jelikož se nám pomalu blíží zima a bude prd co dělat, rozhodl jsem se Vám nějakým způsobem sepsat, jak se dá taková FZ1 pořádně poladit.
Začal bych asi tím, že to není věc co se Vám podaří udělat za víkend u kastlu piv pár chechtáků v kapse. Pokusím se zde rozepsat, co a jak udělat, aby to jako celek dobře fungovalo, trochu to jelo a měli jste s čím machrovat.
Motor:
Budu vycházet, že doma máte motorku v originálním stavu. První věc co bude potřeba udělat je dostat do airboxu více vzduchu, takže airbox musí ven, a pěkně udělat větší vstup, dá se to dohledat na netu jako Lars box mod, ale hodím sem foto, kdyby někdo nechtěl nic hledat
Zde:.




Dále když už je airbox dole, vyplatí se udělat i sekundární klapky, výkresy na to jak to má vypadat je Zde:



Každopádně, abychom dostali větší objem vzduchu do airboxu, bude potřeba použít otevřený filtr, když už bych měl nějakej kupovat, šel bych do BMC, osobně mám pěnovej by Pepoš-moto.

Tímto bychom měli vzduch, ale ještě taková drobná připomínka, pokud tohle budete dělat a chcete dostat z motoru co nejvíc, vyplatí se v airboxu zaslepit přisávání do AIS, je to takovej otvor v airboxu a vede k němu hadice. Je taky možnost kompletně AIS vyřadit, dá se to „jednoduchou“ demontáží odstranit, jediné co k tomu bude potřeba je imbus a záslepky, pokud by měl někdo zájem, mám DXF data pro vypálení této záslepky.

Pro silnější krouťák ve středním pásmu a výkonu zase ve vrchu bude potřeba sehnat jiné sací hrdla, já koupil docela dostupné zboží, a jsou to sací hrdla od Graves motor sport. Jasně, pasují tam i ty co dělají pro R1 (04-06)



Takže když máme vzduch komplet, je potřeba to pořádně namíchat s palivem, takže zde je opět více možností jak to udělat, ta ve výsledku nejlevnější bude i nejlepší. Někde to najdete pod názvem ECU-flash apod., ale jde “pouze“ o odladění oem jednotky u někoho kdo má potřebný soft a brzdu, já zvolil Pepoš-Moto, protože chlapec má zkušenosti a moc dobří ví jak na to.
Co takovej flash všechno obsahuje? Nastavení bohatosti směsi, nastavení sekundárních klapek (oem stav neotvírá 100%), úprava zapalování, vypnutí X věci co nejsou potřeba ( servo přívěry apod.) fuel cut ( dodávka paliva když je zavřený plyn) = odstraní veškeré cukání na plynu ( problém u FZ1 2006)
Pokud by někdo takového flashe bál, má možnost koupit nějakou laditelnou jednotku, PCV a další. Každopádně vše se dá vrátit do origo stavu, nechat si udělat zálohu apod.
Takže už nám to dobře spaluje, vzduch máme, benzín máme…ale musíme to taky dostat všechno ven, takže jak na to?
Nejlepší je přece komplet systém ne! Já zvolil full Akrapoviče, místo full Arrow (jezdil jsem i slip-on). Rozdíl ve výsledku asi zanedbatelný (+5Hp,+1Nm), každopádně upozorňuji na to, že pokud nebudete mít full systém, nikdy se takovým hodnotám ani nepřiblížíte. Pokud dáte pouze koncovku a je jedno od jaké značky, vaše celkové hodnoty na brzdě budou tak max. 8 koní a to možná i přeháním. Každopádně i samotnou koncovkou jde ušetřit dost kilogramů z celkové hmotnosti.




Já jsem šel zase o něco dál, takže jsem googlil a hledal co se dá dělat s motorem atd.
Je to motor z R1, takže není nad čím moc přemýšlet. Koupil jsem sací vačku a těsnění pod hlavu.
Těsnění pod hlavu, tady je více variant, buď jít trochu za hranici, kde už motor dostává víc na prdel nebo se držet něčeho co bude fungovat i dlouhodobě. Koupil jsem z R1 pro kompresi 12,4:1, dají se sehnat i těsnění od YEC kde jste skoro na 14:1, ale pokud chcete moto provozovat i jako civilní tak to nedoporučuji, motor je moc tvrdej, nebude to ono.
ZDE:




Tady je foto z posledního a finálního měření:
OEM FZ1


Moje full modded:


Srovnání OEM vs Full modded:

