1 reakcí na tento příspěvek JAWA 1000
Naprosto nelogický. Lidi co mají prachy, si koupí renomovanou značku se servisní sítí a jménem
a ti co prachy nemají, půjdou po ojetině toho samého.
Ale hledat v Týnci logiku je nesmysl.
Už to, že mají motorku s výkonem 36kW a díky jedné kilowatě vyškrtnou z uživatelů lidi se skupinou A1 udělá jen IDIOT
kterých je evidentně Jawa plná.
kubacech píše: Tak koukám, že už ani předobjednat to nejde
Co myslíte že s tím bude dál? Dle loňské výroční zprávy už byly litr i 1200 enduro homologováno jako EURO 3. Což bohužel díky EU prodávat nesmějí. Tak jestli to pohřbí úplně, nebo budou s nějakou další dotací na inovaci motoru pokračovat dalších pár let?
Projekt se evidentně podařil! Nikdo se neptá, kde je ta linka chrlící Ultra Super Vysoko-obsahové Stroje = a karavana jede dál!
Naposledy editováno 07.03.2017 16:29:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 1000
motorku aj vo verzii 25 kW v TP.
kubacech píše: Tak koukám, že už ani předobjednat to nejde
Co myslíte že s tím bude dál? Dle loňské výroční zprávy už byly litr i 1200 enduro homologováno jako EURO 3. Což bohužel díky EU prodávat nesmějí. Tak jestli to pohřbí úplně, nebo budou s nějakou další dotací na inovaci motoru pokračovat dalších pár let?
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 1000
Naposledy editováno 27.03.2019 11:46:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 1000
Nicméně proč to sklepávat až na 25, když by ta 1kW stačila. I tak pochybuju, že by to na brzdě ten výkon co to má v papírech mělo.
Verdom píše: epsilon> Jseš si jistý že redukovanou mají v nabídce ? Já jí tam nenašel.
Nicméně proč to sklepávat až na 25, když by ta 1kW stačila. I tak pochybuju, že by to na brzdě ten výkon co to má v papírech mělo.
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 1000
A pokud se dá někde otevřít nějaký návod a tam někde ke konci dole je zmíňka o provedení,
které může řídit někdo s A1, tak to je taky pecka.
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 1000
Rozdělení ŘP A na skupiny: Am, A1 - (11 kW), A2 - (35 kW), A - (neomezená) platí přejmutím právního předpisu EU, u nás platného od 19. 1. 2013 (!!!)
Od někdy dávno do tohoto lednového data platilo rozdělení: Am, A1 - (11 kW), Ao - (25 kW), An - (neomezené)
Tím chci říci, že vaše diskuze ke škrcení J 660 na výkon 25 kW je trochu mimo, protože J 660 se oficiálně začala prodávat tuším 2011 (dle místních drbů v roce 2010), takže tam ještě platilo ustanovení o omezení výkonu na 25 kW a neomezeně (tedy 36 kW tehdy nikomu nemohlo vadit) a tyto výkony byly v té homologaci této motorky (asi z roku 2009), která platí dodnes.
Takže např. pro "miru592" a "Verdoma" je vysvěltení výkonu 36 kW vs. 25 kW (pro J 660) zde, ve změně skupin řidičského oprávnění v roce 2013 a dřívější homologaci J 660.
EDIT: Uvedl jsem datum 19.3. místo 19. 1., za což se omlouvám
Naposledy editováno 10.03.2017 09:12:28
ale to nemění nic na tom, že to je 5 let!! zpátky. A navíc nová Vintage spatřila světlo světa letos a 36kW má taky.
To tu kilowatu nemohli někde sundat čímkoli? To pořád musí vyřazovat ty, co si dělají papíry na auto v 18?
Mimochodem motorku dnes dělá spousta lidí jen v 18, bo i na fichtla je to takový kotel peněz,
že to každýho přejde a čeká na auto a na to přihodit k tomu právě A2, bo jinou skupinu ti nedají.
Já jsem veterán a mám i na náklaďák přes dvacet let, ale marketingově to tam nedomýšlejí.
Prostě to žev Jawě je banda tupounů se Stoupou v čele mi nikdo nevymluví a basta.
2 reakcí na tento příspěvek JAWA 1000
nebo zažádat výrobce motoru o takový zákrok, aby toho šlo dosáhnout a udělat rehomologaci pohonné jednotky by asi bylo zbytečně složitý.
Co kdyby to lidi kupovali.
To by pak Jawa měla moc reklamací, že nefunguje elektrika, praskají padáky atd.
Navíc nač brát ohled na do budoucna asi největší skupinu lidí,
protože na neomezenou motorku si za dva roky dělat rozšíření za desítku bude dělat jen opravdu srdcař silného tahu, který asi zase do Jáwy nepůjde a vybere něco úúúplně jinýho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 1000
Jen pro představu, jaká je homologace kravina, tak když jsem se v Holešovicích bavil s p. Kraftem a říkal mu, že se mi nelíbí zrcátka, která mají na 350 OHC (přišlo mi, že je v nich h***o vidět) a jestli by je případně při nákupu mohl vyměnit za jiné, tak mi odvětil, že nemohl, protože tyto jsou v homologaci a tedy tato motorka musí fabriku opustuit dle homologace )koupím-li jí přímo od fabriky). Jako alternativu mi nabídl, že si buď můžu zrcátka vyyměnit sám, nebo že bych si tu motorku musel pořídit u dealera (který není výrobcem, ale legislativně vzato již druhým majitelem) a ten že by mi případně mohl legálně prodat motorku s jinými zrcátky.
Tolik k tomu, jaký absurdistán je homologace... a když to vezmu na celou motorku, jak již tady bylo řečeno, že "rozšířit" homologaci na jednu motorku o jiný rozměr ráfků, pozměnit konstrukci povrchových panelů (a na to navázané rozměry, hmotnosti apod.) není žádná hrůza, ale jak se začne vrtat do motoru, který musí projít příslušným EUREM, musí se nechat trápit na brzdě už kvůli naměření měrné spotřeby a uváděné hodnoty množství CO2 na ujetý kilometr a jiné kraviny, tak je to děs a hodně drahá sranda (desetitisíce až statisíce, dle vozidla). To se určitě Jawě a ani spoustě dalších malých výrobců čehokoli silničního nemůže vyplatit.
A jen poznámka k zamyšlení, obdobný problém nastává u náklaďáků. Největší procento náklaďáků se prodá jako podvozek zvláště a nástavbu si nechá budoucí majitel udělat sám na zakázku u specializovaných firem (vyjma některých sklápěček, některých skříní a podobně...). Jenže ta nástavba a celé vozidlo musí být také homologované, musí mít uvedené jisté hmotnosti a rozměry, o kterých rozhoduje ve svém důsledku výrobce nástaveb a toto jde celkem běžně, jenže jakmile by chtěl výrobce nástavby sahnout do motoru nebo i výfuku, už nastává větší problém (v homologaci podvozku je i hlukový limit)...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 1000
a díky tomu příjít v budoucnu o násobek peněz na větším prodaném objemu kusů mi nepříjde moc logický.
Byť si jsem vědom všeho co tu píšete.
Ale asi je pravdou, že 650 dávno a i "nová" 660 je vlastně díky Euru už mrtvá a tak přestávám do mrtvoly kopat.
Co se týče vlákna, které je o litru, k tomu se vyjadřovat nemá smysl. Nic není, nebylo a asi ani nebude.
A když bude, tak fousatý dítě už mám, tak to budu vousatý asi až vnoučata.
Obecně s tím souhlasím a o vedení Jawy mam své mínění, které rozhodně není nijak pozitivní (a mam k tomu své důvody, které zde prezentovat nebudu). Takže beru poznámku, že kdyby Jawa na sobě začala marketingově pracovat (což široká homologace, tedy zpžřístupnění více zákazníkům je), tak by to dotáhla mnohem dále i se stávajícími modely (dejme tomu ještě s řadou 660, litra neberu... to marketingově neakceptuji). Nicméně ryba vždy smrdí od hlavy a na druhou stranu to tedy musí platit i opačně, sebelepší marketing hromadně neprodá nekvalitní výrobek (službu).
A že je 660 už jen pohrobek s posledními prodanými kusy (právě kvůli E3) je pravda a tedy netřeba se tím zabývat (kvůli zvýšení prodeje modelu 660 byl vymyšlen ten Vintage, protože se marketingově míní, že potáhne více než Sportard, jiný důvod to nemá, to není služba zákazníkům - sáhnout si na motorku jiného provedení - to je způsob, jak něco prodat, dokud to prodat smím).
Poslušně tedy hlásím, že jsme ve shodě !
Mj. jedna taková poznámka ekonomického charakteru k zamyšlení:
Ať se to hezky počítá, tak to uvedu na příkladu 350 OHC...
