Současné auto by chtělo vyměnit a na nové (rozumněj nové ojeté) není. Prodejem současného získám tak max 30t, což je tak na rozšíření hranice výběru 120-170t. Tzn. nějaká nižší střední kolem roku 2008 když hodně dobře. Když na to vezmu úvěru kolem těch 120t, tak měsíční splátka na 4 roky je kolem 3t. Když vše půjde dobře, tak za ty 4 roky mám zase přes 10let staré auto a jsem tam kde jsem teď. Když ne, tak koupím potvoru, do které budu sypat a hrozí, že odejde ještě dřív, než ji zaplatím.
Kamoš dělá pro leasingovou firmu a prý už to řeší spousta lidí i v soukromém sektoru právě operativním leasingem, kdy si auto pronajímají na ty dva roky a pak to zase otočí znovu. Mě 2 roky připadají jako strašně krátká doba, ale zase vidina nového auta a v podstatě nulových dalších nákladů vypadá pěkně. To, že auto nebude moje se mě teď jeví spíš jako bonus, nemusí mě štvát, když se mě porouchá, naboří, škrábne atd. oprava by měla být součástí leasingu. A jak jsem psal výš, když zaplatím úvěr, tak za tu dobu přeplatím na úvěru tak asi tu hodnotu auta, co mě možná zůstane.
Jak to vidíte vy, má s tím někdo jako soukromá osoba zkušenost, výhody vs nevýhody? Dík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
Argument je: Vybral jsem si auto X v cene Y. Mesicni splatka byla A, povoleny najezd B, na dobu C, byl to Full-service operak u XX leasingovky. Za operak jsem zaplatil celkove tolik a tolik, kdybych mel vlastni auto, dam za servis tolik a za gumy tolik, ale tady jsem musel jet do prdele ke smluvnimu partnerovi, coz me vyslo na tolik a tolik. Kdyz me nekdo jebl, jednani s pojistovnou stalo za hovno a krome spoluucasti me sedreli z kuze o to a to. Kdyz jsem auto vracel doplacel jsem x za presvihly km a xx pokutu, ze jsem to vracel 2x, kvuli dulku, kterej neni videt. Podle prumerny ceny na netu jsem zjistil cca, ze jsem na tom oproti prodeji vlastniho auta projebal celkove minimalne 50 tisic, proto doporucuju radsi auto koupit/leasnout a taky proto, ze...
A to neresim danove uznatelny naklady. Kazdej musi vedet, jestli se mu to vyplati a proc (ne).
1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba
Havarijku uz nikdy na nic nechci. Odhad v servisu kolem 10 oprava. Pojistovna odhadla na 5,5 odecetla spoluucast a poslala 500. Za 9000 rocne se mi to fakt nevyplati.
Jinak Brno asi jiny kraj, jak Praha. Tady mas kazdou chvilku promacklej naraznik od parkovaciho senzoru prvni generace. Pripadne odrenej zadni naraznik od nekoho kdo neodhadl jak ma dlouhou haupnu. U nakupaku zase muzes rovnou pocitat dulky ve dverich.
Je mi jasny, ze pro nekoho kdo hodla carovat s danema, nebo ma vyhodne pres znamy se to muze jevit zajimavy. Ale uz jen z logiky. Kdyby to bylo vyhodnejsi nez koupe auta podrizly by si pod sebou automobily vetev...
3 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba
Chapadlo píše: Ja to chapu, ale vy tady resite, jestli je lepsi opravovat auto za 5000 nebo si koupit auto za 100. To fakt nema cenu cokoliv resit. Ja resim priklad, jestli je lepsi koupit auto napr. za 2 mice a za 3 roky ho za milion prodat, nebo platit 35 mesicne. 7/10 leasu je operak. Desitky tisic aut rocne..to jsou vsichni blbci? Ja nerikam, ze je to vzdycky lepsi volba, ale kazdej si musi spocitat, jestli to je pro neho lepsi a co od toho ceka. Zkusenost neni vyjadreni, ze se mu to nevyplati.
mám takový pocit že na operák máme ve firmě všechny služební auta, včetně mého. každé tři roky se omlazuje vozový park. platí to firma, tak je to fuk, ale věřim že kdyby si to měli platit jednotlivci ze svýho, nešel by do toho ani jeden


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
Chapadlo píše: Ja to chapu, ale vy tady resite, jestli je lepsi opravovat auto za 5000 nebo si koupit auto za 100. To fakt nema cenu cokoliv resit. Ja resim priklad, jestli je lepsi koupit auto napr. za 2 mice a za 3 roky ho za milion prodat, nebo platit 35 mesicne. 7/10 leasu je operak. Desitky tisic aut rocne..to jsou vsichni blbci? Ja nerikam, ze je to vzdycky lepsi volba, ale kazdej si musi spocitat, jestli to je pro neho lepsi a co od toho ceka. Zkusenost neni vyjadreni, ze se mu to nevyplati.
