Téma: Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?
 
5.6.2017 v 15:04
U 2-taktu to bylo jasné, jiskra se zapália pokaždé, když byl píst nahoře a ŘJ to poznala podle halovy sondy snímající otáčky klikové hřídele. Ale jak je to u 4-taktu? Pochopil bych to ještě u karburátoru, tzn. jisrka se prostě hodí pokaždé, když je píst nahoře, tzn. v jednom cyklu zapálí 1x naprázdno a karburátoru je to fuk, ten prostě vypouští směs když je podtlak. Ale u vstřikování? Jak to pozná, kdy je sací fáze a má vstříknout benzín? Podle tlakových senzorů?


Naposledy editováno 05.06.2017 15:11:24
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 17:09 | Nahoru | #61
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:14:40

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 21:57 | Nahoru | #62

assassin píše: moc hezka diskuze - mix teoretiku, automechaniku kteri maji realne zkusenosti z prevazne starych aut, vyvojaru systemu modernich aut... a kazdy ma svoji pravdu a ostatni jsou blbci.

meli byste si asi ujasnit o cem diskuze je, jestli o teorii - jak to tereticky lze, jak se to v praxi dela.. nebo spis delalo...



a to prostě nejde dohromady máš sposty systémů. nasvržených podle map

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 22:03 | Nahoru | #63
[quote=assassin]moc hezka diskuze i.

meli byste si asi ujasnit o cem diskuze je, jestli o teorii

o pičovině jak dycky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 22:30 | Nahoru | #64

Murkin píše: Kawasaki pouziva od roku 2009 na zx6 pro urceni polohy vacky misto klasickeho snimace,snimac podtlaku v sani.Je tam klasicky snimac,ktery hlida podtlak a jeste jeden ten samy,ktery je zapojeny bud do prvniho,nebo ctvrteho valce a podle zmeny podtlaku pozna,v jake poloze je vacka a jednotka je schopna se podle toho v pohode synchronizovat s klikou.



o tom to je ti prdele systémů a domluvit se na jednom nejd e

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

9.6.2017 v 06:21 | Nahoru | #65
felixxx> Vstoupím ti do toho monologu:Jak jsem psal už na začátku,v podstatě se používají tři systémy a synchronizace se "účastní" jeden nebo dva snímače.Čeho je přehršel,je tvar a počet výstupků pro snímač klikové nebo vačkové hřídele.Tam je spousta variant.Ale i tam v podstatě stačí jeden výstupek a zbytek je jednotka schopna dopočítat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

9.6.2017 v 08:34 | Nahoru | #66

Anti píše: felixxx> Vstoupím ti do toho monologu:Jak jsem psal už na začátku,v podstatě se používají tři systémy a synchronizace se "účastní" jeden nebo dva snímače.Čeho je přehršel,je tvar a počet výstupků pro snímač klikové nebo vačkové hřídele.Tam je spousta variant.Ale i tam v podstatě stačí jeden výstupek a zbytek je jednotka schopna dopočítat.



dost si nedovedu představit když dáš snímač těsně nad výstupky jak píšeš a jeden bude vyšší, ono to je tak když otáčky snímáš pulsním generátorem a nějaký výstupek chybí podle tohoto chybějícího se mění signál pro řj,

pak máš hallúv snímač ten už snímá i uhel kliky z výřezu, v řj ji zobrazuje v podobě obdelníku a podle velikosti obdelniku si najde řj mapu podle které řídí motor,

ty dva snímače ty spíš měří sinchronnizaci

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

9.6.2017 v 09:23 | Nahoru | #67
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:13:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

9.6.2017 v 10:17 | Nahoru | #68
felixxx> Výstupky mají stejnou výšku,mění se počet,délka a umístění.Podle toho jednotka "ví" polohu a úhel kliky.Neznám snímač "pulsním generátorem",používají se buď klasické indukční snímače nebo hal.Původní dotaz byl právě na synchronizaci,A ta se neměří,ale provádí(vypočítá) ji jednotka na základě údajů z adekvátních čidel.
Třeba starším Ducati stačí výřez na jednom zubu ozubení vačky a snímač.Zbytek si jednotka dopočítá.

