevřenější ? Už to je něco jinýho ? Je to opět V2 ...konstrukčně v tom není rozdíl. Boxer je forma V2 - zvláštní, zajímavá ale zůstává V2.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru



Napsal jsem že "zvláštní, zajímavý" ... v čem vylučuješ Včko u boxera ? Jen v zalomení kliky na dva čepy ? To není antidefinice Včka ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru
t_freedom píše: SirIndy> PIŠ co myslíš, dokud si to budeš jen myslet a psát opak nemůžu to vědět.
Takže z pohledu seskupení motoru je boxer V2 ...resp. kdyby Moto Guzzi měla úhel sevření válců 179° je to ještě V2 a pak o jeden stupeň otevřenější ? Už to je něco jinýho ? Je to opět V2 ...konstrukčně v tom není rozdíl. Boxer je forma V2 - zvláštní, zajímavá ale zůstává V2.
Takže analogicky - řadový dvouválec je vlastně 0° Véčko


resp. zajímavá forma véčka
Naposledy editováno 22.06.2011 15:21:18
Je to opět V2 ...konstrukčně v tom není rozdíl
...ano uznávám a beru zpět...konstrukčně v tom JE rozdíl, ale ten není pouze pro úhel sevření 180°ale bude začínat někde kolem 140-170° - tam už nemůžeš nechat obě hmoty jít přímočaře stejným směrem.1 reakcí na tento příspěvek Anketa - nejzábavnější typ motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru
Malus-Animus píše: nejzábavnější jsou reakce některých inženýru tady







1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru
Nevím co a kde jsi hledal, ale tyto motory se označují jako flat twin - plochý dvouválec, obvykle s protiběžnými písty. Ale klidně jim říkej véčka - mezi Ducatisty budeš za odborníka. Psát mi k tomu nic nemusíš




To že pro konkrétní uspořádání dvouválu najdeš svůj název ještě neznamená, že obecně nepatří do nějaký skupiny.
Naposledy editováno 22.06.2011 16:02:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru
t_freedom píše: Jindra650> souhlas...ale jsou i V2ky, který jsou na dvou čepech kliky. Konstrukce kliky na dvou čepech nevylučuje V uspořádání. Teď nějak nevím, kam míříš
Napsal jsem že "zvláštní, zajímavý" ... v čem vylučuješ Včko u boxera ? Jen v zalomení kliky na dva čepy ? To není antidefinice Včka ne?

vlevo-plochý vidlicový motor 180° vpravo boxer

jinak dve ojnice na jednom zalomeni prave ze je identifikace Vcka....samozrejme, ze jsou odchylky, treba takovy VR motory s uhlem sevreni jen 10-15° maji klikovy cepy valcu dvou rad pootoceny, aby dosahovaly horni uvrati v pravidelnym rozestupu zapalovani jako radovy motor R6, ale pritom ve vyhodny konfiguraci kratky kliky V6 ...ale to uz neni cistej V motor...
...to bychom pak mohli V motory nazyvat taky treba hvezdicovym radovym motorem, protoze to je vlastne hvezdicovej motor s dvema valcema...
Naposledy editováno 22.06.2011 16:17:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru
jinak dve ojnice na jednom zalomeni prave ze je identifikace Vcka
Mám za to, že název "Vé" "řada" dvojité W" je daný spíš uspořádáním válců ani ne tak soustrojím kliky. Apropos, potom by jednořadá hvězdice byla taky Včko

Hvězda prostě začíná 3mi válci a víc, Včko začíná 2válci ( popř. ve více řadách)
Ale ono je to jedno ... zbytek asi na PM




ale pritom treba Junkers Jumo 222 je spis brany jako 3nasobny Vcko, protoze ma jednak rady valcu a hvezdu se sudym poctem valcu, hvezdicovy motory maj vzdycky lichy pocet z duvodu zapalovani, ktery by se jinak neseslo

ale to je uz stejna specialita jako ten 175° boxer nebo treba W8 motor
...co to vlastne je za typ v tomhle pripade?



1 reakcí na tento příspěvek Anketa - nejzábavnější typ motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa - nejzábavnější typ motoru
MarcuS píše: Bez hlasu, páč jsem nejel na všem a sou tady všichni ňák moc chytrý. Ale musím se smát názoru typu - 4vál v řadě=nuda. Hoši, asi ste zapoměli votočit pravačkou o víc jak 20°!!! Chce to se nebát
Třeba teď mě vozí ZX10 a byť je to mejnstrým, roztáhne ti držku vod ucha k uchu kdykoliv si vzpomeneš.
Hlavní je mít názor. O chytrosti jednotlivců lze spekulovat- je to o úhlu pohledu. Tebe baví 4 vál, jiného baví 2 vál, dalšího 1 vál. Od toho autor vyrobil tu anketu, ne?

t_freedom píše: kecy kecy...ale boxer je mimochodem V2 ...takže SirIndy je vpohodě.
no pokud vím tak se říká V2 motoru s valci ve tvaru V + se udává v jakém uhlu jsou vuči sobě pokud je uhel 90st říká se tomu také L a podle osy kliky podelně či příčně uložen
a taky muže být ještě specifikováno zda jsou pisty na jednom čepu nebo na dvou vuči sobě pootočených
Každopádně boxer je motor s protilehlími pisty u BMW uložen podélně pisty jsou každý na svém čepu
ale ono je vpodstatě jedno jak se to točí hlavně že to jede

1 reakcí na tento příspěvek Anketa - nejzábavnější typ motoru
1 reakcí na tento příspěvek Anketa - nejzábavnější typ motoru
Naposledy editováno 22.06.2011 22:59:02