Pokud si koupim auto za 2mice a najezdim s nim za 3 roky 60 tisic km a pak ho za mio prodam. Pak ano sem blbec, nebo ty prachy mam. Pokud ty prachy mas tak prijd do salonu prast prkenici na drevo a nic neres...
Me se zatim vyplácí kupovat rok dva stary auta a za dva roky je zas prodat. Operak jsem zavrhl . Ted to řešil kámoš a skoncil u úvěrů přes prodejce (novy auto)
1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba
motat do toho naky stary kramy za 50tis nema moc smysl.... protoze pokud nekdo vi proc che nove auto, tak vi proc.
me konkretne auto za 50tis je k nicemu, protoze jsem zavislej na tom, ze jede. je mi celkem k hovnu, ze ho dokazu opravit sam, nebo nakej garaznik za par supu, kdyz nemuzu makat, protoze auto nejede... druha vec je, jak dlouho asi vydrzi auto za 50tis litat tisice km tydne po Evrope....
u me je bohuzel problem ten limitovanej najezd, kdyby byl limit vyssi, beru operak.... ( pro maru - a bydlim v najmu :) )
druha vec: kamarad je zvyklej jezdit drahejma silnejma autama, operak se mu vyplati, protoze na tom prodela min, nez kdyby si to auto koupil...
Naposledy editováno 21.02.2017 19:35:05
Dost zvláštní mi příjde podmínka nájezdu kilometrů...když najede míň, tak platí smluvní pokutu...to je trochu divný.

Samozřejmě doufám, že auto vydrží ještě x let po splacení, ale stát se může cokoliv. Takže pokud má někdo v měsíčním rozpočtu volné prostředky a nemá je uspořené, tak je tomožná výhodnější, než si brát úvěr, koupit ojeté auto a to splácet.
Moje zkušenost z parkoviště je taková, že každé auto jsem měl dojebané dveřma spoluparkujících a už se nechci strachovat o každý důlek, za který chtějí 5 táců.
Samozřejmě ideál je nové auto, ale za tu cenu: 1.rok -15% z ceny, 2. rok -15% z ceny, 3. rok -10%...
Prostě zkusil jsem to a pro mě OL není. Chtěl jsem vyzkoušet jaké to je mít každý rok nové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
assassin píše: Twister: rec je o novem aute... pokud potrebujes nove auto, tak je ve spouste pripadu vyhodnejsi vzit si operak.
motat do toho naky stary kramy za 50tis nema moc smysl.... protoze pokud nekdo vi proc che nove auto, tak vi proc.
me konkretne auto za 50tis je k nicemu, protoze jsem zavislej na tom, ze jede. je mi celkem k hovnu, ze ho dokazu opravit sam, nebo nakej garaznik za par supu, kdyz nemuzu makat, protoze auto nejede... druha vec je, jak dlouho asi vydrzi auto za 50tis litat tisice km tydne po Evrope....
u me je bohuzel problem ten limitovanej najezd, kdyby byl limit vyssi, beru operak.... ( pro maru - a bydlim v najmu :) )
druha vec: kamarad je zvyklej jezdit drahejma silnejma autama, operak se mu vyplati, protoze na tom prodela min, nez kdyby si to auto koupil...
Sam si to rekl, s limitem 20k km/rok. Asi sotva budes nalitavat tisice km po Evrope. Spis to vychazi na tech 80km denne do Kolbenky a zpatky...
Ale uznavam, ze pokud si chces poridit extremne drahe auto, moc s nim nejezdit, a garazovat ho aby ti ho nekdo neobouchal. Tak muze ten operak byt treba zajimavej...
Chapadlo píše: Ja to chapu, ale vy tady resite, jestli je lepsi opravovat auto za 5000 nebo si koupit auto za 100. To fakt nema cenu cokoliv resit. Ja resim priklad, jestli je lepsi koupit auto napr. za 2 mice a za 3 roky ho za milion prodat, nebo platit 35 mesicne. 7/10 leasu je operak. Desitky tisic aut rocne..to jsou vsichni blbci? Ja nerikam, ze je to vzdycky lepsi volba, ale kazdej si musi spocitat, jestli to je pro neho lepsi a co od toho ceka. Zkusenost neni vyjadreni, ze se mu to nevyplati.
Řeším něco podobného a zatím mě od operáku odradilo to, že ho musím vzít v předem dané konfiguraci a jakoukoliv úpravu konfigurace zaplatím v plné výši. Já třeba potřebuji tažné, což je cca. 20 000 Kč, které musím každé 2 roky s novým autem zaplatit. U mě je těch položek víc a tak se mi to nevyplatí.
Pokud navíc dokážeš dosáhnout na podobnou slevu, jako mají operáky (u nich je to většinou okolo 20 - 30%, u soukr. je to podle známosti 12 - 20%), tak se ti, aspoň podle mých propočtů, vyplatí to zafinancovat jinou cestou a pak spíš podle typu auta laborovat s dobou, za kterou to pustit zase do světa.
Twister píše: Jako sorry, ale ten clovek ma pravdu. 20k rocne. To mas nejakej 1666km za mesic. Pokud vezmes 80tacu co bys dal za lizacku koupis starsi auto, co opravi kazdej Jarda v garazi. A pokud nejses levej jak siranskej zubar udelas si to sam za rezijku. A ucel to splni stejne.
Ne každej chce/si může dovolit jezdit starou popelnicí a kupodivu to nemusí mít ani nic společného s ročním nájezdem. Já nenajedu ani těch 20k km ročně a stejně kupuji nové auto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
Twister píše: Sam si to rekl, s limitem 20k km/rok. Asi sotva budes nalitavat tisice km po Evrope. Spis to vychazi na tech 80km denne do Kolbenky a zpatky...
Ale uznavam, ze pokud si chces poridit extremne drahe auto, moc s nim nejezdit, a garazovat ho aby ti ho nekdo neobouchal. Tak muze ten operak byt treba zajimavej...
ono 20k neni jedina moznost, muzes si limit nastavit jakej potrebujes - jen to pak stoji vic.
ono nejde jen o to extremne drahe auto - ono staci kdyz jsi na tom aute zavislej, ja minuly pondeli potrboval jet za zakaznikem do nemecka a auto nejelo - to je v tu chvili pruser...a docela psycho resit nahradni auto, vse stihat v terminu atd...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
assassin píše: ono 20k neni jedina moznost, muzes si limit nastavit jakej potrebujes - jen to pak stoji vic.
ono nejde jen o to extremne drahe auto - ono staci kdyz jsi na tom aute zavislej, ja minuly pondeli potrboval jet za zakaznikem do nemecka a auto nejelo - to je v tu chvili pruser...a docela psycho resit nahradni auto, vse stihat v terminu atd...
tak ono zase stare auto neznamena poruchove auto. Ja jezdim, dle zdejsiho mineni ve starych strepech. A nedojel sem 2x v zivote. Jednou rupla hadice, to beru ze uz to bylo asi starim. Jednou proto, ze jsem pujcil auto a dotycny mi natankoval benzin. Takze vypousteni nadrze a kanystr s naftou.
Na druhou stranu pokud hodlam platit 35tisic mesicne. Tak to je skoro 400 litru za rok. A za 400 litru uz jde sehnat velmi slusna ojetina...
Ale je to kazdyho rozhodnuti. Me ten leasing proste nijak extremne vyhodny neprijde...
OL je podle me pro cloveka, co che kazdy rok, maximalne 2 nove auto a "stareho" se zbavit. A podle toho ma pak i smysl pocitat vyplati/nevyplati se to.
Tewda je hloupé, když ti ho ukradnou, a ty platíš nájem celou dobu než ho najdou nebo policie ukončí šetření a pojišťovna klopí. Výhoda je pak pojištění GAP -z nové ceny
Na svoje podnikání jezdím na OL třetím rokem a v dubnu jdu pro další. Ale to je firma tak je ta úvaha opravdu jiná
Ale jak říkám. Raději nechám balík doma a něco s ním dělám, než abych ho měl stále utopený v autě a je jedno, jestli je to za celé auto, nebo třeba 50% na akontaci FL.
Důležitá je asi opravdu úvaha jaké auto na jak dlouho a jak se o něj dokážeš starat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
Twister píše: tak ono zase stare auto neznamena poruchove auto. Ja jezdim, dle zdejsiho mineni ve starych strepech. A nedojel sem 2x v zivote. Jednou rupla hadice, to beru ze uz to bylo asi starim. Jednou proto, ze jsem pujcil auto a dotycny mi natankoval benzin. Takze vypousteni nadrze a kanystr s naftou.
