dnes jsem četl vtipné přirovnání v rozhovoru s panem Fenclem, cituji pár vět:
"Nejnovější sviňárnou je podvod s počasím a s elektromobily. Dokonce se podle svých mediálních guru snaží vnutit motorkářům elektromotory. To je jako kdyby Tomu Arayovi, frontmanovi legendární metalové kapely Slayer, vzali kytaru a dali mu vozembouch."
Trefné, což?
Máte svoje přirovnání?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání
Borntobewild píše: Nástup elektromobility nám rozdělil společnost na ty, co věří, že elektromobilita spasí svět, že baterková auta a motorky nahradí všechny ty spalovací a hlavně že to bude ekologické a ekonomické. Přece Zírou imišn!
A druhá skupina odmítá jakoukoli formu elektrického stroje bez ohledu na argumenty, páč prostě vůně benzínu a ten strašně chlapskej pocit.
1 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání
Btw, pokud bude jezdeni drazsi a lidi zacnou neco vyrábět v menším, místně bez dojizdeni do megafabriky 100km daleko, jen dobre. Ono vubec je pro nas jezdeni autem posledni dobou tak levne, ze jezdíme zcela zbytecne sem a tam, jen protoze nas nic nenutí jit kus pesky, sjednotit jízdy do jedne atd...
2 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání
Naposledy editováno 24.09.2019 12:34:26
sery. píše: Bohužel elektro není cesta, na to aby všichni jezdily na el. nejsou zdroje, to bychom těch temelínů museli mít 5. Chápu el. skůtry a nějaká přibližovadla do města. Zatím ale s dlouhou dobou nabíjení to na cestování moc není. U motorky ale elektro nechci, mám rád dvouválce(HD,starší BMW) pro jejich průběh výkonu, vibrace atd. Měl jsem nějaké 4-válce a Speed Tripla, které šli z domu právě proto, že mi to připadalo jak elektro. Ale to je můj názor a každý to má jiné. Ale kdybych bydlel ve městě, tak bych si klidně el. skůtra na dojíždění do práce pořídil. Jinak vývoj samozřejmě někam směřuje a pokud EU vydrží, tak za pár let nám motorky zakážou
Elektro je cesta, jen ne tak jak se obecně laicky předpokládá , tedy ne tak, že si vozidla bude někdo doma nabíjet ze zásuvky.
V zásadě by se nemělo nic měnit, přijedeš na pumpu, robot ti vymění baterku a zaplatíš za dodanou energii. Baterie patří dodavateli, vozidlo kupuješ bez ní.
Technologicky už dnes taková věc jde udělat, ale je to finanční problém. Jednak náklady, a druhak ztráty na spotřební dani a dalším byznysu s fosilními palivy, což jsou astronomická čísla.
Technické předpoklady jsou hlavně o standardizované baterii, pro auta jeden typ a pro motorky druhý. Dále pak u aut jednotný držák v podlaze. Baterky se musí dát násobit, tedy velké aut by mělo mít vícenásobný držák než malé atd.
Odečet stavu spotřebované energie už umíme, BMS tuto funkci mají už dnes naprosto běžně, stejně tak i další diagnostické funkce ( teploty, závady, externí nabíjení, kdy a kolik, zkraty atd. ) .
Elektro benzinky taky nemusí nabíjet průběžně, ale dálkově řízeným spínáním mimo špičky, s tím že připojení k síti by mělo stačit podobné jako má dnes každá továrna. Je to jen o zásobě baterií na výdej v době kdy se nenabíjí.
Šetrné a efektivní nabíjení trvá cca 5 hodin ( poměrem kapacity v Ah se stanoví proud, pro Li-ionky typicky 2 C , proud je pak závislý na velikosti baterie, ale čas tím pádem stejný při 100% spotřebované energii) . Nové technologie ve vývoji možná umožní i něco lepšího, zatím máme tohle.
Z ekologického hlediska je také důležité, že při tomto způsobu je efektivní sběr a repase opotřebených baterií, pokud se to nemusí tahat z popelnic, jde to dělat téměř bezodpadově i dnes.
Elektropohony umí také efektivně brzdit, takže zátěž od obrusu z brzd by se téměř odbourala, spojka není potřeba, stejně jako převodovka, někdy ni poloosy u pohonů v kole. Tím pádem se hmotnosti aut asi moc nemusí měnit, motorky by mohly vyjít i lehčí.
Podle dané legislativy je bezpečné napětí max 72 V stejnosměr ( z baterií) . Výrobci se toho musí zatím držet, je to cca 50V nominální napětí Li-Ion aku bloku. To není moc, s napětím výrazně stoupá efektivita elektropohonu ve smyslu váha ( baterie i systém) /výkon. Ale při dodržení tohoto se nemusí z automechaniků stávat elektrikáři a taky lze toto skladovat a ošetřovat laicky, nebo aspoň bez elektro průkazu způsobilosti.