Táááák motor šlape jak sviňě, ale kurfa teď se to nějak celý kýve a nemůžu gasovat protože motorka si dělá co chce. Tak co s tím?
Podvozek:
Jak to tak bývá, máme tu zase pár možností jak to celé dát do kupy, aby to fungovalo a zase to nestálo raketu.
Já se rozhodnul pro komplet podvozek z R1
Přední tlumiče:
Tady máme 2 varianty:
1) R1 předek (04-06)
2) R1 předek (07-08
V obou případech se jedná o jednoduchý swap, kdy vidlice pasují do původních brýlí. Rozdíl najdete u brzdičů, a velikosti kotoučů. Já bral možnost (04-06) nemusel jsem kupovat jiné kotouče s menším průměrem a mohl jsem tedy nechat stávající. Dále je pak potřeba sehnat i osu kola, původní se nedá použít. Takže co potřebujete? Cca. 20tis a přední vidle, radiální třmeny (pasují z z R6 2005+) a osu, výměna je jako kus za kus a jako bonus je, že Vám sedí i vaše původní destičky z axiálních brzdičů a jak by řekl Fuchs „a to se vyplatí“. Zde je schéma kde naleznete délky, průměry a vše potřebné.



Zadní tlumič:
Budu se asi opakovat, ale opět tady máme X variant jak to udělat. Já šel do varianty která funguje, moc nestojí a pro moje domací žvíkání bude zcela dostačující. Každopádně nákupem od renomovaných značek chybu neuděláte, ale vyhnul bych se levnějším řadám a šel do swapu zase jak jinak než z R1, ale tentokrát rv.2015+
Takže začneme tím, že sednem na net budeme hledat vhodný tlumič, na ebayu je jich je docela dost, takže nezoufejte. Dají se sehnat od 4tis+, takže skoro zadarmo. Jak Vám přijde tlumič dom, doporučuji nastavit do základního nastavení. Bude potřeba změnit celkovou délku tlumiče povyšroubováním spodního oka. Je potřeba se dostat na celkovou délku 320mm místo 315 co má tlumič v základu. Ve vrchní části uchycení bude taky potřeba udělat menší změnu a to ze stávající šířky 32mm na 30mm, jde to snadno a lehce, stačí to uložení rozdělat ( šroubovákem) a dva kusy stočit na soustruhu z jedné strany o -1mm, pak vše pasuje jak prdel na hrnec.


Tlumič máme na místě a kurva nejde Vám tam dostat držák regulátoru že? Nejste v prcně, mám tady jednoduché a celkem elegantní řešení. Co na to? Flexa, vrtačka a černý sprej aby to nebylo jak od hovad.
Jak to budete skládat, nezapomeňte že regulátor teď půjde jako kdyby do podsedlového prostoru( původně byl ze spodní strany).Blbě se to vysvětluje, ale z fotek na to určitě přijdete.








Co se týče dalších věcí, zbytek už je jen kosmetika, takže podle chuti každého soudruha.
Každopádně pokud přemýšlíte nad změnou převodu, je tu opět více možností. Originál 17/45
Pokud chcete pouze lepší nástup bez nějakým negativných dopadů na spotřebu, bude stačit 16/45, ale pro někoho kdo chce využívat více celé spektrum otáček, akceleraci a je mu jedno spotřeba, volte možnost 16/47, a není ani potřeba dokupovat články řetězu.

Spotřeba při úpravách:
dálnice (150-160km/hod.) 8l
dálnice (130-140km/hod.) 6,5-7l
Lítání kolem komína kdy se nešetří je v průměru 8+, takže za mě super na to jak to jede :)
Když fakt palba, je nádrž vycuclá po 140km...každopádně jezdím s touto úpravou dost často ve dvou, a reálně dám 200km svižnějším tempem a když čepuju, tak podle v všeho by tam mělo být ještě kolem 3l.
Naposledy editováno 18.11.2019 18:16:10
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded
Jinak tuhle upravu bezne delaji italove na formuli Gloria, kde se jede motor z FZ1.
Naposledy editováno 20.11.2019 06:35:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded
Sonicek píše: Murkin> Díky za info, máš k tomu co jsi napsal v poslední větě nějaké bližší informace? Dík
Už začíná červíček vrtat v hlavě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded
Sonicek píše: BlackSabbath> Jen tak ze zvědavosti :D znáš mě ne
Jojo, proto už hledáš ty kola a vidle...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded
Sonicek píše: BlackSabbath> To byla náhoda, že jsem to tak rychle našel :D ale je fakt že öhlins a marchesini jdou k sobě :D a když to doplniš o radiálky od bremba, tak je to pastva pro oči :D škoda, že nejezdím tak rychle abych to ocenil :D
To není potřeba, mě ukájí už ten pohled...


Sonicek píše: Animals21> no tady toho moc nevykoumáš...koupíš sedlo, ale to pak asi tak všechno, ještě kufry, ale tím veškeré zlepšení pohodlí končí. Stupačky origo mám, ale když to pořád taháš po zemi a i ve dvou není problém, tak musíš mít přepáčko....a už zase kompromis.
Hele já mám přesně vybraný co koupím až to prodám/neprodám...Duka 1290 GT, nebo multistradu 1250S pojede to dost slušně + se s tím dá pěkně cestovat :) thats all :D
Jsme si nerozuměli - já myslel přikoupit něco cestovního, nějaký cenduro nebo cesťáka, mít dvě motorky. Univerzální neexistuje :) Ale na SD GT i MTS se svezeš skvěle .... 1260 ;o)
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded


BTW - Nemas nahodou zkusenost u podvozku jen s vymenou pruzin za Hyperpro, jestli to ma smysl nebo rovnou vymenit zadek za R1?
Naposledy editováno 20.11.2019 17:23:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded

Naposledy editováno 20.11.2019 19:48:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded
Sonicek píše: prochybike> je dán výrobcem, origo je 10W´, já dávám 5W, dost to pomohlo, ale zase to bylo hrozně tupý...a když potřebuješ aby to tlumilo a přitom jsi z toho měl ten pocit, tak dáš jiné vidle :D kdyby něco, tak mám doma oem zadní centrál
Jen dotaz kde jsi přišel na ten 10W?
2 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded
Servisní manuál uvádí "suspension oil 01 or equivalent". A když jsem tedy dohledával co to je za olej, tak jsem zjistil, že to je olej s viskozitou 15,6mm/s při 40°C což u Motulu odpovídá mixu 80% 2,5W a 20% 5W Motul Fork Oil Factory Line
Tak jestli právě ten problém v tlumení (v rámci možností těch tlumičů) nebyl ve špatném oleji.
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded
Jinak ano, KYB Fork oil 01M (bez těch 10W) je dle viskozity těch 15,6mm/s tzn náhrada toho jejich "suspension oil 01"
Pro zajímavost ten Bel Ray High Performance Fork Oil 15W má tu viskozitu 53 nebo
To muselo být strašně tuhý.
Když to tak vezmu zpětně, tak bych řekl, že to byl o něco málo tužší jak co mám teď nastavené ty přední vidle z R1, jo bylo takové tupější, ale dle mě to fungovalo líp jak s origo olejem. Na rozmrdané silnice je to za trest, ale to defakto na každém ostřejším nakedu nebo SS...vyzkoušej a uvidíš :)
Tedy viskozita KYB či originálu 01 je 15,6mm/s při 40°C
Pro zajímavost viskozity olejů při 40°C různých značek s označení 10 ,10W, 10wt, medium:
White power 10... 48,1
Castrol Fork oil 10... 32
Ohlins 1310 10 ..... 22
Ohlins 1315 10 ....... 35
Bel Ray HVI 10wt ... 33,5
Bel Ray HPFO 10W.. 33
Silkolene maintain 10W ... 34,9
Silkolene Pro RSF 10wt . 47,36
Motul FL medium 10W ..... 36
Motul FOE medim 10W..... 35,9
Maxima Fork Oil 10wt....... 32
ELF moto fork o synt......... 45,4
atd
ale ani jeden se ani nepřiblíží těm 15,6. Mimo jiné je tady vidět, že 10W u jedný firmy není 10W u jiný, alespoň já to tak chápu.
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - full modded

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - full modded
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kde sehnat hadice Yamaha FZ1 Fazer | context | 13 | 10.3.2025 v 15:01 Drakl |
Dunlop Sportsmart Mk3 = zkušenosti Yamaha FZ1 N | NeeeAsi | 15 | 12.2.2025 v 11:23 Supermotojunkie |
Maďarsko a pěkné úseky Yamaha FZ1 N | SasukeBeta | 12 | 28.11.2024 v 10:37 Metric |
Servis Yamaha FZ1 Fazer | biosák | 7 | 12.11.2024 v 18:58 Kohlstein |
Yamaha FZ1 s Fazer - kapoty a kód b... Yamaha FZ1 Fazer | Vystja | 4 | 10.11.2024 v 20:14 fogi25 |