tu je nahlad na vyplnanie mrtveho priestoru klukovej komory kvoli sportovej kluke:
Pekny vecer
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
Kohlstein píše: Jestli spolu tyhle dvě věty nějak souvisí, tak to je dobrá blbost o tom krouťáku.
Je to odpoveď Koudymu, který napsal, že třinda má dvojnásobný objem než CBF125 a že má slušný krouťák. Není to blbost o tom krouťáku, třinda má skutečně třikrát větší krouťák, než ta CBF. Nechtěl jsem všude používat citaci, ale je vidět, že je to nutné. Nepřečetl jsi si, že je to odpověď.
(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
Kohlstein píše: Jestli spolu tyhle dvě věty nějak souvisí, tak to je dobrá blbost o tom krouťáku.
Musíš si to dát do kontextu s tím mým příspěvkem, na který mito reagoval. Upřesnil dvě odlišné informace.
A Skoty mi nepříjde jako ortodoxní Jawař. Prostě má radost z toho, že úspěšně provozuje třindu. Ale netvrdí, že je to nejlepší motorka světa a nikdy to nevymění. Jen si stojí za tím, že na tom jde celkem normálně jezdit (s tím souhlasím).
(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
Jinak Koudy to trefil. Snažím se k tomu stavět objektivně. Přišít rok Japonec, tak porovnám, o co vše jsem to přišel.
Naposledy editováno 16.12.2020 11:03:05
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
Skutečná slabina byly brzdy. Přední dvouklíč jsem ale neměl nikdy správně seřízený, protože jak jsem ho víc přitáhl, tak škrtal.
Problém jsou těžce nekvalitní náhradní díly, člověk musí všechno dopasovávat, něco se nedá vubec použít. Mě se díky těm mizerným dílům srala, i když jsem jí věnoval veškerou péči. Pomalu víc času v dílně než na silnici. A chtěl jsem jezdit, takže jsem jí poslal dál a koupil japonce.
Kdyby to stálo normální peníze a byly na to kvalitní díly, je to dobrej stroj do začátku. Při dnešních cenách je to už ale nesmysl. A holky na to nesbalíte, to je fakt
PS: A že by se musely dělat pauzy na vychladnutí? Nesmysl..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
Zkusit vyvrátit si mi mohl všechno ale tohle ne, když jsem viděl na teploměru 35 tak jsem s tim byl smířenej už na začatku "výletu".
Ale abych tě trochu podpořil....kroucení jsem nepozoroval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
Naposledy editováno 16.12.2020 12:40:52
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
Na 175 jsem jezdil v terénu v hicu - kartery horké jak plotna a žádný problém Jen jednou samozápaly - špatná svíčka.
Já třeba Skotyho chápu s tou dvácou, taky mě to na tom baví i když papírově by se to skoro nemělo hnout z místa.
No a Jawa...je to specifický ježdění, ale jen z okolí znám tři kluky, co prošli postupně až k dobrejm japoncům a vrátili se zpátky k Jawě, protože je na tom něco, co jim vyhovuje nejvíc a co jim na ježdění pro zábavu sedí.
...jo jsou mezi námi sadisté, kteří, např., vyplňují mrtvý prostor 30 let starého stroje korkem, a kochají se představou piliny ronících ložisek, sorry těm já pomáhat nehodlám.
Přechod na tuhle třiapůlku byl v tý době skutečně skok dopředu. Jak výkonově, tak i podvozkem. Ta dvojitá kolíbka byla znát, rám se nijak nevlnil, zatáčky držela perfektně. V té době byla k sehnání na zadní kolo 4" guma, která se mohla napasovat ne ten 3,5" ráfek, resp. byla na to přímo určená. Musela se ale přehustit, jinak se ta guma vlnila.
Brzdy - přední dvoučelisťovej dvouklíč byl sice náročnější na seřízení, trochu o nervy, ale seřídit šel. Jeden známý mě tehdy řekl ať nebrečím, že na závodních se používají i čtyřklíče a každej si je chválí. Takže mi nezbylo nic jinýho než si s tím pohrát, protože by mně měl jednak za lempla, kterej na to kašle a za vola kterej není ochotnej využít co se mu nabízí. Pravdou že, ten výsledek stál zato.
S elektrikou bez problémů, protože o elektronika se tady tehdy vyskytovala jen v sci-fi literatuře a na samotný motorce byly snad všeho všudy dva dráty. Na fichtlu byl jeden, takže žádný velký doučování...
Podivnou slabinou byl motor, jeho výdrž. V létě, v teple když ji člověk držel chvíli pod krkem, tak se po pár kilometrech kousla na pístu. Ale stačilo ji nechat chvilinku vychladnout, na cigáro, ale i chvilkou jízdy bez motoru, a byla schopna jet dál. Tohle dokázala i několikrát za sezónu, takže každou zimu následoval výbrus.
Obecně byl problém i s vejškou, já při svých 185 jsem s tím problém sice neměl, ale kluci menších vzrůstů měli problém to vůbec hodit na stojan, udržet na stání a pod.
Naprosto zoufalým problémem byla údržba, přesněji naprosto katastrofální nedostatek jakýchkoliv dílů. To že pro každý výbrus existovali ještě tři třídy přesnosti pístů, to byla jenom katalogová teorie. Kvalitu dílů se vůbec neřešila, protože každej byl rád, že vůbec něco sehnal. Pravdou ovšem, že tohle nás naučilo zacházet s motorkama i jezdit s nima poněkud s citem, protože pokud to člověk blbě položil, nebo blbě utavil, tak prostě na delší dobu dojezdil. Tím ale vůbec nechci říct, že jsme nejezdili brzda - plyn a pokud možno plnej.
Ale když vezmu, že skok z Bizona na 634 byl fakt skok o třídu, tak přechod na Japonce byl skok do jinýho světa. A z dnešního podledu jediný co bych na tý tehdejší JAWě ocenil, že na "cesty pro rohlíky", nebo jako přibližovadlo okolo komína byla výrazně lehčí, přičemž výkonově je po městě a na krátký vzdálenosti naprosto dostačující.
3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
(reakce na) Jawa 350/639 vyplnenie mrtveho priestoru klukovej komory
Nebrzdění v kopci plyne už z principu - dvouklíč nemá úběžnou čelist, takže v kopci "stát" na zadní brzdě.
Pokaždé nelze v kopci stát na zadní brzdě, já princip znám.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 | HaaS | 33 | 23.9.2024 v 11:55 Nukin |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |