abych se představil jmenuju se Petr
a pracuju jako řidič "profik"
(jezdim s nákladákem )
sem vyučenej autoelektrikář/diagnostik
měřím 195cm a vážim 95kg
(mám těžký kosti a vypadám jak reklama na hlad
nebo spíš takovej hajzl pavouk ) :)
motorek sem pár měl fichtly, 250, 350......
tedka si dělám papíry jelikož mě ta jedna stopa chytla
skušenosti mám pouze se 4ma kolama
velice bych si cenil vaší rady do mého začátku
první věc je ta že motorku co sem si vybral je:
Yamaha R1 2001 , (na něco menšího se nevlezu - nebo spíš nevim...)
občas jezdim na Thunderace a ta mi přijde dosti těžká
zatáčky (jak říká kamarád) se musej "vybírat zkušenostma"
takže sem zvolil lehčí dcerku R1 , na moto typu GS500
sem se ani nezamýšlel jelikož to nejede a na nějakým
cbr 600 člověk musí furt řadit a honit to aby to jelo
v hlavě to mám si myslim v pořádku , sem si vědom co to umí
a pár mrtvol už sem taky viděl
další věc je výbava :
nemám z ní nic :)
a vim že budu mít "leteckej den"
nejeden kamarád na moto málem přišel o život
tak bych tuhle stránku nerad podcenil
v první řadě HELMA
na trhu je spoust výrobců a já vím velký kulový
kterej je dobrej , na helmu mám nachystáno cca 4000,-
a nevim jestli v té cenové relaci integrálku nebo vyklápěčku
vyklápěčka by se mi líbila , ale jestli má smysl v té cenové relaci
tak nějak nad ni uvažovat ?????
další je páteřák :
je opravdu tak nějak ůčinej při nehodě nebo ne ???
a když už tak jakej ?? "lamelovej nebo textilní" ???
pak tu máme boty :
sou silniční boty při nehodě učinny ?
jako třeba crossový (ty mám) a vim že hodně tu nohu podržej )
jalikož mám problémy s vazama v kotníkách tak bych zrovna tohle nerad podcenil
věci jako kalhoty,rukavice,bunda , případně kombineza
v tuhle chvíly tak nějak řešit nebudu jelikož mám najetý hovno
a vim o tom ještě větší :)
tak vám děkuju za každou radu
1 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
Prosim tě, pasr do teď jel akorát na 350 jawě a neví roupama co by.. Nějakej hustokrutopřísnej kámoš mu poradil že jediný co má cenu koupit je erjedničkapičovole
1 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) amater potřebuje radu - moto+ výbava
BOMBASTIQ píše: přidližovadlo co hodlám provozovat nemá dveře nemá čelní okno
a má 4kola ,ale čtyřkolka to není......
Co to je? KTM X-BOW ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) amater potřebuje radu - moto+ výbava
Stiflik píše: Já jsem teda neseděl nikdy na R1 tudíž si asi nedovedu úplně představit ten výkon, ale asi tuším co by následovalo po přidání plynu :D byl bych o 200 metrů jinde než bych chtěl bejt
No a třeba dle yeuopa blahé paměti prý nejede a je to děsné hovno
A že pisatel chce R1 je uplně jasné - z aut je zvyklý, že to má hovno vlastnosti, stovku za několik vteřin narozdíl od mašin jak to není spešl odlehčená několikset kW mrcha prostě nedá, takže těch 60 +- kW papírově plechovkovou optikou vypadá blbě přece
Nebo chce třeba R1 pouze proto, aby na výjezdech a rovinkách stíhal kamarády, co mu ty zatáčky před tím ujedou na šestkách a půllitrech. Na tom, si to přiznat, nic špatného není, já si to klidně přiznám
1 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
dj_hroch píše: No a třeba dle yeuopa blahé paměti prý nejede a je to děsné hovno
A že pisatel chce R1 je uplně jasné - z aut je zvyklý, že to má hovno vlastnosti, stovku za několik vteřin narozdíl od mašin jak to není spešl odlehčená několikset kW mrcha prostě nedá, takže těch 60 +- kW papírově plechovkovou optikou vypadá blbě přece
Nebo chce třeba R1 pouze proto, aby na výjezdech a rovinkách stíhal kamarády, co mu ty zatáčky před tím ujedou na šestkách a půllitrech. Na tom, si to přiznat, nic špatného není, já si to klidně přiznám
pro tvoje info jezdil sem s GTR , MTX03,lanevo..