Za daných okolností proti elektro pohonu nic nemám, jediné co mi vadí je to domácí dobíjení bez možnosti natankovat a za 10 minut pokračovat v jízdě. A kdo se svezl v elektro autě nebo motorce, ví že to je výhledově super, až se to dostane do ruky velkým výrobcům a jejich vývojovým teamům. .
Jediný zádrhel je zmíněné topení, které znamená výrazně vyšší spotřebu v zimním období. Ale i kdyby auta měla jakési webasto na líh, je to řešitelné s malou spotřebou a téměř dokonalým spalováním, z obnovitelných zdrojů. Spotřeba dnešních nez. topení je u kamionu cca litr až dva na hodinu.
Naposledy editováno 24.09.2019 12:56:11
2 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání
DVI píše: Jde o to kdo na tom jel, aby mohl soudit. Na výstavě jsem se svezl krátce na elektrické krosce od KTM, musím říct že to je docela pecka jak to reaguje, plus těžiště nízko.
Závody můžeš udělat o půlnoci ve městě a není problém
Baterka podle všeho by měla být schopná odjet motokros, ráno treningy, během pauzy nabít a odpoledne rozjížďky.
I ty skútry fungují jako skútry celkem v pohodě, a tam i ceny už jsou v normě...
Že ta technologie se zatím vyvíjí, to se ví.
hmmm..já bych elektriku nejvíce ocenil na enduru po lese - ale tam si po 50 km baterku nevyměníš.
až bude reálný dojezd terénem přes 100 km, kilový kabel na nabíjení se vejde do batůžku (většinou děláme zastávku v civilizaci, tak abych přikrmil), celá motorka bude mít do 120 kg a přes 20 kw výkonu a cenově bude do 10% nad benzínovou variantou...pak budu pro elektrická endura všemi dvaceti.
jinak...elektromobily jsou na tom v současnosti přinejlepším ekologicky stejně se spalovacími motory (respektive při větších probězích velkých aut vyjdou dlouhodobě lépe než spalovací motory podobně velkých aut. ale jezdit kvůli ekologii e-tronem je jako jít s kulometem na zajíce)
Uznávám výhody elektra. Neříkám, že ne.
Ale mně se LÍBÍ NEVÝHODY spalovacího motoru. Tak mi je nechte.
--------------------------------------------------------------------
Ale hlavně se skláním před důvtipem mechaniků, kteří přidávali kolečko ke kolečku jako dávní hodináři. Jsem fascinován mechancikou zručností našich předků.
Vymysleli úžasné věci. Mučte si mne chlebovou polívkou ( ) , ale nepůjdu do elektriky dokud nebudu moci nabít motorku podobně jako svůj noťas a kameru z malé solární nabíječky jako dosud. To je výzva, což? Ale jo, solárně nabíjenou trialku si na zahradě představit dokážu. Stejně dýl než hodinu na ní nevydržím. A ona taky ne.
1 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání
1 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání
prochi20 píše: vilemx> Všechno má svoje limity. Lidi si nebudou nechávat srát na hlavu nekonečně dlouho. Aspoň doufám
Pokud se v tehle zemi neco vyrabi, tak je to z velke casti neco pro automotive..muzes mi vysvetlit jak si to nenechavani srat si na hlavu predstavujes?
assassin píše: Pokud se v tehle zemi neco vyrabi, tak je to z velke casti neco pro automotive..muzes mi vysvetlit jak si to nenechavani srat si na hlavu predstavujes?
Tak, to se asi moc nezmění, auto jako auto, dělat se budou dál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromotorky - Přirovnání
1 reakcí na tento příspěvek Elektromotorky - Přirovnání
Mě jen zajímalo, jak regulátor zařídí další odbyt autíček, když už všechny budou elektro. Zřejmě povinnost autonomního řízení. Ale co pak? Max výkon/příkon motoru 50 kW? A dál? Jednou se to prostě sesype jak domeček z karet (v případě zákazu řízení na komunikacích zcela jistě)
prochi20 píše: Hele to je mi jasný. Jenže takhle to nejde dělat do nekonečna. Co bude po bodu zlomu nikdo neví. Ale kapitalismus v současné podobě určitě ne.
Mě jen zajímalo, jak regulátor zařídí další odbyt autíček, když už všechny budou elektro. Zřejmě povinnost autonomního řízení. Ale co pak? Max výkon/příkon motoru 50 kW? A dál? Jednou se to prostě sesype jak domeček z karet (v případě zákazu řízení na komunikacích zcela jistě)
Jo tak jasne, ze to nejde do nekonečna. Pred par lety by ses ptal co bude az přitáhnou emise na limit spalovacího motoru - a uz je tu elektrika, v příštím kole bude zase neco jineho..
Jj lidi si nenechaj srat na hlavu, donutí systém zkolabovat driv a budou chodit pesky