1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

když už jsme u těch nabíječek, zrovna jsem minulý týden koupil tuto nabíječku...máte ji někdo doma???
www.conrad.cz/nabijecka-olovenych-akumulatoru-h-tronic-al-300-2-6-12-v-0-3-a.k250338

Ještě jsem ji ani nezkoušel, protože jsem kupoval novou AGM baterku a budu ji plnit až na jaře...
Doufám, že na udržování přes zimu bude stačit???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Dovi píše:
Nemohu bohužel souhlasit.
Nemám sice momentálně u sebe manuál na tu UltimateSpeedku, ale jestli si to dobře pamatuju, tak:
1.
Do režimu "vločka" s vysokým koncovým napětím 14.7 V rozhodně nepřechází nabíječka automaticky, ale naopak - je to jedna z explicitních uživatelských voleb (tuším poslední ze čtyř možných).
2.
A do té "udržovací fáze" nabíjeného akumulátoru nabíječka přechází u všech nabíjecích modů.
tak to je divný, protože u mýho modelu (rok 2012) byla vločka uvedená jako "zimní udržovací režim" a skutečně se po nabití baterky do plna nabíječka přepne do tohoto módu. můžu ještě změřit, kolik dává při vločce napětí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
callowsick píše: u mýho modelu (rok 2012) byla vločka uvedená jako "zimní udržovací režim" a skutečně se po nabití baterky do plna nabíječka přepne do tohoto módu.
Nevím, jestli Ti dobře rozumím.
Chceš tímto svým příspěvkem i tím svým předchozím opravdu říct přesně to, že když na své nabíječce zvolíš jiný nabíjecí režim než "vločku" (která mj. je taky sama o sobě uživatelsky volitelná), tak že se Ti po nabití baterky nabíječka sama přepne z toho Tebou původně zvoleného režimu do nabíjecího režimu "vločka"?
Čili konkrétně - seš si opravdu jistý, že když u své nabíječky zvolíš např. nabíjecí režim č. 3 (koncové napětí 14.4 V, max. nabíjecí proud 3.8 A), že se Ti nabíječka po několika hodinách nabíjení sama přepne do režimu č. 4 ("vločka", koncové napětí 14.7 V, max. nabíjecí proud 3.8 A )?
Nebo pokud je baterka plně a čerstvě nabitá a přesto ji začneš nabíjet v jiném režimu než "vločka", tak za chvíli (za pár desítek sekund nebo za minutu apod.) se Ti nabíječka sama přepne do režimu č. 4 (vločka)?
__
Napadá mě - nepleteš si to třeba náhodou s tou LEDkou (společnou pro všechny režimy), která svým rozsvícením signalizuje nabití připojené baterie a přepnutí nabíječky do udržovacího modu (společná to vlastnost pro všechny režimy včetně vločky)?
Přijde mi to mnohem pravděpodobnější, než že bys měl v své nabíječce jiný (chybný) firmware.
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Mimochodem jsem zaslechl, ze nabijecka nabiji dobre, ale na udrzovani se moc nehodi, protoze nejak spatne udrzuje asi se ji nechce zjistovat pokles napeti s odstupem casu u jiz plne nabite baterky.
Takze pokud s ni nekdo udrzujete baterku pri odstavce, bude asi lepsi jednou za mesic prijit, odpojit a zapojit znovu a zapnout nabijeni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
-Lexx- píše: zrovna jsem minulý týden koupil tuto nabíječku...máte ji někdo doma???
www.conrad.cz/nabijecka-olovenych-akumulatoru-h-tronic-al-300-2-6-12-v-0-3-a.k250338
Ještě jsem ji ani nezkoušel, protože jsem kupoval novou AGM baterku a budu ji plnit až na jaře...
Doufám, že na udržování přes zimu bude stačit???
Ano, stačit bude - je to známý malý TRONIC na olověný jedno, troj a šestičlánek (2V, 6V a 12V) vyráběný v různých modifikacích, s malým příkonem a s malým (šetrným) nabíjecím proudem.
V LIDLu býval (s max. nabíjecím proudem 600mA) k mání za 179,- Kč včetně klasické lidlácké tříleté záruky a včetně možnosti ho do 30 dnů od koupě vrátit bez udání důvodu. Kupoval jsem ho tam asi před 4 roky, ale v poslední době už jsem ho v akčních nabídkách pro motoristy myslím neviděl.
Je to šikovná věc do výbavy motorky, nezabírá moc místa, nabíječka je to velmi lehká a dá se snadno vozit s sebou když se jede na delší dobu dál od komína anebo pro všechny případy když baterka už není v nejlepší kondici a trpí samovybíjením.

Na rozdíl od inteligentních nabíječek, které si žijí svým vlastním životem, má člověk u této malé "primitivní" nabíječky vše pod kontrolou. Výhodou oproti většině inteligentních nabíječek je i to, že kvůli absenci logiky lze tohoto malého TRONICa použít i na oživení případného hodně podvybitého akumulátoru, a taky že po obnovení dodávky proudu v síťové 220 V zástrčce (po event. výpadku síťového napětí) nabíječka pokračuje dál v nabíjení nebo dlouhodobém udržování akumulátoru bez nutnosti nějakého zásahu obsluhy.
Tento malý a proudově omezený ("kdo si počká, ten se dočká") TRONIC je i k menším akumulátorům šetrný, jeho koncové svorkové napětí nedosahuje ani celých 14 Voltů (nejlevněji realizovatelná bezpečná rezerva versus časová ne-stabilita vlivem stárnutí součástek) a akumulátor si tak vlastně ke konci nabíjecího cyklu "sám reguluje" své nabíjení spolehlivě až skoro k nulovému udržovacímu proudu.
Dobíjel jsem s ní starou cca 20 Ah baterku v boxerovi blahé paměti, taky zkušebně i velkou asi 70 Ah autobaterii po zimní odstávce druhého auta, a synovi jsem s ní 3 sezóny úspěšně udržoval v chodu odcházející baterku v jeho tehdejší dváce.
Pajšl v nabíječce je jednoduchý a nabíječka se při nabíjení prakticky nehřeje.

Jinde bývá tento nebo podobný TRONIC dražší, například u toho CONRADa je nyní cena za TRONICa s polovičním nabíjecím proudem (300mA) skoro dvojnásobná (345,-Kč při prodloužené tříleté záruce, 314,-Kč při standardní dvouleté).
__
Dodatečně se omlouvám za toto malé odbočení od tématu, kterým je nová (LCD) varianta inteligentní nabíječky Ultimate Speed a její nadcházející akční nabídka v LIDLu.
ChipGS píše: Mimochodem jsem zaslechl, ze nabijecka nabiji dobre, ale na udrzovani se moc nehodi, protoze nejak spatne udrzuje asi se ji nechce zjistovat pokles napeti s odstupem casu u jiz plne nabite baterky.
Takze pokud s ni nekdo udrzujete baterku pri odstavce, bude asi lepsi jednou za mesic prijit, odpojit a zapojit znovu a zapnout nabijeni.
Problém může být způsoben tím, že při výpadku síťového napětí (~220-230 V) a po obnovení dodávky el. proudu se pak už inteligentní nabíječka sama nenastaví do nabíjecího režimu; to musí udělat člověk opětovným navolením požadovaného nabíjecího režimu.
V tomto mají výhodu jednoduché "blbé" nabíječky (viz příspěvek výše o TRONICu), případně i nějaké hodně sofistikované (=drahé) inteligentní, které si možná ukládají své poslední funkční nastavení do EPROMky, flešky apod., a jsou schopny se samy zretýrovat.
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Dovi píše: Nevím, jestli Ti dobře rozumím.
Chceš tímto svým příspěvkem i tím svým předchozím opravdu říct přesně to, že když na své nabíječce zvolíš jiný nabíjecí režim než "vločku" (která mj. je taky sama o sobě uživatelsky volitelná), tak že se Ti po nabití baterky nabíječka sama přepne z toho Tebou původně zvoleného režimu do nabíjecího režimu "vločka"?
Čili konkrétně - seš si opravdu jistý, že když u své nabíječky zvolíš např. nabíjecí režim č. 3 (koncové napětí 14.4 V, max. nabíjecí proud 3.8 A), že se Ti nabíječka po několika hodinách nabíjení sama přepne do režimu č. 4 ("vločka", koncové napětí 14.7 V, max. nabíjecí proud 3.8 A )?
Nebo pokud je baterka plně a čerstvě nabitá a přesto ji začneš nabíjet v jiném režimu než "vločka", tak za chvíli (za pár desítek sekund nebo za minutu apod.) se Ti nabíječka sama přepne do režimu č. 4 (vločka)?
__
Napadá mě - nepleteš si to třeba náhodou s tou LEDkou (společnou pro všechny režimy), která svým rozsvícením signalizuje nabití připojené baterie a přepnutí nabíječky do udržovacího modu (společná to vlastnost pro všechny režimy včetně vločky)?
Přijde mi to mnohem pravděpodobnější, než že bys měl v své nabíječce jiný (chybný) firmware.
no hele, jak jsem psal předtím (a jak stálo i v návodu na mojí LIDL nabíječku 2012). libovolnej režim a jakmile je baterka plná (svítí zelená FULL), automaticky se přepne na vločku - prý udržovací režim. Kolik v tu chvíli dává nemám změřeno, ale můžu to proměřit.
I v tomhle režimu dlouhodobě zůstává baterka chladná, neplynuje a ani jinak se nechová, jako přebíjená. A to od nejmenší 4Ah, až po šestivoltovou do kejviny.
asi mám raritní sérii

Nabíjím tím motorkovou gelovku, dvě čtyřkolkové olověné 14 Ah, autovou 82 Ah a nyní zrovna jednu 66 Ah