nehodlám si tady honit triko (píšu to pouze z důvodu aby jsi měl o mě představu ! )
dál už to tady nerozebírejte (tohle je forum o moto , nebo se pletu ? )
pokud umíš trošku číšt tak si přečti co jsem napsal , důvody proč R1
hlavně kvůli váze a ovladatelnosti , jak sem psal s thundrem se rvu v zatačkách
myslel jsem že je to tou váhou ,ale jak zde píšete je to jenom mejma rukama
ničim jiným ! a mám tolik rozumu že si radši nechám poradit od ostatnich než abych měl
nějakej křížek u silnice , to že to řešim tady je důsledek toho že v mém "okolí"
není moc vyježděnejch a zkušenejch motorkářů , a pokud ti vadí že mám blbý otázky
tak se omlouvám je to tim že o moto vím VELKOU PXXU ! pardon
1 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
Taky si ale myslím ze R1, a zvlast ročník o kterém uvazujes za dané peníze ti radost nepřinese. To co se ti ted jeví jako super ovladatelné atd.. Nedokazu si představit člověka se 195cm aby si užil jakkoli delší jízdu na takové motorce.
Ale bude na tebe fajn pohled.. Velkéj člověk s něčím malým pod prdeli..
1 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
Další věc, máš jen pár babek a za to nic obstojnýho nekoupíš, když chceš jen supervýkonnou mašinu, max nějakou zpytlíkovanou zbořeninu s rámem do rohlíku.
Moje rada, vyser se na to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) amater potřebuje radu - moto+ výbava
SuperSic58 píše: pincka, 250, 350 a občas jezdíš na kámošovo tandr ejs a pak hned napíšeš, že s moto nemáš žádné zkušenosti. To nedává logiku..
logika je v tom že na fichtlu,250,350 člověk moc zkušeností nepobere
a to že jezdim občas na thunderu ještě neznamená že nějaký zkušenosti
mám vzlášť když umim jet tak maximálně rovně !
což mě nutí přiznat si pravdu ,že o tom nevim nic
pokud to můžu převízt na auta je to asi tak na stejno
jako když má někdo dosti najeto se š120 a pak si sedne
dejme tomu do 911 , taky to má volant,taky to má dveře , taky to má
motor v zadu , ale je to jiná liga.... tak doufám že jsem ti to objasnil
je mi jasný že semka píše spousta kluků co jim je 18 a myslej si co nejsou
a nad pičovinama polemizujou , tak ste tady z toho takový vycukaní ...
BOMBASTIQ píše: logika je v tom že na fichtlu,250,350 člověk moc zkušeností nepobere
a to že jezdim občas na thunderu ještě neznamená že nějaký zkušenosti
mám vzlášť když umim jet tak maximálně rovně !
což mě nutí přiznat si pravdu ,že o tom nevim nic
pokud to můžu převízt na auta je to asi tak na stejno
jako když má někdo dosti najeto se š120 a pak si sedne
dejme tomu do 911 , taky to má volant,taky to má dveře , taky to má
motor v zadu , ale je to jiná liga.... tak doufám že jsem ti to objasnil
je mi jasný že semka píše spousta kluků co jim je 18 a myslej si co nejsou
a nad pičovinama polemizujou , tak ste tady z toho takový vycukaní ...
Nesrovnávej auta s motorkama, to je uplně jinej svět. Do auta muže sednout pomalu každej blb, tam sedíš na zadku a točíš volantem. Se koukni, kolik jezdí po Praze jelit, co neví co s prachama a jezdí v drahejch silnejch autech, nebo jejich vydržovaný štětky s čerstvě zatavenym řidičákem v 500koňových SUV. Posadit tyhle vemena za řidítka a zesraly by se strachy, nebo by s tim hned někde flákly. Motorka se řídí celym tělem. A navíc dynamika, i silný auto je proti silný mašině pomalá zdechlina(když nepočítám veyrony a podobný auta, ale to asi jen tak franta od vedle v garáži nemá ) A proč by nemohla třeba jawa 350 atd. sloužit k nasbírání nějakejch zkušeností? Kluk, kterej s ní odjezdí 2 sezóny, bude mít určitě nějaký náskok, než motocyklový panic Jesli tě chytly motorky, tk se pořádně rozjezdi na něčem akorátním, co za tvý prachy seženeš v jakž takž stavu, sežeň si výbavu a jezdi a jezdi a sbírej další zkušenosti. Borci, který šli hned zkraje do superbiku většinou už jen zdobí pangejty slušivejma pomníčkama... Na to pmamatuj
na okrsku tak v zatáčkách ho spráskám jak psa se svojí stařičkou audinou v kombíku
každej nadává jak sou napiču cesty já sem jenom rád protože maj jinej styl rychlé jizdy
kterou 99% řidičů nevidí ......