Ta motorka má stát 100 tyček s DPH... takže po odečtění DPH zůstane v Jawě nějakých cca 80 tyček a to je cena, za kterou musí Jawa tu motorku vyprodukovat až k zákazníkovi, tedy na jednu stranu jí koupit v Číně, pak jí dopravit, proclít a podobně (to nevím, jak se přesně dělá), pak na to musí vyrobit, nalakovat a nabastlit své díly, na které si musí vytvořit dokumentaci (zaplatit konstruktéra, technologa) a vyrobit přípravky, pak musí k tomu vytisknout nějakých x tisíc letáků, protože nás to na výstavě všechny strašně zajímá a musíme si vzít leták, pak k tomu musí vymyslet alespoň nějakou blbou příručku pro uživatele a možná i katalog a servisní příručku a nakonec to musí nechat homologovat třeba právě za 100 tyček, aby jich ve výsledku prodala třeba právě 100 kusů a šmitec (jestli se nepletu, tak modelu 597 bylo asi 80 ks a 660 všech dohromady nebude více jak 200, tj. nejsem úplně mimo). A ještě po homologaci pak musí dát nějakou slevu distributorům, aby to někdo začal prodávat...
Takže ekonomicky vzato, při 100 prodaných kusech bude jen cena homologace na jednom kuse nějakých 1000 kaček, pak kdyby příprava výroby (konstrukce nádrže + technologie a přípravky) vyšla třeba na dalších 100 tyček, tak je to další tisícovka a jsme tedy na 78 tyčkách pro fabriku... a takto bych mohl pokračovat dále a dále, až mi toho moc nezbyde.
Tím se samozřejmě nikoho a ničeho nezastávám a vím, že vydělat peníze se musí spojením managementu výrobce s marketingem a zákazníkem, nicméně tím chci rozptýlit ty představy, že například 350 OHC je nějak vehementně drahá nebo že na tom fabrika nějak super zbohatne. Ačkoli do fabriky jim nevidím, tak si dokážu selským rozumem toto domyslet a také trochu připomenout, že je potřeba z hlediska fabriky přemýšlet o tom, že musím pro zákazníka prezentovat cenu s daní (u motorek zvláště), ale že z ní nakonec budu mít minimálně o tu daň méně a ta není zanedbatelná. Nepočítám tedy s tím, že když jich fabrika prodá 100 nebo podobné číslo, že na tom nějak super zbohatne... a na otázku "proč to vlastně dělá", to už se musíte ptát jich.
Navíc jak jsem se právě dočetl, letošní den daňové svobody vychází na 17. června, tj. skoro půl roku letos budeme dělat na stát a až od tohoto data vlastně na sebe. A co za své daně dostáváme, to už je zase téma jiné diskuze...
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 1000
Kolik jich vlastně Jawáci nakoupili? 100? A během 2-3 let vyrobili / upotřebili 15 motrů do motorek (vlastně méně - nějaký by padl na záruku)...? A NECHCÍPLI HLADY?
To zaslouží Nobelovu cenu v kategorii "kdo přežije".
2 reakcí na tento příspěvek JAWA 1000
tak co, chytla by se plánovanym vzhledem Jawa 1200 cenduro? http://www.adamdesi...io/design-motocyklu/
Nějak blbne web, tak přes archiv google.
Naposledy editováno 29.03.2019 09:05:46
Nicméně cestovní enduro a retro vzhled nejdou moc dohromady. U scramblů či kafáčů dejme tomu.
Ale cenduro ověsíš kuframa, topcasem, deklem pod motor, protože od toho je to cestoťák
a základní designová linka a designový záměr jsou po smrti.
Jawa díky tomu co předvedla a i předvádí a dnes i díky číňanům začala mít jméno low cost prodejce,
bez solidního zázemí a spíše překupníka. A od takových se drahé motorky s objemem nad litr většinou nekupují.
Kdyby udělali to co Indové a co do nich meldovala spousta lidí, bylo by to jiné.
Ale to neudělali, protože na to neměli a nemají.
A v té kvalitě co umí, by to asi neprodali, aby na tom vydělali.
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 1000
Dolin píše: Co Vy na to?
"Aprílová Jawa 1300"?
https://motosvet.cz/...cily-roky-sucha.html
Motus motor
To by šlo jako novinka pro rok 2100
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr skútru či motorky Jawa 1000/837 | Anna_per | 11 | 30.11.2022 v 22:20 Borntobewild |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Kdo má foto nové Jawy:-))))) [1 ... 52, 53] Jawa 1000/837 | yannick | 1564 | 19.11.2019 v 07:51 FILODENDRON |
Poradi nekdo, co je toto za znacku ... Jawa 1000/837 | K.H.1 | 4 | 23.7.2017 v 09:09 kawapavel |