Funguje tak, jak je popsáno v manuálu a jak psal Dovi.
callowsick píše: jak jsem psal předtím (a jak stálo i v návodu na mojí LIDL nabíječku 2012). libovolnej režim a jakmile je baterka plná (svítí zelená FULL), automaticky se přepne na vločku - prý udržovací režim. Kolik v tu chvíli dává nemám změřeno, ale můžu to proměřit.
asi mám raritní sérii
Nejdříve jsem doufal, že překladatel Tvého návodu do češtiny si možná jen přihnul, ale když říkáš, že se i nabíječka chová v souladu s návodem...
Mohl bys sem pls příležitostně vložit tu stránku svého nestandardního(?) návodu k LIDL nabíječce vzor 2012?
__
Pro porovnání sem vkládám návod k nabíječce vyrobené v polovině loňského roku (2013)...

...a zakoupené rovněž ještě vloni, na podzim...
Nejdříve tedy obrázek s ovládacím panelem a legendou k němu:

A stránka 46 (část českého návodu), na které jsou mj. popsány všechny 4 nabíjecí režimy (včetně té "vločky"):

šindy píše: Je pravda, že po dlouhodobém připojení výše zmíněné inteligentní nabíječky, jsem měl napětí na AKU 14,4 V, což si myslím, že by asi taky nemělo být. Přijde mi, že místo přepnutí do řežimu udržování, nabíječka stále trochu dobíjí.
Nechci tady být za Děda Vševěda nebo se pasovat do pozice odborníka na nabíjení a akumulátory - když tak nechť mě prosím vystřídají povolanější...
Ale měl bych k tomu zakončení nabíjení na 14.4 Voltech 2 poznámky:
Jednak tady je schéma nabíjecího režimu č. 3 (14.4 V koncového napětí, max. nabíjecí proud 3.8 A):


A druhá věc, na kterou se často hodně zapomíná, a tou je přesnost měření a dlouhodobá stabilita měřicího přístroje.
I poměrně dobré multimetry s přesností dejme tomu 1% (u digitálů je to komplikovanější ještě o přesnost A/D převodníku a platnost cifer na displeji, ale to teď nechejme stranou) může dělat ta nepřesnost plus minus 0.15 Voltu, čili skutečná hodnota může být v rozmezí od 14.25 do 14.55 V.
A třeba při přesnosti 2% už se skutečná hodnota měřeného napětí může pohybovat v rozsahu téměř od 14.1 do 14.7 Voltu.
Samozřejmě netvrdím, že by to měl být nutně Tvůj případ, ale obecně - bacha na to!
EDIT - P.S.
Stále je přitom řeč o jmenovitých přesnostech v době výroby měřicího přístroje a v dohledné době po ní, nebo u používaného přístroje po jeho kvalitní kalibraci. Skutečnost v běžné praxi může (ale nemusí) být ještě horší.
Naposledy editováno 15.01.2014 14:23:59
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

Kdo chce nabíječku bez kompromisu tak CTEK 5. Je to opravdu dělo. Nabíjí i hluboce vybité akumulátory a nevadí jí ani výpadek proudu. Je ale 3X dražší.
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka


Takže na dobíjení a udržování baterky živé je to super

Na nabíjení vybité baterky musíte mít ještě jednu normální nabíječku doma, takže pro mě více méně na hovn*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
shifty píše: Já jí teda koupil a jsem dost zklamán.. Je to pouze dobíječka nikoliv NABÍJEČKA.. nejsem z těch co by baterku vynadavali 10x do roka a ve chvíli kdy sem po chvíli v dílně vymačkal baterku na SPčku tak sem jí touhle nabíječkou už nenabil.. protože na ní byla moc vybitá. Musel jsem to dát do pořádné nabíječky, nabít na určitou míru a až pak se tahle lídl nabíječka chytne
Takže na dobíjení a udržování baterky živé je to super
Na nabíjení vybité baterky musíte mít ještě jednu normální nabíječku doma, takže pro mě více méně na hovn*
Když je baterka úplně mrtvá, chce to na Lidlnabíječce nechat zapnutý delší dobu. Nabíječka sice nic nesignalizuje, ale po určité době (cca půl hodiny) se to probere a začne normálně nabíjet. Mám to vyzkoušeno.


Co se "vločky" týče, tu nepoužívám..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 873 | 21.4.2025 v 08:05 pech. |
Jawa 350 634-4 tyčky spojky Jawa 350/634 | Hudy96 | 14 | 15.4.2025 v 08:14 rteprapšak |
KMX125 pomalu klesají otáčky Kawasaki KMX 125 | Rider372 | 3 | 7.4.2025 v 09:00 Bugs |
kabely JAWA 350/634 Jawa 350/634 | Hrhrjr | 4 | 16.3.2025 v 12:51 Bigbear |
Motorka nestartuje Suzuki GSF 600 Bandit | Rimus | 10 | 3.3.2025 v 08:45 Fešo |