dneska sem se byl projet , zkusil sem to s tim thunderem trošku jinak
a ejhle vono to chodí jako svině , nerval sem se ze zatáčkama a fakt sem si to užil
škrtnul sem si zadní gumu křídou na pravo mi chybí k okraji cca 1,5 cm
na levo cca 2cm ,krásně si držím svůj pruh a stopu co chci jet , myslim že ten thunder pujde... , jediný co mě vadí je to že když už vyjiždim ze zatáčky že to nemá "odpich" ale myslim že to bude tim že nemám vychytaný podřazování
a udržení motoru v otáčkách , padá mi to pod 4 tisice :(
ono jde taky o to jestli člověk z tý motorky ztratí respekt tam to má dvě cesty
buď hřbitov nebo moto z baráku ...
s těma endurama , cestákama to berte tak že je to něco jako když má člověk rodinu
a zháni auto tak si nekoupíte fiata multiplu .. i když je to auto co poslouží ale pořád to není to "pravé".....
...se musej "vybírat zkušenostma"
takže sem zvolil lehčí dcerku R1 , na moto typu GS500
sem se ani nezamýšlel jelikož to nejede a na nějakým
cbr 600 člověk musí furt řadit a honit to aby to jelo
Myslím, že do začátku ideální volba no... Ale ať si každý vybere na co má koule...
Helma:
Integrálka nebo výklopnou. U výklopné je samozřejmě menší ochrana při pádu. Doporučuji od firmy LS2 a nebo HJC.
Sám mám LS2 Shadow 2014, cena 3.600, je reflexní = jdeš vidět! Jsem s ním spokojenej, na ten půllitřík co mám idál, na litr nevím no..
Páteřák:
Může i nemusí být. Záleží taky na tom, kdo to řídí. Raději bych zainvestoval do té kombinézy, či pořádné bundy z hovězí kůže a s hrbem na zádech.
Boty:
Poměr cena/ochrana: RST boty Tractech EVO
Nehledíš na cenu a chceš ochranu: SIDI ST nebo Vertigo, TCX S-R1
A boty určitě pomůžou! Už jen kdyby ses trochu svezl po vozovce při 100 km/h či 60 km/h! Určitě ti pomůžou více než botasky
Doufám, že aspon trochu nápomocné toto bylo ;)
1 reakcí na tento příspěvek amater potřebuje radu - moto+ výbava
vyzkoušet kombinézu , a musim říct že je v tom člověk pekelně nasáčkovanej
takže kdybych jel do "města pro rohlíky" tak bych stejně jel bez kombinézy
pořidil sem tedka lepší bundu (textil) má protektory a vypadá že bude fungovat
z tehle vejplaty polepim ještě tak boty a končim
příští vejplata už bude helma , celkem mě zaujal caberg a airoh
(airoh mám prodejnu "zabarákem" )
nějaký zkušenosti s těmahle značkama ?
R1 už sem zavrhnul
díkec
BOMBASTIQ píše: no tak sem si udělal "moto" výkend byl sem u známího
vyzkoušet kombinézu , a musim říct že je v tom člověk pekelně nasáčkovanej
takže kdybych jel do "města pro rohlíky" tak bych stejně jel bez kombinézy
pořidil sem tedka lepší bundu (textil) má protektory a vypadá že bude fungovat
z tehle vejplaty polepim ještě tak boty a končim
příští vejplata už bude helma , celkem mě zaujal caberg a airoh
(airoh mám prodejnu "zabarákem" )
nějaký zkušenosti s těmahle značkama ?
R1 už sem zavrhnul
díkec
helmu si stejně vybereš podle toho, jak ti bude sedět a pokud myslíš obchod "za barákem" Motocentrum Olomouc, tak moje doporučení: jeď jinam
jde mi o to abych nekoupil nějakej činskej šmed , co je jak vydlabanej
meloun ,