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

9.6.2017 v 14:35 | Nahoru | #69

felixxx píše: spíš to bylo tak že nešlo o čtyřbod nebo jednobod ale od roku 98 šel jen třícestný řízený katalizátor, pokud jsi ho neměl v papírech a předělal ho,tak je to spíš závada typu C zásah do konstrukce motoru, tak ti zbylo jen koupit v česku totálku , ale vývar z toho byl pak oničem, já osobně jsem feldu BMM venku neviděl, vyvážely se 1.6 a MPi, já osobně vlastnil MPi z roku 1995 to jsem byl druhý majitel v čr první byl telecom,



ty vole,já jsem vůl!!
máš pravdu,překopával se karbec na stříkačku.......
..už blbnu

ale ošefovat to nějak šlo......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

11.6.2017 v 12:27 | Nahoru | #70
[quote=Anti]felixxx> .Neznám snímač "pulsním generátorem",používají se buď klasické indukční snímače nebo hal.

mě to tak nějak kdysi naučili, že teń klasický indukční snímač je vlastně generátor impulzů, a z toho jsem asi vyplodit hovadinu pulsní generátor co?

provádí(vypočítá) ji jednotka na základě údajů z adekvátních čidel

co mě učili tak řídící jednotka si nic nevypočítá, řidící jednotka pracuje podle mapy předstihu zážehu, ta je pevně daná pouze provádí korekci podle aktuálních čidel,

ono je to stějně těžko pokud se nebavíme o konkretním systému řízení motoru tak se nedomluvíme, a naházet je do jednoho pytle nejde, já se jen zajímám, já umím přepsat pár řídících jednotek když se poblázní,

Naposledy editováno 11.06.2017 13:04:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

11.6.2017 v 13:31 | Nahoru | #71
felixxx> Bavíme se o synchronizaci,ne o palivových nebo předstihových mapách.Mapy jsou dané,ale synchronizaci musí jednotka provést po každém startu.A pokud je synchronizace kýváním,nebo jako u Ducati jedním impulsem,musí zbytek jednotka opravdu "vypočítat".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

11.6.2017 v 17:39 | Nahoru | #72

Anti píše: felixxx> Bavíme se o synchronizaci,ne o palivových nebo předstihových mapách.Mapy jsou dané,ale synchronizaci musí jednotka provést po každém startu.A pokud je synchronizace kýváním,nebo jako u Ducati jedním impulsem,musí zbytek jednotka opravdu "vypočítat".



prosímtě ještě slovo synchronizace je pro mě termím třeba pro vačky s klikou, u některých motorů když je synchronizace mimo toleranci tak ani neštěkne,
a to co si řídící jednotka v úvozovkách dopočítává
je korekce map,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

11.6.2017 v 21:20 | Nahoru | #73
felixxx> Základní synchronizace motoru je řešena rozvodovým řetězem(řemenem).Synchronizace jednotky (což tu píšu furt dokola)je v podstatě nalezení a rozlišení jednotlivých zdvihů. Pokud nastane problém(posunutí rozvodu,rotoru snímače,porucha snímače)k synchronizaci nedojde nebo je nesprávná.Jednotka pak nevydá impulzy pro indučky a vstřiky,nebo je vydá v nesprávný čas.
Korekce map jsou součástí každé palivové/předstihové mapy.Nepočítají se,pouze se odvozují podle údajů z čidel(teplota,tlak,zrychlení,napětí...)Jediné,co se teoretický "počítá" je úprava palivové mapy pokud je hodnota lambdy mimo toleranci.

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

12.6.2017 v 07:30 | Nahoru | #74

Anti píše: felixxx> Jediné,co se teoretický "počítá" je úprava palivové mapy pokud je hodnota lambdy mimo toleranci.



synchronizace ok, ted tě ještě nechápu stou lambádou, u těch starých motorů je lambda faktor, podle ní řj provádí korekci palivové mapy, udržuje směs v rosahu 0,98 až 1,O2, pokud směs neumí změřit oběvuje se hodnota 000 , tuto hodnotu mi skoro nikdo nedokázal vysvětlit, ani ve výrobním závodu, řídící jednotka pak nic nedopočátává ani neupravuje palivovou mapu, ale najde náhradní hodnotu lambda 1.00, pokud nedostane signál od lambády tuto náhradní hodnotu nemění a je tam stále a řídí motor stření cestou,
tak by mě zajímalo co to je hodnota lambády mimo toleranci