Na druhou stranu pokud hodlam platit 35tisic mesicne. Tak to je skoro 400 litru za rok. A za 400 litru uz jde sehnat velmi slusna ojetina...
Ale je to kazdyho rozhodnuti. Me ten leasing proste nijak extremne vyhodny neprijde...
jezdis kazdej den do nemecka napr? potrebujes to zvladat do 2hod tam a zpet = drzis 180+kmh celou cestu? proste jsou lidi co potrebuji novy auto a to ze ty jezdis jednou za tyden z jedny prdele do druhy starym autem a ono to vydrzi jaksi neni meritko. proste tohle neni sluzba pro lidi co jezdi jako ty....
35tis mesicne uz je za docela slusny bawo ... za 400 mas "slusny bawo" 5+ let stary a dost mozna tam cekaj opravy za desetitisice...samo spojene s nepojizdnosti....
assassin píše: jezdis kazdej den do nemecka napr? potrebujes to zvladat do 2hod tam a zpet = drzis 180+kmh celou cestu? proste jsou lidi co potrebuji novy auto a to ze ty jezdis jednou za tyden z jedny prdele do druhy starym autem a ono to vydrzi jaksi neni meritko. proste tohle neni sluzba pro lidi co jezdi jako ty....
35tis mesicne uz je za docela slusny bawo ... za 400 mas "slusny bawo" 5+ let stary a dost mozna tam cekaj opravy za desetitisice...samo spojene s nepojizdnosti....
Tata jezdi presne jak rikas. A kazdy rok novy nekupuje. Auto se preci nevysype v okamziku kdy mu konci zaruka... Ale taky jde o to, jak auto vyuzivas. Myslim si, ze bezna soukroma osoba nelita desitky tisic mesicne. To uz je pak spis firemni vuz a tam jsou ty meritka trochu jiny. Z logiky veci, z tydle sluzby musi nekdo profitovat. Prakticky si zaplatis za ten luxus, ze nemusis zarizovat pojistku apod. A to uz je na kazdeho uvazeni...
assassin píše: jezdis kazdej den do nemecka napr? potrebujes to zvladat do 2hod tam a zpet = drzis 180+kmh celou cestu? proste jsou lidi co potrebuji novy auto a to ze ty jezdis jednou za tyden z jedny prdele do druhy starym autem a ono to vydrzi jaksi neni meritko. proste tohle neni sluzba pro lidi co jezdi jako ty....
35tis mesicne uz je za docela slusny bawo ... za 400 mas "slusny bawo" 5+ let stary a dost mozna tam cekaj opravy za desetitisice...samo spojene s nepojizdnosti....
však o tom to je, říct si komu se to vyplatí a komu ne, výše je napsaná zkušenost kdy si pořídil na operák malýho korejce, auto ho neživí, a zjistil že u něj nic moc.
2 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba
Ale nechce se mi to ventilovat protože můj přístup je druhej extrém

1 reakcí na tento příspěvek Operativní leasing - soukromá osoba
predpokladam, ze na soukromou osobu to maj jen lidi co to maj extra vyhodne - neco jako maj zamestnanci skodovky...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
assassin píše: Stev: to se snazim vysvetlit twisterovi :)
Ale vzdyt jo. Zatim jsme se shodli, ze se to vyplati cloveku, co nalita stovky tisic km rocne. Otazkou je jaky pak bude ten najem. S podminkou, ze auto nijak neposkodi. A je naprosto neschopny prezit den nebo dva bez auta....
Takovych lidi bude imho naproste minimum. A auto pouzivane k podnikani, kde to muze byt realne mi zase nejak nestimuje s pojmem soukroma osoba...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
Twister píše: Ale vzdyt jo. Zatim jsme se shodli, ze se to vyplati cloveku, co nalita stovky tisic km rocne. Otazkou je jaky pak bude ten najem. S podminkou, ze auto nijak neposkodi. A je naprosto neschopny prezit den nebo dva bez auta....
Takovych lidi bude imho naproste minimum. A auto pouzivane k podnikani, kde to muze byt realne mi zase nejak nestimuje s pojmem soukroma osoba...
myslim, ze to neni o litani statisicu km.... vyplati se to (mozna) cloveku co z nakyho duvodu potrebuje/chce novy auto....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Operativní leasing - soukromá osoba
Stev píše: assassin> můžeš si psát cesťák na auto z operativního leasingu? Teď fakt nevím, ale nedivil bych se kdyby ne.
tezko rict, ale uz jsem videl psat cestak na pujceny auto... tak treba by to mohlo byt stejne....