1 reakcí na tento příspěvek Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

12.6.2017 v 16:23 | Nahoru | #75
Standardní Lambdy určují poměr podle zbytkového množství kyslíku ve výfukových plynech.Používá se buď hodnota AFR,nebo označení 1 pro ideální směs.
Může se stát,že hodnota ustřelí mimo sledované pásmo.Příčin může být více. Vada Lambdy,špatné spalování,nekvalitní palivo,vada svíčky,netěsné výfukové potrubí....
V tom případě je hodnota mimo toleranci a jednotka se chová jako by byla Lambda vadná.V případě výpadku jakéhokoliv čidla jednotka nastaví default hodnotu.U Lamdy je to 1,u teploty 80 stupňů,u tlaku 100kpa.A k tomu samozřejmě adekvátní mapu.

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

12.6.2017 v 18:21 | Nahoru | #76

Anti píše: .
V tom případě je hodnota mimo toleranci a jednotka se chová jako by byla Lambda vadná.V případě výpadku jakéhokoliv čidla jednotka nastaví default hodnotu.U Lamdy je to 1,u teploty 80 stupňů,u tlaku 100kpa.A k tomu samozřejmě adekvátní mapu.



já se třeba setkal v praxi jak jsem ti psal třeba lambáda hlásila 000 prostě hodnotu neuměla změřit a řj si stím nevědla rady, vůbec si nedokázala řj najít faktor 1.00 setkal jsem se z vadnou lambádou, ve zkratu a řj postupně snižovala faktor až byla směs tak chudá že motor chcípen asi při O,55 vůbec se nedokázala s vadnou sondou se vyrovnat, třeba teplotu deflaud 80 stupnů jsem nikdy neviděl spíš mínus dvacet, nebo mínus 49.5 že ty náhradní hodnoty jsou spáš o tom abys nastartoval ne o ideální hodnotu pro jízdu , u čidla tlaku jsem taky nikdy neviděl že by se stím řj vyrovnala, co jsem kdy odpojl čidlo tlaku v sacím potrubí motor hmed chcípl, základní údaj pro mapu je zatížení a otáčky tak si myslím že pro čidlo tlaku není náhradní hodnota stejně jak pro otáčky motoru,

Naposledy editováno 12.06.2017 18:42:08

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

12.6.2017 v 21:26 | Nahoru | #77
Prostě je to mimo rozsah měření té lambdy.Mám detekci od 10 AFR a vše pod tím je nula.A na volnoběh(jednoválec) se občas stane že indikátor neukáže nic,protože hodnota je pod deset.Ten zkrat jsem si vyrobil nedávno,zapojil jsem vývody Lambdy naopak a hlásilo to po zahřátí stále 16,2 (chudý).Zkusmo jsem zapnul samoladění a taky to zdechlo.Vadný senzor teploty jsem měl na autě.Po zahřátí to jelo normálně,ale ty studený starty byly katastrofa.A čidlem tlaku jsem myslel samozřejmě atmosférický tlak,protože čidlo podtlaku v sání je hojně užíváno k synchronizaci.
A ano,je to takový nouzák,jen aby se s tím dalo jet.

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

12.6.2017 v 22:30 | Nahoru | #78
co se týče lambády výhradně užívám v řj blok měřench hodnot kde zjistím hodnotu se kterou pracuje řj, pokud jsem z toho blb navštívím přítele na stk,

ty starty to fakt nevím nikdy jsem nenašel náhradní teplotu 80 vždy to byly spíš teploty k bodu mrazu aby jsi auto nastartoval a pak něco zjištoval,

čidlo podtlaku v sání to se užívá ?, to je přeci čidlo tlaku které měří nulu až tři atm cca, koukneš a míš tam třeba 950 bar atmosferický tlak, nastartuješ 360

a pokud přeplnuješ tak třeba 2.3 atm, pokud připojíš obyčejný budík na tlak tam naměříš jen 1,3 atm
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist